Login
Glemt password Opret bruger

Serie A: Sampdoria-Roma

Kategori: Kampe

mexes
2516 indlæg.
d. 25/09/13 10:41

I aften kl. 20:45 går det igen løs for Roma, hvor Sampdoria gæstes på Stadio Luigi Ferraris i Genoa.
Roma og Sampdoria har fået to vidt forskellige start på årets Serie A, hvor Roma har lagt alt ned og har maksimum point efter de første 4 runder, mens Sampdoria kun har fået skrabet 2 point hjem.

Dog har Roma statistisk set ikke særlig let ved at spille ude mod Sampdoria. Vi skal tilbage til 2007/2008-sæsonen for at finde den seneste Roma sejr, hvor målescorerne hed Panucci, Pizarro og Cicinho.

Yderemere så kan Roma i aften sætte ny rekord for bedste sæsonstart nogensinde, hvis de vinder den femte sejr på stribe.

Den udtagende trup:

BALZARETTI
BENATIA
BORRIELLO
BURDISSO
CAPRARI
CASTAN
DE ROSSI
DE SANCTIS
DODÒ
FLORENZI
GERVINHO
JEDVAJ
LJAJIC
LOBONT
MAICON
MARQUINHO
PJANIC
RICCI
ROMAGNOLI
SKORUPSKI
STROOTMAN
TADDEI
TOTTI

Mulige startsopstillinger (kilde la Gazzetta dello Sport)

Sampdoria (3-4-2-1) Da Costa; Gastaldello, Palombo, Costa; De Silvestri, Obiang, Krsticic, Regini; Sansone, Bjarnason; Gabbiadini

Roma (4-3-3) De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Balzaretti; Strootman, De Rossi, Florenzi; Ljajic, Borriello, Totti

Fra Garcias møde med pressen:

Vinderstimen:
"Vi har startet en vinder stime og vi vil gerne forlænge den. Vi ved at Sampdoria vil være en udfordring for os, men vi er klar; hele holdet er fokuseret på morgendagens kamp."

Ambitioner:
"Vi har kun spillet fire kampe og vi har ikke mødt nogle af holdene fra den bedste ende af tabellen endnu. Det er for tidligt at sige om Roma er gode nok til at slutte i top 5, men den hårde del starter nu, det er sikkert. Vi har startet godt ud og det har givet et selvtillids boost. Psykologisk set er der en chance for, at spillerne vil kunne tage for let på det, men jeg vil have at alle er klar på tæerne. Det er meget vigtigt for mig."

Rotation:
"Vil jeg rotere på holdet? Vi kunne stille op med en uændrede startsopstilling mod Sampdoria eller vi kunne ændre ting - alt er muligt. Det er kamp nummer to i ugen og Sampdoria er i samme situaiton som vi er i den forbindelse."

Modstander:
"Indtil nu har Sampdoria haft to gode resultater i starten af sæsonen, men har haft det svært på hjemmebane. Det er altid hårdt når man møder et hold, som virkelig har brug for pointene. Mine spillere har fortalt, at derbysejren kan sætte dem op og jeg håber vi vil se det på banen."

Clean sheets:
"Det er lettere at vinde, hvis du kan holde clean sheet, men det ville ikke gøre mig noget, hvis vi vandt alle kampe fra nu af og resten af sæsonen med 4-3. Jeg tror Morgan [De Sanctis] nok vil sige noget andet omkring dette."

Hele Garcias pressekonference kan læses her:
Garcia før Sampdoria

[Rettet af: mexes - 25/09/2013 - 11:31]

DeRossi16
530 indlæg.
d. 25. september 2013

Puuha, hader sampdoria ude. Hader sampdoria generelt, efter de mere eller mindre fratog os mesterskabet for nogle år siden. Har jeg ikke kunne tilgive dem.

Omvendt, så virker vores elskede Roma virkelig motiverede og har alt god grund til at gå på banen med penden i vejret. Vi spiller solidt nede bagi nu, og skal nok komme til chancerne.

Tror på en sejr, og på den 5. i træk.

0-2. Totti og Ljajic.

Forza Roma !

mexes
2516 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg frygter personligt lidt aftenens kamp. Jeg kunne let forestille mig at derbyet stadigvæk sidder lidt baghovederne på spillerne, og være lidt i tvivl om om de nu os mental er klar til påny at fighte sig til en sejr. Men omvendt, så er jeg ret fortrøstningsfuld, hvis vores forsvar kan blive ved med at stå så solidt. Det er virkelig imponernede! I de 10 år jeg har været Roma fan, der tror jeg aldrig jeg har set så selvsikkert et forsvar, som jeg har set de første fire kampe i år!

asromadk
3946 indlæg.
d. 25. september 2013

Frygter lidt vi kommer ned på jorden nu - nok med en uafgjort.

1-1/2-2 og vi skal kæmpe os til det ene point efter at have været bagud.

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg frygter mere Deliio Rossi. Han har et godt tag på Roma. Samp i sig selv er irriterende hold at møde på udebane, specielt når storholdende kommer på
besøg.

Men har de os ikke mistet en del profiler i vinduet?

Men 0-0 i pausen, og 0-1 til os FT , vil passe mig fint.

[Rettet af: Lamela - 25/09/2013 - 12:23]

mexes
2516 indlæg.
d. 25. september 2013

#Lamela

Jo det må man sige.
Sergio Romero, Andrea Poli og Icardi er alle tre skiftet væk i løbet af sommeren, og jeg synes langt fra at de har fået tilsvarende gode erstatninger ind.

[Rettet af: mexes - 25/09/2013 - 12:35]

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. september 2013

Alt om Italiensk fodbold har også lavet en optakt til denne kamp :-)

Det er i den her Brian der er eksperten :-)

http://www.youtube.com/watch?v=V9khfFjavvc

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg ser utroligt meget frem til kampen i aften! Ville være så fantastisk en ting, hvis Holdet satte ny klubrekord i forbindelse med sæsonstarts sejre!

Fora Roma!!!!

asromadk
3946 indlæg.
d. 25. september 2013

Roma (4-3-3): De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Balzaretti; Pjanic, De Rossi, Strootman; Marquinho, Borriello, Gervinho

asromadk
3946 indlæg.
d. 25. september 2013

Kan være jeg fortryder min udtalelse efter kampen, men: Jeg bliver simpelthen mere og mere vild med Rudi for hver dag der går.

Den sidste uge har i pressen meget gået på, at det han har bragt er det mentale. Stabiliten og roen. Det som AS Roma har savnet i +10 år.

Dertil synes jeg han har en sublim evne til at vælge spillere på de rigtige tidspunker, før og under kamp. Både LE og Zeman havde ikke held med hverken det hold de satte FØR eller de dispositioner de lavede under kampene.

Er vild med dagens offensiv der, hvis vi kommer fra Genova med en sejr, beviser at Roma HAR fået opbygget em bred og mest af alt harmonisk, velfungerende trup.

Jeg kunne ikke være mere enig i 1) Gervinho skal have spilletid - ellers mister han gejsten og bliver i løbet af de næste par uger stemplet som et fejlkøb og så er der lang vej tilbage - 2) Borriello: man har ham, han har evnen til at score mål --> så skal han også have chancen.

[Rettet af: asromadk - 25/09/2013 - 19:58]

Koch
844 indlæg.
d. 25. september 2013

Havde gerne set Ljajic i stedet for Marquinho, men mon ikke om han kommer ind på et eller andet tidspunkt i løbet af kampen.

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg er helt enig med dig asroma, både med hensyn til Gervinho og Boriello.

Gervinho har fået en god og en dårlig start på en og samme tid som jeg ser det.
Han har bragt hurtighed og udfordringslyst ind i vores angrebsspil, noget der giver holdet nye muligheder i offensiven. Desværre har han vist at han skal arbejde på hans afslutninger (læs: arbejde meget) og hans overblik, altså evnen til nogle gange at skille sig af med bolden fremfor at gå selv. Kan han forbedre disse facetter i sit spil kan han blive et vigtigt kort for Roma i denne sæson.

Boriello kan godt, han skal bare igang og have noget spilletid!

asromadk
3946 indlæg.
d. 25. september 2013

Præcis. Fx Llajic skal nok komme ind. Men det er kun sundt nogle gange at spillerne roterer lidt - det er bare altid her en god træner virkelig skal bevise sit værd. At få skiftet og roteret på de rigtige tidspunker.

Mihan29
6 indlæg.
d. 25. september 2013

Kan det virkelig passe at csports.dk ikke viser kampen?

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Sæsonen er lang og spillerne skal spares. Forscaret er det samme. Godt og stabilt.
Totti er godt at få sparet.
Garcia viser igen sin intelligens.

SEJR OG 3 POINT

FORZA ROMA

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

Fedt angreb i dag - 3 folk, der alle må være sultne efter at få deres gennembrud på holdet i denne sæson!

Og som nævnt, klogt at spare Totti.

Jeg tror, at det bliver nødvendigt at score i første halvleg - hvis ikke vi netter med de tre folk oppe foran, så kunne det nemt komme til at ligne sådan en klassisk kamp, hvor de taber troen på det oppe foran, Sampdoria pakker sig sammen og scorer på en kontra i det 82. minut eller sådan noget åndssvagt.

Dog er jeg virkelig optimist, men det er jo også næsten svært at være andet i disse tider. :)

5 på stribe - FORZA ROMA!!

Tottithorsen
5001 indlæg.
d. 25. september 2013

Hvor ser man kampen live streamet??

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. september 2013

Sanssone kan blive ren gift for os.

Dingding
134 indlæg.
d. 25. september 2013

God stil Karl Emil! Tak for hostet

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Trist Maicon er ude. Nu håber jeg sku at Balzaretti kan klare højre back, og dodo rammer dagen!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

Er Torosidis skadet? Ham havde jeg ellers gerne set på højre back, synes han viste rigtig gode takter sidste sæson. Krydser fingre for at Dodo laver noget vildt!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Ja Torosidis er skadet.

Streams er altså IKKE tilladt her på siden.

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Han er ikke i truppen, så må næsten være skadet.

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Kom så Garcia, do your half time magic!

mexes
2516 indlæg.
d. 25. september 2013

Pausestillinger:

Bologna-Milan 1-1
Chievo-Juventus 1-0
Lazio-Catania 2-1
Livorno-Cagliari 1-0
Napoli-Sassuolo 1-1
Parma-Atalanta 4-2
Sampdoria-Roma 0-0
Torino-Hellas Verona 1-1

Dingding
134 indlæg.
d. 25. september 2013

Vildeste kasse af Sassuolo. Lidt vildt, hvis det resultat holder efter sidste uges nederlag.
Men det er da dødlækre pausestillinger set med romaøjne!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

@AS-Roma-Italien - tænkte det nok. Har slettet mit indlæg. :)

Så er det Garcia-tid!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

@Romaneren: Fedt nok. Mere fordi at RCD har en aftale med Canal+.
Så den må heller holdes.

Kom så. Ind med Ljajic!

Verns
130 indlæg.
d. 25. september 2013

AS-Roma-Italien:
Den aftale gælder vel kun hvis Canal+ viser kampen.
Det giver da ingen mening når nu de ikke kan tilbyde den.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Nej. RCD og Canal+ har en aftale gældende for hele sæsonen.
Det jo hele sæsonen RCD medlemmer for rabatter osv.

Så derfor gælder det hele sæson, også selvom Canal+ ikke levere kampen.

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Mon ikke Marquinho ofres til fordel for Ljajic. Marquinho har ikke rigtig lykkes med noget i dag.

Dingding
134 indlæg.
d. 25. september 2013

Hvad sker der for dommeren. Lad nu være med at ødelægge kampen

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

Hvad i alverden gik dét lige ud på??

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Milan i frit fald! Fra 0-1 til 3-1 ude mod Bologna

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Gooooooal

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Gooooooooooooooooooal

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

BENATIA!!!!

Dingding
134 indlæg.
d. 25. september 2013

Hvor er han bare FUCKING VILD!! Sæsonens vildeste køb

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

Hahahaha, hvor er det et sindssygt mål!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Benatia din dejlige forsvar spiller.

Virkelig undervurderet af vores indkøb i sommers.

Han er både god i forsvaret og nu score han mål.

Tomas R
374 indlæg.
d. 25. september 2013

Hold kæft hvor er det en klassetur, han tager der!

Hvis ikke der er kasse, villder der i øvrigt være straffespark

[Rettet af: Tomas R - 25/09/2013 - 22:13]

Frankie
32 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg kan ikke se kampen - Hvad skete der ved det røde kort til Rudi? Jeg hader når man kun har livescore at følge kampen på! FORZA ROMA!

Dingding
134 indlæg.
d. 25. september 2013

Det var vidst noget der blev sagt, da der ikke blev dømt frispark til Marquinho. Kommentatoren vidste det heller ikke. Men alle var lidt forvirrede over hvad fanden der skete, så det kræver en forklaring fra dommeren efter kampen

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Gervinho!!!!!!!!!!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

GOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAL

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

SÅDAN Gervinho!! Fucking vigtigt for ham

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Så dejligt at han får hul på bylden!!!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

GERVINHO

Vigtigt for os.

Vigtigt ham ham.

ROMA!!!!!!!!!!!

Tomas R
374 indlæg.
d. 25. september 2013

Nemlig! Kom så Sassuolo! Så er vi alene i front!

Edit! Grazie Sassuolo!
Fantastik resultat.

Så er vi sgu i front med to point. Napoli og Milan sætter begge to point til. Dejligt!

[Rettet af: Tomas R - 25/09/2013 - 22:45]

romeren10
332 indlæg.
d. 25. september 2013

SÅDAN VINHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt troede på Særvinjo, men han vokser kamp for kamp ser det ud til :-)

TheTotti
458 indlæg.
d. 25. september 2013

Hold kæft hvor er det fedt at være Roma fan :)

1

a2j
76 indlæg.
d. 25. september 2013

Jeg må indrømme, at det efterhånden er svært at bevare pessimismen!

Er der nogen der har et sted hvor man kan se målene/sammendrag fra kampen?

[Rettet af: a2j - 25/09/2013 - 23:00]

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Ord kan vist ikke beskrive hvor godt det går for tiden.

romeren10
332 indlæg.
d. 25. september 2013

18 point efter søndag vil være intet mindre end et milepæl i klubbens historie. Det vil være ekstastisk hvis vi har 18 point efter søndagens kampe.

Håber virkelig vi kan holde denne sejrstime. 5 won 33 left. Forza ROMA

[Rettet af: romeren10 - 25/09/2013 - 22:48]

Arsi
763 indlæg.
d. 25. september 2013

Det er virkeligt dejligt at vi holder sejrsstimen!
Men en ting der bekymre mig er de gule kort, som bl.a. vores midterforsvare og midtbane får..
Vi skal helst ikke undvære nogen af dem til Inter kampen om en uge og heller ikke Napoli kampen ugen efter..

[Rettet af: Arsi - 25/09/2013 - 22:53]

totti er gud
1115 indlæg.
d. 25. september 2013

Det er så pisse fedt vi spiller til nul igen.....Det lugter sku af guld haha.... Forza Roma.....Høj høj klasse...Hold nu kæft det er fedte det der forgår i Roma....

Romaneren
1961 indlæg.
d. 25. september 2013

Shit. 5 sejre i streg, ét eneste mål lukket ind i 5 kampe, et målsnit på over 2 mål pr. kamp... Og alene i front af Serie A.

Benatia er jo en decideret forstærkning på sin plads i forhold til Marquinhos, Strootman driver holdet fremad og De Rossi spiller omsider den fodbold, han er en af de allerbedste i verden til at spille. Og selv Gervinho kan få bolden i mål.

Det er sgu klasse. Høj, høj klasse.

FORZA ROMA

[Rettet af: Romaneren - 25/09/2013 - 23:03]

MLP09
129 indlæg.
d. 25. september 2013

Det er jo helt fantastisk!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 25. september 2013

Igen drenge. Igen viser vi klasse. Vi er topholdet!!!

Tomas R
374 indlæg.
d. 25. september 2013

Næh. Nu skal vi bare holde tungen lige i munden mo Bologna, og så gælder det Inter, Napoli og Udinese.
Uhh. Det bliver spændende.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25. september 2013

Så til grin at Juventus hele tiden har dommeren med sig.
Cheivo får fejlagtigt et mål underkendt for offside.

Føøøj hvor det til grin. De andre hold i Italien for jo aldrig en ærlig chance imod Juvens på denne måde.

Føj for satan.

Tomas R
374 indlæg.
d. 26. september 2013

Hehe. Dagens opgave: Find Benatia på forsidebilledet af GdS
:-)

http://football-italia.net/todayspapers/39913

asromadk
3946 indlæg.
d. 26. september 2013

Måske det blot er indbildning. Men jeg føler virkelig det her er noget nyt. Synes holdet virker til at gå 100 procent op i en højere enhed. Det giver gåsehud.

Alle spiller for alle, og alle vil alle det bedste. Ingen sure miner, ingen stjernenykker. Har ikke set Roma spillere kæmpe så meget for sine medspillere i evigheder.

Det er virkelig en fornøjelse. Sæsonen bliver lang. Og måske det er dumt at sige efter 5 kampe. Men det er altså sådan noget her der vinder ting og sager. Når et hold fungerer og går op i en højere enhed. Kan vi så over sæsonen krydre det med at individualisterne rammer deres 'top' her og der, så tror jeg uden problemer vi ihvertfald kæmper med om mesterskabet til det sidste.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma