Kategori: Kampe
I aften kl. 20:45 går det igen løs for Roma, hvor Sampdoria gæstes på Stadio Luigi Ferraris i Genoa.
Roma og Sampdoria har fået to vidt forskellige start på årets Serie A, hvor Roma har lagt alt ned og har maksimum point efter de første 4 runder, mens Sampdoria kun har fået skrabet 2 point hjem.
Dog har Roma statistisk set ikke særlig let ved at spille ude mod Sampdoria. Vi skal tilbage til 2007/2008-sæsonen for at finde den seneste Roma sejr, hvor målescorerne hed Panucci, Pizarro og Cicinho.
Yderemere så kan Roma i aften sætte ny rekord for bedste sæsonstart nogensinde, hvis de vinder den femte sejr på stribe.
Den udtagende trup:
BALZARETTI
BENATIA
BORRIELLO
BURDISSO
CAPRARI
CASTAN
DE ROSSI
DE SANCTIS
DODÒ
FLORENZI
GERVINHO
JEDVAJ
LJAJIC
LOBONT
MAICON
MARQUINHO
PJANIC
RICCI
ROMAGNOLI
SKORUPSKI
STROOTMAN
TADDEI
TOTTI
Mulige startsopstillinger (kilde la Gazzetta dello Sport)
Sampdoria (3-4-2-1) Da Costa; Gastaldello, Palombo, Costa; De Silvestri, Obiang, Krsticic, Regini; Sansone, Bjarnason; Gabbiadini
Roma (4-3-3) De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Balzaretti; Strootman, De Rossi, Florenzi; Ljajic, Borriello, Totti
Fra Garcias møde med pressen:
Vinderstimen:
"Vi har startet en vinder stime og vi vil gerne forlænge den. Vi ved at Sampdoria vil være en udfordring for os, men vi er klar; hele holdet er fokuseret på morgendagens kamp."
Ambitioner:
"Vi har kun spillet fire kampe og vi har ikke mødt nogle af holdene fra den bedste ende af tabellen endnu. Det er for tidligt at sige om Roma er gode nok til at slutte i top 5, men den hårde del starter nu, det er sikkert. Vi har startet godt ud og det har givet et selvtillids boost. Psykologisk set er der en chance for, at spillerne vil kunne tage for let på det, men jeg vil have at alle er klar på tæerne. Det er meget vigtigt for mig."
Rotation:
"Vil jeg rotere på holdet? Vi kunne stille op med en uændrede startsopstilling mod Sampdoria eller vi kunne ændre ting - alt er muligt. Det er kamp nummer to i ugen og Sampdoria er i samme situaiton som vi er i den forbindelse."
Modstander:
"Indtil nu har Sampdoria haft to gode resultater i starten af sæsonen, men har haft det svært på hjemmebane. Det er altid hårdt når man møder et hold, som virkelig har brug for pointene. Mine spillere har fortalt, at derbysejren kan sætte dem op og jeg håber vi vil se det på banen."
Clean sheets:
"Det er lettere at vinde, hvis du kan holde clean sheet, men det ville ikke gøre mig noget, hvis vi vandt alle kampe fra nu af og resten af sæsonen med 4-3. Jeg tror Morgan [De Sanctis] nok vil sige noget andet omkring dette."
Hele Garcias pressekonference kan læses her:
Garcia før Sampdoria
[Rettet af: mexes - 25/09/2013 - 11:31]
SÅDAN VINHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
Jeg må indrømme at jeg ikke rigtigt troede på Særvinjo, men han vokser kamp for kamp ser det ud til :-)
Hold kæft hvor er det fedt at være Roma fan :)
Jeg må indrømme, at det efterhånden er svært at bevare pessimismen!
Er der nogen der har et sted hvor man kan se målene/sammendrag fra kampen?
[Rettet af: a2j - 25/09/2013 - 23:00]
Ord kan vist ikke beskrive hvor godt det går for tiden.
18 point efter søndag vil være intet mindre end et milepæl i klubbens historie. Det vil være ekstastisk hvis vi har 18 point efter søndagens kampe.
Håber virkelig vi kan holde denne sejrstime. 5 won 33 left. Forza ROMA
[Rettet af: romeren10 - 25/09/2013 - 22:48]
Det er virkeligt dejligt at vi holder sejrsstimen!
Men en ting der bekymre mig er de gule kort, som bl.a. vores midterforsvare og midtbane får..
Vi skal helst ikke undvære nogen af dem til Inter kampen om en uge og heller ikke Napoli kampen ugen efter..
[Rettet af: Arsi - 25/09/2013 - 22:53]
Det er så pisse fedt vi spiller til nul igen.....Det lugter sku af guld haha.... Forza Roma.....Høj høj klasse...Hold nu kæft det er fedte det der forgår i Roma....
Shit. 5 sejre i streg, ét eneste mål lukket ind i 5 kampe, et målsnit på over 2 mål pr. kamp... Og alene i front af Serie A.
Benatia er jo en decideret forstærkning på sin plads i forhold til Marquinhos, Strootman driver holdet fremad og De Rossi spiller omsider den fodbold, han er en af de allerbedste i verden til at spille. Og selv Gervinho kan få bolden i mål.
Det er sgu klasse. Høj, høj klasse.
FORZA ROMA
[Rettet af: Romaneren - 25/09/2013 - 23:03]
Det er jo helt fantastisk!
Igen drenge. Igen viser vi klasse. Vi er topholdet!!!
Næh. Nu skal vi bare holde tungen lige i munden mo Bologna, og så gælder det Inter, Napoli og Udinese.
Uhh. Det bliver spændende.
Så til grin at Juventus hele tiden har dommeren med sig.
Cheivo får fejlagtigt et mål underkendt for offside.
Føøøj hvor det til grin. De andre hold i Italien for jo aldrig en ærlig chance imod Juvens på denne måde.
Føj for satan.
Hehe. Dagens opgave: Find Benatia på forsidebilledet af GdS
:-)
http://football-italia.net/todayspapers/39913
Måske det blot er indbildning. Men jeg føler virkelig det her er noget nyt. Synes holdet virker til at gå 100 procent op i en højere enhed. Det giver gåsehud.
Alle spiller for alle, og alle vil alle det bedste. Ingen sure miner, ingen stjernenykker. Har ikke set Roma spillere kæmpe så meget for sine medspillere i evigheder.
Det er virkelig en fornøjelse. Sæsonen bliver lang. Og måske det er dumt at sige efter 5 kampe. Men det er altså sådan noget her der vinder ting og sager. Når et hold fungerer og går op i en højere enhed. Kan vi så over sæsonen krydre det med at individualisterne rammer deres 'top' her og der, så tror jeg uden problemer vi ihvertfald kæmper med om mesterskabet til det sidste.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0