Login
Glemt password Opret bruger

Derby della Capitale!

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 17/09/13 16:02

Oven på en rigtig god sæsonstart skal vores rød-gule gladiatorer nu stå den helt store manddomsprøve - Derby della Capitale!

Til denne lejlighed rykker RCD væk fra de vante rammer på Krølben til studiestræde 6, da vi forventer at rigtige mange romanisti ville komme og se kampen og det derfor ville komme til at knibe med pladsen.

Der vil være mulighed for at købe øl, vand og snacks til billige penge (husk små penge)! Meld jer meget gerne på eventet, så vi har en idé om, hvor mange øl/vand vi skal købe ind - link.

Canal 8 sender desværre kun anden halvleg, men hele kampen sendes på Csports.

Derudover vil de længe ventede medlemspakker også blive uddelt inden kampen - så kom i god tid

ALLE MEDLEMSPAKKER DER IKKE BLIVER AFHENTET I FORBINDELSE MED KAMPEN, VIL BLIVE SENDT MED POST, DEN FØLGENDE DAG.

Flyer til eventet.

[Rettet af: Jonas - 17/09/2013 - 16:08]

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. september 2013

Endnu en gang et vanvittigt klamt træk af Canal 8. Nøj hvor skulle de skamme sig at sætte Superliga bold over Derbyet!!!!!!!!!!!

mexes
2516 indlæg.
d. 17. september 2013

Der er ingen tvivl om hvad jeg og jer andre helst vil se søndag, men jeg synes alligevel ikke vi skal være så kritisable over Kanal 8 herinde. De viser altså, som jeg skrev tidligere herinde, 6 ud af de første 8 Roma kampe. (nuvel 5,5 så), hvilket jeg egentlig bare synes er skønt.

Hvis man alligvel har C Sports så er det jo intet problem! :-)

Men for satan jeg glæder mig til søndag! Nu skal vores nuværende stime mod Lazio satme brydes!!

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. september 2013

Så længe de vælger superliga over Serie A og i det her tilfælde Derby Della Capitale, så er der alt mulig grund til kritik.

Og ja jeg ved godt man kan se den på C Sports og ja vi har en gratis måned på C Sports, men en kamp som den skal fandeme vises i TV. Jeg har intet andet end kritik til overs for Cmore efter de lukkede alle sportskanalerne så de nu kun har Canal 8. før den tid var Serie A noget de prioriterede meget højt, men nu er Serie A røget under fucking superligaen. det er en katastrofe

Og igen, det er jo anden gang de laver det nummer her med Derbyet, de skider jo på et af de største fodbold opgør i verden for at få plads til Sønderjyske mod FCN. Det holder ikke.

Det er selvfølgelig flot at de viser 6 ud af de 8 første kampe, men så når man ser på hvilke opgør de så viser i stedet for nogle af de kampe de så ikke viser, så brude det tal være højere. En bundkamp i La Liga var vigtiger at vise i går end et tophold i Serie A.

jeg kan kun gentage mig selv, det er klamt det de har gang i.

mexes
2516 indlæg.
d. 17. september 2013

Man er bare nød til at se lidt mere nuanceret på det. For en kamp som SønderjyskE-FCN kan nok ikke sige mig mindre. Det er virkelig ikke en kamp, som jeg på nogen måder finder interessant. Men bare fordi du og jeg ikke vil se den, så er der jo chance for, at der er andre mennesker, som gerne vil. Navnligt i Sønderjylland og Nordsjælland. Kanal 8, 9 og de øvrige "superliga-kanaler" har jo en aftale med DBU om at alle danske kampe skal vises på tv, så det kan der jo ikke gøres så meget ved. Det vil da også være lidt mærkelig, hvis man vælger at sende en 1. halvleg af en kamp, for så at sende en ny. På den måde giver det mere mening at sende en anden halvleg. Men misforstå mig ikke. Jeg vil da ønske at man kunne se hele kampen i tv'et. Men desværre så tror jeg ikke at der er ret mange danskere, som vægter Serie A særlig højt, og derfor vil en så fantastisk kamp, som Roma-Lazio heller ikke sige dem særlig meget.

Derfor synes jeg ikke det er "klamt det de har gang i", og synes ærlig tal at kritikken er en smule skæv. Jeg forstår ikke hvorfor du nedrakker de 6 ud af 8? At de f.eks. viser Livorno-Roma og flere af de kommende kampe, som ikke er topkampe er da luksus for os Roma fans? Der er jo mange som herhjemme som intet forhold til Roma har.

Det hele handler om efterspørgslen, og desværre har Serie A ikke det bedste brand i Danmark fortiden. Men det er jo heldigvis ikke os herinde som snydes, men alle de andre! :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 17. september 2013

Altså nu har jeg et ordsprog der hedder if you dont do Things 100% dont do it, så for mig er det ligemeget om de viser første eller anden halvleg. Det er hele kampen der tæller og har de ikke tænkt sig at vise hele kampen, så kan de for min skyld godt lade helt være med at sende den også sælge tv rettighederne videre til nogen der godt gider sende sådan et opgør.

6 ud af 8 kampe er selvfølgelig flot, men det at de ikke viser den vigtigste af alle de kampe i fuld længde det er under alt kritik syntes jeg og jeg syntes det er en lidt lad holdning bare at finde sig i det. Ja man opnår sikkert ikke noget ved at gøre opmærksom på sin utilfredshed, men man opnår da i hvert fald slet ikke noget hvis ikke man prøver.

Ja der er folk der gerne vil se Sønderjyske og FCN og de skal selvfølgelig også have lov til det, men så må de altså smide en af kampene over på kanal 9 det gjorde de så sent som i søndags med Serie A kampen, så det er en mulighed at de kan gøre det, og hvis ikke man skal benytte den mulighed når der er derby, hvornår fanden skal man så.

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen, så længe de prioritere Serie A så lavt, så vil jeg hellere se kampene på lorte links end jeg vil betale penge for at se dem på csports.

Arsi
763 indlæg.
d. 17. september 2013

OPMÆRKSOMHED!!!

Jeg vil gerne bede jer alle sammen at skrive en mail ind til Canal 8 hvori man naturligvis "brokker" sig over hvorfor hele derbyet ikke vises. Det er pinligt efter min mening.

På den måde vil de måske åbne øjnene op i tide.
Jeg har snakket lidt med canal8 og fortalt dem, at vi har RCD, og vi selvfølgelig er glade for at der endelig bliver vist italiensk fodbold på tv (9'eren viste også lidt i en periode).

Men det er simpelthen for dårligt at en hel kamp af et af de største derbyes ikke vises. PINLIGT!

Men råder jer til at skrive i tide, så de kan åbne øjnene op for det og måske ændre det.
Tænker at jo flere der skriver, jo større betydning kan det få for dem.

[Rettet af: Arsi - 17/09/2013 - 23:49]

mexes
2516 indlæg.
d. 17. september 2013

Vil med glæde skrive ind hvis det kunne få betydning, men jeg kam bare ikke forestille mig at de ændre noget som helst når det kommer til superligaen?

Arsi
763 indlæg.
d. 17. september 2013

Det er efter min mening forsøget værd :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. september 2013

Jeg har lagt en underskrift indsamling ind på vores Roma freaks facebook side. Så skynd jer ind og skriv under for pokker, vi kan lige så godt forsøge at gøre noget.

mexes
2516 indlæg.
d. 18. september 2013

Super intiativ Kim.

Jeg så nogle af de svar, som Canal8 svarede på deres officielle facebook side, og det var også lidt nogle af de ting, som jeg selv nævnte, som forhindre os i at gøre så meget ved det.

Men det er et super intiativ du har lavet, og jeg vil med det samme gå ind og "skrive under" :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 18. september 2013

Jep og der er heller ikke nogen tvivl om at det er sådan det hænger sammen Mexes, men derfra og så til at acceptere deres svar, der er langt og lur mig og ikke lige vores kære prezi lige har smidt en kommentar der ind som, de nok lige burde tage til efter retning :-)

Og tak for støtten til underskrift indsamlingen :-) den hjælper nok heller ikke, men det skulle afprøves :-)

mexes
2516 indlæg.
d. 19. september 2013

Lazio spiller som bekendt i aften i Europa League, så det kunne være lækkert hvis det blev en kamp, som trak tænder ud for Lazio. Det kan i hvert fald ikke være nogen ulempe at de spiller i aften for os.

Desuden er det ligeledes rart, at Hernanes ikke kommer med søndag. Han har en tendens til at spille godt må os!

Jonas
4091 indlæg.
d. 19. september 2013

Hvor har du fra Hernanes ikke er med? Ifølge både Corriere og Gazzetta forventes han at starte inde.

mexes
2516 indlæg.
d. 19. september 2013

Det kan også være jeg tog fejl? Synes bare at jeg læste, at Hernanes var dømt ude af derbyet? :-)

Cervone
12 indlæg.
d. 19. september 2013

Til gengæld er Biglia ude af kampen for de pyjamasblå hunde...

TheTotti
458 indlæg.
d. 19. september 2013

Hernanes starter inde i aften. Så det er ikke en skade der skal holde ham ude søndag. Så skal den i hvert fald opstå i aften..

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. september 2013

Og han har scoret :( kunne vi for helvede ikke have betalt en af de polaker til at sparke ham ned.

mexes
2516 indlæg.
d. 19. september 2013

Jeg tror nu nok at vi skal hive sejren hjem søndag. Vi er simpelthen bare et bedre hold! Mon ikke vi kommer til at se en mental stærkere De Rossi og Totti, som kommer til at lede holdet til sejr?

Kim89
1171 indlæg.
d. 19. september 2013

Jo Mexes det kan man jo håbe, og det er jo en af de ting der taler til vores fordel, lige som at Lazio lige har spillet en kamp i dag (hvor de dog spare lidt spillere) Men det der så taler til Lazios fordel er at de kæmper røven ud af bukserne til sidste blodsdråbe. det er deres våben, så vi skal godt nok være over dem hele kampen hvis vi skal vinde. Og der er ikke plads til at brænde for mange chancer, klatten skal bare ind i mellem stængerne når vi har muligheden!

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. september 2013

Truppen: Balzaretti, Benatia, Borriello, Burdisso, Caprari, Castan, De Rossi, De Sanctis, Dodo, Florenzi, Gervinho, Jedvaj, Ljajic, Maicon, Marquinho, Pjanic, Ricci, Romagnoli, Skorupski, Strootman, Taddei, Torosidis, Totti

Jonas
4091 indlæg.
d. 21. september 2013

Forventet

Roma (4-3-3): De Santics; Maicon, Benatia, Castan, Balzaretti; Pjanic, De Rossi, Strootman; Florenzi, Totti, Ljajic

Lazio (4-1-4-1): Marchetti; Cavanda, Ciani, Cana, Konko; Ledesma; Candreva, Gonzalez, Hernanes, Lulic; Klose

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 21. september 2013

Vi vinder. 2-0 easy pice of a cake. Walk in the park.

FORZA ROMA

Totti og Ljajic laver basserne.

BTW Kim er PÅ med optakt og det hele: Optakt

2

[Rettet af: AS-Roma-Italien - 21/09/2013 - 14:28]

Kim89
1171 indlæg.
d. 21. september 2013

Hehehe ja den kan jeg ikke løbe fra og for de intresseret så kan jeg sige at vi laver en Derby optakt i morgen med Jesper, en lazio fan der hedder Alec og jeg selv er med :-)

1

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 21. september 2013

PÅ. Bedre en de såkaldte danske eksperter der ikke har styr på en dyt af Italiensk fodbold.
Canal9 og Canal8 har nogle virkelig dårlige kommentatore IMO

Kim89
1171 indlæg.
d. 22. september 2013

Så er der Derby optakt :-) http://www.youtube.com/watch?v=1pJguL576to

Skytt0
1536 indlæg.
d. 22. september 2013

Har merdas supportere fået karantæne?

TheTotti
458 indlæg.
d. 22. september 2013

Gervinho får sit gennembrud i dag! Perfekt anledning :)

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

Hernanes er da bare det største svin. Det der gjorde han 100 % med vilje

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

Benatia er klasse!

mexes
2516 indlæg.
d. 22. september 2013

Florenzi, Gervinho og Balza må godt begynde at tage sig sammen! Håber Ljajic kommer tidligt ind i 2 halvleg

TheTotti
458 indlæg.
d. 22. september 2013

Gervinho har da været vores bedste mand nord for midten! Han tager gode løb, der falder dog ikke mange afleveringspligts i dybden til ham.

mexes
2516 indlæg.
d. 22. september 2013

Han kæmper godt for det .. Men det bliver jo ikke til noget ... Vi har jo ikke skabt en reel chance, så kan ikke sige at jeg synes han har været god no so far.
Tror også han ryger ud i stedet for Ljajic efter kort tid

NEMO
331 indlæg.
d. 22. september 2013

Maicon er så fucking optur!!!!

NEMO
331 indlæg.
d. 22. september 2013

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

BALZAAAAAAA

DrTotti
87 indlæg.
d. 22. september 2013

BALZAAAAAAAAA!! <3

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

Så er det sgu lige før, at man bærer over med alle hans lortekampe :D

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

BALZA!!!!!!!!!!!!!!!

JAAAAAAAAAA

Minder mig om dengang Cassetti også scorede

2

Svenzoni
352 indlæg.
d. 22. september 2013

Balzaaaaaaa

asroma87
3707 indlæg.
d. 22. september 2013

WOW!

Tjek lige de jubel scener! Man kan ikke undgå at få en lille klump i halsen når man ser hvor meget den scoring betyder for Balza.

a2j
76 indlæg.
d. 22. september 2013

Når nu man kun har scoret 3 mål i sin karriere,er de da meget godt valgt at lave det 4. Mod lazio

2

Frankie
32 indlæg.
d. 22. september 2013

ROOOOMAAAA ROMMAAAAAA ROOOOOOMAAA

NEMO
331 indlæg.
d. 22. september 2013

Det lugter af ballade det her....

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

Cana er sgu et svin dér

DrTotti
87 indlæg.
d. 22. september 2013

shit en afslutning Gervinho laver der

1

Frankie
32 indlæg.
d. 22. september 2013

Gervinho er blandt de bedste afsluttere i verden.

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

Lazio meltdown <3

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

Sgu da ikke Taddei som indskifter

1

NEMO
331 indlæg.
d. 22. september 2013

Ljajic bliver så god.... det kan være det vildeste køb nogensinde! For pokker da hvor er han dog lovende!!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

Ja okay fair nok, ind med Taddei.

Så længe det som midtbane

Denner
527 indlæg.
d. 22. september 2013

Maicon er klasse!

TheTotti
458 indlæg.
d. 22. september 2013

Gervinho = Romas Rommedahl

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

De Rossi

Borriello

Totti

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

For fanden, hvor er det stærkt!

TheTotti
458 indlæg.
d. 22. september 2013

Fantastisk Ljajic!

Denner
527 indlæg.
d. 22. september 2013

Ej hvor er Totti uheldig med de straffespark han bliver altid udskiftet!!!

TheTotti
458 indlæg.
d. 22. september 2013

Hvor er det dog bare fantastisk!!!!!!!!!!

NEMO
331 indlæg.
d. 22. september 2013

Hvor er det smukt det her! Sikke da et hold vi har fået!
Og præstationerne i dag... Ljajic, Totti, Maicon, De Rossi, Balza. Hvor er det dejligt!!!!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 22. september 2013

Det eneste man behøves at sige om dagens kamp er,
Er så stolt af at være Totti og Roma fan". For satan hvor spillede Totti og holdet godt!!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

JAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ljajic!!!!!

Fortsætter sin gode stime med at lave mål imod Lazio.

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

Jeg begynder sgu at elske det her Roma-hold under Garcia.

FORZA ROMA!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

Romaneren: Man elsker vel altid Roma, unanset spillerne.

Roma er jo holdet i sig selv.

TheTotti
458 indlæg.
d. 22. september 2013

Garcia er halftime mester!
4/4 kampe til pause uden mål.
4/4 2. Halvlegen mindst 2 mål!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 22. september 2013

@AS-Roma-Italien: Ja, selvfølgelig! Men jeg bryder mig langt mere om at se dette hold spille fodbold, end jeg har gjort under Zeman og Enrique, for eksempel. :)

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

Ahh på den måde.

Ja selvfølgelig. Også mig. Forsvaret er bare langt bedre end under to trænere.

Rudi Garcia kan virkelig finde ud af noget.

romeren10
332 indlæg.
d. 22. september 2013

Kæft hvor er det sjovt at være Roma fan igen. Nu skal vi bare holde benene på jorden og spille med denne gejst og glæde, så lover det sku godt. Hvis vi kan blive ved med at spille sådan her, så er Champions League ikke urealistisk.

romeren10
332 indlæg.
d. 22. september 2013

ps. Gervinho gør det rigtigt godt, men afslutningen/målene mangler. Han burde have score på de det chancer, sådan nogen kan ende med at blive dyrt mod de store hold.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 22. september 2013

Vi vinder. 2-0 easy pice of a cake. Walk in the park.

FORZA ROMA

Totti og Ljajic laver basserne.

Tæt på ellers

totti er gud
1115 indlæg.
d. 23. september 2013

Der er kommet styr på det nede i bagkæden....vigtigt.. 4 kampe og kun lukket 1 mål ind...så vinder man mange kampe...bliver vi ved med det her er det CL bold til næste år.og gerne med det italiensk våbenskjold på den nye Nike trøjen

[Rettet af: totti er gud - 23/09/2013 - 22:43]

Denner
527 indlæg.
d. 24. september 2013

nogen der ved hvorfor der ingen lazio fans var? eller de kom i løbet af kampen. men i optakten var deres tribune tom.

Cervone
12 indlæg.
d. 24. september 2013

De kom efter ét kvarter, de protesterer mod måden klubben bliver kørt på, tranfer-politikken etc...

bobo
112 indlæg.
d. 24. september 2013

Lazio fansene begyndte at strømme rigtigt ind på stadion, da kampen begyndte.....
jeg var inde og se den :)
dejlig sejr!

ClausA
263 indlæg.
d. 24. september 2013

Dejligste følelse i lang lang tid man sad tilbage med søndag-mandag-idag!!!!

1

I Lupi_84
4 indlæg.
d. 25. september 2013

Enig. Fantastisk hvor længe følelsen varer ved - den har vi savnet!

Det samme kan siges om optaktstråde her på siden. Jeg nyder ellers altid at læse dem i dagene op til kampen, så håber at nogen vil tage lidt mere initiativ til det fremover. Det er jeg sikkert ikke den eneste der vil sætte pris på!

Nu hvor holdet for en gang skyld ser organiseret, balanceret og relativt stabilt ud, skulle vi så ikke gøre det samme? :0)

mexes
2516 indlæg.
d. 25. september 2013

#I Lupi 84

Alle kan jo gå ind og lave tråden, så du kan jo også selv starte den, hvis du synes den kommer for sent ind :-)

I Lupi_84
4 indlæg.
d. 25. september 2013

Det er selvfølgelig en mulighed. Det jeg mere hentydede til, var at med mine begrænsede italiensk kundskaber og med football-italia + asroma.it, som de eneste Roma nyhedskilder, så er det bare ikke voldsomt interessant, hvad jeg kan byde ind med - desværre :0)

Til gengæld er det altid rigtig spændende, at høre fra nogle af vores andre brugere, der har væsentligt større indblik i klubben og holdets øjeblikkelige status.

Men jeg skal da glædeligt være med til at starte flere kamptråde op i fremtiden, hvis folk løbende spytter guldkorn i efterfølgende - det kunne måske alligevel fungere udmærket ? :)

mexes
2516 indlæg.
d. 25. september 2013

I princippet så kan man jo altid bare oprette en tråd, hvor overskriften er den pågældende kamp. Indholdet behøver jo ikke være mere end:

"Imorgen gæster Roma bla bla bla kl. det og det"

Og så kan andre jo bare byde ind med den udtaget trup, forventet startopstilling osv. :-)

Men du har ret, jo tidligere de forskellige kamptråde kommer, desto bedre :)

I Lupi_84
4 indlæg.
d. 25. september 2013

Præcis. Jamen så vil jeg da fremover også gøre mit for at hjælpe til.

Og tak for dagens optaktstråd Mexes, den er allerede fyldt med gode inputs og har skabt en fin debat ;o)

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma