Kategori: Kampe
Er det ikke på tide, at vi fik os en kamptråd? Det tænker jeg i hvert fald!
Mulige startopstillinger:
AS ROMA (4-3-3): De Sanctis; Maicon, Benatia, Castan, Balzaretti; De Rossi, Strootman, Pjanic; Ljajic, Totti, Florenzi
PARMA (3-5-2): Mirante; Cassani, Lucarelli, Felipe; Biabiany, Gargano, Valdes, Parolo, Gobbi; Cassano, Amauri
Jeg håber og tror på 3 point - så ville vi sgu være det eneste tophold sammen med Napoli, der ikke har tabt point her i sæsonstarten!
FORZA ROMA
0 gule kort.
Det er sjældent det sker. Lige så sjældent som vil ligger i toppen.
Jeg er næsten i ekstase over at vi vinder 3-1 idag. For vi var da godt nok elendige idag. Jeg synes virkelig det er fedt at vi vinder, på en dag hvor næsten intet fremadrettet fungerer!
Men det er jo netop også det, som tegner et tophold.
Roser idag:
Moralen synes jeg er super, og ikke mindst holdånden. På det punkt synes jeg virkelig det tegner godt - og at Garcia skal have ros!
Forsvaret:
Hvis man fraregner Balza, som var pivringe, så var De Sanctis, Maicon, Benatia og Castan virkelig gode idag! Det er simpelthen skønt at se så gode spillere dernede!
Benatia:
Jeg synes den mand har været intet mindre end fantastisk i Roma trøjen indtil videre. Alt hvad han gør er guld synes jeg! Så vild en signing!
Strootman og Pjanic:
Begge leverer en god kamp - især Strootman spiller helt fantastisk. De laver begge to de to ting (deres assister) som afgøre kampen til vores fordel.
DAJE ROMA DAJE!!!!
Smuk måldifference på 8-1(Dog mod 3 svagere hold)
Mega vigtig sejr i dag - de to første kampe var pligtsejre, selv for et hold som os. Men ude mod Parma, der er det fandme nemt at snuble i fælden. Specielt, når man er bagud 0-1 ved halvleg og har spillet en virkelig pøllet omgang bold.
Men (igen) viser vi os som et rigtig stærkt hold i anden halvleg. Jeg håber virkelig at det er Garcia, der har vist sig i stand til at banke noget gejst ind i drengene! Vi får lukket ned for Biabiany, der ellers pissede os op og ned af ryggen i første halvleg, og der kommer løsninger oppe i angrebet, så vi igen kan score mål.
Håber på at se et Roma-hold mod Lazio, der også kan score mål og spille god bold i første halvleg, når vi møder en flok spillere, der er næsten ligeså gode, som vi er.
Indtil da vil jeg nyde 3 sejre i 3 kampe, et målsnit på 2,5 og en 2. plads i Serie A!
Forza Roma!!
Sikke en fin kamp! En rigtig flot 2. halvleg. Og sikke en moral. Skøn kamp, og wow hvor det lover!
Hvad er det der gør Balzaretti så pivringe som mange af jer anfægter at han er? Altså i min verden gør han det sgu det helt fint.
Han sejler jo rundt hele kampen? Ingen af hans offensive aktioner førte til noget som helst, og han kunne slet ikke følge og dække sin mand i forsvaret. Desuden spillede han hele tiden bolden bagud på farlig vis, hver gang han havde bolden tæt på vores eget felt, eller nede i hjørnet. Jeg kan egentlig ganske godt lide Balza, og han arbejder stenhårdt for holdet, men jeg synes godt ikke ikke at han leverer særlig godt. Og det tror jeg heller ikke kan kan være i tvivl om i aften.
For satan. Man må knibe sig i armen....
Hold kæft det er fedt det her!!!
Roma, Roma, Roma.....
Una citta - Una squadra.
Det gør han altså ikke. Jeg tror seriøst bare der er mange er jer som har de der lidt "hater-balza" briller på. Come on, han bliver ved med at starte inde på et positivt udviklende Roma hold, så så dårlig kan han alligevel heller ikke være. I min verden forsvarer han ganske fornuftigt, hvis det er ham som dækker op på biabiany-målet, så kan han ikke kritiseret for det var da vanvittigt godt mål. Ja, han får ikke skabt så meget fremad som man kunne håbe på. Men nu er han jo heldigvis også venstre back og ikke kantspiller :)
Derudover var det en klasse sejr i dag, tror virkelig holdet har mulighed for en top-5 placering i år, men på den anden side hvis den her start forsætter hvem tør så ikke håbe på CL :)
Som jeg ellers synes jeg gav udtryk for, så er jeg på ingen måde en Balza-hater - tværtimod. Jeg kan super godt lide ham. Men synes bare han har skuffet mine forventninger set over et større perspektiv.
Balza VAR dårlig. Men han ser også ekstra dårlig ud fordi han spiller i den bagkæde som gør det så usandsynlig godt.
Jeg er nødt til, med fare for at være for hurtigt ud, hvor mange savner helt seriøst SPORTSLIGT Marcos?
Kan folk ikke se at det var en god handel og at man sagtens kunne erstatte ham? Jeg mindes ikke en så god CB i Roma (i min tid, ca. 10 års tid - jeg er 25). Han har det hele. Han slår spillere som Juan, Mexes, Chivu etc. med længder. Og når han så bliver suppleret med et monster i Castan så står man med en virkelig solid bagkæde.
En anden sjov ting der hænger lidt sammen med de to CB, og som de italienske kommentatorer på sky gjorde meget ud af - endelig lader det til at en træner har fået DDR til at udfylde den plads han spiller bedst.
en anelse længere tilbage end de sidste par sæsoner (at han ligger så tættere på bagkæden gør også Benatia og Castan bedre), og han spiller mere simpelt. I langt højere grad spiller han de simple bolde og lader Strootman og især Pjanic stå for sukkerboldene. Han flagrer ikke rundt i offensiven og forsøger alle mulige vilde ting.
Stadig i denne sammenhæng - det er imponerende den måde Garcia har struktureret defensive og fået spillerne til at forstå og udføre det. Der er hele tiden en vekslen i hvem der går med frem, og jeg mener faktisk at holder i mere end halvdelen af tiden kun spiller med 3 i bagkæden. Så opstillingen egentlig hedder 3-4-3. Enten er det Balza eller Maicon der helt bevidst skubber op på midten eller også er det begge og DDR går længere tilbage.
Det er denne dynamik der i mine øjne er nøglen til det gode forsvarspil og at holdet for en gangs skyld ser ud til at have et solidt fundament som modstanderen har svært ved at greje. Dels ved modstanderen ikke hvor de selv skal angribe i kontraen for at finde huller, dels er de magtesløse når Roma pludselig (som jeg mener sker herligt ofte) kommer i markant overtal i angrebene. Ofte ender man i situationerne med at være hele 2 mand i overtal, fx 3 vs 5 på midten i en omstilling - og så er det ikke svært at komme frem ad banen og få skabt chancer.
Det er ganske enkelt overrumplende og det kommer også til at tage noget tid før de andre tophold har luret hvad de skal gøre ved det.
helt enig asromadk
Det var også det jeg skrev. Vores forsvar med Benatia i spidsen har været fremragende og det er virkelig en fornøjelse, at det faktisk er det, som er med til at give os sejren. Jeg synes vores forsvar havde mest andel i sejren igår.
Mht. Marquinhos er jeg såsom også enig. Det er klart, at man på nuværende tidspunkt ikke står og savner ham særlig meget. Men det var jo også mest af alt på den lange bane, at salger af Marcos var ærgerlig. Det var jo ikke fordi at vi med ham sidste år havde et bomstærk forsvar - tværimod. Men det var jo mere hans potentiale, som var ærgerlig at miste. Så selvfølgelig er vores midterforsvar da blevet bedre i år!
Mht. forsvaret i det hele taget, så har det virkelig gavnet os at få en ordentlig højre back! Det har vi godt nok savnet de seneste sæsoner.
Marcos står stadig og drejer rundt efter Vladimir Weiss' kanal på ham idag!
Alt går efter 'planen' i mit hovedet i forhold til Marcos.
Altså, al respekt for hans (store) talent - men han overpræsterede sidste sæson. Så det var en rigtig god handel Roma lavede. Man scorede kassen på så ung en spiller og kunne bruge nogle af pengene på at hente reel kvalitet (i nuet).--> Benatia.
Jeg føler mig overbevist om, at Marcos han bruger 2 år i PSG uden den store succes - og så bliver han ellers skibet videre for et mindre beløb. Han skal nok finde formen igen - men det niveau han lagde for dagen sidste sæson var simpelthen for godt til at være sandt.
Hvem ved - man kan jo håbe man kan hente ham tilbage om et par år for 1/3 af prisen.
[Rettet af: asromadk - 17/09/2013 - 21:51]
Nu hvor snakken går på Marcos, så har han lige scoret for psg ;)
[Rettet af: mexes - 17/09/2013 - 22:37]
Lamela må vel også indgå i snakken:
http://www.youtube.com/watch?v=ric0xTz5g2A
Sæsonen 2024/25
103
0
Transfers 2025/26
78
1
Transfers 24/25
295
0