Kategori: Kampe
Så er det imorgen at oprykkerne fra Verona gæster Roma til årets første hjemmekamp. Kampen spilles kl. 18:00 og sendes på dansk tv på Kanal 8.
Verona kom godt fra land, da de overraskende vandt hjemme over AC Milan 2-1, begge mål scoret af den gamle målræv - og tidligere Romaspiller, Luca Toni.
Curva sud vil være lukket til kampen imorgen pga. racisme i sidste sæsons udekamp mod AC Milan fra Roma fansene mod Milans Balotelli.
Truppen er som følgende:
BALZARETTI
BENATIA
BORRIELLO
BRADLEY
BURDISSO
CAPRARI
CASTAN
DE ROSSI
DE SANCTIS
DODÒ
FLORENZI
GERVINHO
LJAJIC
LOBONT
MAICON
MARQUINHO
PJANIC
ROMAGNOLI
SKORUPSKI
STROOTMAN
TADDEI
TOROSIDIS
TOTTI
Værd at nævne er at Strootman er klar igen, og kan debuterer imorgen i Serie A samt at Ljajic ligeledes er udtaget!
Udpluk fra Garcias pressekonference om kampen:
Verona:
"Hvilket Roma hold vil vi se imorgen? Først og fremmest så må vi forstå, at det bliver en meget svær kamp. Verona slog AC Milan sidste søndag (det var nu lørdag!) , og vi så at Milan spillede virkelig godt i deres Champions League play-off. Det bliver ikke fordi Verona har deres kvaliteter hele vejen rundt, og ikke kun én stor målkonge i Luca Toni. De ved hvordan man forsvarer og slår kontraangreb."
Første etappe:
"Imorgen bliver den første kamp på Olimpico og jeg er ked af at Curva Sud ikke vil være åben. Det er en skam, men det betyder at vil ikke blot vil spille for fansene på stadion, men også for alle dem som ikke er på stadion. Vil må vente til næste hjemmekamp med at se den rigtige atmosfære på Olimpico. Vi har brug for at fansene er med os. Forhåbentlig vil de give den ekstra meget (imorgen)."
Ljajic:
"Den gode nyhed er at Adem Ljajic er med i truppen. Hans kondition er på samme niveau som Gervinho - hvilket vil sige, at han ikke har 90 minutter i benene, men det vil være vigtigt for ham at spille imorgen - både for ham og for os. Men, jeg ved ikke om han vil starte eller ej."
De Rossi
"Daniele er ikke kun en stor spiller, men også et stor menneske. Han har være i Roma i lang tid, og han vil blive ved med at bære denne trøje. Vi havde en samtale da han kom tilbage fra ferien, og vi aftalte at når en bestemt dato var passerede, så vil han med sikkerhed blive hos os. Han er her for hele sæsonen, og det er noget som jeg er meget glad for."
Europa
"Er det en fordel ikke at spille i Europa? Set fra den fysiske side, så er det, men man ønsker altid at spille i europæiske turneringer og vi ønsker at komme tilbage til Europa næste sæson.
Spillestil:
"Jeg har altid foretrukket at have boldbesiddelsen, sådan at man kommer til skudmuligheder. Men vi må altid sikre os, at vi har balance på hele holdet. Veronas kontraangreb kan blive meget farlige imorgen. Vi vil selvfølgelig være nød til at tilpasse os vores modstandere til tider, men generelt vil vi prøve at have boldbesiddelsen i kampene. Man løber mindre risici når man har bolden selv. Vores spillestil vil også afgøres af hvem som er på banen. Mine spillere må være taktiske snu, da det vil hjælpe dem med at håndtere de problemer som de kan løbe ind i under en kamp.
resten af interviewet kan læses her:
Garcias pressekonference
[Rettet af: mexes - 31/08/2013 - 22:35]
Gervinho er bare virkelig dårlig foran målet. Nu har han brændt to 100% mål chancer.
Jeg kan slet ikke tro at det er Roma der spiller idag, taget i betragtning af at vi spiller mod Hellas!!
Det er imponerende drenge!!
Flot løb og kombination ellers, men han er alt alt for uskarp foran målmanden
[Rettet af: romeren10 - 01/09/2013 - 19:33]
Han skal bare lige spilles igang igen :) tror på han nok skal blive skarp. Husker da at have set ham lave nogen udemærket kasser i PL.
var der straffe eller film der?
Der er to Bradley'er på banen. lol
[Rettet af: romeren10 - 01/09/2013 - 19:36]
Kan man være andet en glad for både Maicon og Pjanic.
De bærer virkelig følelserne uden på tøjet. Og så for vores klub.
Forza
Er det kun mig, der sidder med et stort smil på læben og klapper når Totti laver sine små hæl afleveringer?
Fantastisk mand.
Virkelig lækker kamp vi har været vidner til i aften. Godt nok er det mod nyoprykkerne Hellas Verona, men drengene spillede virkelig godt i aften. Nu skal vi bare hive en lignende præstation op af lommen mod Parma, så vil vi have maks point inden vi tæver Lazio gul og rød i derby'et.
Forza ROMA
[Rettet af: romeren10 - 01/09/2013 - 19:55]
Synes at Gervinho spiller en god kamp på trods af nogle afbrændere, han skal lige skyde sig ind. Men generelt en virkelig skarp kamp af hele holdet, ærgerligt at Florenzi helle ikke får prikket sin mega chance ind!
Forza Roma!
Det er lige før at Ljajics mål var bedre end Pjanic... sindsygt godt sparket ind! Han er altså virkelig en spændende fætter!
Fik desværre kun set 15 minutter af kampen, håber der kommer et udvidet highligt fra kampen senere.
Helt igennem en kanon præstation. Fantastiske mål tilmed. Kæft det er fedt at være Roma fan i dag
Smukt at se kampen i dag, konge kasser af Pjanic og Ljajic, smukke fejringer og god holdånd. Vi spiller sgu sådan som et tophold bør spille. Stærk indsats.
Forza Roma!
Fantastisk kamp...men dagen der på kan det godt gå mig lidt på at vi giver dem 2 kæmpe chancer til sidst...der kunne have stået 3-2 så og vi vil have tænkt ååååååå nej ikke igen....ellers stod vores forsvar rigtig godt....men det må gerne være i alle 90 min....
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0