Login
Glemt password Opret bruger

Serie A: AS Roma - Hellas Verona

Kategori: Kampe

mexes
2516 indlæg.
d. 31/08/13 22:09

Så er det imorgen at oprykkerne fra Verona gæster Roma til årets første hjemmekamp. Kampen spilles kl. 18:00 og sendes på dansk tv på Kanal 8.
Verona kom godt fra land, da de overraskende vandt hjemme over AC Milan 2-1, begge mål scoret af den gamle målræv - og tidligere Romaspiller, Luca Toni.

Curva sud vil være lukket til kampen imorgen pga. racisme i sidste sæsons udekamp mod AC Milan fra Roma fansene mod Milans Balotelli.

Truppen er som følgende:
BALZARETTI
BENATIA
BORRIELLO
BRADLEY
BURDISSO
CAPRARI
CASTAN
DE ROSSI
DE SANCTIS
DODÒ
FLORENZI
GERVINHO
LJAJIC
LOBONT
MAICON
MARQUINHO
PJANIC
ROMAGNOLI
SKORUPSKI
STROOTMAN
TADDEI
TOROSIDIS
TOTTI

Værd at nævne er at Strootman er klar igen, og kan debuterer imorgen i Serie A samt at Ljajic ligeledes er udtaget!

Udpluk fra Garcias pressekonference om kampen:

Verona:
"Hvilket Roma hold vil vi se imorgen? Først og fremmest så må vi forstå, at det bliver en meget svær kamp. Verona slog AC Milan sidste søndag (det var nu lørdag!) , og vi så at Milan spillede virkelig godt i deres Champions League play-off. Det bliver ikke fordi Verona har deres kvaliteter hele vejen rundt, og ikke kun én stor målkonge i Luca Toni. De ved hvordan man forsvarer og slår kontraangreb."

Første etappe:
"Imorgen bliver den første kamp på Olimpico og jeg er ked af at Curva Sud ikke vil være åben. Det er en skam, men det betyder at vil ikke blot vil spille for fansene på stadion, men også for alle dem som ikke er på stadion. Vil må vente til næste hjemmekamp med at se den rigtige atmosfære på Olimpico. Vi har brug for at fansene er med os. Forhåbentlig vil de give den ekstra meget (imorgen)."

Ljajic:
"Den gode nyhed er at Adem Ljajic er med i truppen. Hans kondition er på samme niveau som Gervinho - hvilket vil sige, at han ikke har 90 minutter i benene, men det vil være vigtigt for ham at spille imorgen - både for ham og for os. Men, jeg ved ikke om han vil starte eller ej."

De Rossi
"Daniele er ikke kun en stor spiller, men også et stor menneske. Han har være i Roma i lang tid, og han vil blive ved med at bære denne trøje. Vi havde en samtale da han kom tilbage fra ferien, og vi aftalte at når en bestemt dato var passerede, så vil han med sikkerhed blive hos os. Han er her for hele sæsonen, og det er noget som jeg er meget glad for."

Europa
"Er det en fordel ikke at spille i Europa? Set fra den fysiske side, så er det, men man ønsker altid at spille i europæiske turneringer og vi ønsker at komme tilbage til Europa næste sæson.

Spillestil:
"Jeg har altid foretrukket at have boldbesiddelsen, sådan at man kommer til skudmuligheder. Men vi må altid sikre os, at vi har balance på hele holdet. Veronas kontraangreb kan blive meget farlige imorgen. Vi vil selvfølgelig være nød til at tilpasse os vores modstandere til tider, men generelt vil vi prøve at have boldbesiddelsen i kampene. Man løber mindre risici når man har bolden selv. Vores spillestil vil også afgøres af hvem som er på banen. Mine spillere må være taktiske snu, da det vil hjælpe dem med at håndtere de problemer som de kan løbe ind i under en kamp.

resten af interviewet kan læses her:

Garcias pressekonference

[Rettet af: mexes - 31/08/2013 - 22:35]

Kim89
1171 indlæg.
d. 01. september 2013

"Jeg har altid foretrukket at have boldbesiddelsen, sådan at man kommer til skudmuligheder"

Ja ja, det er sgu en fin kommentar, så satser jeg på vi ikke kommer til at se en gentagelse af første halvleg mod Livorno, men 73% boldbesiddelse 6 skud i alt (ikke kun på mål) og 0 mål. Det er simpelthen ikke godt nok med så meget boldbesiddelse og så lidt skud.

Han har dog ret i man løber mindre risici hvis man selv har bolden, men det gør man jo også hvis man banker 3 mål ind i første halvleg og står godt i forsvaret og score endnu flere mål i anden halvleg.

mexes
2516 indlæg.
d. 01. september 2013

Håber personligt at se enten Ljajic eller Gervinho starte inde i stedet for Borriello, i en opstilling som ser således ud:

De Sanctis
Maicon-Benatia-Castan-Balzaretti

De Rossi
Pjanic-Strootman

Gervinho/Ljajic-Totti-Florenzi

[Rettet af: mexes - 01/09/2013 - 14:22]

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

Glæder mig godt nok til at se en midtbane med De Rossi, Strootman og Pjanic i aktion!

TheTotti
458 indlæg.
d. 01. september 2013

Forventet opstilling:

De Sanctis
Maicon, Benatia, Castan, Balzaretti
De Rossi, Strootman, Pjanic
Gervinho, Florenzi, Totti

mexes
2516 indlæg.
d. 01. september 2013

Det er nu også bekræftet. Vi starter som TheTotti skriver.

Og det er som håbet! :-)

God kamp folkens! FORZA ROMA!

[Rettet af: mexes - 01/09/2013 - 17:41]

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 01. september 2013

Tre point og jeg er tilfreds.

FORZA GIALLOROSSI

MY
182 indlæg.
d. 01. september 2013

Er der andre end mig, der oplever at Csports hakker helt vildt i streamingen?

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Fik ikke set 1 halvleg!! :(
er der nogen der gider at berette lidt om hvordan det er gået?

totti er gud
1115 indlæg.
d. 01. september 2013

Vi havde pæn styr på det i 1 halvleg... Og florenzi brænder en kæmpe chance......alene med målmanden.....

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Takker! Lyder dumt med den afbrænder der. Hvordan har Strootman spillet?

Elzerbe
77 indlæg.
d. 01. september 2013

Strootman har efter min mening været banens bedste i første halvleg!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 01. september 2013

Kom så Ljajic!

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Sejt!! Glæder mig til at se ham udvikle sig på,vores hold :)

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

MAICON!!!!

1

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

Eller, okay, selvmål.... Men så smuk en fejring gør at målet er hans!

Forza Roma!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

PJANIC!!! GUDEKASSE!

1

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Gervinho burde have scoret der. kæft en afbrænder

ASRMichael
440 indlæg.
d. 01. september 2013

Sikke da en kasse Pjanic!! Og smukt af Maicon at han er så glad efter det mål :)!!

TheTotti
458 indlæg.
d. 01. september 2013

Nu er det one Way trafic!

Flere kasser tak :-)

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Så fik man sgu da lige jublet igennem!!!!
For pokker hvor er det fantastisk at vi har fået Maicon, og så på en free transfer!!

GRAZIE PJANIC.... vanvittigt mål! Elsker ham!

FORZA ROMA!!!!!

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Kæft vi spiller godt. Hvis man præstere sådan her resten af sæsonen, så lover det godt.

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

Ljajic har været konge siden han kom ind.

Fjollet afbrænder af Balza, det ville have gjort godt for ham med et mål dér. Men hold nu op, hvor vi spiller godt lige nu. Kanon pres!

[Rettet af: Romaneren - 01/09/2013 - 19:21]

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Pjanics mål var legendarisk. Selv Hellas' træner kunne ikke stoppe sig selv fra at klappe.

TheTotti
458 indlæg.
d. 01. september 2013

Maicon = Simplicio

ASRMichael
440 indlæg.
d. 01. september 2013

LJAJIC!!!! Bum de er flyvene i dag :)

TheTotti
458 indlæg.
d. 01. september 2013

Ljajic!!!!!!!

[Rettet af: TheTotti - 01/09/2013 - 19:24]

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

Ljalic, drømmedebut!!

Hold kæft, det er en fryd at se Roma spille bold lige nu :D

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

LJAJICCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

DrTotti
87 indlæg.
d. 01. september 2013

nemt for os i dag, verona er godt nok ringe

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 01. september 2013

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Ljajic!

Jajajaja

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Ljajic er et stort køb! Han har ´det der´ over sig.... han kan blive voldsom tror jeg! Bliver virkelig spændende!!

ASRMichael
440 indlæg.
d. 01. september 2013

Gervinho brænder da virkelig nogen store chancer :s!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

Gervinho er godt nok uskarp!

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Gervinho er bare virkelig dårlig foran målet. Nu har han brændt to 100% mål chancer.

Skytt0
1536 indlæg.
d. 01. september 2013

Jeg kan slet ikke tro at det er Roma der spiller idag, taget i betragtning af at vi spiller mod Hellas!!

Det er imponerende drenge!!

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Flot løb og kombination ellers, men han er alt alt for uskarp foran målmanden

[Rettet af: romeren10 - 01/09/2013 - 19:33]

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Han skal bare lige spilles igang igen :) tror på han nok skal blive skarp. Husker da at have set ham lave nogen udemærket kasser i PL.

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

var der straffe eller film der?

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Der er to Bradley'er på banen. lol

1

[Rettet af: romeren10 - 01/09/2013 - 19:36]

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 01. september 2013

Kan man være andet en glad for både Maicon og Pjanic.

De bærer virkelig følelserne uden på tøjet. Og så for vores klub.

Forza

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. september 2013

Er det kun mig, der sidder med et stort smil på læben og klapper når Totti laver sine små hæl afleveringer?

Fantastisk mand.

2

romeren10
332 indlæg.
d. 01. september 2013

Virkelig lækker kamp vi har været vidner til i aften. Godt nok er det mod nyoprykkerne Hellas Verona, men drengene spillede virkelig godt i aften. Nu skal vi bare hive en lignende præstation op af lommen mod Parma, så vil vi have maks point inden vi tæver Lazio gul og rød i derby'et.

Forza ROMA

[Rettet af: romeren10 - 01/09/2013 - 19:55]

DrTotti
87 indlæg.
d. 01. september 2013

Synes at Gervinho spiller en god kamp på trods af nogle afbrændere, han skal lige skyde sig ind. Men generelt en virkelig skarp kamp af hele holdet, ærgerligt at Florenzi helle ikke får prikket sin mega chance ind!

Forza Roma!

NEMO
331 indlæg.
d. 01. september 2013

Det er lige før at Ljajics mål var bedre end Pjanic... sindsygt godt sparket ind! Han er altså virkelig en spændende fætter!

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. september 2013

Fik desværre kun set 15 minutter af kampen, håber der kommer et udvidet highligt fra kampen senere.

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. september 2013

Helt igennem en kanon præstation. Fantastiske mål tilmed. Kæft det er fedt at være Roma fan i dag

1

Romaneren
1961 indlæg.
d. 01. september 2013

Smukt at se kampen i dag, konge kasser af Pjanic og Ljajic, smukke fejringer og god holdånd. Vi spiller sgu sådan som et tophold bør spille. Stærk indsats.

Forza Roma!

totti er gud
1115 indlæg.
d. 02. september 2013

Fantastisk kamp...men dagen der på kan det godt gå mig lidt på at vi giver dem 2 kæmpe chancer til sidst...der kunne have stået 3-2 så og vi vil have tænkt ååååååå nej ikke igen....ellers stod vores forsvar rigtig godt....men det må gerne være i alle 90 min....

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma