Kategori: Kampe
Godt fyld op på lægterne, og en ret spændende start 11'er.
De Sanctis
Toro-Benatia-Castan-Balza
Kevin-Bradley
Pjanic-Florenzi-Totti
TALLO (?)
[Rettet af: Lamela - 08/08/2013 - 02:25]
hvad fik vi så ud af kampen mod ternana? andet end strootman udgik med en
skade synes jeg kampen var meget tam og vi lignede ikke et hold der
gad give os 100%, undtagen da Ternana udlignede så skruede vi op for blusset
i 10 minutter. Jeg fatter ikke vi ikke møder nogle stærkere hold i forberedelserne
til den nye sæson...... !!!
serie a starter næste uge og vi har kun haft en friendly hvor vi har mødt en modstander
med kvalitet, det er ikke godt nok!
kom så med 3 point i premieren mod Livorno!!!
Er det ikke fuldstændigt ligemeget hvilken modstand vi har mødt i pre-session hvis drengene er klar til første kamp? Vi starter med 3 på papiret nemme kampe, med lidt held så hedder det 7 point eller måske 9. Vi er et nyt hold der skal spilles sammen og finde melodien, hvilket man nemmere gør mod svagere modstand. Derudover har vi ikke nogen grund til at være helt oppe i gear endu da sæsonen er lang. De hold der skal spille CL og EL er naturligt længere fremme på nuværende tidspunkt, men går ofte døde tilsidst på sæsonen. Kan vi ikke please gøre det modsatte i år. Det første halve år skraber vi et acceptabelt antal point sammen og får tingene til at køre for efter nytår at slutte forrygende af og først der ramme max form. Ville være fedt med en god sæsonafslutning.
Nu har jeg været Roma fan længe nok til, at vide at der ikke er noget der hedder nemme kamp.. Vi må tage en kamp ad gange, og se hvad det kan føre til.
Ja Gervinho brændte.. Men vi har da fået en med lidt speed, og Totti kan jo ligge nogen fantastiske stikninger til ham, så jeg er nu fortrøstningsfuld fuld med ham..
Jeg syntes det er meget bekymrende at vi ikke score flere end 2 mål mod Ternana når vi har bolden så meget som vi havde. Det minder lidt for meget om et vis spansk hold, at have bolden så meget, men ikke score ret mange mål.
Hvis det er den taktik Garcia har tænkt sig at køre med, så blive det en laaaaaaaaaaaaaaang sæson.
Fair nok han gerne vil have boldbesiddelse, men så skal tempoet godt nok sættes op, fordi sådan som vi spillede i går, det var død sygt at se på og det dur heller ikke at spille så langsomt mod de små hold i Serie A, fordi det er de sgu for gode defensive til at det virker.
Dog skal det siges, jeg har ikke set nogle af kampene fra USA, så jeg ved ikke om tempoet var lige så langsomt der over?
Men i går var det for langsomt, bortset lige fra de 10 minutter efter målet til 1-1.
Tempoet og spillet har været høj klasse i USA kampene, jeg tror desværre, det var Ternanas mangler, der gjorde vi ikke kom op i tempo.
Okay det var altid noget at spillet og tempoet har været i høj klasse i USA kampene.
Så har du nok ret i at det var Ternanas mangler der gjorde at vi ikke spillede bedre i går. Dog kan jeg så ikke lade være med at tænke på om vi så ikke vil støde ind i det samme problem, mod den nederste del af Serie A holdene, men det får vi svaret på allerede i 1. runde.
Det et utroligt svært at vurdere holdets tempo ud fra kampe mod mindre kvalificerede modstandere. Et højt tempo kan komme på billig baggrund. Det er synd at vi ikke har mødt mere kvalificerede modstandere, og Garcia bør på ingen måde være tilfreds med at det ikke er sket. Men det har åbenbart igen været vigtigere at promovere holdet i USA, fremfor at teste det på et acceptabelt niveau. Vi må vente og se hvordan det står til når vi starter på ligaen!
I bliver ved med at referere til Barcelona - som I skriver ikke score nok mål grundet deres boldbesiddelse.. Hm.. Barcelona scorede 115 mål i sidste sæson og vandt den spanske liga! Hvis Roma bare kan spille halv så godt burde vi vel alle være mere end tilfredse
AndersRoma
115 mål er ikke godt nok, når Barca har chancerne til at score 300mål. Og når de så oven i købet bruger 400 afleveringer på at score de mål, så bliver det i mine øjne kedeligt. Boldbesiddelse er okay, hvis man bruger det til at score mange mål, men det er skide træls at se på, hvis hold køre rundt med bolden i egne linier lige som Barca, det var lidt sådan Roma spillede igår mod lille Ternana så derfor referere jeg til Barca, fordi jeg for gudskyld ikke håber det er sådan Roma kommer til at spille når sæsonen går i gang.
" Det minder lidt for meget om et vis spansk hold, at have bolden så meget, men ikke score ret mange mål."
Det kan da vidst ikke være Barca, som der tales om? :-) .. For score, det kan de! (4-0 mod Levante efter 25 min.)
6-0 efter 45 min.
Hvis man kunne score på 18/18 chancen pr. kamp. Så vil den klub være på et niveau ingen kan følge med nogensinde. Hvis en klub ofte har 15-20 chancer, så formår det kun at udnytte 2 af dem til mål. Der er jo en grund målmanden er der.
Hvis man vil se mange mål kontra forsøg. Så er håndbold nok bedre passende.
Ja idag bliver min udtalelse gjort til skamme, det indrømmer jeg :-) Nu ser jeg ikke kampen, men spiller de som de plejer eller spiller de hurtiger som nogle rygter har sagt den nye træner ville?
Nej fileme nej Lamela, håndbold er jo også sygt at se på. Angreb skal forgå i høj fart og ikke stille og roligt og afvendende som det er i håndbold.
Basket er den bedste sport når det kommer til kontra og hastighed i angreb, en, to tre afleveringer og skud på mål. Og derefter ned og stå stærkt i forsvar erobre bolden også tage samme tur igen.
Det virker ikke helt på samme måde i fodbold, der skal flere afleveringer til, men at bruge 50 afleveringer til at skabe en chance, det syntes jeg personligt er for meget. Også er jeg heller ikke fan af "vente" taktikken, hvor man lader være med at skyde, fordi det kunne være der kom en bedre skud mulighed. Så hellere skyd og håbe på den går ind.
Men nu bevæger vi os væk fra emnet Roma og over i en af de gode gamle spillestil diskussioner, så jeg syntes vi skal stoppe den her :-)
Nok ikke det rette sted at skrive dette, men synes bare lige jeg grine over, at Merda er bagud 4-0 til Juve.
Måske er Juve stærkere, end først antaget, men hvor bliver jeg dog glad, hver gang vores lyseblå erke rivaler taber!!
#skytt0
Det passer da vidst ind i alle tråde?? :D
Er meget enig med Don Emilio i at det ikke er optimalt at vi har haft
så mange sløje modstandere i opstartsfasen. Ved godt vi har nye folk der skal
spilles ind men de bliver ikke bedre når de ikke bliver presset>!!
Men i kan svine mig til søndag aften når vi har smadret Livorno (håber jeg) ;o)
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0