Login
Glemt password Opret bruger

Milan - Roma

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 12/05/13 16:46

Milan vs. Roma i aften kl. 20.45

Det bliver en kort optakt i dag. Roma skal hvis de ønsker at kvalificere sig til europæisk fodbold, igennem ligaen, have tre point i aften. Modstanderen er Milan som ligeledes kæmper om europæiske pladser og det bliver bestemt ikke nemt på San Siro.

Stekelenburg, Balzaretti og De Rossi er ude med skader.

Mediernes forventede:

Il Messaggero: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, Pjanic, Bradley, Marquinho; Lamela, Totti; Osvaldo

Corriere dello Sport: Lobont; Burdisso, Marquinhos, Castan; Lamela, Bradley, Pjanic, Torosidis; Totti, Marquinho; Destro

Gazzetta dello Sport: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, Bradley, Pjanic, Marquinho; Lamela, Totti; Osvaldo

Il Tempo: Lobont; Burdisso, Marquinhos, Castan; Dodò, Torosidis, Bradley, Pjanic; Lamela, Totti; Destro

Corriere della Sera: Lobont; Burdisso, Marquinhos, Castan; Marquinho, Torosidis, Bradley, Pjanic; Lamela, Totti; Osvaldo

Il Romanista: Lobont, Piris, Castan, Marquinhos, Torosidis; Bradley,Pjanic; Lamela,Totti, Marquinho; Destro

Kampen vises på Canal 8 og Csports.dk. Kampen bliver både sendt på Krølben i København og Kick Off i Odense, så mød op :)

Jonas
4091 indlæg.
d. 12. maj 2013

Udinese er med dagens sejr 5 point foran Roma på 5. pladsen. Roma skal derfor vinde i aften, hvis de stadig vil have chancen for at kvalificere sig til europæisk igennem ligaen, kan det lade sig gøre?

asroma87
3707 indlæg.
d. 12. maj 2013

Nej!

Det blir en 7. Plads igen i år...

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Har haft en god fornemmelse hele dagen.. Tror på det! Vi skal bare have lukket ned for en hvis Hr. Super Mario - Er Castan og De Rossi mændene for det job? Ellers må Totti jo tage sig af ham igen ;) vi skal vinde den her! Forza Roma!
Men hvis nu Nazio kvalificere sig til EL gemmen ligaen, kommer vi så ikke automatisk i EL grundet vi er i Finalen i Coppa Italia?

Jonas
4091 indlæg.
d. 12. maj 2013

Jo hvis Lazio ender på 5. pladsen, er vi automatisk kvalificeret igennem Coppa'en.

mexes
2516 indlæg.
d. 12. maj 2013

Jeg frygter nu heller ikke så meget, at vi havner uden for Europa. For vi vinder jo pokalen!! Udinese slutter ude mod Inter, og jeg tror ikke at de vinder der.

Tror på en sejr i aften. Vi har det med at vinde når man håbløsheden er indtrådt ;)

asromadk
3946 indlæg.
d. 12. maj 2013

Det er næsten det værste: Skal man håbe Lazio slutter 5, så man er sikker eller skal man satse på at kunne klare det selv gennem Coppaen - og så kan Lazio ende uden noget som helst. Puha altså.
Jeg ville gerne sælge den og lade Lazio slutte 5 lige pt. ihvertfald. Jeg kan slet ikke overskue hvis Roma står tilbage med en 6 plads og Coppa nederlag.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 12. maj 2013

Stadig ingen Stekelenburg? - Men Lobont gør det fint synes jeg alligevel
Men De Rossi, det fandme skidt han mangler! :/

Meeen, vi vinder! 1-2 på mål af Osvaldo og Lamela!
Forza Romaaaaaaaaa!

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 12. maj 2013

ROMA (3-4-2-1): Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Marquinho, Bradley, Perrotta, Dodò; Lamela, Totti; Osvaldo.

Hva fanden!? Hvorfor starter Perrotta og Dodo inde?

Romaneren
1961 indlæg.
d. 12. maj 2013

Det virker lidt svært at forklare at Dodo starter inde i stedet for f. eks. Marquinho i venstre, og så med Torosidis i højre...

Selvfølgelig kan det være at Torosidis ikke er helt fit. Men omvendt - altså, hvis Dodo kan få noget mere ud af sine rigtig gode løb osv., så kan der snildt være både mål og assists i knægten!

Jeg ved sgu ikke lige, hvor meget jeg tror på det i aften. Men altså, kampen starter altid 0-0!

Forza Roma!

mexes
2516 indlæg.
d. 12. maj 2013

Jeg synes vores opstilling ser meget sløj ud. Især midtbanen...

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Slet ikke imponeret af midtbanen. Der mangler et eller andet. Pjanic & DDR i superform.

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Desværre er de rossi bare langt fra superform...

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Dodo & Marquinho doeas a quiet good job tonight.

And Bradley

[Rettet af: Lamela - 12/05/2013 - 21:27]

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Der er jo INGEN der kan løbe fra Dodo, det helt vildt så hurtig den dreng er!

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Wtf? Hvad gik der lige galt der?

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

kæft en tumpe!!!!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

vi takker for en hjerneblødning muntari....

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Hvad gjorde han?

tdj89
867 indlæg.
d. 12. maj 2013

Nu skal Balo bare provokeres lidt, til at få sit andet gule kort.
Det burde være en nem sag.

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Hold nu op, hvor var det dumt af Muntari. Første gang, jeg har set en spiller, selv beder om et rødt kort.

Balo holder imponerende nok hovedet koldt, og frissparket var ikke hård nok til en ostemadder.

Idioten Muntari overdrev situationen mere end nødvendigt.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

var det bare fordi han tog fat i dommeren?

BOversoe
74 indlæg.
d. 12. maj 2013

Afbrydes der pga. Rasicmelyde eller er det bare tilskueruroligheder?

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Skal Romas Ultra nu ødelægge kampen?

BOversoe
74 indlæg.
d. 12. maj 2013

Jeg frastødes fandme af den opførsel. Jeg melder mig sgu helt ud af alt der hedder Roma, hvis de ikke sådan noget stopper. Jeg vil sgu ikke, overfor mig selv, kunne sammenkædes med sådan noget svineri.

tdj89
867 indlæg.
d. 12. maj 2013

Det er imo en latterlig holdning BOversoe.. Der er altid idioter der prøver at ødelægge det for andre.

1

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Tager stor afstand fra det, det noget svineri! Men vil sgu aldrig stoppe med at være fan af Roma, fordi der er nogle få idioter der ikke kan opføre sig ordenligt!

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Det skal du bestemt hellere ikke. Men disse typer kan desværre ikke udelukkes, de er i alle klubber. Fylder antals mæssigt kun et 1% del af samlede fan grupper, men de fylder desværre for meget vokalt i de forskellige stadions.

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Ud med Totti & Perrotta, ind med Destro & Pjanic tak.

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Kom nu frem på den bane og hvis i vil vinde!!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

ballo piver konstant

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

FFS LAMELA.

DET er 5-6 gang, han smider bolden væk på den måde.

Kan manden ikke udforedre direkte?

Men Holy Fuck, hvor har Braley været vild idag. Et monster på den midtbane,

[Rettet af: Lamela - 12/05/2013 - 22:27]

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Kæft Bradley spiller en konge kamp!!

1

TheTotti
458 indlæg.
d. 12. maj 2013

Var den ikke til et straffe?!?!?!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

klart straffe!!!! hvorfor fuck skal der værre en 4 dommer når han ikke ser en skid!!!!

1

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Synes sgu det har været en sløj kamp..

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

gul til totti men var bolden ikke i fri spil? da målmanden kaster den op

1

[Rettet af: Zmartguy - 12/05/2013 - 22:39]

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

Så slap Totti sit dyr løs.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 12. maj 2013

kan godt forstå ham, vi mangler lige den sidste held hver gang frustrrernde at se på.

Daniele16
175 indlæg.
d. 12. maj 2013

Hvorfor fanden fløjter han af 1 min før tid!?

[Rettet af: Daniele16 - 12/05/2013 - 22:46]

Romaswag
84 indlæg.
d. 12. maj 2013

Konklusion:

-Røvsyg fodboldkamp
-Bradleys klart bedste kamp
-Lamelas klart dårligste kamp
-Totti, meget ringe indsats og krydrer det hele med et rødt kort
-Holdet som helhed, sejlede!! Alt for stille stående både offensivt og defensivt.
-Klart straffe til Lamela til sidst!!
-Og så skulle både Balo og Dodo' har været vist ud!
-andreazzoli har IKKE noget konceptet, det manglede mer end nogensinde! Han er IKKE manden for os næste år..
- fansene sejlede allermest!!
- Muntari er en KÆMPE klovn!

Synes vi skal være tilfredse med 1 point efter den indsats!

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. maj 2013

5. pladsen er officielt ud af vores hænder.

MLP09
129 indlæg.
d. 12. maj 2013

Alt handler selvfølgelig om Coppaen. Tottis røde kort bekymrer mig dog - vil en evt karantæne blive overflyttet til Coppaen?

asromadk
3946 indlæg.
d. 12. maj 2013

Nej den bliver ikke overført - og det ved Totti godt. Han vidste udemærket godt der var god chance for at han ville få rødt - måske ville han alligevel skulle sidde over i næste kamp; hvem ved?

Det er selvfølgelig drastisk - men jeg ville alligevel blive utrolig stolt over min klub, hvis man en dag markerede noget markant overfor racismen - for det er nogle rigtige tåbelige tendenser i italiensk fodbold, som virkelig er en hæmsko for Serie A på lang sigt. Kampene er ofte præget af for mange ting, som man som tilskuer/tilhører ikke gider glo på som neutral. Derfor serie a er faldet så meget bagud - man formår simpelthen ikke at skabe særlig gode rammer for afviklingen af FEDE KAMPE.

Men jeg ville blive stolt, hvis alle 11 Roma spillere en dag hvor tilskuerne efter forgæves advarsler stak hoveder sammen på banen, nikkede til hinanden og forlod banen - velvidende om at det nok kunne koste en skrivebordssejr til det andet hold.

Jeg mener der skal drastiske ting til, hvis man skal dette til livs. Jeg kan ikke fordrage at se Roma spillere rende og prøve at signalere op til tilskuere at de skal stoppe med racistiske tilråb - det burde ikke være nødvendigt.

Jeg er helt enig RomaSwag. Idag er på alle måder beviset på, at italiensk topfodbold virkelig står overfor nogle udfordringer. På banen og udenfor banen.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 13. maj 2013

@asromadk
Jeg tror også godt Totti vidste hvem det var han gav den albue til - Selvom det lyder vanvittigt, så har han måske alligevel gjort sig meget fortjent til den (forræderen) :)

Ang. Racisme, det skulle være kommet som en reaktion fra Roma fansene, eftersom Milan-fansene skulle havde kaldet Roma-holdet/fansene for noget i stil med "Romerske bastards".. - Baldini skulle vidst efter kampen havde "forsvaret" racismen med, at det Milan-fansene gjorde var ligeså racistisk.

- Jeg er enig i at forbundet skal til at slå hårdt ned på racisme!

[Rettet af: TottiTheBest - 13/05/2013 - 00:23]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 13. maj 2013

"-Holdet som helhed, sejlede!! Alt for stille stående både offensivt og defensivt."

Nej. Grunden til at vi ikke lukkede mål ind var netop at vi ikke var stillestående defensivt. Når vi er det taber vi eks. 0-1 til Chievo på hjemmebane. Defensivt var vi fantastiske.

Stillestående offensivt? ja man kan da ikke andet med alle mand på egen banehalvdel, med blinde og sløve Osvaldo forreste mand og aldrende Totti som deltagere i kontraangrebene. Det var altså aldrig meningen at vi skulle brilliere offensivt på den måde. Det havde dog den klare fordel at Osvaldos antal af offsides blev kraftigt begrænset qua hans manglende tid på modstanderens halvdel.

Bradley var fantastisk mod Milan igen.

Taktikken lykkedes. Intet tempo og 0-0. Nogen må være glade..

asromadk
3946 indlæg.
d. 13. maj 2013

@TottiTheBest

Jeg er sådan set ligeglad hvem der gjorde hvad (så går der sku meget meget børnehave i den) - jeg ville ønske at man gjorde noget markant en dag. Skiller sig ud. Går forrest i kampen for at ændre tingene i Italien - for at sidde og se kampen igår, er jo en på alle måder dårlig oplevelse. Hvordan skulle andre end os tosser gide se dét.

Jeg vil også for ved ikke hvilken gang appellere til at droppe ordet 'Nazio' herinde (blev brugt op til kampen igår).

Lige pt. har de både jødeislæt og mørke spillere på holdet og virker i mine øjne til at have rykket fremad(der er stadig nogle hardcore fans selvfølgelig - men det er der også i Roma som man så igår). Klubberne står pt. lige hvad angår de 'typer'.

JEG skammer mig. Ligesom jeg skammede mig på stadion mod Lazio over Roma Ultras banner "Ieri Nazi, Oggi Onazi [red. spilleren Onazi]" (Igår Nazi, Idag Onazi)..

Jeg synes ærligt talt det er en skændsel at have sådan en adfærd...

1

[Rettet af: asromadk - 13/05/2013 - 08:20]

Xedem
551 indlæg.
d. 13. maj 2013

Slap nu af!
http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/24966_380348540851_7690998_n.jpg

asromadk
3946 indlæg.
d. 13. maj 2013

Haha.... Men det retfærdiggører nu stadig ikke racistiske tilråb.

Til de ikke italiensk-kyndige,
Vi håner dig [Onazi] ikke for at være farvet, men for at være en idiot uden ære
(Enderimet Colore/Onore går tabt i oversættelsen)

Men tendensen med at rette fokus på individer hos modstanderne er netop noget af det min kritik går på. Istedet for bare at fokusere på at skabe den bedst mulige 'energi'-mæssige ramme/kulisse for holdet.

Men nok om det.

[Rettet af: asromadk - 13/05/2013 - 17:43]

asromadk
3946 indlæg.
d. 13. maj 2013

Roma er blevet pålagt at betale 50.000 euro i bøde.
Dumme penge.
Klubben har naturligvis været ude og udtale at man tager afstand for det på alle måder.

Så er bold.dk også kommet med på sagen

Spørgsmålet er, om man ikke bare skal sætte bøderne i vejret. Selv de mest fanatiske fans må da kunne se at det må stoppe hvis deres klub bliver tildelt bøder der er 5-10 gange så store. Så øges incitamentet også til at få styr på tribunerne fra klubbernes side.

[Rettet af: asromadk - 13/05/2013 - 18:38]

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma