Kategori: Kampe
Milan vs. Roma i aften kl. 20.45
Det bliver en kort optakt i dag. Roma skal hvis de ønsker at kvalificere sig til europæisk fodbold, igennem ligaen, have tre point i aften. Modstanderen er Milan som ligeledes kæmper om europæiske pladser og det bliver bestemt ikke nemt på San Siro.
Stekelenburg, Balzaretti og De Rossi er ude med skader.
Mediernes forventede:
Il Messaggero: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, Pjanic, Bradley, Marquinho; Lamela, Totti; Osvaldo
Corriere dello Sport: Lobont; Burdisso, Marquinhos, Castan; Lamela, Bradley, Pjanic, Torosidis; Totti, Marquinho; Destro
Gazzetta dello Sport: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, Bradley, Pjanic, Marquinho; Lamela, Totti; Osvaldo
Il Tempo: Lobont; Burdisso, Marquinhos, Castan; Dodò, Torosidis, Bradley, Pjanic; Lamela, Totti; Destro
Corriere della Sera: Lobont; Burdisso, Marquinhos, Castan; Marquinho, Torosidis, Bradley, Pjanic; Lamela, Totti; Osvaldo
Il Romanista: Lobont, Piris, Castan, Marquinhos, Torosidis; Bradley,Pjanic; Lamela,Totti, Marquinho; Destro
Kampen vises på Canal 8 og Csports.dk. Kampen bliver både sendt på Krølben i København og Kick Off i Odense, så mød op :)
Synes sgu det har været en sløj kamp..
gul til totti men var bolden ikke i fri spil? da målmanden kaster den op
[Rettet af: Zmartguy - 12/05/2013 - 22:39]
Så slap Totti sit dyr løs.
kan godt forstå ham, vi mangler lige den sidste held hver gang frustrrernde at se på.
Hvorfor fanden fløjter han af 1 min før tid!?
[Rettet af: Daniele16 - 12/05/2013 - 22:46]
Konklusion:
-Røvsyg fodboldkamp
-Bradleys klart bedste kamp
-Lamelas klart dårligste kamp
-Totti, meget ringe indsats og krydrer det hele med et rødt kort
-Holdet som helhed, sejlede!! Alt for stille stående både offensivt og defensivt.
-Klart straffe til Lamela til sidst!!
-Og så skulle både Balo og Dodo' har været vist ud!
-andreazzoli har IKKE noget konceptet, det manglede mer end nogensinde! Han er IKKE manden for os næste år..
- fansene sejlede allermest!!
- Muntari er en KÆMPE klovn!
Synes vi skal være tilfredse med 1 point efter den indsats!
5. pladsen er officielt ud af vores hænder.
Alt handler selvfølgelig om Coppaen. Tottis røde kort bekymrer mig dog - vil en evt karantæne blive overflyttet til Coppaen?
Nej den bliver ikke overført - og det ved Totti godt. Han vidste udemærket godt der var god chance for at han ville få rødt - måske ville han alligevel skulle sidde over i næste kamp; hvem ved?
Det er selvfølgelig drastisk - men jeg ville alligevel blive utrolig stolt over min klub, hvis man en dag markerede noget markant overfor racismen - for det er nogle rigtige tåbelige tendenser i italiensk fodbold, som virkelig er en hæmsko for Serie A på lang sigt. Kampene er ofte præget af for mange ting, som man som tilskuer/tilhører ikke gider glo på som neutral. Derfor serie a er faldet så meget bagud - man formår simpelthen ikke at skabe særlig gode rammer for afviklingen af FEDE KAMPE.
Men jeg ville blive stolt, hvis alle 11 Roma spillere en dag hvor tilskuerne efter forgæves advarsler stak hoveder sammen på banen, nikkede til hinanden og forlod banen - velvidende om at det nok kunne koste en skrivebordssejr til det andet hold.
Jeg mener der skal drastiske ting til, hvis man skal dette til livs. Jeg kan ikke fordrage at se Roma spillere rende og prøve at signalere op til tilskuere at de skal stoppe med racistiske tilråb - det burde ikke være nødvendigt.
Jeg er helt enig RomaSwag. Idag er på alle måder beviset på, at italiensk topfodbold virkelig står overfor nogle udfordringer. På banen og udenfor banen.
@asromadk
Jeg tror også godt Totti vidste hvem det var han gav den albue til - Selvom det lyder vanvittigt, så har han måske alligevel gjort sig meget fortjent til den (forræderen) :)
Ang. Racisme, det skulle være kommet som en reaktion fra Roma fansene, eftersom Milan-fansene skulle havde kaldet Roma-holdet/fansene for noget i stil med "Romerske bastards".. - Baldini skulle vidst efter kampen havde "forsvaret" racismen med, at det Milan-fansene gjorde var ligeså racistisk.
- Jeg er enig i at forbundet skal til at slå hårdt ned på racisme!
[Rettet af: TottiTheBest - 13/05/2013 - 00:23]
"-Holdet som helhed, sejlede!! Alt for stille stående både offensivt og defensivt."
Nej. Grunden til at vi ikke lukkede mål ind var netop at vi ikke var stillestående defensivt. Når vi er det taber vi eks. 0-1 til Chievo på hjemmebane. Defensivt var vi fantastiske.
Stillestående offensivt? ja man kan da ikke andet med alle mand på egen banehalvdel, med blinde og sløve Osvaldo forreste mand og aldrende Totti som deltagere i kontraangrebene. Det var altså aldrig meningen at vi skulle brilliere offensivt på den måde. Det havde dog den klare fordel at Osvaldos antal af offsides blev kraftigt begrænset qua hans manglende tid på modstanderens halvdel.
Bradley var fantastisk mod Milan igen.
Taktikken lykkedes. Intet tempo og 0-0. Nogen må være glade..
@TottiTheBest
Jeg er sådan set ligeglad hvem der gjorde hvad (så går der sku meget meget børnehave i den) - jeg ville ønske at man gjorde noget markant en dag. Skiller sig ud. Går forrest i kampen for at ændre tingene i Italien - for at sidde og se kampen igår, er jo en på alle måder dårlig oplevelse. Hvordan skulle andre end os tosser gide se dét.
Jeg vil også for ved ikke hvilken gang appellere til at droppe ordet 'Nazio' herinde (blev brugt op til kampen igår).
Lige pt. har de både jødeislæt og mørke spillere på holdet og virker i mine øjne til at have rykket fremad(der er stadig nogle hardcore fans selvfølgelig - men det er der også i Roma som man så igår). Klubberne står pt. lige hvad angår de 'typer'.
JEG skammer mig. Ligesom jeg skammede mig på stadion mod Lazio over Roma Ultras banner "Ieri Nazi, Oggi Onazi [red. spilleren Onazi]" (Igår Nazi, Idag Onazi)..
Jeg synes ærligt talt det er en skændsel at have sådan en adfærd...
[Rettet af: asromadk - 13/05/2013 - 08:20]
Slap nu af!
http://sphotos-a.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/24966_380348540851_7690998_n.jpg
Haha.... Men det retfærdiggører nu stadig ikke racistiske tilråb.
Til de ikke italiensk-kyndige,
Vi håner dig [Onazi] ikke for at være farvet, men for at være en idiot uden ære
(Enderimet Colore/Onore går tabt i oversættelsen)
Men tendensen med at rette fokus på individer hos modstanderne er netop noget af det min kritik går på. Istedet for bare at fokusere på at skabe den bedst mulige 'energi'-mæssige ramme/kulisse for holdet.
Men nok om det.
[Rettet af: asromadk - 13/05/2013 - 17:43]
Roma er blevet pålagt at betale 50.000 euro i bøde.
Dumme penge.
Klubben har naturligvis været ude og udtale at man tager afstand for det på alle måder.
Så er bold.dk også kommet med på sagen
Spørgsmålet er, om man ikke bare skal sætte bøderne i vejret. Selv de mest fanatiske fans må da kunne se at det må stoppe hvis deres klub bliver tildelt bøder der er 5-10 gange så store. Så øges incitamentet også til at få styr på tribunerne fra klubbernes side.
[Rettet af: asromadk - 13/05/2013 - 18:38]
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4