Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Chievo

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 06/05/13 09:19

Roma vs. Chievo tirsdag kl. 20.45

Roma skal allerede i kamp igen i morgen aften, når man hjemme tager imod Chievo. Roma tog lørdag sejren på en scoring i det sidste minut af Osvaldo. En sejr som betød at Roma kunne beholde 5. pladsen, men nu har 58 point, 3 færre end Fiorentina på 4. Det er dog stadig meget tæt i toppen, efter at både Udinese og Lazio også vandt i weekenden, og er henholdsvis 1 og 3 point bag Roma. Og med et slutprogram som indeholder både Milan og Napoli, skal der 3 point på bordet mod Chievo.

Chievo ligger på en 13. plads med de magiske 40 point, som betyder overlevelse. Chievo har derfor ikke længere det store at spille for og det kan også fornemme på deres spil, hvor de har vundet 1 af deres sidste 6 kampe. Chievo skal dog aldrig undervurderes og de vidste de også, da de to hold mødtes tidligere på sæson hvor Chievo tog en 1-0 sejr på en meget tåget dag i Verona.

Balzaretti er ude med karantæne. Lobont er tvivlsom efter sin skade lørdag, mens Stekelenburg stadig er skadet.

Forventet opstilling 3-4-2-1:
Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Torosidis, Pjanic, Bradley, Marquinho; Lamela, Totti; Destro

Kampen vises på Canal 8, Csports.dk og Krølben - facebook begivenhed.

[Rettet af: Jonas - 06/05/2013 - 12:58]

Jonas
4091 indlæg.
d. 06. maj 2013

Truppen:
BRADLEY
BURDISSO
CASTAN
DE ROSSI
DESTRO
DODO'
FLORENZI
GOICOECHEA
LAMELA
LOBONT
LOPEZ
MARQUINHO
MARQUINHOS
OSVALDO
PERROTTA
PIRIS
PJANIC
ROMAGNOLI
SVEDKAUSKAS
TACHTSIDIS
TADDEI
TOROSIDIS
TOTTI

Tomas R
374 indlæg.
d. 06. maj 2013

Æh, hvorfor er DDR ikke med i den forventede opstilling? Karantæne, skade eller?
Hvad med Dani? Er han baer bag Destro pt, eller?

Hmm, et andet interessant bud på en opstilling.
3-4-1-2: Lobont;
Marquinhos, Burdisso, Castan;
Piris, De Rossi, Bradley, Dodò;
Pjanic;
Destro, Osvaldo.
(Kilde: Vocegiallorossi)

[Rettet af: Tomas R - 06/05/2013 - 23:05]

Romaneren
1961 indlæg.
d. 07. maj 2013

Interessant bud fra Vocegiallorosi!

Det kunne jeg næsten godt tænke mig at se, men jeg ved ikke lige, hvor sandsynlig den er. Men mulighederne med Destro og Osvaldo på banen samtidig kunne i hvert fald være spændende at udforske.

3 point i aften!

Jonas
4091 indlæg.
d. 07. maj 2013

Der er en del tvivl om aftenens opstilling og efter Andreazzoli i går åbnede op for at spare spiller, kan der kun spås om en opstilling. Men her er mediernes bud:

CORRIERE DELLO SPORT: Lobont; Piris, Marquinhos, Castan, Torosidis; Bradley, De Rossi, Pjanic; Totti; Osvaldo, Destro

GAZZETTA DELLO SPORT: Lobont; Piris, Burdisso, Marquinhos; Torosidis, Bradley, De Rossi, Marquinho; Totti; Osvaldo, Destro

IL MESSAGGERO: Lobont; Piris, Burdisso, Marquinhos; Torosidis, Bradley, De Rossi, Marquinho; Totti; Osvaldo, Destro

IL TEMPO: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Piris, Bradley, De Rossi, Marquinho; Totti; Osvaldo, Destro

IL ROMANISTA: Lobont; Castan, Burdisso, Marquinhos; Piris, De Rossi, Bradley, Marquinho; Totti; Osvaldo, Destro

CORRIERE DELLA SERA: Lobont; Piris, Burdisso, Castan; Torosidis, De Rossi, Bradley, Marquinho; Totti; Osvaldo, Destro

LA REPUBBLICA: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Piris, Bradley, De Rossi, Marquinho; Totti; Osvaldo, Destro

LEGGO: Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Piris, Bradley, De Rossi, Marquinho; Pjanic; Osvaldo, Destro

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Jeg håber på denne her.

CORRIERE DELLO SPORT: Lobont; Piris, Marquinhos, Castan, Torosidis; Bradley, De Rossi, Pjanic; Totti; Osvaldo, Destro

Jeg vil gerne Osvaldo om Desrto vil kunne fungere som to top angribere.

Så er det også fin nok Lamela får lidt pause. Har har scoret mange mål, men han svinger for meget i præstationerne.

mexes
2516 indlæg.
d. 07. maj 2013

Lamela starter på bænken.
Totti, Destro og Osvaldo på toppen

Jonas
4091 indlæg.
d. 07. maj 2013

Dagens (3-4-1-2): Lobont; Marquinhos, Burdisso, Castan; Piris, De Rossi, Pjanic, Dodò; Totti; Destro, Osvaldo

Daniele16
175 indlæg.
d. 07. maj 2013

Jeg elsker virkelig Castan! Han spiller virkelig godt forsvars spil!

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Er det vores Stoian, der spiller ?

Han er jo ustyrlig.

Desuden skal vi snart punktere det mål, eller kan det godt blive en laang anden halvleg.

Romaneren
1961 indlæg.
d. 07. maj 2013

Ham Stoian, der spiller for Chievo, er/var han ikke Roma-spiller?

Romaneren
1961 indlæg.
d. 07. maj 2013

Haha @Lamela

Det må det jo næsten være, så :)

TheTotti
458 indlæg.
d. 07. maj 2013

Det er "vores" Stoian ja.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 07. maj 2013

jo lille drible smølf Stoian ikke fair for Burdisso:O)

TheTotti
458 indlæg.
d. 07. maj 2013

Har egentlig aldrig været den helt store fan af Lobont, men er faktisk rigtig tryg ved at have på mål i aften..
Kan selvfølgelig være noget med at alternativet hedder Goi-sæbehandske.. But still :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Romaneren

Hah, så er vi enige.

Men køn er han sku ikke. Florenzi og ham må vidst have tabt et væddemål.

[Rettet af: Lamela - 07/05/2013 - 21:30]

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Av Av Pjanic, håber ikke det er slemt.

Nøj, Anderolli gør det godt.

Det gjorden han også i vores sidste møde, hvorfor var han ikke bare en af de mange udlejninger. Inter er vidst hooked på at hente som permanent.

[Rettet af: Lamela - 07/05/2013 - 21:28]

Daniele16
175 indlæg.
d. 07. maj 2013

Hvad fanden laver de rossi?

TheTotti
458 indlæg.
d. 07. maj 2013

Pinligt De Rossi...
Ikke en superstjerne værdigt.

tdj89
867 indlæg.
d. 07. maj 2013

And the oscar goes to

Daniele16
175 indlæg.
d. 07. maj 2013

Jeg elsker manden overalt! Men det der var da godt nok idiotisk lavet

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Cadeau til AA for at afprøve Osvaldo & Destro sammen. Men, det fungere ikke. De minder for meget om hinanden, mon ikke Destro ryger ud. Vil gerne se Destro sammen med Lamela på toppen igen. Så kan Osvaldo få en smule hvile inden Milan.

1

TheTotti
458 indlæg.
d. 07. maj 2013

Det er lækkerier af Destro!
Bare ærgeligt afslutningen haltede.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Der skal mere til at få et straffe Totti.

Haha, hvad sker der for katajnerne i dag?

Romaneren
1961 indlæg.
d. 07. maj 2013

Marquinho ind for Dodo og Lamela for Destro..... Kunne være rart!

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 07. maj 2013

Nu ved jeg ikke om vi taler om samme situation, men Totti blev da klart snydt for et straffespark.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

DAM DODO!!!!!!!!!!!!!

Arh Lad være Liam.

Totti bakker ind i modspillern, og går slet ikke efter bolden.

[Rettet af: Lamela - 07/05/2013 - 22:12]

Daniele16
175 indlæg.
d. 07. maj 2013

Nu skal den vild snart i kassen!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 07. maj 2013

Dodo har godt nok nogle fine løb, men hold da op, hvor skal han han lære at træffe de rigtige beslutninger, når han ligesom skal gøre det hele færdigt. Osvaldo kunne have fået en gratis kasse der!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Så er det Coco tid.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 07. maj 2013

synes i vi skla hive Stoian tilbage eller er han ikke god nok?

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. maj 2013

Han er ikke god nok, chievo er umenneskeligt ringe. De Rossi har godt nok været svag igen igen igen

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. maj 2013

De Rossi har smidt bolden væk de sidste 9 gange han har været i boldbesiddelse

Denner
527 indlæg.
d. 07. maj 2013

For fanden vi skal ha alle 3 point!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 07. maj 2013

Er AA tilfreds med 1 point??? hvad sker der

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. maj 2013

Vi spillet bare latterligt dårligt. Chievo formår gang på gang at pille bolden fra os, selvom de presser med ganske få mand. Vi må se i øjnene at vores midtbane simpelthen ikke er god nok, plus vi ligger alt for meget over på kaptajnens skuldre i opbygningsspillet og han kan ikke klare det mere, alt alt for mange fejl.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Zmartguy

Jeg tror ikke han er tilfreds, jeg tror bare ikke 1 mand på CM er nok.

Chievo kom nemmere frem, da DDR var alene på midten.

Enig P.Totti.

DDR har været en skygge af sig selv i rigtig mange år snart.

Daniele16
175 indlæg.
d. 07. maj 2013

Det er virkelig ikke godt fodbold i aften..

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. maj 2013

Selvfølgelig.

Hvorfor overrasker det ikke en.

Denner
527 indlæg.
d. 07. maj 2013

ad.....

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 07. maj 2013

sådan er det når man ikke kan score!!! vi kunne bare score på vores utalige chancer

Tomas R
374 indlæg.
d. 07. maj 2013

Det værste er, at det ikke er ufortjent.

Vi taber SÅ mange omstillinger i dag! F.@k! hvor er det dog frustrerende!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. maj 2013

Fuck en flok b..... De alle sammen er, hvor er det dog latterligt elendigt. Kan snart ikke bære det her mere. Vores hold er mega dårligt, de eneste vi kan bruge til næste sæson er marquinhos, castan og lamela, resten skal bare ud af klubben hurtigst muligt. Sælg nu de Rossi, han spiller jo så pisse dårligt så det er til at græde over. Savner lidt zeman, og hans holdning overfor "stjernerne" som ikke er stjerner mere.

mexes
2516 indlæg.
d. 07. maj 2013

Er det ikke ufortjent?
Come on. De har jo knap nok haft bolden på vores halvdel?

Spillerne kan takke sig selv. Dodo, Osvaldo, Destro, Florenzi ... Bare scor' på deres chancer, og Cheivo vi aldrig have kommet frem til noget som helst.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. maj 2013

Der er stort set ingen der fortjener at bære vores logo. De Rossi og osvaldo burde for længe siden have været solgt.

BOversoe
74 indlæg.
d. 07. maj 2013

Hmm.. Jeg synes godt nok det er tydeligt at der mangler et spilkoncept. Der er ikke ret mange gode løb, alle løber bare for sig selv. Andreazzoli er for mig ikke manden til at føre klubben videre, det er helt sikkert.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 07. maj 2013

Selvfølgelig er det ufortjent. Alt andet er vrøvl. Men det er satme ikke godt nok. Utroligt, at vi ikke spiller os frem til flere store chancer mod så ringe et hold. De kunne jo ingenting. Nu står den på Milan og Napoli og man kan frygte en 7. plads. Tsk

P.Totti
1008 indlæg.
d. 07. maj 2013

Vi skaber absolut intet. Der bliver skiftet system hele tiden, andreazolli er ikke manden for fremtiden. Manden har jo ingen principper. Kan godt være han har hevet point hjem, men ofte har han lavet en opstilling efter modstanderens styrker/svagheder, i stedet for selv at finde et system. Jeg mener de andre hold burde ændre opstilling og ikke omvendt. Pinligt nederlag idag.

asroma87
3707 indlæg.
d. 07. maj 2013

Så typisk Roma!

Vi har set det så mange gange denne sæson men der er intet lært fra tidligere kampe

Vi kommer desværre nok kun til at spille europæisk fodbold hvis vi vinder Coppaen

Tot10
62 indlæg.
d. 07. maj 2013

lortespasserhold!

asromadk
3946 indlæg.
d. 07. maj 2013

Jeg er stadig positivt stemt over AA. Det er jo ikke hans skyld at spillerne (OSVALDO!!!) ikke kan score på sine chancer (95 procent chancer en 'topangriber' med lethed havde sparket i kassen)

Mod Fiorentina råbte jeg vagt i gevær (som en af de eneste) mht. mentaliteten på banen fra spillernes side. Jeg var IKKE imponeret over Osvaldo bare fordi bolden rammer ham i hovedet.

Da kampen rundede 80 min idag, følte jeg mig ganske sikker på at Chievo ville få en 100 procent chance til sidst som de så kunne vælge at score på. Bum, knivskarpt - hvor er vores skarphed?

--> Den manglende skarphed bunder i den vage mentalitet fra fx Osvaldos side (han er og bliver ikke en topangriber- mangler jo kølighed foran målet 9 ud af 10 gange, 1 ud af 10 laver han så noget vildt bevares). Selvsamme mentale brist som gør, at det man primært fokuserer på efter tyveriet i Firenze = man har arbejdet for sagerne. Når man har den holdning, skal det jo gå galt.

AA gør det godt - han sætter holdet defensivt godt op; og de præsterer. Men især DDR, Totti og Osvaldo præger simpelthen ikke kampen så meget som de burde. Og så falder det sammen.

Simpel Roma logik.

PS. Det er så pinligt at se De Rossi spille så dårligt samtidig med han bliver mere og mere usympatisk at se på. Som der allerede er blevet sagt herinde; han er en skygge af sig selv. Det er vanvittigt.
Jeg ved det er så skide tabu. Men glæder mig til at generationsskifte hvor man skal skabe et hold uden Totti og DDR. De spiller stadig som topspillere i nogle kampe, men der er sku langt imellem snapsene efterhånden -> og det bremser i mine øjne fuldstændig AS Romas seriøse tilbagevenden til toppen af Serie A.

[Rettet af: asromadk - 07/05/2013 - 23:28]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 08. maj 2013

Asromadk, enig i at totti og DDR er en hæmsko for generationskiftet. Når man ser kampene så søger alle hele tiden Totti og så er det op til ham at lave det kreative. Problemet ved det er at totti slet ikke lykkes med lige så meget som tidligere år. Totti er og bliver min yndlingsspiller, men det er efterhånden en skændsel at se hvor mange blodtab han har i løbet af en kamp fordi han prøver ufatteligt svære afleveringer. Dette er dog ikke kun hans skyld, mener træneren bærer en ligeså stor skyld i dette, tror dog det desværre er beskeden fra træneren at totti skal prøve det svære hver gang. Totti og DDR havde haft godt af at have enrique endnu en sæson, så de kunne lære vigtigheden ikke ikke hele tiden at smide bolden væk.

Vi finder aldrig en rytme i kampene fordi DDR af en eller anden mærkværdig grund tror han er pirlo og prøver lange sideskift eller dybdeafleveringer på 60-80 meter, hvilket 9/10 gange resulterer i boldtab. Det samme gør totti, dog er det på banens sidste 1/3 hvor det måske kan accepteres....

Så længe DDR er i klubben vil vi aldrig kunne kæmpe med om mesterskabet. Medmindre han accepterer rollen han er bedst til(busquest rolle) og i stedet overlade bolden til totti, lamela og pjanic. De 3 sidst nævnte skal igang med meget mere småspil, som er deres største styrke, men faktisk ikke bliver brugt i kampene, desværre.

Sidst men ikke mindst havde jeg valgt at ligge totti på toppen og så ville jeg have at han skulle blive lige omkring boksen og ikke søge væk derfra. Ved at have totti i boksen, får vi vores bedste afslutter tættere på kassen end de sidste 3 sæsoner. Vi får ligeledes mulighed for mere småspil lige omkring feltet. Vi ville dog miste noget styrke i luftrummet, men mener ikke at vi har haft succes med det alligevel så det bekymrer mig ikke. Vi lykkes kun med 1-2 indlæg i hver kamp, selvom vi har utallige muligheder. Balzaretti har vel ikke lavet et godt indlæg endnu. Vi har en af de bedste eller måske den bedst tekniske trup i ligaen og det skal vi jo gøre brug af, så i min optik er småspil i et 4-3-3 eller 4-2-3-1 system vejen frem. De italienske systemer 3-5-2, 3-4-2-1 og 3-4-1-2 ligger op til direkte spil op gennem midten og det er ikke der vores styrker ligger.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 08. maj 2013

Asromadk: Vi kan godt blive enige om, at Osvaldo ikke spillede nogen stor kamp. Men hvem gjorde det? Destro var langt mere anonym. Osvaldo kunne ligeså godt have sparket en enkelt ind, og så havde han pludselig været helten. Sådan er fodbold, jo.
Jeg forstår nok ikke hvad du kræver? Roma er ikke City, PSG eller Chelsea. Vi har ikke råd til de såkaldte topangribere. Ja, det ville være dejligt, at have en spiller som Higuain, Cavani eller Falcao til at skyde den i kassen, men det er bare ikke realistisk. Vi kan hente unge spillere (det er tydeligt at se), spillere der ikke bruges af deres klubber eller også kan vi hente spillede som Osvaldo, i klubber, der er mindre end vores. Men de store stjerner - dem der scorer 25 mål på en sæson - de kommer ikke til Rom.

Med alt det sagt, så deler jeg også din frustration. Især over De Rossi. Totti synes jeg stadig holder niveau.

matti92
179 indlæg.
d. 08. maj 2013

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=67_5pqrGJBA

Når man ser sådan noget dagen efter, så er det pinligt at være fan.

Sorry De Rossi men du er en klovn!!!!!!!!!!!!!

Aldair
67 indlæg.
d. 08. maj 2013

Synes det ligner lidt, at han bliver trådt over tæerne.

Frustrerende kamp. Nu må der handling til i Romas ledelse. Jeg synes, de skulle klikke sig ind på asroma.dk og få nogle gode råd til, hvordan de skal drive holdet.

For at gøre det lidt nemmere for klubbens ledelse, har jeg lige opsummeret nogle af guldkornene:

1/sælg topscoreren
2/pensioner anføreren
3/sælg vice-anfører
4/in fact - sælg hele holdet undtagen Marquinhos, Castan og Lamela
5/køb nye spillere som er meget bedre end de gamle

Sådan der - så skulle der være basis for succes!

Jeg har mailet ideerne videre til James Palotta. Jeg forventer, at høre fra ham snarest. Jeg skal nok holde jer orienteret.

Forza Roma!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. maj 2013

4/in fact - sælg hele holdet undtagen Marquinhos, Castan og Lamela

Igen? Hvad med kontinuiteten?

Hvis Dortmund havde solgt hele bundet efter første sæson, fordi det ikke fungerede, ville de ikke have været, hvor de er nu,

Men jeg er enig i, der skal sælges ud.

Mit foreslag er:

Taxi ( Erstat med Bertolacci)
Perrotta (Pensionere manden, vi har Florenzi)
Piris ryger.
Balzaretti (Hent en kvalitets VB) Selvom de koster kassen. Psg er vidst stadig intra i manden.
Goic. ryger.
Burdisso
Taddei (Pensionere)
Totti skal ikke sælges men, skal i fremtiden bruges som Back-up. Opbyg holdet omkring Pjanic,Lamela & Osvaldo.
Dodo ser jeg ikke det store i, men han skal self. have chancen igen og han har alderen med sig. Back-up
Jose Angel sælg.

Sælg DDR.(Det gør ondt) Jeg tror, han er brændt ud. Måske kan han lave en Pirlo, hvis han skifter væk fra Roma. Han virker ikke, som en der har mere at byde med til Roma.

Der er for meget fyld/kvantitet i truppen frem for kvalitet.

[Rettet af: Lamela - 08/05/2013 - 17:15]

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. maj 2013

Der røg vores sikre el billet.

Hold nu op, hvor jeg dog kan losse spillerne et hvis sted lige nu for point tabene mod Fucking Pescara og Chievo.

Udinese vinder og Lazio vandt i sikker stil.

Jeg brækker mig.

romeren10
332 indlæg.
d. 09. maj 2013

Er det ikke bare dejligt at være tilbage på 7. pladsen igen igen og igen? Det ser vist ud til at blive endnu en sæson uden europæisk fodbold...Suk

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma