Kategori: Kampe
Roma - Siena søndag d. 28 kl. 15.00
Nu er det ved at være sidste chance for at sikre sig europapladser gennem pladsering i ligaen. Alt kan nås endnu, men med Romas slutprogram i mente bliver det en svær opgave.
Siena er ubesejret i en stime, der tæller en enkelt kamp og hænger med den ene fod til nedrykning, så mon ikke de har lysten til at kæmpe for et point eller 3.
Da klubberne mødtes i december stod Roma for et lækkert come back, hvor Destro og Perrotta vendte et 1-0 til 1-3. Begge er i truppen denne gang, så lad os krydse fingre!
Truppen ser således ud:
Balzaretti
Bradley
Burdisso
Castan
De Rossi
Florenzi
Goicoechea
Lamela
Lobont
Lopez
Lucca
Osvaldo
Perrotta
Piris
Pjanic
Romagnoli
Stekelenburg
Tachtsidis
Taddei
Torosidis
Totti
Kampen bliver ikke sendt på Canal 8 eller csports.dk
Boss..!
Godt han får lavet noget reklame for sig selv, så vi kan skyde ham af til sommer
God kamp i dag, skidegode mål, og rigtig lækkert med nederlag til Inter og uafgjort til Lazio. Det ser godt ud i forhold til den 5. plads - jeg ved godt at den ikke er så vigtig, men det har alligevel noget psykologisk betydning, at vi kan sige at vi er top 5-hold (og forhåbentlig på vej op!).
Og jeg kan simpelthen ikke forstå at I vil have Osvaldo noget andet sted hen end Roma? Ja, han har haft en lorte-stime, men SELV med den er han vores sæson-topscorer i Serie A med 15 kasser. Det synes jeg sgu er helt fint. Og når Destro kommer helt i topform...... Det er da giftigt af helvede til!
Forza Roma!!
God indsats af Oswaldowski. Men altså min kritik fra de sidste 10 kampe står stadig ved magt. Men god kamp idag - omend jeg synes han burde have lavet en mere.
Selvom jeg er positiv mht. Allegri - så drømmer man snart om en officiel udmelding hvor klubben siger: "Andreazzoli ønskede at fortsætte, og resultaterne taler for sig selv, så han er vores mand".
Det fungerer det her.!
Nu synes jeg altså man lige skal passe på, hvad man skriver mht. Osvaldo.
"Nu kan der snart ikke være mere tilbage i jer Osvaldo-haters - manden er høj, høj klasse, når han er inde i sine perioder!"
Hvis manden var så høj, høj klasse, så ville han jo nok ikke spille så pivhamrende elendigt i så lang en periode? ... Desuden har hans niveau aldrig været et problem for mig, men derimod hans attitude. Det er pga. hans attitude, at jeg til tider ville skyde ham langt, langt væk.
Men flot kamp af Osvaldo!
Hvis nu bare der ikke skulle gå 10-15 kampe imellem Osvaldo spiller sådan, ville der jo ikke være nogen tvivl om at han skulle blive!!! Hvilken kamp i dag. Men desværre er der lagt i mellem snapsene og for mange dumme kort.. Men det afhænger selvfølgelig af om der kommer et godt bud til sommer.
Har sagt det før, og siger det igen til dem som er på en Osvaldo-sky lige nu..
Osvaldos spillemæssige kvaliteter er det holdet har brug for.
Osvaldo som person har holdet ikke brug for.
Osvaldo er et symbol på hvorfor Roma ikke ligger godt til en CL plads lige nu.. Manglende fokus og ugidelighed på de forkerte tidspunkter.
[Rettet af: tdj89 - 28/04/2013 - 18:57]
Der må jeg så ærligt erklære mig uenig - Osvaldo står (bortset fra vinterens ringe stime) netop for noget af den kynisme, vi har manglet. Altså, vi har eddersatme skabt mange chancer i år, også i de kampe, hvor vi ikke har fået de point, som vi skulle have. Meget kan man sige om ham (og JA, han virker til tider lad på banen), men han har sans for at slå til når han skal. Og når han er i topform, så ser vi sågar også de fuldstændig latterligt gode mål, han laver, som får os på forsiden af eb.dk og som efterlader resten af verden med kæben i gulvet.
Dét, kombineret med Destros rigtig gode målnæse, der formentlig (sammen med hans form) kun bliver bedre, synes jeg virker vildt lovende for næste sæson. Bare tanken om det kan få mig til at glemme alt om Cardozo, Aubameyang og Icardi. Bare Destro og Osvaldo kan stå for mellem 30 og 40 mål næste sæson.
Dermed ikke sagt at Osvaldo er perfekt på nogen måde - de personlige problemer skal selvfølgelig ikke gå ud over spillet, de dumme kort skal mere end halveres og så skal han løbe en kilometer ekstra i hver kamp. Og selv hvis han ikke kommer til det, så må vi bare ha' os en træner, der kan udnytte Osvaldos styrker (kynismen) såvel som Destros. Så er jeg sikker på at vi kan slås med AC Milan og Napoli om CL i stedet for Lazio og Udinese om EL!
Kynisme? Ligesom da han sparkede straffe mod Sampdoria istedet for Totti?
Jeg går ud fra at du tænker tilbage til Andreazzolis første kamp i februar - som jeg i hvert fald personligt mener hører under Osvaldos dårlige stime. Det ved jeg ikke om du er uenig i? Jeg synes i hvert fald ikke at han var prangende dér, og nu skriver jeg jo lige netop, at det med kynismen er BORTSET fra den (indrømmet, ganske lange) crappy serie af Osvaldo-kampe.
Var hans styrke kynisme, så havde han lavet en pind mere idag - just sayin' :)
Han er velkommen til at blive, såfremt der ikke står en anden bedre angriber på spring - vil man fx erstatte ham med Graziano Pellè - så er man sku lige vidt i mine øjne. Så er det bedre at beholde Osvaldo og give ham kontinuitet. Men kan man sende ham afsted for 15 mio euro, så skal man slå til synes jeg.
Roma har faktisk to ret varme angribere for tiden - de fungerer bare ikke sammen. Det skal være enten PDO eller Destro, ikke PDO og Destro på samme tid. Og det er et problem, som Andrea. skal forsøge at løse, for begge egoer tåler ikke at sidde på bænken.
Og så nogle strøtanker:
Bogdan Lobont ville vinde med enorm længde i kategorien 'Bedste loyale reservemålmand som præsterer når det gælder'.
Miralem Pjanic fik et dumt gult kort og sidder i skammekrogen mod Fiorentina, og Daniele De Rossis reporterede skade mod Siena kender ingen omfanget af nu. Hvem skal styre midtbanen mod Viola?
Erik Lamela er god.
Siena har et dårligt fodboldhold. De gav Roma ligeså meget plads, som jeg havde som lille i min ekstra store kravlegård.
Spillede Osvaldo for en fremtid i London eller for en fremtid i Rom?
[Rettet af: Agurk - 29/04/2013 - 00:55]
nogle der kan lave en taktisk analyse af hvordan vi spillede, nogle siger 4-3-3 andre siger 4-5-1 og den treje siger 4-2-3-1 men hvordan fungerede det på banen?
Vi spiller primært 4-2-3-1 igår som jeg ser det.
Det var noget der behagede både Burdisso og Balzaretti, der befandt sig godt i denne lidt mere klassiske forsvarsformation. Og endnu en gang noget der tyder på, at Andreazzoli virkelig har noget taktisk at komme med. Lige for tiden er der en utrolig stor variation i måden man står og agerer på banen.
Sådan her så opstillingen ud i mine øjne:
---------Osvaldo----------
Florenzi---Totti------Lamela
------DDR---------Bradley-----
Balzaretti-Castan-Burdisso-Torosidis
Florenzi søgte utroligt meget frem, og derfor mener jeg ikke han var en del af 'midtbanen'. Totti var også mere end gennemsnitligt tilbagetrukket, så han var i mine øjne ikke en del af 'angrebet'. 4-2-3-1 kom jeg frem til.
[Rettet af: asromadk - 29/04/2013 - 15:19]
Fine mål af Osvaldo, omend Siena også gjorde det meget nemt for ham, som det tidligere blev nævnt. De gav utroligt meget plads.
Osvaldo som værende mere kynisk end resten af holdet syntes jeg er lidt tyndt. Han har altså også brændt meget igennem sæsonen.
En flot præstation mod Siena ændrer altså ikke på at manden i 70 % af tilfældene er totalt fodboldblind og i 3/5 aktioner ligner en der har mindre teknik end Rommedahl. Rent ud sagt, han ligner altså ikke en topklasseangriber.
Han er topscorer. Ja, men det bunder jo altså i starten af sæsonen hvor vi spillede gung-ho med Zeman. Han kunne jo ikke andet som topangriber i det system.
Nå ja. Og så har han altså stadig ikke lært offside reglen.
Flot præstation mod Siena. Jeg er dog ikke overbevist, og ser ham stadig udskiftet til sommer!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0