Kategori: Kampe
Roma vs. Juventus lørdag kl. 20.45
Det ligner en umulig opgave for Roma lørdag aften, når man hjemme på Stadio Olimpico tager i mod Serie A's førerhold og forsvarende mestre Juventus. Roma har stadig ikke vundet i det nye år og ligger derfor på en 9. plads med 34 point. Andreazzoli har nu haft to uger i spidsen for Roma og på trods af sidste weekends nederlag til Sampdoria synes jeg også der var positive takter. Noget som forhåbentligt bliver endnu tydeligere i morgen aften.
Juventus kommer til Rom efter tre sejre i træk, senest i midtugen hvor man i Champions League slog Celtic 3-0. Det er dog et Juventus hold der til tider har vist lidt svaghedstegn og havde en svær start på det nye år hvor man tabte til Sampdoria og blev slået ud af Lazio i Coppa Italia. Derudover må Juventus undvære Chiellini, De Ceglie og Pepe som er ude med skader, mens Marchisio og Peluso har karantæne.
Destro, Castan og Dodo er alle ude, mens Florenzi og Osvaldo er tvivlsomme. Efter Castans skade er det usikker om Andreazzoli vælger at spille 3-5-2 eller 4-3-1-2 og han har eksperimenteret med begge i løbet af ugen.
Mediernes forventede:
Gazzetta (4-3-1-2): Stekelenburg; Torosidis, Marquinhos, Burdisso, Balzaretti; De Rossi, Bradley, Florenzi; Pjanic; Lamela, Totti
Corriere (4-3-1-2): Stekelenburg; Torosidis, Marquinhos, Burdisso, Balzaretti; De Rossi, Bradley, Marquinho; Pjanic; Lamela, Totti
Voce Giallorossa (3-5-2): Stekelenburg; Piris, Burdisso, Marquinhos; Torosidis, De Rossi, Pjanic, Bradley, Balzaretti; Totti, Osvaldo
Kampen sendes på Canal 8 og Csports.dk. Derudover vises den selvfølgelig på Krølben, hvor vi er nogle der allerede mødes kl.18 - kom glad!
Smukt Totti viser vejen ned til tilskuerne :)
Nu går Roma ind i en stime af sejre tror jeg..!!!
Det må være et kæmpe boost for selvtilliden at holde nullet.
Stærk arbejdsindsats af Osvaldo, så vil jeg sgu skide på om han nosser I et par ting. Han knokler for holdet i dag, det var dejligt at se.
Enig med Giallorossi. Kan godt være at han ikke scorede idag, men han arbejdede stenhårdt og gjorde mange gode ting.
Kan godt følge jer lidt i, at det er godt at holde fanen højt på Osvaldos vegne.
Men hånden på hjertet - så er det niveau han lægger for dagen ikke værdigt.
Jeg siger ikke han skal fyres - men jeg savner en smule rotation efter de forreste spilleres præstationer..
Vi har en netop hjemvendt brandvand Nico Lopez; hvor er spilletiden til ham?
I Roma har jeg i mange år haft en følelse af, at klubben slet ikke formår at få det maksimale ud af spillerne kamp for kamp. Hvornår der sidst er truffet en beslutning, hvor jeg efterfølgende har tænkt, "Det var sku godt set det der, den havde jeg ikke lige overvejet" - det mindes jeg nærmest ikke er hændt.
Det er ikke populært at blande andre klubber og trænere ind i det her - det er jeg klar over - men hold da op hvor er jeg somme tider misundelig på Alex Fergusons mandskabsbehandling i United. Han får det maksimale ud af alle, unge såvel som gamle.
I AS Roma har jeg mere følelsen af, at de gamle bliver presset for hårdt, og de unge får slet ikke tillid/spilletid. Begge ting, som resulterer i at holdet ikke yder maksimal.
[Rettet af: asromadk - 17/02/2013 - 00:50]
Sig hvad i vil om osvaldo, men jeg er ikk et sekund i tvivl om at elsker Roma over alt på jorden!!! Forza Roma! Lækker sejr idag :)
Hvor er det alle ser det kæmpe lys i Nico Lopez? Det forstår jeg ikke, hvor har I set det?
Godkendt kamp. vi giver ikke noget dumt væk. det er lækkert at se. juve der har scoret 50 mål kommer kun til noget på dødbolde.og det må man regne med. Vi kommer til de chancer vi skal.så helt godkendt her fra.
Forza Roma
[Rettet af: totti er gud - 17/02/2013 - 10:34]
Midt i al euforien, så burde vi have scoret et mål mere. Vi langt fra sikre, som vi var i starten af sæsonen.
Det burde vi gøre bedre. For Totti banker desværre nok ikke mange mål resten af sæsonen, som han gjorde i går.
Osvaldos attitude var ændret, ja. Han arbejdede hårdt for holdet for en sjælden gangs skyld.
Jeg kan dog ikke forstå at nogle virker tilfreds med hans indsats? Stadig håbløse langskud. Stadig håbløse boldtab. Stadig brændte chancer. Til stor forundring stadig ikke lært off-side reglen.
Det hårde arbejde for holdet ser jeg som et minimumkrav på dette niveau og er forventligt. Han er dog angriber og skal måles på sin offensive indsats. Og den var igen horribel. På bænken med ham siger jeg stadig!!
Hvor er det alle ser det kæmpe lys i Nico Lopez? Det forstår jeg ikke, hvor har I set det?
Nico Lopez? Udover et indhop i sidste øjeblik tidligere i sæsonen hvor han scorede og udlignede så vi fik point. Desuden nylig topscorer i U20 mesterskaberne i Sydamerika, hvor nogle af verdens største talenter løber rundt? Han imponerer og scorer mål, det er meget mere end hvad man ellers kan sige om mange spillere i klubben. Det er helt okay at forvente spilletid til ham.
Desuden kan Lopez tilføje noget speed på et ellers yderst langsomt hold som vi oftest stiller med!
I agree. Lige i skabet Don-Emilio.
Kan slet ikk forstå den hetz der er mod osvaldo. Han er holdets topscore sammen med lamela. Rigtigt at han er lidt doven og lad attitude til tider. Men de kampe hvor han var skadet og andet synes jeg klart man kunne se han manglede. Min mening. Kampen igår. Han arbejde sten hårdt. Havde et par gode assist som desværre ikk førte til noget. Bla. Til de rossi. Han holder fint i bolden og er generalt en god spil station. At han tit løber i offside kan vel også skyldes at medspillerne engang imellem er for længe om at aflevere bolden. Dermed når han i offside. Lamela, totti og pjanic. Som skal fodre ham med stikninger kan jo godt lide at varme bolden lidt. Min teori.
Osvaldo har spillet 18 kampe i år og scoret 12 mål. Så han skal selvfølgelig være i startopstillingen. Vi skal heller ikke glemme, at Roma er det hold, der har scoret flest mål denne sæson. Så den offensive del af holdet har altså leveret varen. Problemet er i defensiven, hvor vi har lukket helt grotesk mange mål ind.
Men stor kamp i går. Lad os nu lige ramme en stime.
Liam er enig i meget af det du siger. Men mener altså ikk at fet offensive har fungeret helt alligevel. Hvis jeg forstår zeman ret gælder det netop om at være det hold der score flest mål. Og ikk det hold der lukker mindst ind. En fodbold filosofi der tiltaler mig meget. Men mener stadig ikk at hvis du kigger udfra det store antal chancer vi skaber at de blir omsat korrekt. Hvilket det også bragte tydeligt prag af igår. Elsker totti, men som min kammerat sagde i dag vi blir aldrig et storhold så længe han spiller. Og håber ikk han har ret i det men det fik mig da til at tænke. Totti har stadig et meget højt niveau men han sænker spillet meget. Alt skal omkring ham og han vil gerne holde i bolden. Hvilket han også er fantastisk til. Men er det det vi har brug for??? Det får mig til at tænke på rivaldo i barcelona. Fantastisk fodbold spiller. Shit jeg elskede ham. Han var vild(selvom jeg i spanien er real madrid sympatisør) men han varmede også bolden og ødelagde meget af opspillet. Og barca blev først en klassehold da han smuttede. Men til gengæld er totti jo fantastisk i hans førstegangs afleveringer. Og det vil jeg heller se på. Mere af det tak hvis han skal beholde sin plads. Håber ikk jeg gør nogen sure ved dette indlæg. God søndag derude. Husk af nyde sejren fra igår.
Nogen der har et godt link her til kampen mod Juventus? Altså til hele kampen, ikke bare højdepunkterne. Havde desværre ikke mulighed for at se kampen, da den blev spillet :(
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0