Login
Glemt password Opret bruger

Roma - Juventus

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 15/02/13 13:11

Roma vs. Juventus lørdag kl. 20.45

Det ligner en umulig opgave for Roma lørdag aften, når man hjemme på Stadio Olimpico tager i mod Serie A's førerhold og forsvarende mestre Juventus. Roma har stadig ikke vundet i det nye år og ligger derfor på en 9. plads med 34 point. Andreazzoli har nu haft to uger i spidsen for Roma og på trods af sidste weekends nederlag til Sampdoria synes jeg også der var positive takter. Noget som forhåbentligt bliver endnu tydeligere i morgen aften.

Juventus kommer til Rom efter tre sejre i træk, senest i midtugen hvor man i Champions League slog Celtic 3-0. Det er dog et Juventus hold der til tider har vist lidt svaghedstegn og havde en svær start på det nye år hvor man tabte til Sampdoria og blev slået ud af Lazio i Coppa Italia. Derudover må Juventus undvære Chiellini, De Ceglie og Pepe som er ude med skader, mens Marchisio og Peluso har karantæne.

Destro, Castan og Dodo er alle ude, mens Florenzi og Osvaldo er tvivlsomme. Efter Castans skade er det usikker om Andreazzoli vælger at spille 3-5-2 eller 4-3-1-2 og han har eksperimenteret med begge i løbet af ugen.

Mediernes forventede:
Gazzetta (4-3-1-2): Stekelenburg; Torosidis, Marquinhos, Burdisso, Balzaretti; De Rossi, Bradley, Florenzi; Pjanic; Lamela, Totti
Corriere (4-3-1-2): Stekelenburg; Torosidis, Marquinhos, Burdisso, Balzaretti; De Rossi, Bradley, Marquinho; Pjanic; Lamela, Totti
Voce Giallorossa (3-5-2): Stekelenburg; Piris, Burdisso, Marquinhos; Torosidis, De Rossi, Pjanic, Bradley, Balzaretti; Totti, Osvaldo

Kampen sendes på Canal 8 og Csports.dk. Derudover vises den selvfølgelig på Krølben, hvor vi er nogle der allerede mødes kl.18 - kom glad!

Jonas
4091 indlæg.
d. 15. februar 2013

Truppen:
BALZARETTI
BRADLEY
BURDISSO
DE ROSSI
FLORENZI
GOICOECHEA
LAMELA
LOBONT
LOPEZ
LUCCA
MARQUINHO
MARQUINHOS
OSVALDO
PERROTTA
PIRIS
PJANIC
ROMAGNOLI
STEKELENBURG
TACHTSIDIS
TADDEI
TOROSIDIS
TOTTI

asroma87
3707 indlæg.
d. 15. februar 2013

Jeg håber vi vinder men det blir fandme svært. Castan er skadet og Juventus tromler bare derud af.

Og med det spil vi viser for tiden, vil Juventus garanteret køre endnu hårdere på imod os, da de ved at vi er ekstremt sårbare i øjeblikket:(

asromadk
3946 indlæg.
d. 15. februar 2013

Ligeså elendige Roma er, lige så uforudsigelige er Roma.

Hvis jeg skal sætte en chancevurdering er jeg ude i noget der ligner 30-30-40. Juve er bestemt favoritter, men tror bestemt at Roma kan ramme dagen og blæse Juve ud af banen 3-1.

Vi ved alle hvilke kvaliteter holdet besidder - og nogle dage rammer de den, andre dage svigter psyken.

Jeg tror holdet er klar imorgen og får IHVERTFALD det ene point.

1

NEMO
331 indlæg.
d. 16. februar 2013

Enig!
HVIS de slår os bliver man jo ikke fantastisk overrasket.
Men tror sagtens vi kan finde på at chokere dem fra Torino!
Det gør en i forvejen rigtig spændende og følelsesmæssig kamp endnu mere rødglødende!
Glæder mig så meget!

Forza Roma!

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 16. februar 2013

Vi mødte Juvetus tre gange i 2012 og tabte med resultaterne: 4-1, 3-0 og 4-0.

Jeg tror desværre slet ikke på nogen overraskelse. De er bare mange klasser bedre end os, desværre.

Nicklas95
326 indlæg.
d. 16. februar 2013

Liam Gallagher, jeg mindes en kamp der endte 1-1 hvor totti endda brændte straffespark med ti minutter tilbage? husker jeg forkert eller var det ikke i 2012? :)

mexes
2516 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det var i slutningen af 2011.
2012 har ikke været kønt mod Juve.

59971Cools
691 indlæg.
d. 16. februar 2013

Jeg tillader mig lige at spørge herinde også :-)

Heps, opdagede lige jeg havde to ubrugte koder liggende til C-sports, men umiddelbart ser det ikke ud til at de virker mere? Kan det passe de allerede er udløbet?
Hygge :-)

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

ROMA (3-4-2-1): Stekelenburg; Piris, Burdisso, Marquinhos; Torosidis, De Rossi, Pjanic, Marquinho; Lamela, Totti; Osvaldo

-> Osvaldo........ Hvad skal der så til, før at han skal en tur på bænken?

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Vi får mega store tæsk i aften. Tror vi kommer heldigt foran 1-0, men bliver udspillet og taber 1-3.

Osvaldo burde komme en tur på bænken lige meget om der ikke er alternativer til ham, han gør det simpelthen under al kritik, desværre glemmer træner og fans alt når han scorer. Han deltager ikke i opspillet og når han har bolden mister han den 9 ud ad 10 gange. Der er gået for meget Palermo i manden. Kunne være fedt hvis han klippede sig helt karseklippet og arbejde som en hest i stedet for at pille ved det hår hele tiden...

Denner
527 indlæg.
d. 16. februar 2013

men han score mange mål,

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Jeg er altså virkelig begejstret for Andreazzolis attitude og gebærden.!!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Mange mål?? Det en joke ik? Hvor mange kampe har han spillet i år og hvor mange har han scoret, prøv at tjekke det og så vend tilbage!!!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

De Rossi får rødt idag? Hvorfor den tackling?

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Stekelenburg beviser endnu engang hans høje klasse.

Det er lige før at jeg tror, at hvis ikke Zeman han havde skabt det målmands-drama-kaos-vanvid - så havde vi stået med mange flere point og ham selv stadig med et job.

Totti og DDR som altid de største syndere i forhold til dårlige afleveringer og beslutninger.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Giver dig fuldstændigt ret. Totti er dog kommet bedre igang i løbet af halvlegen, men de Rossi er helt blank. Virker som om han ikke vil spille fløjene, prøver kun afleveringer lige fremi banen.

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det er jo vanvittigt med de der lange (ofte førstegangs) afleveringer DDR og Totti altid laver.

Bliver jo sindsyg!!

NEMO
331 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det går sgu da meget godt!!!
Frygter som sædvanlig de første 10 min af 2 halvleg... men det virker altså ikke som en umulig opgave det her!
Lad os håbe!
FORZA ROMA!!!

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det jo så sjovt alt den snak om DDR som en superstjerne for et boldspillende hold.

Hylende morsomt - han ville falde igennem i stor stil hos de store hold - og miste sin plads lynhurtigt til spillere, som man generelt ikke opfatter som superstjerner, men de ved hvad det vile sige at 'keep it simple'.

En spiller som Pirlo ligger i sidste runde med 74 gennemførte afleveringer ud af 75 - over 90 min.

Hvor er den Roma spiller som kan holde et bare acceptabelt niveau?

Det er jo næsten Bradley der skal satses på.

Når det så er sagt, så synes jeg det går fint. Spillet sejler, men så længe Juve ikke har scoret er jeg tilfreds! Nu skal der fanme lukkes af!

Skuffende at Nico Lopez ikke benyttes fra start. Han ville være et frisk pust.

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Og så lad os endelig tage en mega ufortjent 1-0 sejr!!! :)

Ammuni!!

59971Cools
691 indlæg.
d. 16. februar 2013

Vi er under pres i nogle perioder men indtil videre en lige kamp.

Lamela har i mine øjne været en stor skuffelse i dag. Synes faktisk Osvaldo startede ok de første 10 min men siden knap så godt.
Men Lamela skal højne niveauet i 2. halveg, men sådan er det med ham lige pludselig er han bare skarp.

Lopez ind efter max 60 min. især mod det store forsvar kunne det være sjovt at se :-)

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. februar 2013

Synes godt nok at Andreazzoli har valgt nogle, for mig, underlige dispositioner idag..

Pjanic som def. midt, det fungerer slet ikke.. Han er en fantastisk fodboldspiller, men ikke på den position. Slet ikke stærk/arbejdsvillig nok i defensiven og får ikke udnyttet sine offensive kvaliteter..

Det kører heller ikke for Lamela centralt, han dribler sig konstant i en blindgyde..

Marquinho har ikke niveauet til det her, hvorfor startede man ikke med Florenzi/Bradley centralt og så Torosidis som V.B. Piris spiller jo nærmest Central Forsvar, men det må være pga. hans enorme styrke i hovedspillet??

Håber jeg bliver modbevist, men so far er jeg ikke imponeret!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Osvaldo startede stærkt! Sikker på du ikke er farvet af kommentatoren eller at han havde nogle afslutninger der.. Han deltager ikke i presset i mister stort set samtlige bolde..

Asromadk, giver dig helt ret. De Rossi skal kende sin plads som erobringsspiller og spille den sikkert videre. Han er minus kreativ og kan ikke starte et godt angreb, hvilket jeg mistænker han selv tror, måske der var en der skulle fortælle ham sandheden i hvilken slags spiller han er.

Totti er en anden slags spiller. Han spiller med meget stor risiko, nogensinde for høj, men det er ikke et lige så stort problem da han ligger som off midt/angreb, der må der gerne tages chancer og laves magi!! Men på de første 2/3 af banen må bolden ikke mistes og det er lige præcis hvad de Rossi gør. Kan godt leve med totti fejl men ikke de rossis

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det er positivt det her, af EN simpel årsag.

Det er ikke Naivt spil. Det er dårligt, elendigt, manglende kvalitet i afleveringer osv - men det er ikke naivt.

Holdet står fint, så godt som det nu kan. Fokus fra de bagerste 6 i de vigtige situationer.

At Osvaldo og Totti så slet ikke fungerer lige pt, det er hvad det er.

1

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Neeeej Osvaldo!!!

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

BUUUUUUUUMMMMMM

VIGTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

NEMO
331 indlæg.
d. 16. februar 2013

c´e solo UN CAPITANO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Nice når man har oddsene totti som første målscorer

Hulio
85 indlæg.
d. 16. februar 2013

ELSKER DIG TOTTI

1

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. februar 2013

Den ramte han da helt godt..!

Hulio
85 indlæg.
d. 16. februar 2013

KONGE MÅL

tommaso
216 indlæg.
d. 16. februar 2013

en meteor er set i rom

tommaso
216 indlæg.
d. 16. februar 2013

11 zebraer er rystet

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Nu skal alle 11 bare holde hovedet koldt!!

Frygter virkelig en hjerneblødning og rødt kort til Osvaldo eller DDR lige om lidt.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. februar 2013

Lige meget om man kan li Taxi eller ej, så er han altså mere disciplineret i oprydder-rollen end De Rossi..

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Osvaldo--> Nico Lopez

Kom nu!

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det bliver jo en heksekeddel de sidste 15 min!!!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Osvaldo din kæmpe klovn, du skal holde bredde der, du må aldrig løbe ind foran, du lukker spillet for totti.

Ud med osvaldo og det kan kun gå for langsomt

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

NEEEEJ FÅ NU LUKKET DEN KAMP!!!

Hulio
85 indlæg.
d. 16. februar 2013

Snydt for straffe.. Nu kan det ligne at juventus får en dommerkendelse deres vej til sidst

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Flå nu Osvaldo ud. Det er jo utroligt.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Balzaretti ind = uafgjort eller Juventus sejr

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Synes Osvaldo er pinlig. Synes virkelig ikke det er værdig til en klub der vil spille med i toppen af ligaen.

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Jeg er vild med dig Stek!! Sikker skanse nede bagi!!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Det lige præcis den gnist/kærlighed/følelse jeg vil se af en Roma træner, det knus må være sæsonens knus

Denner
527 indlæg.
d. 16. februar 2013

hold kæft det er godt af drengene det her!

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Andreazzoli viser alt det der skal til og kræves!

Det er smukt!

Selvom jeg synes han burde flå Osvaldo ud, kan det sagtens forsvares at lade ham blive inde. Man risikerer ikke så meget - og måske kan han få hul på bylden?

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Ja men det hjælper ikke hvis vi ikke kan vinde mod de små hold, sidste sejr var over Milan og nu idag mod Juventus, rigtigt flot, men de vigtigste kampe er mod den dårlige halvdel af tabellen.

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Er Roma igang med at holde NULLET??? Hvad fanden sker der!! :)

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 16. februar 2013

Bliver godt at få et kig på tabellen igen, det er sgu et stykke tid siden, for mit vedkommende..

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Vi holder nullet det er vigtigt! og det er det som egentlig gør sejren til det smukkeste!!

Nu skal vi fortsætte med det gode forsvarsspil!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 16. februar 2013

Faktisk giver vi ikke de store chancer væk i kampen, måske har formationen gjort forskellen i stedet for den naive zeman spillestil. Fucking dejlig sejr. Plus oddset totti som første målscorer, så det kan vel ikke være bedre!!!!!!

NEMO
331 indlæg.
d. 16. februar 2013

Wow!!!!!

Hulio
85 indlæg.
d. 16. februar 2013

Smukt Totti viser vejen ned til tilskuerne :)

asromadk
3946 indlæg.
d. 16. februar 2013

Nu går Roma ind i en stime af sejre tror jeg..!!!

Det må være et kæmpe boost for selvtilliden at holde nullet.

Giallorossi
372 indlæg.
d. 16. februar 2013

Stærk arbejdsindsats af Osvaldo, så vil jeg sgu skide på om han nosser I et par ting. Han knokler for holdet i dag, det var dejligt at se.

2

Koch
844 indlæg.
d. 16. februar 2013

Enig med Giallorossi. Kan godt være at han ikke scorede idag, men han arbejdede stenhårdt og gjorde mange gode ting.

2

asromadk
3946 indlæg.
d. 17. februar 2013

Kan godt følge jer lidt i, at det er godt at holde fanen højt på Osvaldos vegne.

Men hånden på hjertet - så er det niveau han lægger for dagen ikke værdigt.

Jeg siger ikke han skal fyres - men jeg savner en smule rotation efter de forreste spilleres præstationer..

Vi har en netop hjemvendt brandvand Nico Lopez; hvor er spilletiden til ham?

I Roma har jeg i mange år haft en følelse af, at klubben slet ikke formår at få det maksimale ud af spillerne kamp for kamp. Hvornår der sidst er truffet en beslutning, hvor jeg efterfølgende har tænkt, "Det var sku godt set det der, den havde jeg ikke lige overvejet" - det mindes jeg nærmest ikke er hændt.

Det er ikke populært at blande andre klubber og trænere ind i det her - det er jeg klar over - men hold da op hvor er jeg somme tider misundelig på Alex Fergusons mandskabsbehandling i United. Han får det maksimale ud af alle, unge såvel som gamle.

I AS Roma har jeg mere følelsen af, at de gamle bliver presset for hårdt, og de unge får slet ikke tillid/spilletid. Begge ting, som resulterer i at holdet ikke yder maksimal.

[Rettet af: asromadk - 17/02/2013 - 00:50]

Romaswag
84 indlæg.
d. 17. februar 2013

Sig hvad i vil om osvaldo, men jeg er ikk et sekund i tvivl om at elsker Roma over alt på jorden!!! Forza Roma! Lækker sejr idag :)

Giallorossi
372 indlæg.
d. 17. februar 2013

Hvor er det alle ser det kæmpe lys i Nico Lopez? Det forstår jeg ikke, hvor har I set det?

totti er gud
1115 indlæg.
d. 17. februar 2013

Godkendt kamp. vi giver ikke noget dumt væk. det er lækkert at se. juve der har scoret 50 mål kommer kun til noget på dødbolde.og det må man regne med. Vi kommer til de chancer vi skal.så helt godkendt her fra.

Forza Roma

[Rettet af: totti er gud - 17/02/2013 - 10:34]

Lamela
2782 indlæg.
d. 17. februar 2013

Midt i al euforien, så burde vi have scoret et mål mere. Vi langt fra sikre, som vi var i starten af sæsonen.

Det burde vi gøre bedre. For Totti banker desværre nok ikke mange mål resten af sæsonen, som han gjorde i går.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 17. februar 2013

Osvaldos attitude var ændret, ja. Han arbejdede hårdt for holdet for en sjælden gangs skyld.
Jeg kan dog ikke forstå at nogle virker tilfreds med hans indsats? Stadig håbløse langskud. Stadig håbløse boldtab. Stadig brændte chancer. Til stor forundring stadig ikke lært off-side reglen.

Det hårde arbejde for holdet ser jeg som et minimumkrav på dette niveau og er forventligt. Han er dog angriber og skal måles på sin offensive indsats. Og den var igen horribel. På bænken med ham siger jeg stadig!!

Hvor er det alle ser det kæmpe lys i Nico Lopez? Det forstår jeg ikke, hvor har I set det?

Nico Lopez? Udover et indhop i sidste øjeblik tidligere i sæsonen hvor han scorede og udlignede så vi fik point. Desuden nylig topscorer i U20 mesterskaberne i Sydamerika, hvor nogle af verdens største talenter løber rundt? Han imponerer og scorer mål, det er meget mere end hvad man ellers kan sige om mange spillere i klubben. Det er helt okay at forvente spilletid til ham.

Desuden kan Lopez tilføje noget speed på et ellers yderst langsomt hold som vi oftest stiller med!

asromadk
3946 indlæg.
d. 17. februar 2013

I agree. Lige i skabet Don-Emilio.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 17. februar 2013

Kan slet ikk forstå den hetz der er mod osvaldo. Han er holdets topscore sammen med lamela. Rigtigt at han er lidt doven og lad attitude til tider. Men de kampe hvor han var skadet og andet synes jeg klart man kunne se han manglede. Min mening. Kampen igår. Han arbejde sten hårdt. Havde et par gode assist som desværre ikk førte til noget. Bla. Til de rossi. Han holder fint i bolden og er generalt en god spil station. At han tit løber i offside kan vel også skyldes at medspillerne engang imellem er for længe om at aflevere bolden. Dermed når han i offside. Lamela, totti og pjanic. Som skal fodre ham med stikninger kan jo godt lide at varme bolden lidt. Min teori.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 17. februar 2013

Osvaldo har spillet 18 kampe i år og scoret 12 mål. Så han skal selvfølgelig være i startopstillingen. Vi skal heller ikke glemme, at Roma er det hold, der har scoret flest mål denne sæson. Så den offensive del af holdet har altså leveret varen. Problemet er i defensiven, hvor vi har lukket helt grotesk mange mål ind.

Men stor kamp i går. Lad os nu lige ramme en stime.

Brad Pitt
49 indlæg.
d. 17. februar 2013

Liam er enig i meget af det du siger. Men mener altså ikk at fet offensive har fungeret helt alligevel. Hvis jeg forstår zeman ret gælder det netop om at være det hold der score flest mål. Og ikk det hold der lukker mindst ind. En fodbold filosofi der tiltaler mig meget. Men mener stadig ikk at hvis du kigger udfra det store antal chancer vi skaber at de blir omsat korrekt. Hvilket det også bragte tydeligt prag af igår. Elsker totti, men som min kammerat sagde i dag vi blir aldrig et storhold så længe han spiller. Og håber ikk han har ret i det men det fik mig da til at tænke. Totti har stadig et meget højt niveau men han sænker spillet meget. Alt skal omkring ham og han vil gerne holde i bolden. Hvilket han også er fantastisk til. Men er det det vi har brug for??? Det får mig til at tænke på rivaldo i barcelona. Fantastisk fodbold spiller. Shit jeg elskede ham. Han var vild(selvom jeg i spanien er real madrid sympatisør) men han varmede også bolden og ødelagde meget af opspillet. Og barca blev først en klassehold da han smuttede. Men til gengæld er totti jo fantastisk i hans førstegangs afleveringer. Og det vil jeg heller se på. Mere af det tak hvis han skal beholde sin plads. Håber ikk jeg gør nogen sure ved dette indlæg. God søndag derude. Husk af nyde sejren fra igår.

Anker Metallica
88 indlæg.
d. 19. februar 2013

Nogen der har et godt link her til kampen mod Juventus? Altså til hele kampen, ikke bare højdepunkterne. Havde desværre ikke mulighed for at se kampen, da den blev spillet :(

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma