Kategori: Kampe
Efter noget af en sidste weekend med alt tumulten omkring fyringen af Zeman skal vi i vælten igen efter at have haft en god uge med en lille landsholdspause til at fjerne en stor del af fokus fra klubben.
Kampen bliver mod Sampdoria der i sidste hjemmekamp vandt 6-0 over Pescara. En kamp der skabte stor hype omkring 4-målsskyten Icardi, der blev rygtet til diverse storklubber i Italien efterfølgende.
Vores egen historie behøver vist ikke den store præsentation. Vi er på den anden side nu, med Andreazzoli i spidsen i kampen i stedet for Zeman.
[Rettet af: Jonas - 08/02/2013 - 15:03]
Håber faktisk vi rykker ned nu
Med en nedrykning kan vi få en chance for at starte helt forfra og fuldende vores katastrofe sæson!
Tror alle andre hold, trænere og spillere osv, har dømt Roma som den klub hvis kampe man skal se hvis man skal vise hvordan et hold ikke skal forsvare.
De andre hold i europa bruger nok Romas tidligere kampe, når de træner deres forsvar. Videoen skulle så hedde "How not to defend"
Vi er jo til grin!
Jeg håber ikke vi ryger ned.
Men vi kunne jo have hentet andre, spillere på en fri tansfer, spillere der kunne bruges eller også finde en fra ungdomsholdet.
Du har ret i det med mere præcise afleveringer der er Dodo bedst, men på det her punkt, mener jeg ikke at nogle af vores forsvarsspillere skal have lov at krydse midten, vi har så hårdt brug for at få vendt det her, så vi skal have alle de points vi kan, også selvom det skal betyde 9 mand nede ved Steks mål :D
Det med nedrykning det kunne jeg godt se nogle fordele ved, men alligevel lad os håbe det ikke går så galt.
Men skulle det ske, kunne vi slippe af med Amerikanerne, samt, så bygget en god grundstamme op med vores egne spillere og få bygget et godt hold op helt fra bunden :-)
Kim
Du ved vel godt, at Dodo er blevet bedt om at være offensiv? Er det ikke netop grunden til han blev hentet?
Desuden spillede Roma med 3 mand i bagkæden, hvilken gjorde DODO's defensive ansvar lidt mindre, da han skulle agere wingback, dvs. mere fokus i offensiven end i defensiven.
Jo Lamela det ved jeg godt, så klubben har også en del af skylden. fordi så offensiv en wingback som han er bryder jeg mig slet ikke om.
Selv Balza syntes jeg er for offensiv, hvis du er en del af bagkæden, så er det der dit fokus skal være og ikke i den offensive. Med mindre dit hold føre med 3 mål.
kim89, det så heller ikke rigtigt, bare fordi du er forsvar betyder det ikke at du kun skal forsvare. ville elsker at høre dig argumentere overfor guardiola at backs skal være defensive. dani alves spiller vel højre angriber i nogle kampe for barca under guardiola. guardiola har vundet alt hvad der er værd at vinde, så tror ikke du kan overbevise ham. det handler om at holdet er indstillet på at man spiller med offensive backs, hvilket betyder at de centrale midt skal være klar til at beskytte backs. ligeså vel som et angreb startes fra backkæden, så er angriberen det man kalder for første forsvar.
Dodo spillede venstre-midtbane.. og ikke venstreback eller wingback.. Men midtbane!
Og hvordan man få så stor en debat ud af Dodo's præstation idag - forstår jeg overhovedet ikke.. Han var ikke god, men heller ikke dårlig! Han gjorde hans job fint uden at gøre mere eller mindre end det der var bedt af ham..
Og hvad er det amerikanerne gør dårlig i klubben? Det skuda ikke ledelsen skyld at Pjanic ikke kan score på frit mål, linjedommeren er blind (eller fixet) samt at Osvaldo er en idiot idag..
[Rettet af: TottiTheBest - 10/02/2013 - 21:29]
1. Prinsesse Osvaldine kan komme ned og træne med U-holdet, og få tilbagebeholdt lønnen indtil håret er blevet klippe af og han har fået en hudafskrabning og et blåt mærke, så han kan se man ikke dør af det. Og selvfølgelig ikke på banen heller.
2. Prinsessen er helt ude. Lamela ind som central angriber. Han tager nogle gode løb. Kan med et hurtigt træk sætte en forsvar af og sætte sig i en position til at skyde. Han har vist i denne sæson at han faktisk er ganske fin med hovedet og kommer frem til chancer her.
3. Florenzi ind på højrekanten. Hvorfor? Fordi han faktisk kan slå et indlæg(noget som vores spillere ellers ikke præsterede i sidste kamp.
4. Nico Lopez ind på venstrekanten. Lidt et sats. Men han har lyst til at spille fodbold og har selvtillid.
5. De Rossi og Bradley skal holdes sammen på midten. Det knækkede først helt da Bradley gik ud. Der forsvandt balancen helt på holdet.
6. Bradley skal have ankelhåndjern på der forhindrer ham at løbe i en afstand af 30 m til modstanderens mål, og desuden forhindrer ham HELT OG ALDELES I AT SKYDE PÅ DET MÅL!!
7. Totti skal blive færdig med at sørge over at Zeman er blevet fyret.
8. De Rossi skal liige sove en time længere og blive lidt mere frisk.
8 tiltag der skal laves, og vi vinder mod Juve på lørdag!
[Rettet af: Don-Emilio - 11/02/2013 - 15:04]
Guide til at bruge forum på as-roma.dk
1. Begynd at læse tråd.
2. Læs indlæg.
3. Når et indlæg ser meningsløst ud: Kig til højre.
4. Navnet Kim89 figurerer: Scroll ned.
5. Gentag procedure ved enhver given lejlighed af disse tilfælde.
- Debatten kommer til at fungere meget bedre, så simpelt er det.
Alternative løsninger: Kim89 opretter sin egen blog UDEN om as.roma.dk og så kan alle der vil følge ham kigge der.
#Don-Emilio
Guide til forum på as-roma.dk
1. Sørge for at det man skriver er korrekt.
2. Stop med personlige angreb, som er fuldstændige ligegyldige og spild af tid for alle.
Vi spiller mod Juve på lørdag.
vores backs skal med frem...men kun en af gangen.. der skal holdes 3 tilbage og dække,så man ikke har nemt ved at slå kontra og slå en bold på tværs, og man er fri på mål.... det glipper lidt når Castan også tager turen samt Marcos....så skal vores backs blive retur så vi ikke tømmer bagkæden... 3 mand samt en defensiv midt burde være nok til at stoppe en kontra....så spillerne kan nå retur....
Synes folk overdriver totalt herinde..
Holdet spillede jo faktisk fantastisk mod Sampdoria, dominerede alt, men brændte så flere kæmpe chancer (samt Romero stod en brand-kamp).. Havde spillerne været lidt mere effektive, havde der stået 3-0 i pausen..
Roma scorer - hvor dommeren dømmer forkert offside.. Næste angreb giver mål til samp (på deres første skud på mål).. Osvaldo brænder straffe, og sampdoria scorer igen..
^Det mere held og tilfældigheder, end at holdet spiller en dårlig kamp..
Det sjovt det meste af denne tråd handler om "vores backs", når man ikke spillede med backs i sidste kamp..
Min konklusion på kampen er, at taktik/holdet fungerede fint, men skarpheden, heldet og dommeren gjorde ikke.. Men synes det vildt latterligt, at i sviner nogle af spillerne til osv.
Forza Osvaldo! Forza Dodo! og hvem af spillerne der ellers er blevet svinet til herinde :D
Forza Roma!
[Rettet af: TottiTheBest - 11/02/2013 - 21:45]
Nu faldt snakket kun på vores "backs" pga. én enkelt unavngiven person :)
Enig i, at indsatsen som sådan ikke var en katastrofe. I mine øjne er det De Rossi og Osvaldo som simpelthen ikke gør hvad der forventes som minimum af dem.
Ellers en fin indsats, som sagtens kunne have gået den anden vej.
Problemet, som samtidig er den bagvedliggende årsag til folk frustrationer, er at det er historien, der gentager sig selv. Roma taber kampe, som et rigtig tophold ikke taber. Kampe, som man som et rigtig tophold hold får trukket sig ud af med MINIMUM 1 point.
Istedet falder holdet gang på gang sammen, som det mest skrøbelige midterhold --> og det er man efterhånden godt og grundigt træt af.
Men op på hesten igen - jeg har tro på både smukke kampe, gode resultater og kval.til europa.
Castan ude i op til 6 uger.. det værste der kunne ske!
Det hele er op til Burdisso nu.. Vi kommer vidst ikke i chl :( :(
Så er det nu.
DDR i rollen som Libero tak.
Calciomercato estivo 2026
130
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0