Login
Glemt password Opret bruger

Serie A: Roma-Cagliari

Kategori: Kampe

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 31/01/13 23:03

Da der spilles Rugby på Olimpico i weekenden, så spiller Roma og Cagliari allerede fredag imod hinanden.

Både på og uden for banen har det i den seneste tid ikke fungeret optimalt i Roma.
I Serie A har man endnu ikke vundet i 2013 og i både trænerstaben og spillertruppen er der visse problemer.

Dog har Roma klaret sig utrolig godt i Coppa Italia, og her er man nået til semifinalerne.

Cagliari har i deres seneste fem kampe hentet 1 sejr, 2 uafgjorte og indkasseret 2 nederlag.
Cagliari ligger dog helt nede på en 16 plads, blot 3 point over nedrykningsstregen.

Klubbernes første kamp i denne sæson endte med en kontroversiel 0-3 skrivebordssejr til Roma, efter at Cagliaris præsident havde inviteret fansene til kamp på deres ikke færdiggjorte stadion, som ikke var blevet sikkerhedsgodkendt.

Der er altså pres på begge mandskaber.

Romas trup:
Målmænd: Goicoechea, Stekelenburg, Lobont
Forsvar: Piris, Torosidis, Burdisso, Castan, Marquinhos, Romagnoli, Dodo, Taddei
Midtbane: De Rossi, Florenzi, Bradley, Marquinho, Tachtsidis
Angreb: Totti, Lamela, Osvaldo

Skader: Destro, Balzaretti, Perrotta
Karatæne: Pjanic

Udenfor truppen: Nego, Julio Sergio, Nico Lopez

Mulig Roma opstilling(4-3-3):
Goicoechea; Piris, Marquinhos, Castan, Torosidis; Bradley, De Rossi, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti

Karatæne i tilfælde af advarsel: Bradley, Totti, Balzaretti, Destro, Osvaldo, Tachtsidis

Mulig Cagliari opstilling(4-3-1-2):
Agazzi; Pisano, Rossettini, Astori, Avelar; Dessena, Conti, Ekdal; Nainggolan; Sau, Ribeiro;

Skader: Ariaudo, Nene

Karatæne i tilfælde af advarsel: Nenè, Avelar, Nainggolan, Dessena, Cossu

Kampen vises på Canal 8 og på CSports.dk, mens du også kan se kampen på Krølben sammen med andre danske Romanisti.

Bet365 giver Roma favoritværdigheden med et odds på 1.53. En Caliari sejr giver 5.50 igen og uafgjort giver 4.33.

[Rettet af: geggeri - 01/02/2013 - 11:12]

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. februar 2013

På tide at Batman & Robin endelig starter sammen i forsvaret. Burdisso's dage som habil CB er desværre over.

Jeg håber så meget, vi vinder idag. Det vil være ulideligt at tabe netop den kamp, for derefter at høre på Cellino i medierne.

Ps. Jeg hader Cagliari og især Conti-Junior. Han skal altid spille en brandkamp netop mod os.

[Rettet af: Lamela - 01/02/2013 - 05:48]

asroma87
3707 indlæg.
d. 01. februar 2013

Så hellere Torosidis på højre back og Dodo på venstre back!

Og så Stek på mål men det sker nok ikke efter han næsten forlod klubben:(

geggeri
675 indlæg.
d. 01. februar 2013

@asroma87: Jeg håber snart Stek får chancen igen og det forlyder også at Zeman er blevet kraftigt opfordret(måske tvunget) til at bruge ham igen. Tror dog ikke det bliver i aften, da Stek lige er kommet tilbage fra London, hvor han var tæt på et sidste minuts skifte til Fullham.

Montella9
279 indlæg.
d. 01. februar 2013

Lopez har gjort det godt til u20 kunne godt tænke mig at han havde været med på bænken. Stek i målet tak

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 01. februar 2013

Zeman er jo bare aaaalt for mærkelig.. Hvad skal man bruge 3 målmænd til i truppen til en kamp!? Imens tager han kun 3 angribere med, hvor alle starter på banen.. Nico Lopez der lige er blevet topscorer til U20-turneringen bliver udeladt.. Det giver ingen mening!

Og forstår virkelig ikke hvordan han overhovedet kan få sig selv til at bruge Goi.. Selv Lobont vil jeg mene er en del bedre :s

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 01. februar 2013

Ro på ro på.

Den Sydamerikanske U20 turneringen er jo ikke færdig endnu. Der mangler stadig en runde. Så tag en slapper :)

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 01. februar 2013

Dagens opstilling (4-3-3): Goicoechea; Piris, Marquinhos, Burdisso, Dodò; Bradley, Tachtsidis, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti

Jonas
4091 indlæg.
d. 01. februar 2013

Hvorfor Burdisso og ikke Castan spiller er mig en gåde!?

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. februar 2013

Ønsker Zeman virkelig ikke Roma det godt?

Ingen DDR?
Ingen Castan?

Hvorfor, Hvorfor Burdisso?

Lund
466 indlæg.
d. 01. februar 2013

Så har den gæve tjekke fået endnu hjerneblødning. Du godeste....

Sofus
3108 indlæg.
d. 01. februar 2013

Lorte opstilling. Lorte træner, jeg har virkelig fået spat af Zeman.

Hvor er Stek?
Hvorfor Burdisso i stedet for Castan?
Og hvor fanden i helvede er De Rossi?

Hvis vi taber i aften skal Zeman fyres, og det regner jeg også med at han gør, ellers bliver vi mere til grin end vi er i forvejen.

NEMO
331 indlæg.
d. 01. februar 2013

Det er bekymrende at Zeman på den måde er ved at køre De Rossi udenfor holdet... forstår det simpelthen ikke :(

NEMO
331 indlæg.
d. 01. februar 2013

Og Stek for den sags skyld?! Hvad helvede laver han?!

Sofus
3108 indlæg.
d. 01. februar 2013

Det var skam flot forsvarspil det der.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 01. februar 2013

Få nu Burdisso væk fra den fodboldbane!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 01. februar 2013

Frustration, frustration og frustration. Alle uroen i baglandet har i øjeblikket spredt sig til banen :(

De Rossi er vel stadig skadet/småskadet og spiller derfor ikke? Det giver altså god mening...

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Ikke den bedste start vi har fået, men jeg tror nu nok vi skal få hevet de 3 point hjem..

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Allerede træt af Bradley.....hvad laver han i den 11'er????

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Jeg vil nu nok mene, at han er en af vores mindst ustabile spillere for tiden Svenzoni..

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Kan godt være.... Har måske bare ikke tilgivet ham for diverse "direktører"....

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Vores angreb er ligeså skarpt som en flad badebold.... Hvor herre på lokum....

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Han har brændt nogle stykker, det vil jeg gi dig ret i ;-)

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. februar 2013

Var fandme på tide, Totti's frisspark går ind.

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Tottigooooooool

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Tottigooooooool

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Sådan!!

Helt enig Lamela, han får godt nok også høvlet nogle stykker i muren.. Som jeg ser det er Pjanic vores klart farligste frisparksskytte!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Angriber vi ikke alt for meget gennem midten?? Cagliari har ikke de store problemer med at lukke os ned, hvorimod de er halv-farlige hver gang de kommer ind på vores banehalvdel..

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 01. februar 2013

Haha, nej, nej, nej, da. Det er alt for komisk. Hvad tænker Stek mon?

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget... 80 argumenter, Zøeman, for Goi skal stå...

NEMO
331 indlæg.
d. 01. februar 2013

Så har jeg også fået nok.
Det er pinligt! Især hvis man tænker på de spillere der sidder udenfor...

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Jeg vælger at være lidt forbeholden i min kritik af Goi.. Er nemlig ikke sikker på, at jeg kunne have gjort det meget bedre selv, dog kunne jeg måske have afværget den til et hjørne..

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 01. februar 2013

zeman ender med at lave krig mellem fans og klub det sku dumt det der1!!! hvordan kan han stadig forsvar goi??? manden må da snart løbe tør for augumenter

geggeri
675 indlæg.
d. 01. februar 2013

Nej, nej, nej....

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Nej nej nej..... Ud af vagten, Zeman. Skandaløs startopstilling!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Det skriger til himlen, det her...

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 01. februar 2013

Og nu spiller vi efter nye offside regler ... spændende

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 01. februar 2013

Godt set af Goi, tydeligt at han havde styr på det stolpe-skud.. Vi skal også huske at rose ham, når han gør det godt!

NEMO
331 indlæg.
d. 01. februar 2013

Katastrofalt.
Nu må Zeman ud og truppen skal reevalueres.

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. februar 2013

DET ER SÅ FUCKING MEGET TIL GRIN.!!

HAHA, DER BLEV SNAKKET SCUDETTO?

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Så tror jeg vi holder her, Zeman! Det er farvel og tak for lort!

johannt
61 indlæg.
d. 01. februar 2013

jeg håber virkeligt det har konsekvenser for Zeman og hele ideen om at købe unge sydamerikanske spillere i stedet for spillere man ved har et niveau!

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 01. februar 2013

Haha til grin man..
Dårligste Roma hold i mange år... Det fandme skidt når man næsten savner Loria, hahahaha... Totti vs Cagliari
Fyr nu den gamle nar... Og tag de forbanede lorte keeper med, hvis han da er keeper??????

Lamela
2782 indlæg.
d. 01. februar 2013

Ser gerne en Arrogant men kompentent Blanc som ny træner. Jeg har aldrig kunne lide ham som spiller, men som træner har leveret nogle gode resultater med Bordeaux.

Tag så Gourcuff med fra Lyon og Sakho fra PSG med tak.!

Ps. Godnat herfra. Klokken er 02:52 i Indien, og jeg har været op siden klokken 01, for at se Zeman gøre mit Roma hold til grin.

Hvis det er, hvad amerikanerne kan, så savner jeg sku smukke Rosella & Pradé.

2

[Rettet af: Lamela - 01/02/2013 - 22:24]

Romadk
151 indlæg.
d. 01. februar 2013

På skorstensfejeren gik en tur
Zeman får en fyreseddel
Ze-man får en fyreseddel, fyreseddel
Zeman får en mega fyreseddel

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Vi skal have fat i en "brandslukker" - vi har et hold i åben lue

Montella9
279 indlæg.
d. 01. februar 2013

Hvorfor tog vi ikke montella som træner i sommers?

1

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Køb Capello fri!

Jonas
4091 indlæg.
d. 01. februar 2013

Der skal ske noget i Roma og jeg er ligeglad hvad - smid Zeman ud, Sabatini ud, ja vil næsten gå så langt til at sige smid Baldini ud!

Men hvad fanden skete mellem jul og nytår? Vi gik fra at se gode ud til at være det værste længe!

Svenzoni
352 indlæg.
d. 01. februar 2013

Kæft jeg er træt af det her... INTET fungere...offensiv, midtbane, deffensiv...alt er lort!!!!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 01. februar 2013

Tror ikke i behøver brokke jer mere over Zeman. Jeg er 96 % sikker på han bliver fyret.

Spændende at se hvem der bliver slæbt ind.

Denner
527 indlæg.
d. 01. februar 2013

Shit jeg har godt kunne lide Zeman, men må indrømme at vi har haft en tand for meget underholdning i denne her sæson.

-tror også han får sparket nu, men frygter bare vi finder endnu en discount træner.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 01. februar 2013

Montella sku vi have taget da vi havde chancen....

2

NEMO
331 indlæg.
d. 01. februar 2013

Absurd situation det her. Mindes ikke at have set så skrøbelig en start på sæson. Der har ikke været meget galt for at vi kunne have ligget i top 5, men fremgangen bliver konstant bremset af åndsvage fejl og decideret uheld! Nu begynder man pludselig at blive nervøs om vi kan holde os i toppen af tabellen! Uværdigt!!!!!

Zeman står for en ignorant arrogance ved at stille som han gør idag! Jeg har ellers været fortaler for at lade tingene tage sin tid og set de positive ting ved hans træner kompetance, men lige nu er jeg decideret pissed over hans valg af taktik og trup efter at have blevet taget til nåde! 1 sølle point efter Bologna og Cagliari!

FORZA ROMA!!

asroma87
3707 indlæg.
d. 01. februar 2013

Håber Zeman bliver fyret nu!

a2j
76 indlæg.
d. 01. februar 2013

Det siger jo ALT om Zemans dømmekraft, eller mangel på samme, at han stadig bruger Goicho-klovn i målet. Det er simpelthen helt ude i hampen, hvilket vi også så i dag.

Det super ærgerlige ved at skulle fyre Zeman er bare, at vi så endnu engang starter forfra på at bygge et hold på. Nu har vi brugt hundredvis af millioner på at købe spillere efter Zemans behov, og dem kan næste træner måske ikke bruge.

Kontinuitet. Find en mand man tør stole på, og giv ham lang snor. Alle andre end Zeman.

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 02. februar 2013

Hvis Zeman bliver fyret, så skal man kraftedme også finde en træner der har vundet nogle trofæer, eller i det mindste været træner i en top klub. Har fået nok af Zeman og Enrique typer som aldrig har vundet en dyt.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 02. februar 2013

Jeg forstår egentlig ikke hvorfor vi spiller så afventende? Vi burde presse mere på boldholderen og skærme af for afleveringer. Modstanderne har alt for god tid til at spille sig ud og finde plads. Og netop i Italien, er de mindre hold eksperter i at udnytte pladsen mest muligt. Vi gjorde det jo mod Milan og dem kørte vi jo over i december?

Jeg kan ikke gennemskue om det er Zeman der dikterer at vi skal afvente, eller om det er spillerne der er for lade? Bradley presser næsten altid nærmeste modstander, mens Tachtsidis gør det modsatte og løber og kigger på dem i stedet. Florenzi løber bare rundt, og presser lidt når modstanderen tilfældigvis løber i samme retning som ham. Altså er der ingen samtstemmighed på midtbanen.

Angrebet? Osvaldo tror han er prinsessen af Olimpico og kun har den fornemmeste opgave at blive serveret med bolde lige hvor han står, stå offside eller få røde kort. At presse modstanderen bliver man svedig af, og kommer til at lugte og det er ikke noget for ham.

Lamela frustrationspresser godt hver 3. gang han mister bolden, men det ender ofte ud i frispark og har ingen effekt.

Ældste mand Totti presser fint, men kan jo altså ikke holde til det en hel kamp.

Burdisso har glemt hovedet i Argentina...

Nul sammenhæng i det. Trænerens skyld? Tja måske. Ellers er spillerne for dårlige! Han har dog ingen undskyldning med spillere som De Rossi og Perrotta siddende på bænken!

Tidligere på sæsonen udtalte Totti at holdet kun udførte 50 % af Zemans taktiske justeringer på banen. Men så langt inde i sæsonen burde man altså kunne se en forbedring. Jeg syntes det er synd for Zeman, men jeg tror ikke han kan formå at slå til i tide. Han har tabt slaget.

mexes
2516 indlæg.
d. 02. februar 2013

Det er så tragikomisk, at jeg sidde og savner Enrique som træner. For Zeman er pt. en af de største jokes i fodboldverdenen. Jeg foragter ham virkelig. Magen til demotiverende, elendig taktiker, der på samme tid ikke evner, at sætte et hold, skal man fandme lede længe efter.

Han skal fyres - det her er altså ikke længere acceptabelt. Hvis han står i spidsen for holdet til næste kamp, så glæder jeg mig til at se, hvem der egentlig står. For der er jo ingen tvivl om, hvem der er bedst. Men hvor dum fremstår Zeman ikke, hvis han nu vælger, at skifte tilbage, hvor Goi så vil stå som det største flop valg i lang tid.

Pinligt i aften.

mexes
2516 indlæg.
d. 02. februar 2013

... Synes dog det var lidt synd for Goi ...

BOversoe
74 indlæg.
d. 02. februar 2013

Selvmålet
Zeman har tabt kontrollen over holdet, hans taktiske formåen er gået helt fløjten, og han stiller simpelthen alt for sært op, og de udskiftninger han benytter er også tit helt væk. Derudover virker det jo også til at han har tabt tilliden fra bestyrelsen.

Selvmålet er vel et godt billede, på hvordan vores kære hold står pt.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma