Kategori: Kampe
Da der spilles Rugby på Olimpico i weekenden, så spiller Roma og Cagliari allerede fredag imod hinanden.
Både på og uden for banen har det i den seneste tid ikke fungeret optimalt i Roma.
I Serie A har man endnu ikke vundet i 2013 og i både trænerstaben og spillertruppen er der visse problemer.
Dog har Roma klaret sig utrolig godt i Coppa Italia, og her er man nået til semifinalerne.
Cagliari har i deres seneste fem kampe hentet 1 sejr, 2 uafgjorte og indkasseret 2 nederlag.
Cagliari ligger dog helt nede på en 16 plads, blot 3 point over nedrykningsstregen.
Klubbernes første kamp i denne sæson endte med en kontroversiel 0-3 skrivebordssejr til Roma, efter at Cagliaris præsident havde inviteret fansene til kamp på deres ikke færdiggjorte stadion, som ikke var blevet sikkerhedsgodkendt.
Der er altså pres på begge mandskaber.
Romas trup:
Målmænd: Goicoechea, Stekelenburg, Lobont
Forsvar: Piris, Torosidis, Burdisso, Castan, Marquinhos, Romagnoli, Dodo, Taddei
Midtbane: De Rossi, Florenzi, Bradley, Marquinho, Tachtsidis
Angreb: Totti, Lamela, Osvaldo
Skader: Destro, Balzaretti, Perrotta
Karatæne: Pjanic
Udenfor truppen: Nego, Julio Sergio, Nico Lopez
Mulig Roma opstilling(4-3-3):
Goicoechea; Piris, Marquinhos, Castan, Torosidis; Bradley, De Rossi, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti
Karatæne i tilfælde af advarsel: Bradley, Totti, Balzaretti, Destro, Osvaldo, Tachtsidis
Mulig Cagliari opstilling(4-3-1-2):
Agazzi; Pisano, Rossettini, Astori, Avelar; Dessena, Conti, Ekdal; Nainggolan; Sau, Ribeiro;
Skader: Ariaudo, Nene
Karatæne i tilfælde af advarsel: Nenè, Avelar, Nainggolan, Dessena, Cossu
Kampen vises på Canal 8 og på CSports.dk, mens du også kan se kampen på Krølben sammen med andre danske Romanisti.
Bet365 giver Roma favoritværdigheden med et odds på 1.53. En Caliari sejr giver 5.50 igen og uafgjort giver 4.33.
[Rettet af: geggeri - 01/02/2013 - 11:12]
Hvorfor tog vi ikke montella som træner i sommers?
Køb Capello fri!
Der skal ske noget i Roma og jeg er ligeglad hvad - smid Zeman ud, Sabatini ud, ja vil næsten gå så langt til at sige smid Baldini ud!
Men hvad fanden skete mellem jul og nytår? Vi gik fra at se gode ud til at være det værste længe!
Kæft jeg er træt af det her... INTET fungere...offensiv, midtbane, deffensiv...alt er lort!!!!
Tror ikke i behøver brokke jer mere over Zeman. Jeg er 96 % sikker på han bliver fyret.
Spændende at se hvem der bliver slæbt ind.
Shit jeg har godt kunne lide Zeman, men må indrømme at vi har haft en tand for meget underholdning i denne her sæson.
-tror også han får sparket nu, men frygter bare vi finder endnu en discount træner.
Montella sku vi have taget da vi havde chancen....
Absurd situation det her. Mindes ikke at have set så skrøbelig en start på sæson. Der har ikke været meget galt for at vi kunne have ligget i top 5, men fremgangen bliver konstant bremset af åndsvage fejl og decideret uheld! Nu begynder man pludselig at blive nervøs om vi kan holde os i toppen af tabellen! Uværdigt!!!!!
Zeman står for en ignorant arrogance ved at stille som han gør idag! Jeg har ellers været fortaler for at lade tingene tage sin tid og set de positive ting ved hans træner kompetance, men lige nu er jeg decideret pissed over hans valg af taktik og trup efter at have blevet taget til nåde! 1 sølle point efter Bologna og Cagliari!
FORZA ROMA!!
Håber Zeman bliver fyret nu!
Det siger jo ALT om Zemans dømmekraft, eller mangel på samme, at han stadig bruger Goicho-klovn i målet. Det er simpelthen helt ude i hampen, hvilket vi også så i dag.
Det super ærgerlige ved at skulle fyre Zeman er bare, at vi så endnu engang starter forfra på at bygge et hold på. Nu har vi brugt hundredvis af millioner på at købe spillere efter Zemans behov, og dem kan næste træner måske ikke bruge.
Kontinuitet. Find en mand man tør stole på, og giv ham lang snor. Alle andre end Zeman.
Hvis Zeman bliver fyret, så skal man kraftedme også finde en træner der har vundet nogle trofæer, eller i det mindste været træner i en top klub. Har fået nok af Zeman og Enrique typer som aldrig har vundet en dyt.
Jeg forstår egentlig ikke hvorfor vi spiller så afventende? Vi burde presse mere på boldholderen og skærme af for afleveringer. Modstanderne har alt for god tid til at spille sig ud og finde plads. Og netop i Italien, er de mindre hold eksperter i at udnytte pladsen mest muligt. Vi gjorde det jo mod Milan og dem kørte vi jo over i december?
Jeg kan ikke gennemskue om det er Zeman der dikterer at vi skal afvente, eller om det er spillerne der er for lade? Bradley presser næsten altid nærmeste modstander, mens Tachtsidis gør det modsatte og løber og kigger på dem i stedet. Florenzi løber bare rundt, og presser lidt når modstanderen tilfældigvis løber i samme retning som ham. Altså er der ingen samtstemmighed på midtbanen.
Angrebet? Osvaldo tror han er prinsessen af Olimpico og kun har den fornemmeste opgave at blive serveret med bolde lige hvor han står, stå offside eller få røde kort. At presse modstanderen bliver man svedig af, og kommer til at lugte og det er ikke noget for ham.
Lamela frustrationspresser godt hver 3. gang han mister bolden, men det ender ofte ud i frispark og har ingen effekt.
Ældste mand Totti presser fint, men kan jo altså ikke holde til det en hel kamp.
Burdisso har glemt hovedet i Argentina...
Nul sammenhæng i det. Trænerens skyld? Tja måske. Ellers er spillerne for dårlige! Han har dog ingen undskyldning med spillere som De Rossi og Perrotta siddende på bænken!
Tidligere på sæsonen udtalte Totti at holdet kun udførte 50 % af Zemans taktiske justeringer på banen. Men så langt inde i sæsonen burde man altså kunne se en forbedring. Jeg syntes det er synd for Zeman, men jeg tror ikke han kan formå at slå til i tide. Han har tabt slaget.
Det er så tragikomisk, at jeg sidde og savner Enrique som træner. For Zeman er pt. en af de største jokes i fodboldverdenen. Jeg foragter ham virkelig. Magen til demotiverende, elendig taktiker, der på samme tid ikke evner, at sætte et hold, skal man fandme lede længe efter.
Han skal fyres - det her er altså ikke længere acceptabelt. Hvis han står i spidsen for holdet til næste kamp, så glæder jeg mig til at se, hvem der egentlig står. For der er jo ingen tvivl om, hvem der er bedst. Men hvor dum fremstår Zeman ikke, hvis han nu vælger, at skifte tilbage, hvor Goi så vil stå som det største flop valg i lang tid.
Pinligt i aften.
... Synes dog det var lidt synd for Goi ...
Selvmålet
Zeman har tabt kontrollen over holdet, hans taktiske formåen er gået helt fløjten, og han stiller simpelthen alt for sært op, og de udskiftninger han benytter er også tit helt væk. Derudover virker det jo også til at han har tabt tilliden fra bestyrelsen.
Selvmålet er vel et godt billede, på hvordan vores kære hold står pt.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0