Login
Glemt password Opret bruger

Coppa Italia: Roma-Inter

Kategori: Kampe

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 21/01/13 18:52

Allerede på onsdag skal Roma og Inter igen stå overfor hinanden.
De to hold spillede i søndags 1-1 da de mødtes i Roma.

På onsdag gælder det dog i den Italienske Pokalturneringen: Coppa Italia.
Her er man noget til semi-finalerne, der spilles over to kampe.
Begge hold måtte ud i forlængede spilletid for at sikre sig avancement til semi-finalerne.
Roma vandt som bekendt 0-1 ude imod Fiorentina, men at Inter vandt 3-2 hjemme over Bologna. En kamp hvor Inter var foran 2-0 på et tidspunkt.

Roma må undvære Pjanic, Dodo, Taddei og Osvaldo som alle sider ude med karatæne i Coppa Italia.
Til gengæld kan man glæde sig over at Lamela er tilbage, efter at han har afsonet sin karatæne i Coppa Italia.

Det er desuden blevet besluttet at den anden semi-finale først skal spilles den 17.april, og ikke som planlagt den 30. januar.
Det sker pga. at Roma skal møde Cagliari allrede fredag den 1. februar.

Første kamp spilles i Rom og der er kick-off 20:45

God kamp til alle!

FORZA ROMA

FORZA GIALLOROSSI

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 21. januar 2013

Er der mon nogle kloge hoveder herinde, eller bare et, der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål?:

En sejr i Coppa Italia-tuneringen giver adgang til Europa League(?) Men hvad nu hvis vi f.eks. når til finalen og møder eks.vis Juventus og taber (gud forbyde det). Får vi så stadig en EL-plads, da Juventus med al sandsynlighed er sikret CHL, eller tilfalder den et andet hold, et som evt. er bedre placeret i ligaen??

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 21. januar 2013

@Crap_Bag: Hvis det scenarie du fremstiller kommer til at ske, så vil vi indtræde i Europa League.

Hvis jeg husker korrekt så vil vi overtage Coppa Italia-Europa League adgangen, sådan så vi indtræder direkte i Gruppespillet.

1

mexes
2516 indlæg.
d. 21. januar 2013

Vi må formode, at en finaleplads i Coppa'en allerede alene vi give plads i EL, hvis vi ser på den anden semifinale. Det er utænkeligt, at hverken Lazio eller Juve skulle ende ude for top 6 pt.

1

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 22. januar 2013

Tak for svarene, det var også noget i den retning, jeg selv havde forestillet mig..

For mig at se, er det ekstremt vigtigt, at vi kommer til at spille europæisk bold i næste sæson, hvis vi skal holde på, især, de unge talenter (Marquinhos, Lamela, Pjanic mfl.)..

[Rettet af: Crap_Bag - 22/01/2013 - 09:42]

DeRossi16
530 indlæg.
d. 22. januar 2013

En sejr vil give adgang til el, men hvad vigtigere er i mine øjne, er at vi får en smuk sølvstjerne på trøjen. Som deflorere italienske hold af alle!!

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. januar 2013

Kampen streames på Krølben!

De Rossi er skadet og kommer ikke til at spille i morgen..

Men enig i at Coppaen er vigtigt og en sølvstjerne vil altså pynte gevaldigt på trøjen og ville pynte meget på en svingende sæson, hvor en top 3 placering for mig er fuldstændig urealistisk.

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. januar 2013

Truppen:

ANTEI
BALZARETTI
BRADLEY
BURDISSO
CASTAN
DESTRO
FLORENZI
GOICOECHEA
LAMELA
LOBONT
LUCCA
MARQUINHO
MARQUINHOS
PERROTTA
PIRIS
STEKELENBURG
TACHTSIDIS
TOTTI

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. januar 2013

Forventet opstilling 4-3-3:
Stekelenburg; Piris, Burdisso, Marquinhos, Balzaretti; Florenzi, Tachtsidis, Bradley; Lamela, Destro, Totti.

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 22. januar 2013

STEEEEEEK back (ser det ud til)! - Holdkæft hvor nice!
Det bliver en sikker sejr!! :D

Men håber i den grad at De Rossi/Pjanic er klar igen..
Tachtsidis er ikke engang god nok til Primavera holdet..

[Rettet af: TottiTheBest - 22/01/2013 - 17:49]

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. januar 2013

Zeman om Stek: "I wanted to play him in Florence but then he got ill. He's lost his way a little but I want to give him the chance to play."

asroma87
3707 indlæg.
d. 22. januar 2013

Kan man se kampen på Csports?

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

Mediernes forventede 4-3-3:
Stekelenburg, Piris, Marquinhos, Castan/Burdisso, Balzaretti; Bradley, Tachtsidis, Florenzi; Lamela, Destro, Totti

Kampen vises desværre ikke på Csports eller nogle dansker kanaler (fordømt!).. :(

asroma87
3707 indlæg.
d. 23. januar 2013

Ej hvor er det latterligt at kampen ikke vises nogle steder! Fucking katastrofe!

Men dejligt med Stek!

Havde håbet på en midtbane med:

Bradley

Florenzi Pjanic

Kelevra
1261 indlæg.
d. 23. januar 2013

Er ikke helt vild med den forventede midtbane.

mexes
2516 indlæg.
d. 23. januar 2013

Har sagt det før og siger det gerne igen: en midtbane bestående af Bradley, Tachtsidis og Florenzi skaber virkelig ikke en skid. Der er simpelthen ikke nok offensiv kreativitet en den sammensætning.

Andreas
789 indlæg.
d. 23. januar 2013

Jeg er helt enig i at den midtbane ser noget fantasiforladt ud :( De tre forreste skal virkelig levere idag, hvis det skal blive til noget.

Generelt må man sige at bredden på vores trup er nærmest ikke eksisterende, så snart vi har et par skader eller karantæner. Det er svært at se hvem det er, der skal komme ind fra bænken og ændre nævneværdigt på kampen. Man kan selvfølgelig håbe på at Destro lige pludselige finder målformen...

Det er dog godt at se at Luca Antei er med i truppen efter hans lange skadesfravær.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 23. januar 2013

Men så må Totti jo falde lidt længere ned i banen og agere spilfordeler.. Man kunne evt. placere ham mere centralt, i stedet for et udgangspunkt i venstre side og så kunne Destro og Lamela tage løbene i dybden på hhv højre og venstre side af kaptajnen..

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

Dagens opstilling 4-3-3: Stekelenburg; Piris, Marquinhos, Burdisso, Balzaretti; Bradley, Tachtsidis, Florenzi; Lamela, Destro, Totti

mexes
2516 indlæg.
d. 23. januar 2013

MAARTEN STEKELENBURG !!!!

Denner
527 indlæg.
d. 23. januar 2013

Taxi og balza :(((

Romaneren
1961 indlæg.
d. 23. januar 2013

Stå så for helvede en brandkamp, Stek! Giv Zeman en grund til at vælge dig, når han nu ikke selv kan finde den.

PS: Jeg kan mærke at Tachtsidis har en god dag i dag - han er ekstra glad og i strålende spillehumør fordi han har fået sig en græsk spillekammerat! ;)

Forza Roma!

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

Øhhh Denner du så måske hellere Taddei spille istedet for Balza?????? :D Dodo har jo karentæne, så det er Balza eller Taddei.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

@Kim89: Taddei har altså også karantæne.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Marquinhos er bare god!

Sikke dog et spark Destro....

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Godt indlæg af Totti, godt kommer op af Destro.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 23. januar 2013

Stek har været sikkerheden selv, de første 11 min og 54 sek!

Skytt0
1536 indlæg.
d. 23. januar 2013

GOOOOOOOOOOOL!!!!!

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

FLORENZI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAL!

FLORENZI!!!

For pokker hvor er det godt lagt ind af Piris og hvor er det godt headet ind af Florenzi.

asromadk
3946 indlæg.
d. 23. januar 2013

Fantastisk mål!

Super Stek! Beviser forhåbenligt sit værd, så ingen kan tvivle på ham.

Savner virkelig noget passione hos Zeman. Han er så tør at se på.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 23. januar 2013

Vi er måske lige friske nok i genpresset, vi blev godt nok fanget der..! -og utroligt vi ikke scorede!?!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Det der er bare ikke godt nok.

Sådan en der chance skal jo bare give mål.

Denner
527 indlæg.
d. 23. januar 2013

@kim89 jeg har vel lov til at syntes han er skod?

[Rettet af: Denner - 23/01/2013 - 21:08]

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Det er sgu farligt når vi står så højt på banen.

Vigtigt vi har Marquinhos, nøj hvor bliver han ved med at imponere.

Også en rimelig stor chance til Lamela den anden vej.

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

AS-Roma-Italien
ja det er også rigtigt, der blev jeg fanget i mit eget spil :D

Denner jaja det har du da, men lige nu er der bare ikke nogen der er bedre end ham til den position :-)

Romaneren
1961 indlæg.
d. 23. januar 2013

SÅDAN Destro!!!!!!! <3

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

DESTRO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

GOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAL!

DESTRO!

Fantasisk indlæg og fantastisk headet ind!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 23. januar 2013

Gætter på, at vi har en af de dage, hvor vi godt gider at spille bold.. Super angreb!!

Denner
527 indlæg.
d. 23. januar 2013

@kim89 desværre ja. men ser ikke kampen hvordan klare de den? 2-0 lyder godt!

Skytt0
1536 indlæg.
d. 23. januar 2013

Yes hand!!! Kan lute finalen allerede!! :D

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

De klare det godt nok og jeg syntes Balza gør det godt i defensiven idag :-) men der er nok nogle der har en anden mening :-)

Andreas
789 indlæg.
d. 23. januar 2013

Vi spiller sgu meget godt lige nu, men det er på en meget billig baggrund. Inter kan eller vil jo intet... Nu skal vi til at vise at vi kan spille klogt!

mexes
2516 indlæg.
d. 23. januar 2013

Sådan Stek!
Balza du er så elendig !!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Derfor skal Stekelenburg stå!

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

Ja der dummer Balza sig så, men thank god for Stek!!

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 23. januar 2013

Fantastisk redning!! Skidt af Balza..

asromadk
3946 indlæg.
d. 23. januar 2013

Jeg tror vist bare, at al snak om en ny keeper/salg af Stekelenburg/hvor dårlig han er med fødderne forstummer lige nu og her.

Han har spillet perfekt med med fødderne, han piller dem i refleksredninger 1-mod-1, han er god til at sætte spillet hurtigt igang. (Han søger den ihvertfald næsten hver gang).

Har simpelthen ikke forstået al kritikken (og Zemans valg af Gioco) - og nu kan Stek i mine øjne snart ikke gøre mere - han spiller, som den klassekeeper, han er.

1

Basnandez
157 indlæg.
d. 23. januar 2013

La dog Piris lige tag 10 indlæg og se om vi scorer 10 mål

1

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

For søren da også!!!!!!!!

Andreas
789 indlæg.
d. 23. januar 2013

Hvordan kan man lade det ske?

Skytt0
1536 indlæg.
d. 23. januar 2013

Guarin gør bare som det passer ham...

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

Roma sover til sidst i første halvleg, præcis som i weekenden... Skidt

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

Må være på tide også snart at sende Burdisso hjem, ophæver den ene offside efter den anden.. Måde reddes af (Verdens bedste 18-årige centralforsvar) Marquinhos gang på gang!

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2013

burdisSO din hat.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Nej hvor ærgerligt at Marquinhos er blevet skadet.

Forza Castan!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Hvordan Inter kun har fået 1 gult kort i dag, fatter jeg ikke!

De burde have haft nogle par stykker. Efter den måde de spiller på.

MURO
632 indlæg.
d. 23. januar 2013

Taxi er jeg godt træt af, konstant elendige afleveringer.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Ej men altså hvad er det også for noget klude spil, lige foran mål.

Crap_Bag
1190 indlæg.
d. 23. januar 2013

Come on Piris..? Da' fuck..

[Rettet af: Crap_Bag - 23/01/2013 - 22:13]

Romaneren
1961 indlæg.
d. 23. januar 2013

Stek er safe hands i dag!

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Balza altså...

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2013

Ohhh Balza.

Spil din næremeste mand, da du ikke magter at lave en ordentlig aflevering eller indlæg ind i feltet.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

Enig Lamela :-)

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Balza tag dig nu sammen!

PERROTTA på banen!

Romaneren
1961 indlæg.
d. 23. januar 2013

Hvaaaaa, er Balza ved at blive meget gammel meget hurtigt? Wow, han ser bare skidt ud.

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Så spil dog den bold Destro!

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2013

Ja, jeg ved godt, det måske er Balza hetz, men FFS, hvor er den mand dog bare farlig.

Husker ham som fantastisk back både defensivt og offensivt fra Palermo og Italo tiden.

10 minutter mere drenge.

Kom nu hold den. Det er ligemeget om, de har fået 1 udebanemål. Hold den nu. Så tager vi resten i returen.

[Rettet af: Lamela - 23/01/2013 - 22:25]

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

Fløjt nu af!

Men mon ikke det bliver Balza som Torosidis skal erstatte og ikke Piris? :)

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

Vigtigt Perrotta

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2013

Vil ikke være utænkeligt Jones.

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

Jeg ved ikke om det er fordi Balza bliver hurtig gammel. Jeg tror mere det er fordi Romas spille stil er lige en tand mere offensiv end Palermos, så han har svært ved at følge med når det går forstærkt, så han ikke er helt mental klar når han smider de der forsøg på indlæg.

Dog syntes jeg at der er en Hetz mod ham, en hetz som den jeg selv kørte på Angel, Bojan og Kjær sidste år, og når det ikke var ok jeg gjorde det mod dem, så er det heller ikke ok mod Balza!!.

MURO
632 indlæg.
d. 23. januar 2013

Jeg har godt nok aldrig forstået hvorfor Totti sparker frispark for os!

MURO
632 indlæg.
d. 23. januar 2013

Lamela har godt nok dræbt os i denne kamp, vi kunne ha lukket og slukket for længe, hold kæft hvor har han spillet dårligt.

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2013

Kim89

Angel havde ikke nivueat.

Kjær var vant til andet system, men var dog ikke slem, som Balza.

Bojan lavede 7 kasser, men fik for få chancher, da L:E satstede mere på Borini. Bojan var ikke flop i mine øjne.

Balza har rutinen, hentet som en skræddersyet spiller til holdet. Selv Piris magter at lave indlæg der fører til mål. Det burde Balza også.

Kritikken mod Balza er berettiget. Det er ikke fordi, vi har været for utålmodig med ham.

Murro

Du er ikke alene. Jeg kan huske flere mål fra ham, dengang han sparkede de klassiske frisspark med gevind.

[Rettet af: Lamela - 23/01/2013 - 22:37]

P.Totti
1008 indlæg.
d. 23. januar 2013

kim89, giver dig ret i at der kører en hertz mod balza, men synes også den er berettiget, vi taler om en italiensk landsholdsspiller, der spiller et niveau under samtlige på banen, og har gjort det gennem længere tid, det faktisk på et pinligt niveau hans præsterer.

angel, bojan og kjær, havde ikke samme status og man kunne ikke forvente noget stort fra dem af. angel kom uden erfaring til et nyt land. bojan var meget skadet og ung. kjær havde stort set ikke spillet fodbold i et år og havde en personlig krise.

balza kom som startet på italiens landshold, kanon alder og masser af erfaring fra serie a.

Kim89
1171 indlæg.
d. 23. januar 2013

Berrettiget eller ej, så syntes jeg de eneste spillere man må hate på den måde er dem som direkte laver fejl der koster os kampe, det vil sige manden der SKAL dække den modspiller der score, og ikke dem der kunne have dækket ham, og manden der SKULLE have scoret på vores chancer.

Kort sagt dem der 100% er skyld i vi måske taber en kamp, og det har Balza ikke været.

Så det vil sige skal der hates på spillere så skal man gøre det på Destro og Bradley for deres brændte chancer i vores nederlag, og Piris for blandt andet det hovedstød til midten af banen der kostede et mål mod Lazio.
Det er situationer som direkte var skyld i nederlag og de fortjener hate, det gør indirekte skyld ikke. Og hvis Balza er noget så er han inddirekte skyld i nederlag, men igen det er der også mange andre spillere der er.

Og det var så det sidste jeg havde og sige i den sag :-)

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 23. januar 2013

2-1 er vel et fint resultat.

Syntes vi burde have lukket kampen efter første halvleg, men desværre lukker vi dem ind i kampen.
Dog synes jeg at anden halvleg taget i betragtning, så er 2-1 et fint resultat.

Hvis vi spiller på samme måde i dag, så er jeg sikker vi at vi nok skal klare den i retur kampen.

FORZA ROMA

FORZA GIALLOROSSI

Romaneren
1961 indlæg.
d. 23. januar 2013

Først og fremmest godt med en sejr - det havde været fedt at undvære udebanemålet, men med den offensive bold, vi spiller, så må vi bare frem i score i deres hule!

Derudover rigtig, rigtig fedt at se nogle gode præstationer fra nogle af de spillere, der har haft det lidt svært! Først og fremmest står Stekelenburg en god, sikker kamp - forhåbentlig nok til at han kan få chancen i buret igen snart. Det burde han i hvert fald. Strålende kamp offensivt af Piris, han spiller sig virkelig op! Og også lækkert at se Florenzi få noget ud af alle de kilometer, han løber - han har godt nok været anonym i de seneste kampe, men det var anderledes i dag.

Forza Roma!

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. januar 2013

Må give folk ret i et kritikken af Balza er helt berettiget. Har altid været stor fan af ham og ved at du Kim vil forsvare ham i tykt og tyndt. Men som sagt synes jeg man kan forvente og forlange mere af ham, end spillere som Jose Angel og Simon Kjær og han har bare på ingen måde levet op til det. Hans force er helt klart offensivt og der har han bare ikke været god nok! Alt alt for mange dårlige indlæg - som vil også kan have kostet os kampe? Samt fejlplacering og ophævede offsides som også har kostet point. Jeg håber at Torosidis kan aflaste både Balza og Piris, samt skabe noget konkurrence som forhåbentligt vil gøre dem alle bedre.

Synes Stek står en rigtig god kamp og håber på at se ham igen søndag. Håber heller ikke den er gal med Marquinhos som i mine øjne er fundamental for vores defensiv! Destro får scoret i dag og får forhåbentligt endnu mere selvtillid. Synes han har en god kamp hvor han skaber meget på egen hånd, men sigtekornet skal stadig justeres. Ikke nogen prangende kamp af Totti, som jeg gerne så skiftet ud noget før. Han lignede en mand der godt kunne trænge til en lille pause.

totti er gud
1115 indlæg.
d. 23. januar 2013

ja MURO. Totti score ikke rigtigt på frispark mere..forstår ikke han skal sparke hårdt hver gang...kan ikke passe han ikke kan smide den over muren og i kassen mere..

men lækkert med en sejr. og vi plejer jo at gøre det godt på Inters hjemmebane. så det lugter af en finale... :-D

mexes
2516 indlæg.
d. 23. januar 2013

Godt med en sejr - så dog at den gerne have været større.

Vi ønsker alle, at spillerne præsterer optimalt. Men Balzaretti har indtil videre været en stor skuffelse. Det tror jeg ikke der er nogen af os, der er i tvivl om. Derfor tror jeg også godt, at vi kunne komme til at se Torosidis på venstrebacken, for Piris er i en stor opadgående formkurve.

Lamela skal altså også til at komme lidt igang igen.

Lamela
2782 indlæg.
d. 23. januar 2013

Piris har da fanget at, der er kommet konkurrence på hans plads nu. 2 styks assists.
Godt gået Ivan.

asromadk
3946 indlæg.
d. 24. januar 2013

http://www.vocegiallorossa.it/?action=read&idnotizia=48403

Gode stemningsvideoer fra inden kampen startede.

Charlie
55 indlæg.
d. 24. januar 2013

Hvem sagde kampen blev vist på Krølben? Synes ikk der var særlig meget Roma da jeg var derinde.

Balbo
165 indlæg.
d. 24. januar 2013

Hej Charlie,
Da der blev vist håndbold og Swansea vs. Chelsea, samt at Roma-kampen kun kunne blive streamet, blev kampen desværre nedprioriteret. Beklager. Kom forbi på søndag...

Neivelt
19 indlæg.
d. 26. januar 2013

Nå, Destro blev skadet mod Inter.
Han skal opereres i menisken, og sådan noget plejer at tage lang tid. Det melder Gazzetta dello Sport. Wonderful, siger jeg bare.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma