Kategori: Kampe
Allerede på onsdag skal Roma og Inter igen stå overfor hinanden.
De to hold spillede i søndags 1-1 da de mødtes i Roma.
På onsdag gælder det dog i den Italienske Pokalturneringen: Coppa Italia.
Her er man noget til semi-finalerne, der spilles over to kampe.
Begge hold måtte ud i forlængede spilletid for at sikre sig avancement til semi-finalerne.
Roma vandt som bekendt 0-1 ude imod Fiorentina, men at Inter vandt 3-2 hjemme over Bologna. En kamp hvor Inter var foran 2-0 på et tidspunkt.
Roma må undvære Pjanic, Dodo, Taddei og Osvaldo som alle sider ude med karatæne i Coppa Italia.
Til gengæld kan man glæde sig over at Lamela er tilbage, efter at han har afsonet sin karatæne i Coppa Italia.
Det er desuden blevet besluttet at den anden semi-finale først skal spilles den 17.april, og ikke som planlagt den 30. januar.
Det sker pga. at Roma skal møde Cagliari allrede fredag den 1. februar.
Første kamp spilles i Rom og der er kick-off 20:45
God kamp til alle!
FORZA ROMA
FORZA GIALLOROSSI
Jeg har godt nok aldrig forstået hvorfor Totti sparker frispark for os!
Lamela har godt nok dræbt os i denne kamp, vi kunne ha lukket og slukket for længe, hold kæft hvor har han spillet dårligt.
Kim89
Angel havde ikke nivueat.
Kjær var vant til andet system, men var dog ikke slem, som Balza.
Bojan lavede 7 kasser, men fik for få chancher, da L:E satstede mere på Borini. Bojan var ikke flop i mine øjne.
Balza har rutinen, hentet som en skræddersyet spiller til holdet. Selv Piris magter at lave indlæg der fører til mål. Det burde Balza også.
Kritikken mod Balza er berettiget. Det er ikke fordi, vi har været for utålmodig med ham.
Murro
Du er ikke alene. Jeg kan huske flere mål fra ham, dengang han sparkede de klassiske frisspark med gevind.
[Rettet af: Lamela - 23/01/2013 - 22:37]
kim89, giver dig ret i at der kører en hertz mod balza, men synes også den er berettiget, vi taler om en italiensk landsholdsspiller, der spiller et niveau under samtlige på banen, og har gjort det gennem længere tid, det faktisk på et pinligt niveau hans præsterer.
angel, bojan og kjær, havde ikke samme status og man kunne ikke forvente noget stort fra dem af. angel kom uden erfaring til et nyt land. bojan var meget skadet og ung. kjær havde stort set ikke spillet fodbold i et år og havde en personlig krise.
balza kom som startet på italiens landshold, kanon alder og masser af erfaring fra serie a.
Berrettiget eller ej, så syntes jeg de eneste spillere man må hate på den måde er dem som direkte laver fejl der koster os kampe, det vil sige manden der SKAL dække den modspiller der score, og ikke dem der kunne have dækket ham, og manden der SKULLE have scoret på vores chancer.
Kort sagt dem der 100% er skyld i vi måske taber en kamp, og det har Balza ikke været.
Så det vil sige skal der hates på spillere så skal man gøre det på Destro og Bradley for deres brændte chancer i vores nederlag, og Piris for blandt andet det hovedstød til midten af banen der kostede et mål mod Lazio.
Det er situationer som direkte var skyld i nederlag og de fortjener hate, det gør indirekte skyld ikke. Og hvis Balza er noget så er han inddirekte skyld i nederlag, men igen det er der også mange andre spillere der er.
Og det var så det sidste jeg havde og sige i den sag :-)
2-1 er vel et fint resultat.
Syntes vi burde have lukket kampen efter første halvleg, men desværre lukker vi dem ind i kampen.
Dog synes jeg at anden halvleg taget i betragtning, så er 2-1 et fint resultat.
Hvis vi spiller på samme måde i dag, så er jeg sikker vi at vi nok skal klare den i retur kampen.
FORZA ROMA
FORZA GIALLOROSSI
Først og fremmest godt med en sejr - det havde været fedt at undvære udebanemålet, men med den offensive bold, vi spiller, så må vi bare frem i score i deres hule!
Derudover rigtig, rigtig fedt at se nogle gode præstationer fra nogle af de spillere, der har haft det lidt svært! Først og fremmest står Stekelenburg en god, sikker kamp - forhåbentlig nok til at han kan få chancen i buret igen snart. Det burde han i hvert fald. Strålende kamp offensivt af Piris, han spiller sig virkelig op! Og også lækkert at se Florenzi få noget ud af alle de kilometer, han løber - han har godt nok været anonym i de seneste kampe, men det var anderledes i dag.
Forza Roma!
Må give folk ret i et kritikken af Balza er helt berettiget. Har altid været stor fan af ham og ved at du Kim vil forsvare ham i tykt og tyndt. Men som sagt synes jeg man kan forvente og forlange mere af ham, end spillere som Jose Angel og Simon Kjær og han har bare på ingen måde levet op til det. Hans force er helt klart offensivt og der har han bare ikke været god nok! Alt alt for mange dårlige indlæg - som vil også kan have kostet os kampe? Samt fejlplacering og ophævede offsides som også har kostet point. Jeg håber at Torosidis kan aflaste både Balza og Piris, samt skabe noget konkurrence som forhåbentligt vil gøre dem alle bedre.
Synes Stek står en rigtig god kamp og håber på at se ham igen søndag. Håber heller ikke den er gal med Marquinhos som i mine øjne er fundamental for vores defensiv! Destro får scoret i dag og får forhåbentligt endnu mere selvtillid. Synes han har en god kamp hvor han skaber meget på egen hånd, men sigtekornet skal stadig justeres. Ikke nogen prangende kamp af Totti, som jeg gerne så skiftet ud noget før. Han lignede en mand der godt kunne trænge til en lille pause.
ja MURO. Totti score ikke rigtigt på frispark mere..forstår ikke han skal sparke hårdt hver gang...kan ikke passe han ikke kan smide den over muren og i kassen mere..
men lækkert med en sejr. og vi plejer jo at gøre det godt på Inters hjemmebane. så det lugter af en finale... :-D
Godt med en sejr - så dog at den gerne have været større.
Vi ønsker alle, at spillerne præsterer optimalt. Men Balzaretti har indtil videre været en stor skuffelse. Det tror jeg ikke der er nogen af os, der er i tvivl om. Derfor tror jeg også godt, at vi kunne komme til at se Torosidis på venstrebacken, for Piris er i en stor opadgående formkurve.
Lamela skal altså også til at komme lidt igang igen.
Piris har da fanget at, der er kommet konkurrence på hans plads nu. 2 styks assists.
Godt gået Ivan.
http://www.vocegiallorossa.it/?action=read&idnotizia=48403
Gode stemningsvideoer fra inden kampen startede.
Hvem sagde kampen blev vist på Krølben? Synes ikk der var særlig meget Roma da jeg var derinde.
Hej Charlie,
Da der blev vist håndbold og Swansea vs. Chelsea, samt at Roma-kampen kun kunne blive streamet, blev kampen desværre nedprioriteret. Beklager. Kom forbi på søndag...
Nå, Destro blev skadet mod Inter.
Han skal opereres i menisken, og sådan noget plejer at tage lang tid. Det melder Gazzetta dello Sport. Wonderful, siger jeg bare.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0