Kategori: Kampe
Coppa Italia: Fiorentina vs. Roma onsdag kl. 21.00
Roma har bestemt ikke fået nogen god start på året, men det har Fiorentina så sandelig heller ikke. Roma har tabt mod Napoli og Catania, mens Fiorentina har tabt mod Pescara og Udinese. Nu mødes de to hold i Coppa Italia kvartfinalen hvor det er vind eller forsvind.
Roma havde igen en rigtig dårligt weekend da man ikke formåede at scorer på sine mange chancer og i stedet tabte 1-0 til Catania. Totti som pådrog sig en skade op til weekenden opgør er også ude af onsdagens kamp og tvivlsom til weekendens Inter kamp. Lamela og Osvaldo er begge ude med karantæne hvilket betyder at det er en betydeligt svækket Roma offensive der skal i kamp mod Fiorentina. Destro som har været de to seneste kampes store synder får derfor endnu en gang chancen fra start. Marquinho som ellers kunne have startet inde er ikke med i truppen om det skyldes et snarligt skifte vides ikke. Perrotta er heller ikke udtaget.
Forventet opstilling 4-3-3:
Goicoechea; Piris, Castan, Marquinhos, Balzaretti; De Rossi, Tachtsidis, Bradley; Pjanic, Destro, Florenzi.
Kampen sendes desværre ikke på dansk tv.
[Rettet af: Jonas - 15/01/2013 - 18:01]
SKAM JER FIORENTINA OG CUADRADO. VIRKELIG.
- og taddei, barnlig..
[Rettet af: Kvistus - 16/01/2013 - 23:35]
Pyha :-)
Stærkt med en sejr i dag, jeg havde godt nok forventet det værste efter Napoli- og Catania-kampene. Lad os så få løftet det trofæ!!
Hvilket drama! Men en sejr og videre i Coppa :D Daje Roma!
Forløsende!
Hvor jeg elsker De Rossi. Manden spiller ikke sin bedste kamp - men han går forrest,
han bevarer roen (idag) og så den glæde og sammenhold, som han og holdet udstråler efter kampen. FORLØSENDE.
Hold da kæft, hvad blev det til?
9 gule og 3 røde eller hvad? :D
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
For pokker hvor er det bare vigtigt og hvor føles denne her sejr bare dejlig.
Jeg må sgu sige at den her sejr føles bedre end alle andre sejr indtil nu i denne sæson.
ROMA ROMA ROMA ROMA
ROMA ROMA ROMA ROMA
vild slutning på kampen....men vi skal sku være tilfreds med at gå vider.... stolpe ud for Viola
God stil iøvrigt af Destro, han vælger at brænde et par store chancer, for så at afgøre det i overtiden.. Det er netop de mål vi husker bedst, klogt træk..!
At Dodo går fra banen med et rødt kort ligesom Cuardrado begriber jeg ikke. Først svinger Cuardrado en albue og derefter er han meget voldsommere end Dodo.
Og nu hvor han lavede ballade da han forlod banen, får vi aldrig at vide om han får en hårdere straf pga. det på banen.
Håbløs dommerindsats alt i alt, ingen klar linie i det han dømmer.
At Fiorentina der spiller en hård kamp ligesom Roma går fra banen med så få gule kort i forhold til Roma kan vi vel tilskrive den i øvrigt også "forkerte" hjemmebane.
Alt i alt, føj noget rod af Roma, Fiorentina, dommeren og forbundet!
[Rettet af: Giallorossi - 16/01/2013 - 23:43]
Tror det var rigtig fint for holdets moral at vinde på denne måde gennem hårdt arbejde!!
Og gud hvor burde Bradley dog blive deporteret til egen banehalvdel 90% af tiden! De resterende 10% på modstanderens kan han bruge som han gjorde ved målet idag!!
Forsvaret gjorde det forbilledligt idag!
nogen efterlyste vores kanters kommen ind i feltet idag? Simpelt, vi spillede ikke med kanter, men med Florenzi og Pjanic det meste af tiden :)
De Rossi var lederen idag, og i den høje ende af skalaen.
Var det den nye defensive assistent Zago der trådte igennem idag? Jeg håber det, og at det fortsætter.
Fortsæt Destro!
Udmattende!
Men intet mindre end forpulet fantastisk!
Roma i semifinalen og mon ikke vi har en fair chance imod Inter :)
Plus vi ligger top 6!
Smukke Giallorossi!
Det var dejligt at se energien og forløsningen.
Men sejren og avancementet til trods - så synes jeg stadig der er nogle ting, som er helt helt grundlæggende galt. I måden holdet griber tingene an og spiller kampene (min mening er på basis af alle sæsonens kampe).
Der mangler simpelthen struktur, og idé og den dertilhørende bevidsthed for den enkelte om, "hvad er min rolle, hvad har træneren forlangt af mig".
Og Don-Emilio, jeg efterlyste kanterne i feltet ja :) Og det, at det drejede sig om Florenzi og Pjanic understreger bare, at man jo så netop ikke skal ligge sig bredt - hvilket jeg synes alt for ofte sker.
Det er fint med en sejr - men synes stadig at holdet størstedelen af tiden ligner et decideret rundforvirret sinke hold. Og det er jeg godt og grundigt træt af :/
Pyyyh det holdt hårdt!!
En rigtig arbejdsejr - som må være dejligt for holdet. De Rossi er ubeskrivelig vigtig i dag, og at han ikke hver gang er fast mand, er mig en gåde???
Forsvaret stod stærkt i dag (marcos fortjeneste??)
Destro fortjente virkelig den scoring, og stort skulderklap for hans arbejdsindsats. Han nokker virkelig på, men mangler stadig osvaldo's skarphed..
Måske man kan klage lidt over offensiven i dag, men taget i betragtning at den hed: florenzi, pjanic og destro, frem for Totti, lamela og osvaldo så er jeg godt tilfreds.
Så gerne de Rossi, Bradley og pjanic på midten mod Inter, og Totti, lamela og osvaldo up front. Og selvfølgelig marcos og castan som styre forsvaret...
Alt i alt en dejlig aften.
Daje Roma <3
Jeg håber på at se Osvaldo, Destro og Lamela på toppen mod Inter. (Når nu Totti er ude) Har hele tiden gerne vil se de tre sammen, men kaptajnen har selvfølgelig skulle spille når han var klar! Men jeg har det sådan lidt med Destro, at han VIRKELIG kan blive vild - en anelse mere skarphed og han vil kunne gøre sig gældende som ligatopscorer. Jeg tror mere på ham i længden end f.eks. Osvaldo.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0