Kategori: Kampe
Roma skal allerede i aktion igen onsdag aften kl. 20.45 mod Parma.
Roma måtte endnu engang forlade banen med et skuffende resultat, efter at have spillet 20 rigtig gode minutter, så man Udinese stå med sejren på 2-3 da slutfløjtet lød. En kæmpe skuffelse både fordi man var sikkert foran og virkede til at have styr på det, men endnu engang sejlede holdet og i sær midtbanen var ikke eksisterende. Og det var endda mod et meget svækket Udinese hold med skadesproblemer og uden flere store spillere som var blevet solgt i sommers, men Di Natale er fortsat en enmandshær, som også i søndags skabte problemer og så lidt dommerhjælp. Man alt i alt kan vi ikke bebrejde andre end os selv!
Onsdag står den så på Parma, som har fået en fin start på sæsonen og ligger på en nuværende 7. plads med to point mindre end Roma på 6. Parma kommer med to sejre i ryggen og vil helt sikkert forsøge at få den tredje sejr hjemme på Stadio Ennio Tardini. Vigtigst af alt er måske netop at denne kamp spilles i Parma, da Roma har været klart bedst på udebane denne sæson, med 3 sejre og et nederlag, mens statistikken på Olimpico hedder 1 sejr, 2 uafgjorte og 2 nederlag.
Roma må endnu engang undvære Balzaretti, Taddei og Lobont. Mens Tachtsidis er ude med karantæne efter sin dumme udvisning mod Udinese – om dette er godt eller skidt må dog være op til den enkelte at vurdere. Derudover tror medierne på den samme forsvarskæde, trods at have lukket 3 mål ind i søndags. Dog forventes Pjanic at ryge en tur på bænken efter en meget skuffende præstation.
Forventet opstilling 4-3-3:
Stek; Piris, Marquinhos, Castan, Dodo; De Rossi, Bradley, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti.
Kampen vises desværre hverken i fjernsynet eller på Csports.dk.
Vi i Roma Club Danimarca vil gerne allerede nu reklamere lidt for Derbyet d.11. november som selvfølgelig vises på Danmarks Roma bar Krølben i København. Vi mødes allerede kl. 13, hvor vi sammen vil finde noget nemt at spise. Der vil efterfølgende være Roma Quiz, mens vi lader op til kampen kl.15. Jeg ved allerede at folk vil tage den lange tur fra Jylland, så snak sammen og kom af sted – hvis der er en kamp der skal ses på Krølben så er det Derbyet! Stemning bliver vild og Krølben bliver fyldt!
Facebook begivenhed.
Kan i det mindste hygge mig med at lorte United lige blev ramt af karma i de sidste sekunder.
Ville nu hellere hygge mig med lidt Roma fremgang.
sack zeman.... køb spalleti fri!!!!!
Parma - Roma 3 - 2
FT
Hvorfor gik vi ikke all in på montella? hvis zeman ikke får vendt det og han bliver fyret har vi spildt 2 sæsoner pluds en masse penge på diverse spillere som først luis e ville have og dernæst på spillere som zeman ville have.... Montella havde i mine øjne været et bedre valg.
Holdet er ihvertfald bedre end det her. Det er helt sikkert!
Synes det er uendeligt svært at gennemskue hvor detaljen ligger. Måske er det Zeman.
Tror også de er blevet "bange" for at vinde. det går fint og da parma så udligner falder alt fra hinanden.
Det må være noget i den stil.
Det er også derfor jeg er lidt i tvil om hvorvidt det er Zeman der er skyld i det her. Det kan altså være tilfældighedernes spil at psykken på holdet er helt af helvedes til.
Men lige meget hvad. Ikke godt nok.
Synes nu det psykiske aspekt har været til stede i rigtig lang tid.
Roma har aldrig fået opbygget en vindermentalitet, og det ses tydeligt.
Enig!
Der må helt klart også være nogen brikker på holdet der ikke passer til stilen som træneren ønsker. Det ses jo tydeligt hvad vi er i stand til, med føringer og spillerpotentiale, men det falder fra hinanden. Det kan netop være dilemma i kritikken af Zeman. Hvad nu hvis han har fat i den lange ende, men at lang tids usikker moral splitter det ad?
Jeg ved det fanme ikke. Sagen er at vi taber (langt mere) end vi bør. Hvis et trænerskifte kan rette op på det, så endelig!
Selvom resultaterne indtil videre er bedre end sidste sæson på samme tidspunkt - så sad jeg slet ikke med samme følelse med LE.. Med LE følte jeg, at tingene sagtens kunne udvikle sig til noget stort.. At det lå lige om hjørnet, og midlet var tid
Lige pt, har holdet kæmpe potentiale. Men føler mig helt overbevidst om at Zeman og hans folk ikke har hvad der skal til.
Asromadk, jeg er helt enig, synes spillet under zeman sejler, vores rytme i kampene i år har skiftet hver 10 min, langsomt spil, hurtigt spil, korte afleveringer, lange afleveringer osv, under LE så spillede vi på samme måde hele kampen, det var bare ikke nok fordi vi var ikke gode nok til at spille hans possession bold, kunne måske være blevet det med tiden!
Vi lever på enkeltmandspræstationer lige i øjeblikket! Totti og lamels sørger for mål. Stort set alle andre sejler! Osvaldo har scoret 5 kasser, men synes hans spil har været under al kritik, han tilbyder intet i det opbyggende spil, faktisk er han ringe der! Han kan kun score akrobatiske mål, og når han så gør det så glemmer folk hans spil de næste 2-3 kampe!
Hvad skete der egentlig med Stekelenburg siden han blev skiftet ud?
Han blev sikkert træt af AS Roma.
Lange løg.
Det okay at være frustrerede over Roms pt. situation. Men husk stadig på hver især hvorfor I stadig elsker Roma og hvorfor vi stadig sidder klisterede foran fjerneren når bare den mindste muligehed for at se dem spille er der og ikke mindst hvorfor man naivt (for mit eget vedkommende) et par gange månedligt sidder og tjekker flybilletter til Rom i håb om man finder noget billigt så man kan komme afsted selvom kontoen og kæresten sige "no go". Bare det at sidde og skriver dette giver mig lyst til at tage afsted og lysten og glæden til at se dem i aktion i morgen aften.
Op med humøret gutter og gutinder!!
Forza Roma!!!!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj