Kategori: Kampe
Efter endnu en lang lang landsholdspause er det søndag igen tid til Roma bold. Søndag aften kl. 20.45 spiller Roma mod Genoa på Luigi Ferraris’ stadion.
Roma fik sidst mod Atalanta en tiltrængt sejr på 2-0, efter nogle dårlige resultater. De gode takter skal derfor forsætte denne weekend. Zeman vragede Burdisso, De Rossi og Osvaldo imod Atalanta, men mon ikke flere af dem igen er med mod Genoa.
Burdisso har trænet på højtryk på Trigoria, mens De Rossi med to mål og et assist i Italiens to landskamp har været flyvende. Osvaldo scorede også et mål for Italien, men modtog som bekendt også et rødt kort mod Danmark, efter endnu engang at tabe hovedet. Balzaretti spillede alle 90 minutter i Italiens 3-1 sejr over Danmark. Stekelenburg stod på mål i begge Hollands sejre og Pjanic spillede for Bosnien mod Litauen og havde en fantastisk kamp med et mål og to assist. Florenzi scorede det andet mål i Italiens U-21 landsholds 3-2 sejr over Sverige. Piris og Bradley var også i aktion for deres respektive landshold og i sær Bradley er blevet rost for hans spil på det amerikanske landshold.
Genoa ligger på en 9. plads med 2 point færre end Roma på 5. Genoa kommer med tre uafgjort kampe i baggagen og vil helt sikkert forsøge at tage 3 point på hjemmebane. Roma skal holde øje med den udlejede Marco Borriello, som igen har fundet målformen i den klub hvor han i 2007/2008 havde sin karrieres bedste sæson. Borriello har indtil videre scoret 3 mål i Genoa trøjen, hvor af hans sejrsmål mod Lazio, varmede dejligt i alle Roma hjerter og han gjorde sig fortjent til den løn som Roma stadig betaler. Vi må derfor håbe at han bliver ved med at være god ved Roma og venter med at score yderligere til efter weekenden.
Lobont og Perrotta er begge ude med skader, mens det er usikkert om hvorvidt Pjanic er klar til at spille. Det har i denne sæson været svært at spå om Zemans startopstilling og derfor er de italienske medier også uenige.
Forventet opstilling:
Corriere 4-3-3: Stek; Piris, Burdisso, Castan, Balzaretti; Bradley, De Rossi, Florenzi; Destro, Osvaldo, Totti
Gazzetta 4-3-3: Stek; Piris, Burdisso, Castan, Balzaretti, Tachtsidis, De Rossi, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti
Kampen sendes på Canal 8 og på Csports.dk. Kampen vises også i Danmarks tre største byer:
København
Århus
Odense
Haha oki, skidt research!
Skod kommentator han har aldrig set Roma spille før, han har lige set hold kortet og lært navnene uden ad.
[Rettet af: Denner - 21/10/12 - 22:32]
Men for satan den defensiv SKAL forbedres inden kampen mod Udinese i næste uge.
Sikke morsomt at læse de mange udbrud fra starten af kampen herinde ;)
Jeg tror på holdet og modsat flere af jer, så tror jeg på Zeman (også når holdet er i modgang)
Super comeback!! FORZA ROMA!
Er det mig eller glider han bare i bolden der?
Kommentatoren kalder det for en svinestreg og meget GRIMT.
Kommentatoren må være praktikant. Helt latterlig. Men dejligt med en sejr.
Sejr. IGEN!
Det slet ik dumt det her!! :)
Hahahh korrekt wør3n!
og ja 3 point til! :)
What a game!!!
Elendig start, men et fantastisk comeback, og fra 20 min spil var der kun et hold som dominerede, og det var Roma. Hvis vi spiller sådan i resten af sæsonen, så kan vi godt kigge efter top 5, og ja, hvem ved, måske endda top 3. Det var i hvertfald flot spil vi leverede idag, og næsten alle spillede godt.
Som den grimme ælling, der blev til en smuk svane.
Grazie Roma!!!
Super fantastisk comeback.
Sidst jeg så noget lignede var vel tilbage i 2005 imod Messina. 0-2 til 3-2.
FORZA ROMA
Minus det første kvarters tid dér, så var det en meget fed kamp at se! Skønt at se Piris spille en decideret god kamp og komme over "okay-stadiet" - det er efterhånden længe siden at vores højre back har været et aktiv på den måde i stedet for en plads hvor man bare krydsede fingre for at det forhåbentlig ikke skulle gå alt for galt.
Og selvfølgelig en stor kamp rent offensivt - jeg savnede ikke Destro på noget tidspunkt, i hvert fald. Håber dog snart at også han får noget tur i den. Stor, stor kamp af Osvaldo også - han har godt nok sat nogle vaskeægte verdensklasse mål ind i denne sæson allerede, så man kan bare håbe at han ikke taber hovedet igenigen! :)
Stærkt!
Vælger lige at gengive Roma Club Norvegias pres., Thomas tweet:
"Underlig kamp. Første 20 min ser Roma ut som de ikke har trent siden april. Neste 50 spiller de sånn de skal. Siste 20 dør alt ut. 50 holdt!"
Verdensklasse opsummering :)
Afsindig optur! Det er svært at falde ned efter det her :) !!!!!!!
En der har et link til highlights? Jeg fik ikke set Lamelas sidste mål
http://www.asromastreaming.net/2012/10/22/video-carlo-zampa-genoa-2-4-roma-21102012/
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0