Kategori: Kampe
Nu skal de sidste par ugers skuffelse glemmes for nu gælder det kun en ting – Juventus vs. Roma lørdag aften!
For som Totti så godt beskriver: “Of course there is rivalry with the Bianconeri and that’s only normal. After all, this is not a game like any other. I’d put it as the second most important fixture, right behind the derby.”
Jeg er personligt helt enig med Totti, dette er det største efter derbyet og med Zeman som træner bliver det bestemt ikke mindre underholdende.
Vi må dog være ærlige at sige at Roma ikke har haft nogen imponerende start på sæsonen, hvor især Bologna men også onsdagens 1-1 mod Sampdoria har været skuffende. Heldigvis spilles lørdagens kamp ikke på Stadio Olimpico, da Roma af en eller anden grund ikke har formået at imponere på hjemmebane. Roma har efter fem kampe otte point og ligger på en nuværende 6.plads i Serie A, lige så mange point som samme tid sidste sæson.
Juventus fører på nuværende tidspunkt Serie A, men på trods af det har jeg personligt ikke været imponerende over deres spil. På trods af dette har de vist klassen og er endt op med point lige meget hvor dårligt de har spillet, især deres 1-3 sejr over Genoa og tirsdagens 0-0 mod Fiorentina, er eksempler på dette. Jeg frygter derfor ikke at blive kørt over ligesom sidste sæson, men Roma skal virkelig oppe sig hvis vi skal have forhåbninger om tre point.
Lobont, Dodo og Pjanic er alle ude med skader. Osvaldo er tilbage i truppen og kan starte inde.
Forventet opstilling, 4-3-3: Stek; Piris, Burdisso, Castan, Balzaretti; Marquinho, De Rossi, Florenzi; Lamela, Osvaldo, Totti
Kampen sendes på Canal 8 og vises selvfølgelig på Krølben og vi forventer rigtig mange mennesker denne gang, så kom i god tid. Vi er nogle der mødes tidligere og spiser noget Pizza sammen ved en 17-18 tiden. Kom glad!
Kampen vises også på Tir Na Nog i Århus og på Kick Off i Odense.
[Rettet af: Jonas - 28/09/12 - 12:21]
Lamela har da været fuldkommen ubrugelig i dag.
Det her må næsten være en af de værste kampe jeg har set Roma spille... vi havde nok ikke fået 3 point alligevel.
Op med hagen :)
Forza Roma!!
Enig NEMO
Vi spillede af lort og dommeren hjalp Juve en smule, men selv uden det, så havde vi ikke vundet den her kamp, så vi kan lige så godt lade være med at hænge med mullen, og se frem ad mod næste kamp :-)
forza Roma!!!!!!!!
Alt alt for naiv offensiv fodbold. Vi lukker simpelthen så
mange mål ind.
Hent Spaletti tilbage. Han er den eneste træner der kan få
styr på både offen og deffensiven.
Simeplthen under lavmålet.
Tja. Burdisso/Taddei kostede vel 3 ud af 4 mål? Det er simpelthen det svageste forsvar ever vi har. Marquinhos gjorde det egentlig fint. Da han kom ind og Taddei kom over i venstresiden var der bare åbent hus der i stedet. Juve fulgte simpelthen vores svageste led i forsvaret og udnyttede det til fulde. Flot gjort af dem! Vi skal altså have kigget på det fitness træning for spillerne inden alt for længe.
Jeg synes sgu at vores unge Florenzi var vores bedste mand igår!
HAn tog virkelig kontrol på midtbanen når vi havde bolden..
Derimod synes jeg De Rossi skuffede en hel del.. og Burdisso vil jeg slet ikke kommentere på.
Marquinhos spillet en udmærket kamp da han kom ind.
Jeg synes det værste af det hele er, at vi jo godt vidste, at vores forsvar er elendigt. Det er jo ingen overraskelse og jeg fatter stadig ikke en brik af, at vi ikke gjorde mere ved det i den forestående transfer.
Taddei har jeg HELE tiden sagt, at han ikke var en god back og fattede ikke, at nogen syntes, at han skulle starte inde. Men jeg håber da, at han gør det godt, selvfølgelig. Jeg synes snart, at vi er nød til at bruge De Rossi derinde. Dels fordi, at Florenzi gør det godt, men også fordi, at det snart ikke kan gå med Burdisso længere. Jeg synes det er så drøn hamrende ærgerligt, at vi har to så gode spillere i Balzaretti og Castan, men deres spil og vores forsvar bliver ødelagt at de to andre (Piris/Taddei og Bur-dis-so)
Men face it - det var nok den sværeste kamp i år og det var "ikke meningen" at vi bare skulle vinde denne kamp. Jeg tror på en god stime nu.
http://football-italia.net/25602/sabatini-tears-roma-apart
Med den her udmelding, glæder jeg mig allerede til vinter transfervinduet.
Det var os på tide, vi fik noget ærlig snak ud af ledelsen.
[Rettet af: Lamela - 30/09/12 - 12:43]
Denne sæson er imo også Sabatinis sidste chance.
Vi tabte til et bedre hold.
Men så må vi bare op på hesten igen når vi skal spille Europæisk midt-uge kamp.
Eller... nåår nej. Vi er jo ikke engang med. For andet år i træk.
Fatter ikke min tålmodighed er så lang.
Sabatini har IKKE købt en eneste spiller, ikke EN eneste spiller der kan præstere i mere end 4 kampe i træk. Til grin.
AS-Roma-Italien
Har Castan ikke spillet stabilt?
Niklas95:
Nej ihvertfald ikke mere end 4 kampe i træk. Vi har ikke brug for spillere der spiller godt 1-2 kampe i træk.
Det var bla. hans skyld vi tabte til Bologna. Så nej, det har han ikke.
Vi har et .O... hold.
Er meget uenig..
Jeg synes han har gjort et godt stykke arbejde samtlige kampe indtil nu, så er det ikke hans skyld at Burdisso sejler fuldstændig og måske får ham til at se dum.
jeg synes han er fantastisk! klart bedste indkøb i mange år i mine øjne.
Hehe så må vi bare blive enige om at være uenige :)
Jeps :)
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4