Kategori: Kampe
Onsdag aften tager Roma hjemme imod oprykkerne fra Sampdoria.
Efter søndagens overbevisende 3-0 sejr over Cagliari er det nu blevet Sampdorias tur. Hov vent? Efter weekendens skrivebordssejr har Roma fået en forlænget pause, som forhåbentlig vil gavne og vil betyde tre point på Olimpico. Roma skal stadig oven på efter den skuffende anden halvleg mod Bologna og skal forsøge at få sæsonens første sejr på hjemmebane, samt en god optakt til søndagens brag mod Juventus.
Sampdoria er tilbage hvor de hører til og har fået en rigtig god start på sæsonen, hvor man med 9 point ligger på en 4. plads. Efter at have vundet over Milan, Siena og Pescara, samt spillet uafgjort mod Torino – og nej det er ikke fordi jeg ikke kan regne, men fordi Sampdoria startede sæson med strafpoint (-1). Sampdorias helt store spiller har været argentineren Maxi Lopez som med tre scoringer er klubbens topscorer. En glædelig nyhed er at han har karantæne og derfor ikke med mod Roma.
En anden glædelig nyhed er at både Totti, De Rossi og Bradley træner med førsteholdet. Der er dog tvivlsomt om hvorvidt De Rossi og Bradley vil starte, men Totti anses som en sikker starter. Lobont, Dodo og Osvaldo er alle ude med skader.
Forventet opstilling, 4-3-3:
Stek; Piris, Burdisso, Castan, Balzaretti; Pjanic, De Rossi, Florenzi; Lamela, Destro, Totti
Kampen sendes desværre ikke i fjernsynet, mens sendes på Csports hvilket også betyder at kampen vises på Krølben.
[Rettet af: Jonas - 25/09/12 - 13:15]
Øv øv. Havde vi nu bare ramt målet havde vi fået 4 mål.... Det er jo ikke værre. Jeg kan virkelig ikke forstå det skal være så svært!!
hmm hvad nu mr zeman!!!
efter at sidde og se fiorentina i går håber jjeg vi for Montella tilbage om 2-3 år!!!!
Zeman for fanden hvad siger du til dem? gå ud og spil med hovedet under armen????
forresten er der nogle der ved om totti ramte hæl aflevering nummer 1000 i dag?
hvor spiller vi da Sampdoria ud af banen, som har fået en god start på sæsonnen...
lækkert spillet kamp...ærgeligt vi skal straffes på den ene fejl, og vi brænder mange store chancer.... Destro øv
arhhhhhhhhh 1-1 men de kæmper sku for det Castan og Balza super kamp
Det gir jo slet ingen mening det her
Det er simpelthen så ærgerligt, at det er i denne kamp Stek dropper (Selvom det aldrig vil blive belejligt selvfølgelig) Men Sampdoria havde jo intet at komme med og det er sgu svært at spille mod et hold, som pakker sig så meget, som de gjorde til sidst.
Men skidt med 0 sejre på hjemmebane i tre forsøg.
Vi manglede i den grad Pjanic og Osvaldo idag.
@Totti Er Gud: Hvilken kamp så du?
1 halvleg var lækker. Men anden halvleg var en værre omgang .... ja.
zmartguy..det er lidt unfair at skyde skylden på træneren. han kan jo ikke gøre for at vores spillere ikke kan udyntte deres chancer, eller at målmanden eller forsvaret laver dumme fejl.
Jamen så må vi jo bare vinde i Torino i weekenden... :)
Jeg kunne på mange måder bedre lide vores 3-0'er over Cagliari.
AS-Roma-Italien ....Sampdoria stiller sig ned og vil jo intet....svært at spille sig igennem.og drengen kæmper sku for det.....havde vi nu vundte 4-1 havde alle syntes vi spillede en super kamp....vi kommer til de Chancer man kan forlange...men brænder
Yderst frustrerende at være romafan for tiden. Drengene har egentlig spillet til mere, men man må bare konstatere at en kamp varer mere end en halvleg. Vi havde vel ligget nr. 1 med maksimum point, hvis kampene var fløjtet af efter 45 minutter.
Som jeg ser det, har vi, hvor mærkeligt det end lyder med Zemans hårde opstarts program problemer med fysikken. Vi starter ekstremt aggressivt i alle kampene men kan ikke holde intensiteten hele vejen. Det er frustrerende at se på som fan, men må være endnu mere frustrerende som spiller. Det er trænerens ansvar og noget der skal rettes op på hurtigst muligt.
Desuden er vores andet problem mentaliteten. Det er vel kun Roma man har set smide så mange point efter store føringer gentagne gange. Det er uforklarligt, da det ikke kan undskyldes med de mange unge spillere. Dette har været et problem de sidste 6-8 år. Det er sket så mange gange, at jeg ikke engang føler mig sikker på sejr efter konge bold og en 3-0 føring. Hvem husker ikke Genoa kampen. Vi mangler sgu noget vinderkultur i klubben, og det mener jeg kun vi kan få ind udefra. Lidt a la Inter inden de fik Mourinho. Det kunne f.eks være godt med en rutineret leder har prøvet at vinde men som stadig er sulten.
Når disse ting så er sagt, er jeg meget mere positiv end sidste år med Enrique. Jeg kan godt lide spillestilen, hvor vi er meget mere målsøgende. Kan vi få ovennævnte ting på plads, kan jeg godt se noget stort på vej.
Stekelenburg ser jeg ikke så stor en stjerne i som mange af jer andre. Synes han koster mere end han redder. Kort sagt han ligner en målmand uden selvtillid og er ikke en målmand der vinder kampe for os.
Igen er vi gået igennem et transfer vindue uden at løse højreback situationen. Vi er igen endt ud med en lappeløsning i Taddei som gør det stabilt, men heller ikke mere.
Castan og Tachtsidis og Florenzi ser utroligt spændende ud synes jeg. Destro ligner desværre endnu en mand uden tro på det, og der kan vel ikke være tvivl om at han er 2'er efter Osvaldo.
Totti er igen manden der går forrest og jeg er godt nok imponeret af en mand på 36 med den gejst.
Til slut til et følsomt emne for mange. Jeg kan grundlæggende godt lide De Rossi, men jeg mener overhovedet ikke han passer ind i vores spillestil hverken i år eller sidste år. Hver gang han er på banen har han alt for mange bold berøringer og sænker vores opspil betragteligt. Jeg var en af dem der i sommers mente det var bedst for alle parter, at De Rossi fik nye udfordringer og vi fik penge til at købe en erstatning der passede bedre ind i vores spillestil. Alt for mange boldberøringer og fejlafleveringer fra ham. Kampen igår var det bedste bevis på det.
Mine betragtninger på Romas situation pt.
Forza Roma!
Jeg er meget enig Virgilen.
Også mht. De Rossi. Men jeg mener at løsningen er, at bruge ham i midterforsvaret.
Tak for god stemning på Krølben igår!
Som jeg ser det, har vi, hvor mærkeligt det end lyder med Zemans hårde opstarts program problemer med fysikken. Vi starter ekstremt aggressivt i alle kampene men kan ikke holde intensiteten hele vejen.
Jeg er ikke overbevist om at det er Zemans hårde program. Det var præcis det samme sidste sæson, og flere sæsoner før igen, under forskellige trænere. Det er måske i stedet noget internt i klubben med vores trænere i stedet? Jeg ved det ikke helt, men jeg vil ikke umiddelbart skyde skylden på Zeman. Men et problem er der uden tvivl.
Mht. De Rossi er jeg enig. Han spiller for "italiensk". Noget jeg ellers havde håbet ville være udryddet med afgangen af mange af de gamle spillere. Igår manglede der i den grad speed og villige løb oppe foran.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0