Kategori: Kampe
Dagens opgør mellem Cagliari og AS Roma er i nat blevet aflyst!
Hjemmeholdets nye stadion, Is Arenas, er endnu ikke blevet sikkerhedsgodkendt. Men Cagliari har insisteret på at forholdene er i orden og har derfor alligevel at tilskuerne skulle lukkes ind, og det har fået byrådet til at træffe den afgørelse at kampen ikke kan spilles som planlagt.
Det er nu rygter om at kampen kan blive rykket til d.3 oktober, mens nogle rygter går på at Roma kan blive tildelt en 0-3 sejr.
Søndag kl.15 møder Roma sin onde ånd Cagliari.
Roma har altid svært med Cagliari og tabte begge kamp sidste sæson mod holdet fra Sardinien. Det er hele 15 år siden at Roma har besejret Cagliari på udebane, men denne weekend er det anderledes og det kan forhåbentligt få betydning. Kampen spilles nemlig på Cagliaris nye stadion Is Arenas, som endnu ikke er blevet godkendt til at have tilskuer og derfor bliver søndagens kamp spillet for tomme tribuner.
På trods af de lidt usædvanlige rammer bliver det en uden tvivl en svær kamp. Roma skal rejse sig oven på sidste weekendens kæmpe skuffelse da man satte en 2-0 føring over styr og tabte 2-3 til Bologna. Og ikke nok med at Roma kommer med et dårligt resultat i ryggen, så bliver hverken Totti eller Osvaldo klar til kampen. Alt tyder derfor på at angrebet kommer til at bestå af Lamela, Destro og Lopez med en gennemsnitsalder på 19,6! De Rossi har træner med holdet de seneste par dage og kan være at finde på bænken.
Cagliari har bestemt heller ikke fået nogen prangende start. Efter de første tre kampe har klubben skrabet 2 point sammen, efter et nederlag til Genoa og to uafgjorte kampe mod Atalanta og Palermo. Roma ved dog bedre end nogen at Cagliari ikke må undervurderes! Cagliari må undvære Cossu, men på trods af det er det specielt en mand som Roma skal have styr på – Daniele Conti! Den mand formår gang på gang at spille en drømmekamp mod Roma og score på mest mærkværdige mål. Først skridt mod 3 point er uden tvivl at få styr på ham og gerne uden Burdisso må tage ulovlige midler i brug.
Udover Totti og Osvaldo er også Lobont, Dodo og Bradley ude med skader.
Forventet opstilling, 4-3-3: Stek; Piris, Burdisso, Castan, Balzaretti; Pjanic, Tachtsidis, Florenzi; Lamela, Destro, Lopez
INFO:
RCD må desværre meddele at søndagens kamp mod Cagliari ikke bliver vist i fjernsynet eller på Csports. RCD har derfor valgt ikke at stå bag fremvisning af kampen på Krølben. Hvis Krølben vælger at vise kampen er det altså ude af RCDs hænder og vi vil ikke garantere for kvaliteten.
MVH Bestyrelsen.
[Rettet af: Jonas - 23/09/12 - 10:45]
Truppen:
Balzaretti, Burdisso, Castan, Destro, Goicoechea, Florenzi, Lamela, Lopez, Lucca, Marquinho, Marquinhos, Perrotta, Piris, Pjanic, Romagnoli, Stekelenburg, Svedkauskas, Tachtsidis, Taddei, Tallo.
Altså ingen Totti, Osvaldo eller De Rossi.
det skal bare være 3 point.... selvom vi altid har det svært mod dem....men nu de også selv skal spille i nye rammer,skal vi slå til....
god kamp i morgen 3 point tak
Forza Roma
Vi har et hold, et hold, der ikke kan spille bold,
Her i lejren, ja her i lejren.
Vi har et hold, et hold, der ikke kan spille bold,
Her i lejren, hvor vi bor
Ja vi har et hold, et hold og det kan slet ikke spille bold,
her i byen, ja her i byen Rom.
Og nej det er ikke Lazio jeg referere til. Det er Roma jeg synger om. De kan bare ikke spille fodbold.
Denne her kamp vinder vi ikke. Historien er ikke på vores side og spillet er heller ikke.
1 point og jeg er tilfreds.
Roma Roma Roma,
core de stà città,
unico grande amore,
de tanta e tanta gente,
ch'hai fatto nammorà.
Statistikker er til for at blive brudt - jeg tror på, at vi denne gang kan få alle pointene. Mon ikke vi ser, at der er blevet fokuseret mere på forsvaret til træning?
FORZA ROMA
Kæmpe klap på skulderen til dig Mexes!!!!!
Jeg er overbevist om at vi får point imorgen!
Det hele er lidt shaky lige nu, og sæsonen er lige begyndt, så helt ærligt skal vi virkelig være glade hvis vi høster bare ét point! Og det gør vi! Det kan blive moral boostet der er brug for lige her i den skrøbelige opstart!
FORZA ROMA! FORZA GIALLOROSSI!
http://www.football-italia.net/25336/official-cagliari-roma-called
Lotito, så retfærdig, som han er, siger selvfølgelig, kampe vindes på banen ikke på skrivebordet.
Måske er han ikke lige den person, der skal sige sådan noget efter Calciopoli sagen.
Men ja, det havde da os overrasket mig, hvis han havde sagt god for 3-0 skrivebords sejr til Roma.
I følge sky, så får vi en 3-0 sejr som ventet..
Fodboldlandshold har mærkeligt nok, at de har brug for yderligere undersøgelse, inden de kommer til en endelig afgørelse på spørgsmålet omkring Cagliari-Rom. Rom blev oprindelig givet 3-0 sejr i Fodboldlandsholds artikel 17. Denne beslutning har appelleret Cagliari, og i dag de to klubber fremsat deres version af disciplinære udvalg af Fodboldlandshold. Efter et par timer bestemmes slog Fodboldlandshold således at de har brug for yderligere oplysninger via forbedrede undersøgelse. Guderne må vide hvorfor!
Jeps læste det godt, den norske fansite skrev om det for nogle uger siden, de skrev at de bare synes at Roma skulle lade være med at møde op såfremt der blev arrangeret en ny kamp, for ikke at stå model, til hvis forbundet laver kage i den igen.
Det lyder da som en temmelig ringe ide, bare at blive væk...
Sagen er, at Cagliari, selvfølgelig, har ret til at appellere den beslutning som FIGC tog kort efter kampen - den beslutning det tilkendte Roma en 3-0 sejr. Det er der ikke noget unaturligt i, da det er en del af rygraden i et retssamfund (ja, Italien er et retssamfund - believe it or not :), at man kan appellere kendelser.
Det som Cagliari og Cellino forsøger, er at få omstødt forbundets beslutning således, at klubben ikke vil blive straffet, men at Cellino i stedet er den der skal stå til ansvar, da det var hans personlige handlinger der førte til aflysningen.
Som jeg ser det, skal FIGC jurister, således tage stilling til hvorvidt Cellino handlede på klubbens vegne eller det var en personlig handling. Det er selvfølgelig meget enkelt stillet op og der er højst sandsynligt mange flere aspekter at tage højde for.
Hvordan udfaldet af appellen vil blive er lidt svært at sige, da der, så vidt jeg husker, ikke rigtig er nogle lignende sager der har kunnet danne præcedens. Dog må man sige, at FIGC sjældent er blege for at uddele både personlige karantæner og point-straf i sager hvor klubber og højt stående fodboldfolk forbryder sig mod reglerne.
Jeg er sådan set enig Andreas - de mulige 3 point vil nemt kunne få stor betydning. Men det var bare den opfattelse jeg fik fra en del af de Norske brugere... Jeg kan også godt følge tankegangen at det kan blive en joke hvis vi pludselig skal spille kampen om, men ja lad os nu se hvad der sker :-)
Og ja, kun fair de har ret til appel..... Trods alt!
Så er det endeligt slået fast at Roma vinder 3-0. http://www.bold.dk/nyt/Romas-skrivebordssejr-staar-fast
Wow. To sejre på 2 dage. Det må være nu rekord ;)
Dejligt!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4