Kategori: Kampe
Så er det i aften at Roma spiller deres første kamp under sommerens USA Tour.
Kampprogram:
Søndag d.22.juli kl.02.30pm CDT (21.30 dansk tid): Zaglebie Lubin – Roma (Chicago, Wrigley Field)
Onsdag d.25.juli kl. 6:35pm EDT (00.35 dansk tid): Liverpool – Roma (Boston, Fenway Park)
Fredag d.27.juli 8:00pm ET (02.00 dansk tid): El Salvador – Roma (New York City, Red Bull Arena)
Truppen:
Bojan, Bradley, Burdisso, Castan, Dodo, Florenzi, Heinze, Jose Angel, Lamela, Lobont, Lopez, Lucca, Marquinho, Osvaldo, Pjanic, Romagnoli, Rosi, Stekelenburg, Svedkauskas, Tachtsidis, Taddei, Totti, Verre.
Vi kan så absolut ikke sige noget negativt om vores venskabskampe. Vi har virkelig gjort det godt. Offensiven ser rigtigt god ud og vi har spillet nogle gode kampe. Forsvaret har som sædvanligt været meget dårligt. Men som jeg hele tiden har syntes, er det mere et resultat af dårlige spillere end dårlig taktik. Det virker til at der nu er fokus på forsvaret. Piris er kommet ind, og med Torosidis har vi fået 2 højrebacker der kan forsvare! Venstrebacken ser også ud til at blive skiftet ud med Angel nu. Der må vi også gerne få en mellemrutineret spiller der kan forsvare ind.
Midterforsvaret halter stadig. Castan må ses som fast mand syntes jeg. Til ham mangler vi endnu en fast starter, og med Burdisso som reserve vil det også komme til at se glimrende ud.
Derudover virker Zeman virkelig til at kunne motivere holdet. Noget som jeg syntes der har manglet meget af i sidste sæson. De kæmper virkelige for hinanden.
Hvad skete der i slutningen af kampen? Hvorfor blev Tachtsidis udvist?
Highlights:
Igen Heinze og Lobont ser igen heller ikke for godt ud.
http://www.101greatgoals.com/gvideos/roma-2-el-salvador-1/
nej skidt af lobont... skud langt ude fra den skal han have...
Tachtsidis laver en lidt hård tackling, da spillerne er lidt oppe at køre de sidst 10-15 min, og en af El salvador spillerne puster sig op foran Tachtsidis efter tacklingen, og så går Tachtsidis over stregen og skuber....lidt skidt hvis han har nemt ved det, da vores egne spiller ikke kunne få ham til at falde til ro......
men ellers gjorde han det super
http://www.youtube.com/watch?v=VlpvBcBnAFw
Her kan man se lidt for den rolige venskabskamp...
Virkelig dårlig stil af Tachtsidis! At han også opfører sig sådan over for medspillere.
Mangel på respekt. Han skal huske hvem han repræsentere.
vi ved jo ikke hvad ham den anden gjorde eller sagde....
Det har desværre være Roma's problem all time. Spillerne frustreres for nemt og over opheder i situationerne.
Totti, DDR, Mexes, Mancini osv. som de seneste.
[Rettet af: lamela - 29/07/12 - 21:11]
Zmartguy: Det kan da være fuldkommen ligemeget hvad ham den anden gjorde eller sagde??
Som professionel fodboldspiller ved du at sådan noget slet ikke hører hjemme på en fodboldbane, så må man tage den efter kampen.
At man nærmest får sig en verbal slåskamp er helt ude i hampen.
Helt enig med Arsi. Vi har allerede tidligere herinde debateret lidt om Tottis spark på Balotelli og det er lidt det samme her. Lige meget hvad modstanderen har sagt eller gjort, så skal han være professionel nok til, at håndtere sådan en situation. Med Tachtsidis kan det trods alt undskyldes lidt med hans alder, hvilket det jo ikke kunne med Totti.
nogle der kan se eller forklare hvad der er sket på banen, nu hvor zeman er trådt til.
kan man se forskel på roma under LE og under Zeman?.
Det er lidt svært at vurdere endnu. Træningskampene har jo både været en blanding af meget forskellige startopstillinger og en omstillingsfase fra L.E.
Det jeg synes man kan se indtil videre er selvfølgelig et meget direkte og fremadrettet spil. Man bruger ikke tid på at spille rundt, men søger hellere den dybe stikninger eller det hurtige løb. Angriberne søger oftere boksen og backerne trækker op som kantspillere. Midtbanen er også mere offensive og forsøger de målsøgende løb i kombinationsspil med angriberne der søger centralt og backerne der så bliver wings.
Jeg synes godt man kan se forskel fra L.E, specielt som nævnt i et mere direkte spil mod målet end sidste sæson. Men igen, det er tidligt endnu at snakke om de helt store ændringer.
Nu er USA'touren færdig, men ser nu stadigvæk denne tråd som venskabskamp tråden.
Roma spiller i morgen venskabskamp imod ATV Joiner Irdning.
Kick-off er 17:30.
Den kamp må gerne vindes ;)
Desuden rygtes det at Roma før Serie A begynder, skal spille en venskabskamp imod Aris Saloniki på Stadio Olimpico.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0