Login
Glemt password Opret bruger

USA Tour

Kategori: Kampe

Jonas
4091 indlæg.
d. 22/07/12 13:12

Så er det i aften at Roma spiller deres første kamp under sommerens USA Tour.

Kampprogram:
Søndag d.22.juli kl.02.30pm CDT (21.30 dansk tid): Zaglebie Lubin – Roma (Chicago, Wrigley Field)
Onsdag d.25.juli kl. 6:35pm EDT (00.35 dansk tid): Liverpool – Roma (Boston, Fenway Park)
Fredag d.27.juli 8:00pm ET (02.00 dansk tid): El Salvador – Roma (New York City, Red Bull Arena)

Truppen:
Bojan, Bradley, Burdisso, Castan, Dodo, Florenzi, Heinze, Jose Angel, Lamela, Lobont, Lopez, Lucca, Marquinho, Osvaldo, Pjanic, Romagnoli, Rosi, Stekelenburg, Svedkauskas, Tachtsidis, Taddei, Totti, Verre.

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Forventet opstilling (4-3-3): 1 Lobont; 2 Rosi, 29 Burdisso, 44 Castan, 11 Taddei; 4 Bradley, 77 Tachtsidis, 15 Pjanic; Lamela 8, Osvaldo 9, Totti 10.

Bliver spændende at se de nye spillere i aktion. Jeg glæder mig især til at se om Castan kan blive vores nye mur i forsvaret og Tachtsidis, som Zeman mener at han kan køre til en stjerne.

Andreas
789 indlæg.
d. 22. juli 2012

Lige to observationer til den startopstilling.

1) Burde Stek ikke snart være klar igen efter sit korte EM? Jeg gider ikke se mere på Bogdan Lobont og alle hans returbolde ud midt i feltet - bare tænk på kampen mod Rapid Wien - lægger den perfekt til rette for østrigernes angriber :)

2) Jeg bryder mig ikke om hvis Castan og "Den ægte Greco" skal spille med henholdsvis 44 og 77 - de numre har for stor historie til at blive båret igen i denne sæson...

MY
182 indlæg.
d. 22. juli 2012

På facebook siger AS Roma:
Lobont; Rosi, Romagnoli, Castan, Taddei; Bradley, Tachtsidis, Pjanic; Lamela, Osvaldo, Bojan

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 22. juli 2012

Stekelenburg; Rosi, Romagnoli, Castan, Taddei; Bradley, Tachtsidis, Pjanic; Lamela, Osvaldo, Bojan

Facebook:)

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Dejligt Stek er tilbage - det stopper forhåbentligt alt tvivl!

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 22. juli 2012

Hvorfor har Stek ikke været med i de andre opvisningskampe?

Nogen der har fundet et link?

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 22. juli 2012

Tak Jonas :)

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 22. juli 2012

Hvorfor er den ikke startet?

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Der sker ikke noget - prøv den her!

MY
182 indlæg.
d. 22. juli 2012

http://www.usagoals.com/live/153532-as-roma-vs-zaglebie-lubin/watch/stream/online/free/feed/p2p/en/vivo/tv/gratis/

Denne her streamer fra Fox og har vidst amerikanske kommentatorer :)

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 22. juli 2012

Tak den virker :)

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Osvaldo! God Start :D

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Jeg bliver mere og mere positiv over vores midtbane!

MY
182 indlæg.
d. 22. juli 2012

Det var rent fifa det mål.

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Sikke en debut! Tachtsidis - husk det navn!

[Rettet af: Jonas - 22/07/12 - 22:00]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 22. juli 2012

Lige en off topic kommentar.

Første gang jeg så trøjen synes jeg ikke den var så pæn, men den ser da fin ud på spillerne?

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Er utrolig positiv over midtbanen - men forsvaret mangler stadig akut forstærkning! 1 ny højreback, 1/2 nye centralforsvare og 1 ny venstreback!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2012

Lamela shows how to do it. Pure class

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Endnu et smukt mål! Lamela baby!

Andreas
789 indlæg.
d. 22. juli 2012

Er det bare mig eller er den bane helt forkert? Frimærkerne er bitte små!

Og de der amerikanske kommentatorer er da geniale :)

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 22. juli 2012

Vi har jo ikke set Dodo i aktion endnu:) Så vi ved jo ikke om vi mangler en VB:) Hvis Dodo Er helt fantastisk, er Angel da en go' backup!:)

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2012

Jeg håber Zaglebie får lavet et par mål, så Sabatini & co. ikke føler sig alt for sikre med, det forsvar vi har nu.

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 22. juli 2012

Bojan!:D

2

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Flot mål af Bojan - nogle lækre mål i dag :D

Og jo Martin forhåbentligt kan Dodo tage den plads, for Taddei er altså ikke en holdbar løsning.

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Romaswag
84 indlæg.
d. 22. juli 2012

Selvom 4-0, er jeg stadig nervøs for forsvaret!! Dog synes angriberne ser mere skarpe end sidste sæson. Spillet - tjaa, det er som det er, trods alt kun en træningskamp, der vil altid blive mistet lidt gejst ..

- Dog mega flotte mål!! :D

[Rettet af: romaswag - 22/07/12 - 22:29]

2Panucci
29 indlæg.
d. 22. juli 2012

@Andreas
husk vi spiller på baseballbane

Andreas
789 indlæg.
d. 22. juli 2012

Det er jeg klar over, men bane er da alt for smal! Ikke at det gør det store - hele setup'et er bare lidt surrealistisk :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2012

They think its a baseball game and kept the ball, but this is a Soccer game..

Wør3n
324 indlæg.
d. 22. juli 2012

Det lyder fremragende!
Glæder mig virkelig til Liverpool-kampen nu!

MLP09
129 indlæg.
d. 22. juli 2012

Er der nogen som har formationen fra 2. halvlegs start?

2Panucci
29 indlæg.
d. 22. juli 2012

Det er ligesom Zeman tro ikke på J.Angel.. han lad Heinze til at spille som HB..

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Stek; Heinze, Burdisso, Romagnoli, Taddei; Florenzi, Bradley, Marquinho; Lopez, Totti, Bojan

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Stek må da have gjort klart at det er ham der skal stå! Lobont havde da lukket mindst 2 mål ind i dag..

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. juli 2012

Vores forsvar spiller som en flok miniputter. Hvis modstanderen havde f.eks. været Randers, så havde det stået 4-4 nu.

Det er skidt, de vader igennem så let.

Stek er dog pure class.

Lopez er the shit!!!

[Rettet af: Lamela - 22/07/12 - 22:59]

Jonas
4091 indlæg.
d. 22. juli 2012

Lidt skræmmende twitter statestik:
José Angel third worst crosser in Europe top 5 leagues last season (13,08% acc). Only M.Jansen (11,43%) and Maurice-Belay (9,71%) worse.

1

Jonas
4091 indlæg.
d. 23. juli 2012

TheTotti
458 indlæg.
d. 23. juli 2012

Det var i grunden nogle rigtig pæne mål alle sammen. Men det virker da godt nok til at forsvaret var på dybt vand en del gange. Håber Zeman ser den vej inden transfervinduet lukker!

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 24. juli 2012

Hvornår slutter Daniele De Rossi sig til truppen?

Jonas
4091 indlæg.
d. 24. juli 2012

De Rossi rejser ikke til USA, men mødes med truppen når de vender tilbage.

Derudover er det nu officielt at Roma tager på endnu en træningslejr i Irdning, Østrig fra d.2 august til d.13.

S.P.Q.R martin
518 indlæg.
d. 24. juli 2012

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=349650531777947&set=a.126845870725082.29846.123559997720336&type=1&theater

Den nye udebanetrøje!:)

Andreas
789 indlæg.
d. 24. juli 2012

Det ser ud til at det er gået forbi de flestes opmærksomhed af Daniele De Rossi, idag d. 24. juli fylder 29 år! Tanti auguri Capitan Futuro !

Jonas
4091 indlæg.
d. 25. juli 2012

Så er det i aften/nat at Roma møder Liverpool i et brag af en venskabskamp! Husk at kampen vises på Krølben.

asolle
99 indlæg.
d. 25. juli 2012

Nogle som har et godt link til kampen?

MY
182 indlæg.
d. 26. juli 2012

http://www.usagoals.com/live/155216-liverpool-fc-vs-as-roma/watch/stream/online/free/feed/p2p/en/vivo/tv/gratis/

Kampen er ikke starten endnu, så kvaliteten er stadig uvis. Derudeover er streamet fra Sky, så forhåbentlig engelske kommentatorer :)

P.Totti
1008 indlæg.
d. 26. juli 2012

nico lopez er jo for vild! han bliver en kæmpe gevinst i år, virker som om zeman har fuld tillid til ham.

TheTotti
458 indlæg.
d. 26. juli 2012

Osvaldo ser lidt rusten ud i sine afslutninger synes jeg :/

mexes
2516 indlæg.
d. 26. juli 2012

Generelt meget positivt indtil videre. Kan godt lide fighten på midtbanen og så synes jeg ikke mindst også, at Lopez er spændende at se på! Synes ligeledes også, at Castan virker god!

og virkelig stort at se Totti på venstrekanten igen!!

[Rettet af: mexes - 26/07/12 - 01:08]

TheTotti
458 indlæg.
d. 26. juli 2012

Vores opspil ser virkelig dejlig dynamisk og flydende ud!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 26. juli 2012

det ser da pisse godt ud, dejligt at se hvor hurtigt kombinationerne flyder, langt bedre end sidste sæson.

TheTotti
458 indlæg.
d. 26. juli 2012

Lækkert mål! Og fedt for Bradley!

1

asolle
99 indlæg.
d. 26. juli 2012

Sådan Bradley og florenzi!!!

asroma87
3707 indlæg.
d. 26. juli 2012

Hvad blev Liverpool kampen? og er der en der har et link til nogle highlights? :)

Rasmus
162 indlæg.
d. 26. juli 2012

2-1 sejr

Link-tekst

Lamela
2782 indlæg.
d. 26. juli 2012

Godt nok har det været træningskampe, men hold da op, hvor Tachtidis imponere.

Hans eneste fejl i kampen, var vel hans friløber, han desværre brændte, men spillede ellers en super kamp.

Jeg er mere skeptisk ved vores defensiv, den sejlede igen igår. Backsne skal i den grad forbedres, og Burdisso er falder lidt af på den efter hans lange skadesperiode.

Jeg læste noget med et Rosi - Balzaretti swap, det vil bestemt ikke være dårligt.

mexes
2516 indlæg.
d. 26. juli 2012

Uden tvivl kun forsvaret, som mangler at blive forbedret. Nøj hvor er jeg træt af at se Taddei på backen... Glæder mig til at se Dodo i aktion. Men en højre back og en central til, så er det fornuftigt. Jeg synes de nye spillere imponerede mig igår! Enig med at Tachtidis var god!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 26. juli 2012

så længe vi har både angel og dodo i truppen, skal der ikke købes en ny venstreback(balzaretti).
synes ikke rosi er klasse, men man skal da lede længe efter en der har samme løbepensum som ham, og samme arbejdssomhed. synes han ville være en fornuftig reserve. Aner intet om Ivan Piris, som vi eftersigende har købt til højre back, men man må gå ud fra han er købt til at spille.

centralt ser castan ud til at blive vores nye jernmand. Burdisso har aldrig været andet end en god reserve, han har aldrig holdt niveau til at spille fast for en top 5 klub, selvfølgelig har han sine gode kampe, men der er flere af de skæve.
Det vi har brug for en endnu en central forsvar, basta. glem backsene, de bliver bedre når midterforsvaret er på plads.

Tachtidis ser ud som et helt vanvittigt køb, spiller jo fantastisk både defensivt og offensivt. han bliver et kæmpe scoop.
derudover synes jeg nico lopez spillede super igår, han ligner en seriøs udfordrer til lamela på højre wing/angriber pladsen. super!!!!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 26. juli 2012

Rosis løbepensum er aldeles ligemeget i defensive situationer når han laver så mange graverende fejl. Det koster, og det koster mål. Han er ikke højre back, og er vel nok det svageste led på holdet pt. Jeg glæder mit til vi får landet Piris. Jeg håber helt klart også at vi får købt en ceentral forsvarer mere. Evt. kan der købes to centrale forsvarere mere og så have Burdisso som backup til højre back.

Jeg er meget imponeret over de mål vi scorer mod Liverpool. Med sådanne kombinationer kan vi jo åbne alle forsvar! Desuden var det vel marketingsmæssigt rigtigt godt at Bradley scorede netop i USA :).

På en god dag havde Stekelenburg reddet det mål Liverpool scorer. Lobont er dog ikke noget at skrive hjem om.

Kim89
1171 indlæg.
d. 26. juli 2012

Selvfølgelig skal der købes en ny venstreback fordi lige Pt er Taddei vores bedste og mest rutineret venstreback. Angel er ikke god nok, det kan være Dodo er det, men at sætte sine penge på sådan en ung dreng er lige i overkanten, så Balzaretti JA TAK kom med ham.

Så dem der ikke gider se på den gode Taddei mere, kryds fingre for vi henter en ny back i Balzaretti klassen ellers kommer i til at se på Taddei hele sæsonen, og det kommer i nok til alligevel,fordi spiller han ikke venstreback, så spiller han jo nok hørjreback.

mexes
2516 indlæg.
d. 26. juli 2012

Jeg vil langt hellere se Angel eller Dodo på venstre back end Taddei. Så pt er det højre backen, som skal forstærkes først og fremmest! Så synes vi skal se i andre retninger end den gæve Balzaretti.

Kim89
1171 indlæg.
d. 26. juli 2012

Men nu er spørgsmålet jo ikke om hvem vi fans helst vil se, det er hvem Zeman helst vil se og siden han bliver ved med at bruge Taddei, fra start i træningskampene, så må det jo betyde at han i Zemans øjne er bedre end Dodo og specielt Angel.

Og mht Balzaretti, han er italiensk landsholdspiller og hvis man får muligheden for at hente sådan en så skal man gøre det. Så selvfølgelig skal vi prøve at hente ham, også har han faktisk spillet højreback før i han karriere :-)

MY
182 indlæg.
d. 26. juli 2012

Ved ikke om man skal lægge så meget i træningskampene. Der bliver jo prøvet forskellige ting af.
Rygtet gik jo tidligere på at Zeman godt kunne lidt Angel og det var derfor han ikke blev solgt tidligere på sommeren. Dodo har ikke rigtig trænet så meget med holdet han er vidst stadig småskader så det er vidst grunden til vi ikke har set ham

Men Enig med Kim. Synes Balzaretti er fantastisk, men synes nu umiddelbart at højrebacken mere akut mangler forstærkning. Men jeg tror at, hvis man henter Balzaretti er det fordi Angel er på vej ud.

[Rettet af: My - 26/07/12 - 20:29]

mexes
2516 indlæg.
d. 26. juli 2012

Som MY siger, så skal man ikke lægge for meget i de kampe her. Halvdelen af holdet er jo ikke spillere, som vil komme til at spille fra start. Det samme gælder (forhåbentlig) Taddei. De Rossi er jo ikke engang med. Det er jo udelukkende for at få nogle uopklaret spørgsmål besvaret. F.eks. om vores talenter er gode nok. Balzaretti er uden tvivl en dygtig spiller. Men hvad er fremtids udsigten i ham? Manden er over de 30 og har i mine øjne allerede piket. Og som jeg sagde tidligere så er det altså ikke venstre backen som mangler spillere efterhånden og derfor skal vi ikke gå efter ham. Tror nu heller ikke lige frem han bliver billig trods en snart udløbende kontrakt.

Kim89
1171 indlæg.
d. 26. juli 2012

Altså jeg vil godt give jer ret i at man ikke skal gå meget efter træningskampene og dog, fordi man må gå udfra at der er en mening med det Zeman gør, og faktum er at Taddei har spillet rigtig mange minutter i træningskmpene, og det gør han vel heller ikke uden grund. Det er noget andet med DDR fordi han har spillet EM og skal have pause.

Vi trænger lige så meget til en venstreback som vi trænger til en højreback hvis i spørg mig, fordi Rosi er har da samme klasse (eller det modsatte) som Angel og Taddei har, så er der Dodo som er et uskrevet blad, men jeg tvivler på en man der knap har spillet 50 professionelle kampe kan tilføre os det vi skal bruge i forsvaret.

Ja Balzaretti er over 30, men han er stadigvæk god og rutineret og vi kan vel have ham til han bliver 38, hvis vi vil. Så der er masser af gode år tilbage i ham, man vinder ikke et mesterskab, ved kun at hente unge knægte mellem 18 og 23 år, der skal nogle gamle gutter til og specielt i forsvaret.

Og MY jeg vil da håbe du har ret i dine tanker omkring Angel, nu når Bojan ikke laver så mange dumme ting mere, så krydser jeg da fingre for Angel bliver solgt :D

[Rettet af: kim89 - 26/07/12 - 21:43]

mexes
2516 indlæg.
d. 26. juli 2012

Ah... 8 år? ... nu strammer du den lidt Kim ;)
Jeg mener ikke Rosi er på samme niveau som de andre, selvom jeg holder meget af knægten. Dodo er i mine øjne meget spændende!

Julii Caesares
1297 indlæg.
d. 26. juli 2012

Lige en lille rettelse: Balza er 'kun' 30 år ;-) Han fylder til december.

Kim89
1171 indlæg.
d. 26. juli 2012

Det skulle da ikke være første gang en spiller kunne holde til han var 38år. Det er der faktisk mange der har gjordt før, så hvorfor ikke Balzaretti?

Okay der vil jeg så faktisk modsige mig selv, jeg mener heller ikke Rosi er på samme niveau som de andre, jeg mener han er på et højre niveau end eks Angel og på samme níveau som Taddei.

Det jeg mener er bare at vi trænger lige så meget til en ny venstreback som vi gør til en ny højreback, fordi vi er lort på begge posistioner. Angel er for offensiv og ejer ikke nogen defensive kvaliteter, Rosi og Taddei gør hvad de kan selvom det nok ikke altid er godt nok i nogens øjne, og Dodo skal jeg så ikke kunne udtale mig om, det eneste jeg kender til ham er at han kun har spillet 22 kampe og han har været på kontrakt siden 2009, så det tyder altså ikke på han er så god igen, medmindre han selvfølgelig har været skadet rigtig rigtig rigtig meget, men okay hvis han har det kan man jo så tvivle lidt på han kan holde til serie a

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

#Julii Caesares

ja, okay ;) Tænkte at han var fyld 30 for snart noget tid siden, ergo 30 og nogle måneder = over 30 :P

#Kim

Dodo har jo netop været ude med en grim knæskade. Storklubber som f.eks. Man Utd har jo været ude efter ham og det eneste som stoppede det skifte var efter sigende, at skiftet blev bremset af FIFA, fordi at han var for ung til at en europæisk klub måtte hente ham. Og ellers har han jo spillet for en af de bedste hold i Sydamerika, Corinthians, som jo lige har vundet Copa Libertadores.
Selvom der selvfølgelig findes bedre backs, så ser jeg nu et ret stort potentiale i ham!

[Rettet af: mexes - 27/07/12 - 09:15]

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

Med kun 8 kampe for Corintians kan han ikke have været så stor en del af den copa sejr, Så det kan godt ske han har stort potentiale, men ind til han beviser det, så er han vores næst bedste venstreback efter Taddei.

Så ergo, vi har lige så meget brug for en ny venstreback som vi har for en ny højreback.

nu har jeg tjækket op på det og han var ikke med i nogle af finale kampene, så at bruge det som argument for at han er god er lidt lige som hvis man nu sagde at Brian Laudrup var en god spiller i Milan fordi han var med til at vinde champions league i 1994 (han spillede 18 kampe) Så det er meget muligt Dodo har stort potentiale, men han skal først til at vise det nu, fordi han har ikke spillet kampe nok i brasilien til at bevise det der.

[Rettet af: kim89 - 27/07/12 - 14:34]

Lamela
2782 indlæg.
d. 27. juli 2012

Jeg tror ikke dodo er købt til at bevise noget for Roma nu. Men det kommer, han er blot 18/19 år, han skal formentligt nok være et par år i skyggen af nogle ældre og rutinerede spillere, indtil han for alvor skal slå igennem.

Men vi skal bestemt have to backs, der kan klare presset i en klub som Roma, en spillere, som skal kunne noget begge vejs. Balzaretti vil være en fantastisk tilføjelse. Palermo har sat deadline til 31.7, så Sabatini & co. skal skynde sig, hvis de vil have fat i ham.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

vel talt Lamela :-)

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

Jeg har aldrig sagt, at han har været med til at vinde Copa Libertadores? Jeg nævnte, at han spillede for klubben, ikke andet. Man må vel formode, at det ikke var uden grund, at han var i den klub. #Kim, nej han var ikke med - han var jo skadet, som jeg ligeledes skrev. Jeg skriver jo netop også, at jeg ser et potentiale i ham, ligesom I andre gør. Hvis de kampe han har haft en Brasilien ikke har været nok til at vise sig frem, hvordan i alverden er han så kommet på kontrakt i en europæisk storklub? Dodo er et talent og det talent skal nu udleves, når han bliver sin skade helt kvit.

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

Det er vel igen bare en af Sabatinis skøre ideer, med at hente alle de unge spillere han kan komme til lige som sidste år og hvordan var det nu lige det gik?? ikke for godt, så jo vi skal smide hele pengepungen efter en spiller som Balzaretti, selvom nogle her inde ikke mener vi behøver ham.

Undskyld så misforstod jeg det du skrev, fordi jeg læste det som om du brugte Copa sejren som argument for at han er god.

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

Nej brugte den som argument for, at han kom fra en god klub.
Ikke for godt??? Whaaaat??? Lamela er da så sandelig en opcoming stjerne, det kan der da ikke tvivles om? Og Lopez? Ham har jeg så sandelig store forventninger til for fremtiden. Især efter hans indsat mod Liverpool. Og Pjanic var måske i mine øjne, hvis ikke den bedste, så en af vores bedste sidste år! Men mange af "de unge" er jo kommet direkte ind på Primavera, og der gør de jo fin figur. Så forstår slet ikke at du mener, at de unge spillere har gjort det skidt!

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

Lamela og Pjanic slog til sidste år, Lopez kommer muligvis iår. Dem jeg tænker på er Angel, Bojan, Kjær osv. de gjore det okay, men ikke godt nok når man tænker de blev købt. Hvis primavera spillerne havde spillet på samme måde havde det været okay da de er af klubbens egen avl, men de spillere der er købte spillere, så dem forventer jeg mig mere af.

Talenter er noget man skaber i klubben selv, det er ikke noget man køber, det man køber er en 100% færdig udviklet spiller. Sådan ser jeg det.

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

I såfald er du bare uenig med Sabatinis og Romas købestrategi. For vi har godt nok købt mange spillere fra udlandet, som er gået ind på Primavera holdet. Det er et faktum.
Kjær blev ikke købt og man kan vel godt kalde Bojans ophold for en lejeaftale ligeså. At Angel så ikke har slået igennem er helt rigtig, men vil nu ikke kalde om en af "de unge". Her tænker jeg mere 16-19 årige. Bojan og Kjær synes jeg alt i alt havde at de havde en fin sæson. Bojan kom dog først i omdrejninger til sidst. Talenter kan i mine øjne godt købes. Roma har købt utallige ikke færdigudviklet spillere her på det seneste og det er altså bare et faktum.

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

Problemet er jo bare hvis vi henter unge udlændinge ind til Primavera holdet, så ender vi med et hold lidt lige som Arsenal uden spillere på holdet fra det land holdet holder til i og det må bare ikke ske. Italiensk hold = grundstammen på holdet skal være fra Italien.

Ja Bojan og Kjær var lejet, men de tager stadig pladser fra vores unge spillere. og ja måske gjorde de det ok, men det er bare ikke nok af udenlanske spillere i min verden, så skal de gøre det et eller andet sted mellem over middel og perfekt før det er iorden.

mht Angel så er det jo en smags sag om man vil kalde ham ung eller ej, jeg syntes han er en af de unge.

Man kan godt købe talent, jeg syntes bare det er en trist udvikling i sporten, jeg er mere til det der med at hver klub laver sine egne spillere også henter man 2-3 stjerner til at supplere med. men okay skal man købe talenter skal de være fra Italien hvis du spørg mig, og også gerne fra Brasillien, men så skal de sgu også have slået igennem, i hjemlandet.

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

At Roma henter unge ind på Primavera holdet fra udlandet er bare realiteten. Om man vil det eller ej.

Du modsiger altså lidt dig selv nu:

"Talenter er noget man skaber i klubben selv, det er ikke noget man køber, det man køber er en 100% færdig udviklet spiller. Sådan ser jeg det."

hvorefter du skriver:

"Man kan godt købe talent, jeg syntes bare det er en trist udvikling i sporten, jeg er mere til det der med at hver klub laver sine egne spillere også henter man 2-3 stjerner til at supplere med. men okay skal man købe talenter skal de være fra Italien hvis du spørg mig, og også gerne fra Brasillien, men så skal de sgu også have slået igennem, i hjemlandet"

Hvis der er tale om store talenter, så gør det mig ikke så meget hvor de kommer fra. Men jeg er glad for, at Roma har så mange fra deres eget akademi både på førstehold, såvel som primavera. Det er noget vi kan være stolte over!

[Rettet af: mexes - 27/07/12 - 16:27]

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

Det ved jeg godt jeg gør, men hvad er der skidt i det??? jeg bliver jo altid beskyld for at se for sort og hvidt på tingene.

Og nu siger jeg at jeg ikke syntes man skal købe talenter, men man skal skabe dem selv, men jeg siger så også at skal man købe dem skal de være fra Italien eller Brasillien.

Ja det er en realitet, men derfor kan man da godt være imod den realitet :-)

Det er for så vidt også mig ligegyldigt hvor de kommer fra, hvis de er store talenter, dog helst ikke fra Spanien, da det så ville betyde at jeg skulle hade dem som pesten når de spiller på landsholdet og elske dem når de spiller for Roma. Et så stærkt had kærligheds forhold til en spiller kan jeg ikke have.

[Rettet af: kim89 - 27/07/12 - 16:31]

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

Man er vel ikke særlig troværdig i en diskussion, hvis man modsiger sine egne holdninger/argumenter? :)

Jeg synes også, at vi har købt overraskende mange ind på primavera, men lad os håbe det vil gavne i fremtiden! Heldigvis har også mange talenter selv ! Alt for mange fristes man til at sige... Men det er vel nok også derfor at så mange af dem ryger afsted før de overhovedet får chancen..

Jonas
4091 indlæg.
d. 27. juli 2012

Spændende diskussion drenge - men den passer vist ikke ind i denne post :)

mexes
2516 indlæg.
d. 27. juli 2012

Nej, nu du siger det Jonas... :)

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. juli 2012

Ja nu du siger det jonas, så må vi hellere stoppe :-)

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 27. juli 2012

Husk natmaden El Salvador - Roma :)

AndersRoma
1020 indlæg.
d. 28. juli 2012

Er jeg den eneste der sidder lidt og mangler link?

Giallorossi
372 indlæg.
d. 28. juli 2012

Kan intet finde -det eneste pt. er en mand der sidder og filmer det med mobil. Link-tekst

ret så sjovt egentligt.

[Rettet af: Giallorossi - 28/07/12 - 02:19]

Lamela
2782 indlæg.
d. 28. juli 2012

Samme her.

Kan ikke findet noget, der virker.

Lamela
2782 indlæg.
d. 28. juli 2012

http://www.thefirstrow.eu/watch/132429/1/watch-as-roma-vs-el-salvador.html

Det her ligner noget fra en mobil telefon.

Den er sku ikke noget værd. Nat Nat :)

[Rettet af: lamela - 28/07/12 - 02:25]

Giallorossi
372 indlæg.
d. 28. juli 2012

Jeps, samme som jeg smed ind - jeg vil give op og gå i seng, godnat.

Jonas
4091 indlæg.
d. 28. juli 2012

En lille smule bedre stream..

Men gal hvor er det bittert!

totti er gud
1115 indlæg.
d. 28. juli 2012

Osvaldo og Bojan scoringer... samt rødt kort til vores nye mand Tachtsidis

men kampen gik helt amok til sidst, med bane løber og El Salvadors tilhænger smed med vand flaske efter spiller og vagter....

men vores defensiv sejler sku igen i denne kamp....heldigt el Salvador er så uskarpe

men flot mål og opspil til 2-1

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 28. juli 2012

Nogen der har et link til nogen highlights?

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 28. juli 2012

Vi kan så absolut ikke sige noget negativt om vores venskabskampe. Vi har virkelig gjort det godt. Offensiven ser rigtigt god ud og vi har spillet nogle gode kampe. Forsvaret har som sædvanligt været meget dårligt. Men som jeg hele tiden har syntes, er det mere et resultat af dårlige spillere end dårlig taktik. Det virker til at der nu er fokus på forsvaret. Piris er kommet ind, og med Torosidis har vi fået 2 højrebacker der kan forsvare! Venstrebacken ser også ud til at blive skiftet ud med Angel nu. Der må vi også gerne få en mellemrutineret spiller der kan forsvare ind.

Midterforsvaret halter stadig. Castan må ses som fast mand syntes jeg. Til ham mangler vi endnu en fast starter, og med Burdisso som reserve vil det også komme til at se glimrende ud.

Derudover virker Zeman virkelig til at kunne motivere holdet. Noget som jeg syntes der har manglet meget af i sidste sæson. De kæmper virkelige for hinanden.

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 28. juli 2012

Hvad skete der i slutningen af kampen? Hvorfor blev Tachtsidis udvist?

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 28. juli 2012

Highlights:
Igen Heinze og Lobont ser igen heller ikke for godt ud.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 28. juli 2012

http://www.101greatgoals.com/gvideos/roma-2-el-salvador-1/

totti er gud
1115 indlæg.
d. 28. juli 2012

nej skidt af lobont... skud langt ude fra den skal han have...

Tachtsidis laver en lidt hård tackling, da spillerne er lidt oppe at køre de sidst 10-15 min, og en af El salvador spillerne puster sig op foran Tachtsidis efter tacklingen, og så går Tachtsidis over stregen og skuber....lidt skidt hvis han har nemt ved det, da vores egne spiller ikke kunne få ham til at falde til ro......

men ellers gjorde han det super

Andreas
789 indlæg.
d. 28. juli 2012

Lidt "highlights"
Link1
Link2

Stol i hovedet p Lazio

Arsi
763 indlæg.
d. 29. juli 2012

http://www.youtube.com/watch?v=VlpvBcBnAFw

Her kan man se lidt for den rolige venskabskamp...

Virkelig dårlig stil af Tachtsidis! At han også opfører sig sådan over for medspillere.
Mangel på respekt. Han skal huske hvem han repræsentere.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 29. juli 2012

vi ved jo ikke hvad ham den anden gjorde eller sagde....

Lamela
2782 indlæg.
d. 29. juli 2012

Det har desværre være Roma's problem all time. Spillerne frustreres for nemt og over opheder i situationerne.

Totti, DDR, Mexes, Mancini osv. som de seneste.

[Rettet af: lamela - 29/07/12 - 21:11]

Arsi
763 indlæg.
d. 29. juli 2012

Zmartguy: Det kan da være fuldkommen ligemeget hvad ham den anden gjorde eller sagde??

Som professionel fodboldspiller ved du at sådan noget slet ikke hører hjemme på en fodboldbane, så må man tage den efter kampen.

At man nærmest får sig en verbal slåskamp er helt ude i hampen.

mexes
2516 indlæg.
d. 30. juli 2012

Helt enig med Arsi. Vi har allerede tidligere herinde debateret lidt om Tottis spark på Balotelli og det er lidt det samme her. Lige meget hvad modstanderen har sagt eller gjort, så skal han være professionel nok til, at håndtere sådan en situation. Med Tachtsidis kan det trods alt undskyldes lidt med hans alder, hvilket det jo ikke kunne med Totti.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 30. juli 2012

nogle der kan se eller forklare hvad der er sket på banen, nu hvor zeman er trådt til.
kan man se forskel på roma under LE og under Zeman?.

MY
182 indlæg.
d. 31. juli 2012

Det er lidt svært at vurdere endnu. Træningskampene har jo både været en blanding af meget forskellige startopstillinger og en omstillingsfase fra L.E.
Det jeg synes man kan se indtil videre er selvfølgelig et meget direkte og fremadrettet spil. Man bruger ikke tid på at spille rundt, men søger hellere den dybe stikninger eller det hurtige løb. Angriberne søger oftere boksen og backerne trækker op som kantspillere. Midtbanen er også mere offensive og forsøger de målsøgende løb i kombinationsspil med angriberne der søger centralt og backerne der så bliver wings.

Jeg synes godt man kan se forskel fra L.E, specielt som nævnt i et mere direkte spil mod målet end sidste sæson. Men igen, det er tidligt endnu at snakke om de helt store ændringer.

Jonas
4091 indlæg.
d. 01. august 2012

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 04. august 2012

Nu er USA'touren færdig, men ser nu stadigvæk denne tråd som venskabskamp tråden.

Roma spiller i morgen venskabskamp imod ATV Joiner Irdning.

Kick-off er 17:30.

Den kamp må gerne vindes ;)

Desuden rygtes det at Roma før Serie A begynder, skal spille en venskabskamp imod Aris Saloniki på Stadio Olimpico.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma