Kategori: Kampe
Sæsonen og ikke mindst Luis Enriques sidste kamp som Roma træner, står for døren. Roma møder søndag kl.18.00 Cesena.
Optakt
Roma har ikke det store at spille for ud over æren. Europa er langt væk og nu skal klubben give fansene og ikke mindst Enrique en flot afsked. Sidst da Roma mødte Cesena, spillede de en af sæsonens bedste kamp og vandt 5-1. Ville det ikke være en god måde at slutte sæsonen af på?
I mine øjne handler det mest om at få afsluttet sæsonen, så arbejdet kan gå i gang. Baldini skal finde en ny træner og Sabatini skal ud og hente forstærkninger i truppen. Roma står foran endnu en travl sommer og Enriques fratrædelse, gør den blot endnu mere hektisk. Montella og Villas Boas spørger i kulissen. Jeg mener dog ikke vi starter forfra, men blot bygger videre. Denne sæson har vi fået skabt et fantastisk fundament for at skabe en storklub og få succes, ved at få nye amerikanske ejere, med styr på økonomien og folk som Baldini og Sabatini ind i ledelsen. Jeg er fortsat positiv og venter med spænding på hvad der vil ske henover sommeren.
Tilbage til kampen. Cesena er ligaens absolutte bundprop og er for længst rykket ned med 10 point op til nærmeste hold og hele 17 point Genoa over stregen. Det skulle derfor gerne betyde tre point til Roma, men intet har været sikkert med Roma denne sæson. Roma ligger på en nuværende 7. plads uden mulighed for at rykke længere op i tabellen.Roma har dog chancen for at blive overhælet, da man ligger a point med Parma.
Stek, Burdisso, Juan og Cassetti er alle ude med skader, mens Taddei har karantæne.
Forventet opstilling:
Corriere (4-3-1-2):
Lobont; Rosi, Kjær, Heinze, Marquinho; Pjanic, De Rossi, Gago; Totti; Lamela, Osvaldo
Gazzetta (4-3-1-2):
Lobont; Rosi, Kjær, Heinze, Angel; Pjanic, De Rossi, Marquinho; Totti; Bojan, Osvaldo
Kampen vises på Canal+ Sport 1 og selvfølgelig Danmarks Roma bar Krølben I københavn.
[Rettet af: geggeri - 12/05/12 - 19:38]
CESENA-ROMA
Roma (4-3-3): Lobont; Rosi, Kjaer, Heinze, José Angel; Pjanic, De Rossi, Marquinho; Lamela, Totti, Bojan
Det ligner et vinderhold!
Okay tak andreas :)
Umiddelbart fungerer det fint i dag med Totti, Lamela og Bojan.
Dejligt offensivt :)
Det ser godt ud. Hvorfor spillede vi ikke sådan her i hver kamp??
Godt at se drengene rejse sig og spille noget okay fodbold, det så sgu ikke for godt ud efter de første 10 minutter! :) LE har fortjent en ordentlig afsked, synes jeg.
[Rettet af: Romaneren - 13/05/12 - 19:19]
Sidste kamp hvor der absolut INTET er at vinde eller spille for også score vi 3 mål.
Men @SkyttO husk nu på at det er imod næstsidste pladsen. Så ro på.
Kæft det er til at brække sig over de spillere at de først præstere nu. Kæft hvor bliver man sur når vi IKKE skal spille Europæisk fodbold.
For ANDET år i træk.
HATE THE PLAYERS
LOVE THE CLUB
haha greco .. du er så fucking ringe ..
Haha.. vi har nok serie a's ringeste forsvar.
Det var så den sæson! Ser frem imod endnu en spændende og travl sommer ;)
Så er sæsonen officielt slut, og for mig har denne sæson været den hidtil dårligste i mine 4 år som Roma fan.
Spillet har været alt for svingende,enten har vi vundet 5-1, 4-0 osv. eller også har vi tabt til de små hold, og ikke mindst 2 gange til Merda. Spillerne synes jeg ikke har været engerede nok når det virkelig galt, og set med vores boldbesiddelse og forsøg på mål, så er det virkelig skuffende at vi ikke har vundet mere, end vi har. Det er som om at Luis Enrique ikke rigtigt kunne få spilleren tilpasset til hans system, og så har vores nyindkøbte ikke rigtig imponeret. Og det at vi misser europa igen, er bare katastrofalt. Roma har en status der gør at de burde spille Europæisk fiodbold hvert år, så medmindre der kommer endnu en match-fixing skandale, så kommer vi ikke i europa iår.
Dog er jeg stadig fortrystningsfuld, da Benedetto stadig er en målrettet mand, og at han har tænkt sig at føre sine ideer ud i livet, mht. Nyt stadion, de mange spillere som rygtes til klubben, brande Roma i USA, osv. Der kommer til at ske mange ting i den nærmeste fremtid, og jeg er sikker på med nye spillere, en ny træner og en helt ny indstilling til spillet, ja så kan næste sæson jo kun blive bedre, end den nu afsluttede lorte sæson.
Den her sæson skal ikke bare glemmes, den her sæson kan der kun læres af, og jeg håber virkelig at vi får et stærkt hold op til næste sæson, og lægger stærkt ud fra start. Jeg tror kun at det kan gå bedre. Nu er det første år af vores projekt slut, og selvom LE har forladt os, så må der jo bare være en anden til at føre det videre(forhåbentlig Villas Boas). Vi kommer stærkt igen næste sæson er jeg sikker på.
Forza Roma!!!
Ti AMO!!!
Statistikker for sæsonen 2011/2012
Flest Kampe:
Bojan 37.
Maarrten Stekelenburg 33.
Gabriel Heinze 32.
Gago 32.
De Rossi 32.
Jose Angel 31.
Totti 31.
Pjanic 31.
Lamela 31.
Daniel Osvaldo 26.
Taddei 26.
Borini 26.
Simon Kjær 24.
Simone Perrotta 23.
Aleandro Rosi 22.
Simplicio 22.
Greco 21.
Juan 16.
Marquinho 15.
Burdisso 12.
Viviani 9.
Marco Cassetti 9.
Bogdan Lobont 9.
Boriello 8.
David Pizarro 7.
Cicinho 5.
Caprari 3.
Gianluca Curci 3.
Tallo 3.
Okaka 2.
Piscitella 2.
Valerio Verre 1.
Matteo Brighi 1.
Flest mål:
Daniel Osvaldo 11.
Fabio Borini 10.
Totti 8.
Bojan 7.
Erik Lamela 6.
Simplicio 4.
De Rossi 4.
Juan 3.
Marquinho 3.
Pjanic 3.
Burdisso 1.
Gago 1.
Taddei 1.
Simone Perrotta 1.
Flest Assist:
Totti 7.
Pjanic 7.
Erik Lamela 6.
Daniel Osvaldo 5.
Gago 4.
De Rossi 3.
Aleandro Rosi 3.
Greco 2.
Boriello 2.
Bojan 1.
Taddei 1.
David Pizarro 1.
Jose Angel 1.
Juan 1.
Flest gule kort:
De Rossi 9.
Gago 8.
Totti 8.
Pjanic 7.
Heinze 6.
Bojan 4.
Taddei 4.
Simon Kjær 4.
Jose Angel 4.
Simplicio 4.
Daniel Osvaldo 3.
Borini 3.
Marquinho 3.
Juan 3.
Lobont 2.
Burdisso 2.
Cassetti 2.
Greco 2.
Aleandro Rosi 2.
Erik Lamela 1.
Perrotta 1.
Viviani 1.
Flest røde kort:
Maarten Stekelenburg 2.
Osvaldo 2.
Gago 1.
Bojan 1.
Lamela 1.
Simon Kjær 1.
Juan 1.
Jose Angel 1.
Marco Cassetti 1.
Simon kjær fik da både rødt med siena og mod lazio? eller husker jeg forkert? :))
Hmm i følge dr.dk/sporten gjorde han ikke ?
Men kan godt være du har ret :)
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4