Kategori: Kampe
Der har været talt meget om LE efter de seneste nederlag. Også - som I ved, her på sitet.
Sejren over Udinese (god kamp i øvrigt) har måske dæmpet den. Men hvis vi kommer ud for endnu et uventet nederlag (Viola hjemme, Chievo eller Cecena ude), så bliver der ballade igen.
og det desværre næsten med statsgaranti. I hvert fald hvis man ser på Romas nuværende form:
Status for de seneste 10 Roma-kampe er:
5 sejre, 0 uafgjorte og 5 nederlag.
Heraf 1-4 mod Atalanta, 2-4 mod Lecce og 0-1 mod Cesena.
(Lazio og Milan var de to sidste).
Der er skidt og det vidner om et ekstremt ustabilt hold, der åbenbart ikke kan præstere mod små hold. Eller i hvert fald har mere end svært ved at klare sig mod contra-hold.
Eneste grund til, at Roma pt ligger nummer fem er, at de andre tophold (heldigvis) viser lige så svingende form.
Et par eksempler fra de seneste 10 kampe:
Udinese: 2 sejre, 4 uafgjorte og 4 nederlag.
Napoli 5 sejre, 2 uafgjorte og 3 nederlag. (Her er det dog bare blevet til 2 point i de sidste 5 kampe!)
Inter: 3, 3, 4.
Catania 4,2,2
Og nå ja: Lazio, der ligger 4 foran drengene, også 5 sejre og 5 nederlag.
De næste uger bliver sindssygt spændende. Men hvis holdet igen underpræsterer i de kampe, vi bare skal vinde, kan det ende med en ærgerlig 6.-plads.
Og så bliver det næppe sjovt at være Louis Enrique i Rom og omegn. Eller Thomas Di Benedetto, hvis han beholder ham.
Jeg håber at jeg får uret. Og at LE bliver.
Men jeg frygter det værste - heraf ikke mindst konsekvenserne. For hvilke andre trænere er der lige, der har en så positiv fodboldfilosofi og som er realistisk som ny "mister" for Giallorossi?
Jeg mener hverken Capello, Carletto Ancelotti - eller Montella for den sags skyld - står for en positiv fodboldfilosofi.
Mne sig frem, hvis I er uenige. Og kom gerne på et bud et bud på en afløser med en positiv fodboldfilosofi!
:-)
hvis det sker, så er jeg lige glad med hvem det bliver der skal afløse ham, det eneste krav jeg ville have til en træner er. Han skal være en Roma dreng :-) Så er spille stilen i mine øjne ligemeget, dog må det gerne være noget hvor man meget gerne vil holde nullet i hver kamp :D
Ja, for træneren der helst ikke vil holdet nullet hver gang hænger på træerne
Ja de er i alle de små klubber hvor de er nød til at spille mega definsivt for at overleve, giv dem de muligheder for at hente spillere som en træner i Roma ville have og du vil se begyndelsen til det bedste forsvar verden nogensinde har set :-)
Jeg tror ikke, jeg overdriver, hvis jeg siger, Roma har den langsomste forsvar i ligaen. Den centrale forsvarspillere for langsomme, og lave? lige undtage Kjær. Desuden så, er de nogle ræve, der har toppet for længst. Det er fint med rutine i forsvaret, men det skal ikke kun være det. Der skal mere power og energi i forsvaret. Et par gode centrale forsvarsspillere, og ny højre back, der faktisk kan spille pladsen. Rosi er omskolet. Jeg kan godt lide drengen, men han er ikke fremtiden på pladsen. Begynd med dem, så skal vi nok holde nullet i flere kampe næste år.
L.E forsvinder, så tror jeg Roma vil hente en AVB. Han ligner rigtig meget L.E. Men har dog mere rutine bag sig end L.E.
Hvem jeg ønsker? Ja, svaret er enkelt, Capello. Statsgaranti for betonforsvar og effektiv angrebsspil. Kedelig ja, men jeg vil sku gerne flere pokaler.
Jeg håber L.E bliver, også selvom vi kun bliver nr.6. Tror man ville gøre sig selv en bjørnetjeneste ved at ansætte en Capello eller lignende. Roma har for første gang i mange år fundamentet til noget rigtig stort, det L.E vil gennem sin spillestil skaber hele tiden rygter om spillere på vej til klubben fra andre store klubber. For første gang i mange år slipper vi måske for at købe spillere, der ikke kunne bruges andet steds, eller spillere der smutter ved kontraktudløb.
Jeg er rigtig positivt stemt overfor L.E, og selvom vi kun bliver 6. synes jeg, at han skal have lov til, at for alvor vise, hvad han kan efter endnu et transfervindue. Hvis ikke dette er tilfældet ser jeg gerne en AVB tage over.
Nu ved jeg godt at vi ligger og kæmper/drømmer om en mulig Champions League plads - hvilket selvfølgelig ville være fantastisk!
Men hvis jeg lige prøver at kigge tilbage til sæson start, var jeg vist ikke den eneste der ville være tilfreds med en placering i top 6, da det er en opbygningssæson!
Nu ligger vi 5. med mulighederne for at nå CL, og selvfølgelig er folk optaget og blændet af det - men prøv nu lige at husk tilbage på før sæsonen. Der ville vi være meget tilfredse med EL bold!
Og så til noget helt andet, så tror jeg simpelthen ikke på at Enrique ryger til sommer, medmindre han selv vil. Alle i ledelsen har gang på gang været ude og sige at dette er et langsigtet projekt. Og det vil være at erkende at det hele er en katastrofe, hvis man fyre Enrique til sommer - og det tror jeg ikke på sker. Sabatini vil helt sikkert også hente en del nye spillere ind, mest til forsvaret og derfor får Enrique helt sikkert endnu en sæson i klubben.. Bare min mening..
Jeg tror ikke på LE bliver fyret, og det er lige meget hvordan resten af sæsonen ser ud. Tror ikke de ryger længere ned end 6 pladsen, og det er min bog også godkendt, og det tror jeg bestemt også det er i ledelsens. Det er kun fordi andre tophold underpræstere, at vi overhoved har chancen for CL fodbold.
Før sæsonen tror jeg ikke at der var nogen der troede på CL med Milan, Inter og Juve og kun 3 pladser. Herefter kommer Napoli og Lazio som har præsteret stabilt gennem flere sæonner. Synes synes vi skal håbe på den CL plads, og hvis ikke det sker, være glade for en god sæson, hvor der godt nok er langt mellem de dårlige og de bedste præstationer. Dette synes jeg dog kun giver grobund for optimisme. Til næste år er dette projekt mere forankret, vi har forhåbentlig hentet noget nyt blod til forsvaret, og så bundniveauet hæve sig og det vil give flere point i sidste ende.
Jeg er ikke i tvivl om at LE bliver, ellers var han røget. Nogle af de bundpræstationer der er leveret, kan han ikke klandres for. Min tiltro er stort holdet, LE, Sabatini og hele projektet.
Selvom jeg ønskede LE fyret lige efter Lecce kampen, var det en for hurtig udmelding. Og det siger jeg ikke bare fordi vi vandt imod Udinese. Vi skal stadig lære at vinde vores udekampe.
Selvfølgelig skal man ikke fyrre træneren så tæt på sæson afslutningen, men hvis vi ikke får minimum en 5. plads, så skal LE fyrres lige på stedet.
Vi skal have den 5. plads, lige meget hvad.
Nu mangler der vist nok 6 runder og lad bare LE få dem.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0