Kategori: Kampe
Roma møder lørdag kl. 18 Serie A’s førerhold AC Milan på San Siro. Bestemt ikke nogen nem kamp, men med to sejre i bagagen (mod Palermo og Genoa) og et Milan hold som netop røg ud af Coppa Italia efter forlænget spilletid og onsdag møder Barcelona i Champions League, er jeg slet ikke så negativ.
Milan stillede med stærkeste opstilling mod Juventus i Coppaen og måtte ud i forlænget spilletid, hvilket forhåbentligt betyder at der er lidt trætte ben på lørdag, samtidig med fokus allerede kan være rettet mod deres svære Champions League opgør mod Barcelona.
Enrique har endnu ikke udtaget sin trup, men den forventede opstilling ser således ud:
Corriere (4-3-1-2):
Stek; Angel, Heinze, Kjær, Rosi; Gago, De Rossi, Greco; Totti; Borini, Lamela
Gazzetta (4-3-1-2):
Stek; Angel, Heinze, Kjær, Rosi; Gago, De Rossi, Pjanic; Totti; Borini, Lamela
Totti står til at vende tilbage, mens Pjanic er tvivlsom. På trods af et godt ind hop af Bojan tror aviserne ikke på han starter inde.
Burdisso og Juan er stadig ude med skader.
Milans forventede opstilling:
(4-3-1-2):
Abbiati; Mesbah, Silva, Mexes, Bonera; Aquilani, Van Bommel, Nocerino; Emanuelson; Ibrahimovic, EL Shaarawy
Milan har flere spillere ude med skader: Robinho, Cassano, Merkel, Strasser, Flamini, Pato, Abate.
Mens Antonini har karantæne.
Jeg er sikker på at Heinze og Kjær står overfor en kæmpe udfordring i form af Zlatan og det kan komme til at afgøre kampen. Men jeg er positiv og tror på et godt resultat – ja 1 eller sågar 3 point!
Igen denne gang vil kampen blive vist på Danmarks Roma Bar Krølben i København:
2 sejre i streg. Er det ikke hvad nogen vil kalde en stime? At vi så samtidig har holdt buret rent og de to midterforsvarer som vi alle med rette har tvivlet på, virkelig har mandet sig op og leveret rigtigt pæne præstationer. Men denne gang bliver de virkelig sat på en prøve når de skal op imod AC Milan med en Zlatan i irriterende god form.
Mandagens kamp mod Genoa var et foreløbigt højdepunkt for os danske Romanistas. De præcise tal kunne ingen blive enige om. Men over 30 det var vi i hvert fald og det er ekstremt imponerende især når man tænker på at kampen blev spillet en mandag aften!!!
Derfor håber vi selvfølgelig på at se så mange af Jer igen!
Der er kampstart kl. 18.00. Men lad os mødes lidt før og her tænker vi kl. 14 i Kongens Have lige ved Nørreport, her vil vi nyde lidt kolde øl og nyde det gode vejr som der er blevet lovet i dagens Go' Morgen DK. ca. 15.30 vil der være afgang mod Krølben, så vi tidsnok kan dekorere lokalet og få nogen gode pladser. Håber på at se ligeså mange mennesker som til Genoa-kampen.
Kampen vil formentlig også kunne ses i Århus.
[Rettet af: Jonas - 23/03/12 - 11:03]
Jeg mener Simon er skyld i Zlatans 2. mål! Han kan se bolden hele vejen og han burde bare ha bakket tilbage og så heade bolden væk...
Ja, det kan du måske have ret i, men sådan som jeg ser det prøver han at skubbe Zlatan væk, hvilket ikke er nemt.
Asroma87 - Jamen for fanden da! Han kan da stort set ikke gøre noget når Zlatan strækker sine arme ud.. Han er jo et bæst og nærmest urokkelig!
Simon Kjær er 100% ALENE skyld i det andet mål - om i så vil indrømme det eller ej!!
Kjær og Taddei kan jo ikke finde ud af noget som helst!
De Rossi og Totti var helt væk idag!
Var Totti og De Rossi nu også helt væk idag???? sjovt nok gik alt galt efter Totti blev skiftet ud.
Og kan Kjær og Taddei ikke finde ud af noget???? de kan da finde ud af mere end Rosi og Bojan kan.
Rosi fejler hele tiden og Bojan, han løber jo rundt uden nogen sans for noget som helst, han kan ikke score han kan ikke ligge op, han kan ikke en skid.
Taddei, De Rossi og Totti tilføjer da i det minste rutine.
RUTINE!?
Hvad er det helt præcist? Taddei kunne jo ikke lave en ordenlig aflevering idag! De Rossi - var han overhovedet på banen? Totti - Kalder du det rutine, og prøve og lob den ind fra 30 meter, istedet for at hamre den ind??
Og hvad tilføjer Kjær?? Udover at lave fejl der fører til mål?
rutine er at holdet spiller forholdsvis roligt, og at de kommer oven på efter eks. milans mål.
Kjær han har de sidste 3 kampe præsteret forholdsvis godt, jeg helder dog stadig til at man ikke skal forlænge med ham, da prisen for ham er alt for dyr.
Pointen er ihvertfald at det er de "nye" spillere der skal tage skrallet hvis det er og IKKE De Rossi, Totti og Taddei, de har bevist deres hver ved at være loyale og derfor skal de have lov at spille så længe de vil. Roma skal ikke være en klub som Juventus og Real Madrid der bare siger farvel og tak for lort til deres loyale spillere som de to klubber gjore med Del Pierro og Raul.
Så fordi de har været loyale er deres niveau og præstationer ligegyldige? Man skal bruge spillere efter hvordan de præsterer, ikke efter hvor længe de har været i klubben. Taddei har jo slet ikke niveauet og Totti har ikke spillet godt i mange kampe nu. De Rossi er en anden sag. Han spiller skidt i dag, men har spillet rigtig godt før og har vist at han er vigtig.
Så må man jo finde en spille stil som de passer ind i. loyale spillere er den vigtigste form for spillere en klub kan have :-)
Synes ikke at kjær skal have alt skylden for det 2 mål. Heinze er også alt for langt fremme på banen, Stek kikser også sit løb, og at Kjær mistimede bolden, var så bare det der gjorde at der blev scoret. Så skulle Heinze da have ligeså meget skyld for at Milan får det første straffespark? Der skal åbenbart være en syndebuk for alting, og at det er Kjær er så bare ærgeligt. Jeg synes at han har gjort det godt på det sidste, og han er i mine øjne er han bedre end Juan og Heinze, og han skal helt klart hentes, da jeg næppe tror det ville være godt at hente 2-3 nye midterforsvarer til sommer.
Omkring det at være en loyal spiller, så mener jeg bare at man skal spille godt, for at spille i Roma. Og fordi en spiller ikke gør det godt i en kamp, er det ikke ens betydende med at han er dårlig. At begynder og sige at Totti ikke præsterer mere, er jo helt hen i vejret. Han er vores taktikker og kreatør på banen, og han er nok en af de spillere der har det største overblik. De Rossi er vores bedste midtbanespiller og er generalt meget stabil. Taddei er på den forkerte position, så det er måske derfor der er mange der synes, at han ikke tilføjer noget somhelst. Hvis en spiller er god skal han spille, hvis han ikke er god skal han ikke være i klubben, og jeg tror om nogen at LE ved hvem der er gode!
Vi skal bare glemme det her ærgelige nederlag, og se fremad mod 2 kampe, som forhåbentlig skulle give os 6 point!
@Kim89
Jeg mener da, det er helt ligemeget om en spiller har rutine eller ej, så skal han da ikke spille hvis han gør det så dårligt som Taddei..
Ang. Totti og De Rossi.. Så ja, jeg er helt enig med dig.. Jeg mente heller ikke de skal ud eller noget, men blot konstaterede at de var blandt de dårligste på banen idag. Jeg mener dog stadig de skal starte inde nu og altid - De er AS Roma!
Men Taddei og Kjær kan jeg virkelig ikke se noget godt i - desværre.. Taddei har rutine, men er slet ikke god nok til Roma. Alt for langsom, kommer ikke frem til noget som helst på kanten og er heller ikke god defensiv. Flere gange i løbet af kampen stod han heeelt forkert defensivt og holdte slet ikke hans position. Kjær laver jo gang på gang kæmpe 'børne'-fejl. Slet ikke god nok til en så stor klub som Roma!
Ang. Rosi og Bojan.. Rosi mener jeg bør starte inde, da alternativerne i truppen ikke er bedre. Men jeg giver dig da ret i, at han heller ikke er god nok (der skal helt klart en ny højreback til). Idag mener jeg dog han gør det okay, prøver og komme frem til noget, er med både defensivt og offensivt.
- Bojan, jeg ved ikke helt med ham. Synes egentligt han gør det okay, men er simpelthen alt for uheldig.
Altså Taddei har jo ikke kostet os mål og så længe han ikke har det gør han det godt nok i mine øjne, dog så jeg faktisk gerne Taddei spille højre back istedet for venstre, fordi når han spiller der så er han mere stabil (i forhold til hvad han plejer).
Kjær kunne jeg heller ikke se noget godt i, men jeg må alligevel sige at han har gjort det bedre de sidste 3 kampe end på noget andet tidspunkt i år.
Bojan. altså knægten er angriber så han skal score mål, og masser af dem og hvad har han scoret??? 3-4. det er ikke nok og han ligger heller ikke op til mål. Så jeg kan godt forstå det folk siger med at han kommer ind med en god energi, problemet er jo bare den energi ikke føre noget med sig :-)
Når det var sidste ord fra mig ind til på fredag, jeg tager til Roma imorgen :D
Drop nu den hetz mod Simon Kjær! den er ALT for "påtaget
og "medløber agtig". Kjær er som den sidste mand med tilbage
og det er ham der for hele skraldet. Han kan ikke gøre meget
i den situation. Zlatan er rigtig god til at bruge kroppen
og Simon er meget bange for endnu engang at skulle præsenteres
for et rødt kort. Så han gør hvad han kan. Det er jo ikke ene
og alene hans skyld at vi taber kampen. Stek kommer også for langt
ud....
"Altså Taddei har jo ikke kostet os mål og så længe han ikke har det gør han det godt nok i mine øjne, dog så jeg faktisk gerne Taddei spille højre back istedet for venstre, fordi når han spiller der så er han mere stabil (i forhold til hvad han plejer)."
Om han koster mål eller ej i kampen mod Milan er da ligemeget. Fakta er at han holder åbent hus i sin defensive side, og er for langsom og sløv i hovedet til at kunne noget offensivt. Han er for DÅRLIG. Det vil koste mål på et tidspunkt.
Jeg er glad for at have Taddei, som et aktiv i truppen,
Men må give Don-Emilio ret i, han ikke bidrog så meget i kampen igår. Havde hellere set Angel på backen, så Milans svage defensive kunne presses mere. Det var latterligt vi skulle tabe kampen igår. Vores hurtige offensive skulle have kreeret mere end tilfældet var igår. Det var simpelthen ikke godt nok. Totti er ikke, hvad han har været, men det tror han selv han er. L.E valg af tage ham ud var korrekt, men der kom ikke noget ud af det, selv om det var dygtige folk der kom ind.
Kjær så ikke for godt ud, men hele bagkæden skulle have skulle skylden for Zlatans mål. Alle stod og sov.
Spillet generelt igår var ikke tilstede, de fulgte desværre ikke op de gode præstationer fra Genoa og Palermo kampen. Der hvor Roma spillede hurtig kombinations spil og førstegang berørringer, kom Milan under pres, men det var som om spillerne ikke selv troede på visionen, og begyndte at spille Ranieri bold i stedet.
L.e burde have tage en sløj og annonym Marquinho ud istedt for en vel spillende Gago. Der var en få der turde afslutte lang udefra. Vores midtbane fik slet ikke fat i noget efter han kom ud.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0