Kategori: Kampe
Så er det imorgen vi møder Viola på Stadio Franchi.
Fiorentina har ikke haft nogen imponerende start på sæsonen og ligger på en skuffende 16. plads, det skal dog lige bemærkes at de kun har fire point færre end Roma på 7.
Fiorentina er dog et hold der aldrig skal undervurderes og med spillere som Gilardino, Jovetic, Vargas og Montolovio, er det bestemt ingen walkover Roma går indtil imorgen.
Roma er selv uden flere skader, hvor især forsvaret er ramt med Burdisso, Kjær og Rosi ude. Mens også Pizarro og Borini er skadet. Osvaldo er som bekendt suspenderet.
LE har udtaget følgende trup:
CAPRARI, CASSETTI, CICINHO, CURCI, DE ROSSI, GAGO, GRECO, JUAN, HEINZE, KRKIC (BOJAN), LAMELA, LOBONT, PERROTTA, PJANIC, SIMPLICIO, STEKELENBURG, TADDEI, TOTTI, JOSÉ ÁNGEL VALDES
Forventet opstilling:
Gazzetta og Laroma, 4-3-1-2;
Stek; Perrotta, Juan, Heinze, Taddei; Gago, De Rossi, Pjanic; Totti; Bojan Lamela
Corriere, 4-3-1-2:
Stek; Taddei, Juan, Heinze, Angel; Gago, De Rossi, Greco; Pjanic; Bojan, Totti
En ting er dog sikkert og det er at Totti er tilbage og han med stor sandsynlighed starter inde!
Roma skal helst vinde og hente noget selvtillid, før de næste to svære kampe mod Juventus og Napoli!
[Rettet af: Jonas - 03/12/11 - 17:52]
Baldini:
"Vi tvivler ikke på vores projekt, absolut ikke. Det er tydeligt, at fansene er ved at miste noget af den store tålmodighed, de har udvist indtil nu, men vi er kun i første år af vores plan. Vi må bevare fokus på de langsigtede mål og fortsætte med at arbejde for fremgang, siger Baldini til italienske medier."
Hvordan er folk ikke kan indse at de vender sig alt for hurtig imod den klub de burde støtte, er mig en gåde.
Bak nu op, og giv projektet en reel chance. Den her sæson, er og bliver første sæson for noget meget anderledes i AS Roma - og italiensk fodbold generelt. Nye tanker, ska have tid og plads
Syns det er lækkert med alle dine udtagelser "ASRoamDk" syntes godt om dem! :D
og har det på samme måde.
er sikker på næste sæson bliver kanon hvis man lader arbejdet blive fuldført!
Ståle Solbakken i FCK i 2006. Godt nok blev de mestre i første sæson, men ham og holdet var genstand for megen kritik. Indkøb som senere fik gjort deres kritikere til skamme, slog igennem med tiden.
Hvad gjorde FCK til det hold mange danskere elskede at se i CHL sidste sæson?
Var det tillid og tid til en træner og et projekt, eller desperat fyring i samme øjeblik der opstår lidt modgang?
Ancelotti havde ikke speciel succes i Milan til at starte med så vidt jeg husker. Men han fik bygget et godt kollektiv op med tiden, som virkelig fik manifesteret sig især internationalt.
Ferguson havde ik succes i starten i United, men et er en helt anden historie.
Jeg synes der er utrolig mange eksempler på at man skal give tingene tid, istedet for at forvente en træner bare får succes med det samme. Et hold skal bygges op, spilles sammen og rettes til hen af vejen. og det er præcis det som roma er igang med. der bliver rettet til i januar det er jeg helt sikker på, og så kommer roma stærkere ud til 2.halvdel af sæsonen.
Og jeg er sikker på at fx Kjær og Bojan vil bevise deres værd.
Noget af det man må forstå med FCK er, at klubben har fastlagt et koncept som med årene har sat sig dybt i klubbens rødder.. Et koncept som man hyrer cheftræner og spillere efter. Cheftræneren hyres ikke for, at bidrage med et nyt koncept eller system.
Solbakken fik stor kritik i sin første periode hos FCK. Reelt var det først sidste sæson, at det hele gik op i en højere enhed og Solbakken fandt sig selv, hvilket resulterede i en uhørt sæson. Samtidigt kan man argumenterer for, at ansættelsen af Bård Wiggen (assistent træner) bidrog med noget som fik tingene til at flyde.
Modsat i år, hvor tingene synes at blive værre med tiden. Grundlæggende har man begået nogle af de samme fejl som i Rom.
Hos Roma er det hele nyt. Bestyrelsen, staben, spillerne og konceptet. Og vi taler ikke bare en formationsændring, men en decideret revolution af spilkonceptet. Spillet har jo til tider fungeret og man har kunne se Enrique's ideer. Alt for ofte er kampene blevet tabt på grund af grumme forsvarsfejl og i min optik har man overvurderet bagkædens niveau - både den gamle garde såvel som de nye, og det har været den største fejl. Det falder i sidste ende tilbage på sportsdirektøren, som ikke har gjort sit arbejde godt nok. Enrique har selvfølgelig noget at sige, men ansvaret ligger i sidste ende hos Sabatini.
Offensivt har der været fine takter, men den italienske mentalitet er indgroet hos mange af spillerne, hvilket resulterer i at det synes umuligt at køre 90 minutter af Enriques filosofi. Det tager lang tid at ændre på så fundamental en ting.
[Rettet af: Julii Caesares - 05/12/11 - 17:23]
Som du kan dog kan sige det, Simon;) (Julii Caesares)
Jeg er 100% enig...
For at bygge et godt hold op, skal man starte med et solidt forsvar.
Det må være så frustrerende for resten af holdet når de igen laver en kikser i forsvaret. Det er mennesker og de skal da også have lov til at fejle, men det er lilleput-fejl der bliver lavet næsten hver gang.
Dog skal der også være mere fremadrettet angreb, som mangler syntes jeg, altså mere koldblodigt mod mål.. Men jeg syntes også at de andre hold har læst Roma's spil meget godt.. Vildt defensivt og gå efter kontra/omstilning.. Det røvsygt at se på men det virker åbentbart.
Det ser jo rigtig flot ud med en masse flotte pasninger og meget boldbesidelse, men det er jo ikke fordi at de piller mange mål ind..
LE har stadig min fulde opbakning, ihvertfald sæsonen ud. VAMOS!!!!
[Rettet af: DanielLicht - 05/12/11 - 17:59]
Nu skal FCK ikke gøres til en større "traditionsklub" end de i virkeligheden er.
Vi kan blive enige om at FCK-folkene FORKLARER deres succes med at det skyldes et fast koncept, men ærligt talt ? - de fleste klubber har sku da et fast koncept? Det er jo bare noget man så kan fremhæve når det går op i en højere enhed. Og alle de år hvor det ikke lige gør, der er deres koncept absolut uinteressant at beskæftige sig med. Men det FCK skal have kredit for, det er at beholde træneren, og bevare troen på at det går fremad - ligesom Roma bør gøre pt. ½ år er ikke nok til at afgøre succes/fiasko spørgsmålet.
I FCK er det vel udelukkende William Kvist (måske efterhånden også Delaney) - fremstår til de store fck helte der er kommet op igennem rækkerne og som får folk til at tænke - "flot fck, det er jo bare sådan det skal gøres".. Men nej det er det ikke. Kvist har arbejdet meget med sig selv personligt, og det er vel ligeså meget hans personlige fortjeneste som "FCK's koncepts" - og derudover kan man jo fremhæve hvor mange der faldet igennem i FCKs koncept - og bliver erstattet af udlændinge..
Dengang Laudrup var i BIF, blev der fokuseret meget på deres koncept. Det hele er så fantastisk, men der er ikke mange der længere har tålmodigheden i moderne fodbold til at lade tingene udvikle sig.
Succes avler spørgsmål. Og sjovt nok har vindere rigtig mange svar, og tabere færre svar: man kan jo bare spørge sig selv, hvor fantastisk og genialt Barcalona og deres KONCEPT blev opfattet i Ronaldinhos sidste tid, hvor det jo mildest talt ikke gik særlig godt. I løbet af 1 år fik de vendt skuden, fordi de fik ryddet op i staben og truppen, med tiden kan man vel sige det går OK ?? ;)
Jeg tror, at du blander koncept og talentudvikling sammen.
I FCK har man opbygget en kultur, som vel begyndte før 2005, hvor Niels Christian Holmstrøm påbegyndte arbejdet på Det Nye FCK. Dengang var klubben plaget af uro, men der blev fremlagt en plan som skulle skabe det FCK vi ser i dag. Der skulle ro internt og tydeligt lederskab på og udenfor banen. Derfor beholdte man Backe på trænerposition og han skabte da også stabile resultater i den hjemlige liga.
Og her skal jeg så rette mig selv. Ståle Solbakken havde faktisk en ganske fin start i FCK. Det var først i midten af hans periode, at FCK var i krise. En tid, hvor AaB vandt mesterskabet og sæsonen efter, hvor FCK sikrede sig mesterskabet på en slutspurt.
Det er - som du mener - ikke et udtryk, som FCK bruger for at forklare deres succes og derefter gemmer når den udebliver. Solbakken blev på posten igennem krisen og fik derefter en gevaldig opblomstring. Her har man en kultur, som startede for mange år siden og som man stadig holder ved.
Derfor er Rolle scoutet til FCKs filosofi. Han er hentet fordi, at man mener han allerede er indforstået med det taktiske system. Indtil videre har han tydeligvis solgt sig selv godt til jobsamtalerne.
Her er spørgsmålet om talentudvikling og udlændinge irrelevant.
[Rettet af: Julii Caesares - 05/12/11 - 20:00]
LEs problemet er at han gør intet for at vinde publikum: http://www.romanisti.dk/?p=259&lang=DA
Statistically, Roma hasn’t had such a bad start after 13 matches since 1992-93 when Boskov was the coach.
Det er selvfølgelig lidt skræmmende...
Jeg blander det måske sammen - men vil heller ikke mene det er noget der altid skal skilles ad - OGSÅ mht FCK. Da den her "fck" skole tit bliver fremhævet, nu med Kvist og Zimling på landsholdet blandt andet.
@ Julli.. Men uden at vide præcis hvor du står, så kan jeg heller ikke se hvordan det du siger omkring FCK, fortæller historien om hvordan det er værdifuldt at fyre en træner efter ½ år.?(Da det er i den sammenhæng jeg tager solbakken og fck ind.)
Ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål?
Spørger du, hvorfor FCK blev blandet ind i debatten? Hvis ja, så var det et svar på dit spørgsmål: "Hvad gjorde FCK til det hold mange danskere elskede at se i CHL sidste sæson?".
Vi er jo reelt enige. Jeg gav en forklaring på dit - måske retoriske - spørgsmål. Desuden vidner det netop om, hvad intern ro og stabilitet kan gøre for en klub. Noget Roma ikke har haft i lang tid.
En trænerfyring nu ville ikke gavne noget og kommer ikke til at ske. Enrique skal have mindst en sæson til at vise sit værd. Vinteren byder formentligt på defensive forstærkninger, hvilket bør gøre det defensive job lettere for Enrique. Hvis man tager et kig på vores optimale bagkæde så er det langt fra Scudetto materiale, men det er stadig bekymrende at man begår så mange brølere i kampene.
Ja, kunne bare ikke finde ud af hvor du stod med din forklaring. Du gav mig jo til dels ret, var det jeg blev en smule forvirret over.
Virkelig dumt, ja nærmest idiotisk at sammenligne FCK med AS Roma. Man har virkelig ikke forstand på fodbold når man kan sammenligne de to klubber.
FCK er en dansk klub hvor det forventes at de vinder/er med i løbet om det danske mesterskab hvert år!
Bare det at de kommer i ottendelsfinalen i Champions League er jo en kæmpe succes, for os er det vel nærmest en skuffelse.
FCK har slet ikke de samme midler hvad angår lønninger, spillere osv.
Desuden er det ikke så svært at få et bestem spil koncept igennem i Superligaen, hvor spilerne er så ringe i forhold til Serie A. COME ON GUYS????
Husk nu med Spalletti, så lang tid tog det slet ikke få indført hans koncept, men det har folk enten glemt eller de så det ikke. Der vandt vi jo 11 kampe i træk, satte Serie A rekord og spillede smukt fordbold. Vi røg nr. 2 pga. Calciopoli skandalen.
Det var kuns sidste år med Spalletti vi røg udenfor top 2. Har folk glemt det.
EUROPA LEAGUE FIASKOEN MÅ OG VIL ALDRIG GLMMES!!!
Men det har folk vist allerede!
Jo de kan. FCK valgte at opbygge et koncept, som den dag i dag har ført til stor succes og anerkendelse. Den daværende sportsdirektør Niels Christian Holmstrøm foretog en gevaldig oprydning i truppen og klubben holder stadig fast i filosofien.
På samme måde har Roma gennemgået drastiske ændringer. Man ville ikke bare vinde kampe - man ville underholde. Derfor skulle der en træner til klubben, som havde samme fodboldfilosofi som den bestyrelsen ønskede. Valget faldt på Enrique.
Konceptet kan sammenlignes, også selvom der er forskelle. Det er ikke ensbetydende med, at man skal sammenlige økonomi og attraktivitet, som i øvrigt er formålsløst.
I øvrigt ville jeg ikke kalde en plads i Champions League ottendedelsfinalen for en skuffelse. Lad os nu lige komme i gruppespillet først.
Spalletti praktiserede en helt anden type fodbold og havde helt andre spillere til sin rådighed. Han brugte ingen decideret angriber og havde en meget kontant bagkæde, som den nuværende desværre ikke matcher.
[Rettet af: Julii Caesares - 06/12/11 - 15:51]
Den eneste pointe jeg ville fremhæve med FCK, og man kunne bruge mange andre klubber som eksempler - nu var det bare lige FCK jeg synes var relevant for os som danskere, er jo blot at ting tager tid. Og ting skal have en reel chance. Det blev der givet i FCK, og det udmøntede sig i store resultater. At FCK så ikke har kapaciteten til at bygge videre på det, er et andet kapitel.
For Roma ville det være stort at komme tilbage blandt de sidste 16 i CHL.
Indenfor en periode på 3 år, skulle Roma meget gerne have stabiliseret sig selv som et fast inventar i de sidste 16 i CHL.
Man er nødt til at komme over Europa League exit. Sådan er det bare. :)
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0