Kategori: Kampe
Roma tager i aften hjemme imod Siena, og det kunne meget vel blive den første sejr under Luis Enrique - det håber jeg ihvertfald på.
Enrique har udtaget følgende spillere:
BORINI Fabio
BORRIELLO Marco
BURDISSO Nicolas
CICINHO
CURCI Gianluca
DE ROSSI Daniele
GAGO Fernando
HEINZE Gabriel
KJAER Simon
KRKIC Bojan
LOBONT Bogdan
OSVALDO Pablo
PERROTTA Simone
PIZARRO David
PJANIC Miralem
TADDEI Rodrigo
TOTTI Francesco
VALDES J.Angel
Ifølge Corriere Dello Sport har vores spanske træner endnu engang rystet posen godt og fundet frem til følgense opstilling:
4-3-3: Lobont; Perrotta, Burdisso, Kjær, Angel; Pjanic, De Rossi, Pizarro; Borriello, Totti, Bojan.
Jeg håber og tror på en 2-0 sejr iaften - Forza Roma!
Kampen sendes endnu engang på Canal+ Sport.
Jeg skrev det meget længere oppe i tråden inden børnehaven gik igang, men mener ikke man skal tale fyring endnu! Giv LE MINIMUM 5 kampe mere, før vi kan forvente at kunne begynde at se hvordan det skal bære henad med ham.
DOG, der hvor jeg ser den største udfordring pt. er at han ikke virker til at kunne MOTIVERE spillerne, og hvis han ikke kan det, er det en umulig mission!
Dog skal han have mere tid til det. Men ja, det kan folk tættere på klubben bedre vurdere end alle os andre.
Men lad nu manden få tid, og lad være med at snakke om fyring hver evig eneste gang en kamp ikke er gået som forventet...
@P.Totti
kunne ikke blive mere enige.. Nu må det være slut med de her kortsigtede syn. Hvordan kan man snakke om at give manden "max 2-3-4-5 kampe mere".. ?? Altså hvad tror folk det er. Hvordan har det nogensinde givet succes til et hold ? Tager gerne imod eksempler, hvor et hold med heftig træner udskiftning har fået vedvarende succes.
Især din sammenligning med United er jeg glad for. Jeg beundrer Sir Alex utrolig meget. men det hele bunder i manden er god nok, og at han er "nummer 1". Han bestemmer, sætter holdet som han har lyst. Det er det som virker.
Giv manden 3 seasoner, med fuld tillid. Gør ham urørlig. Om så det (usandsynlige) skulle ske, at første seasoner ikke giver noget som helst af sig, så skal manden blive. Så er jeg sikker på Roma vil rejse sig, og blive en en seriøs magtfaktor i italiensk og internationalt fodbold.
Er Enrique god nok træner ? Ja det tror jeg han er. Så burde diskussionen slutte der. Så det nytter ikke noget at symtombehandle mere. Nu må holdet have en træner der kan få flere år til at bygge noget op.
Han skal selvfølgelig ikke fyres - det er et projekt! men man ved aldrig..
Rent defensivt står vi godt i kampen igår, hvor vi derimod intet skaber offensivt. Forhåbentlig kommer det! :)
Bevar en god tone - så skal det nok komme!
Asromadk, arg der er jeg så ikke helt enig!
Selvfølgelig skal manden have LANG! Snor, men 3 sæsoner som urørlig er jo et, undskyld mig, dumt forslag. Hvis manden skal bruge 3 sæsoner uden at vise noget, er han næppe det trænertalent man troede... Lad os nu se denne sæson hvad han præstere.... Hvis vi ender 1 point over nedrykningsstregen, eller rykker ud, eller hvad folk nu vil kalde worst-case-scenario, så skal han nok ikke blive... Men når sæsonen er slut, at vi i 2. halvdel af sæsonen har fået noget fornuftigt spil, og kommet op og sikret os en europæisk plads, så er det sgu fint med mig for denne sæson!
Det er klart at hvis klubben bliver hhv 17, 14, og 15 i løbet af 3 seasoner, så synes jeg ikke det kører skide godt. Men at gøre det til et succeskriterie at roma vinder mester i løbet af 3 seasoner - ellers burde han fyres det er meget forkert. det var min mening med det jeg sagde.
Men man er også nødt til at se det spillerne yder op imod træneren. Og der er det bare jeg mener, at det ikke altid er træneren der bør stå for fald som første offer.
Det er så der jeg mener at han mangler at vise noget den kære LE.
Da det netop er hans ansvar at motivere spillerne, give dem selvtillid og tro på tingene. (mange af de ting som fx brøndby herhjemme mangler), og det har han ikke indtil videre vist at han kan... Det kan forhåbentligt vendes, men nu må vi se når vi når lidt længere hen om han forhåbentligt har det der skal til :-)
"De fleste herinde vil nok give mig ret i alt United er pt den bedste klub i verden" - altså der går jeg da ud fra at de fleste fodboldkyndige er uenige. Der er vel ikke den store tvivl om at Barca er verdens bedste hold? CL-finalen fortalte det hele. Der var intet mindre end klasseforskel og Barca har et ligeså stærkt hold i år.
P.Totti, jeg giver dig ret i flere pointer, men synes godt nok også at du fremstår som værende ret arrogant og bedrevidende. Du skriver at der er en masse herinde der ikke ved noget om fodbold. Hvorfor er det lige at DU ved en masse om fodbold? Det er helt fint at du forsvarer Enrique, men man behøver altså ikke at vide mindre om fodbold end dig, blot fordi man ikke tror på Enrique og er skuffet over flere af de indkøb der er foretaget. Jeg forstår slet ikke at du vil "tage hatten af" for Enrique. Det var måske modigt, men mest af alt dumt af ham at starte med Totti ude.
Vil lige påpege at jeg altså ikke selv går ind for en fyring endnu, MEN jeg ville blot pointere at der snart bliver tale om en fyring, hvis der ikke snart kommer resultater på banen. Holdet er nyt og den slags tager tid, men ser man på spillermaterialet, ja så underpræsterer holdet i bekymrende stor grad. Jeg tvivler mere og mere på Enrique. Synes ikke at der er nogen rød tråd i holdets præstationer og taktikken virker mest af alt lidt desperat.
AS-Roma-Italien: sidste sæson start.... Roma 0-0 Cesena Cagaliari 5-1 Roma Roma 2-2 Bologna Brescia 2-1 Roma
vores første 4 kampe sidste sæson...... ved ikke om du mener det er en bedre start dårlige modstander og vi score 4 kasser.....
09-10 får vi 3 point de første 3 kampe
08-09 får vi 8 point i de første 10 kampe
07-08 får vi en super start....
06-07 får vi 4 point i de første 3 kampe
05-06 får vi 5 point i de første 5 kampe
så slap af.... vi starte altid skidt
så det rettet 0-0 til 2-2 :-) min fejl men mener stadig vi nok skal få en fin sæson ;-)
[Rettet af: totti er gud - 24/09/11 - 02:01]
*Roma 2-2 Bologna;)
@Liam Gallagher
Syntes godt om!
@P.Totti
De fleste herinde vil nok give mig ret i alt United er pt den bedste klub i verden
Du må sku undskylde, men det er da det dummeste jeg har hørt længe.. De fleste vil nok give mig ret i, at ingen udover United-fans vil mene United er bedre end Barca :)
Og lige for at slutte hvor jeg startede, alle jer stadig taler om trænerfyring og at osvaldo, bojan er flop køb, efter i har læst hvad jeg har skrevet er tydeligvis nogle der bare vil være skeptikere, ikke har forstand på fodbold, og sikkert ikke kan jonglere 3 gange med en bold. Det så nemt at sidde på sidelinien og være klog, langt sværere at stå på sidelinien og gøre det rigtige...
1. Jeg er rimelig sikker på jeg kan jonglere med en bold mere end dig!
2. Jeg synes stadig Osvaldo og Bojan ikke har vist det mindste positive!
3. Hvorfor tror du egentligt, at du er så klog iforhold til os andre?
4. Har du måske selv været "in the game"?
[Rettet af: TottiTheBest - 24/09/11 - 00:05]
Lupi Junior: Du kommer bare hvis du har et problem ikk mester? :)
Jeg er hverken en troll eller noget andet. Jeg siger bare min mening og der ikke mind skyld du er en af dem der har fået Roma syndromet: Kærlighed gør blindt.
AS-Roma-Italien: Er du igang med at komme med indirekte trusler på et fan-site for Roma? Ta' nu lige og hold op!!! Det er simpelthen for pinligt at være Roma-fan hvis man skal sættes i bås med sådan noget som ovenstående!
Kampen er slut, det burde den interne kamp have været for LÆNGE siden, kom nu videre i teksten, kig fremad og støt Roma!
@59971Cools
Jeg synes nu godt nok også det er for pinligt at være Roma-fan, hvis man ligeså snart man synes dårligt om noget i Roma, så svines man personligt til..
Ikke fordi du har gjort det, men det gør flere herinde.. F.eks. bare fordi jeg synes Osvaldo har været virkelig dårlig indtil videre, og virkelig ikke kan se hvad han egentligt kan på baggrund af de kampe han har spillet for Roma.. Så dukker der folk op som P. Totti og tror han er klogere og bedre end os der godt kan se bort fra kærligheden til klubben og kritisere den for de fejl og mangler der er i AS Roma..
Hvor ville vedenen dog være kedelig hvis alle var enig. Gudskelov er vi ikke enige alle sammen, og sådan skal det selvfølgelig være! Det er, og skal være, helt fair, at TottiTheBest synes, at Osvaldo er pivelendig. Han må også synes at han selv er bedre hvis det er det han vil, pointen er, at det er hans egen personlige holdning, og derfor er den heller ikke forkert. Problemet herinde er ikke at vi er uenige, men måden folk argumentere på. Nu har jeg ikke nogle konkrete brugere og situationen i tankerne, men folk herinde, som skaber disse interne konflikter, har en tendens til at skrive på den allermest lave og "klamme" sprog når vi møder modgang. "FUUUCCK HVOR ER DE FUCKING ELENDIGE !!! osv..." Det er bare ikke særlig fedt at læse og bestemt ikke konstruktivt. Det andet er, at folk så kommentere på sproget mere end indholdet faktisk, og det ender som regel ud i en personlig fight, hvilket i mine øjne nok er det laveste af alt herinde. Det er simplethen for lavt. Vi alle ønsker Roma det bedste og derfor skal man ikke sige at man er mere eller mindre fan end andre - hvilket desuden også er ligegyldigt? Hvorfor skal man disses for ikke at være en ligeså stor fan som alle andre? Jeg synes virkelig at folk skal begynde at respektere hinanden herinde.
Så hvis vi nogensinde skal komme videre så må "udbruds-kommentarerne" simpelthen begrænses. Ja de kan være "fucking" dårlige, men det gør virkelig ikke stemningen bedre. Og så skal de personlige hetz simpelthen også stoppe nu!
Jeg er stolt af Roma uanset hvad.
59971Cools: Øhm NeJ? Jeg truer skam ingen her?
jeg hentyder til at han bare han sige det til mig end at sige: Hvorfor lader alle ikke på Roma-italien være.
På den måde snakker han mere til jer en mig.
Derfor skriver jeg at han kan skrive/"tale" mere direkte til mig, hvis han har et problem med mig og ikke at i allesammen skal ignorere mig.
Det er simpelthen for ulækkert og usmagelig synes jeg.
Mexes: jeg er sku ikke særlig stolt over Roma lige pt.
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0