Kategori: Kampe
Returkampen i Europa League mellem Roma og Slovan Bratislava er i dag!
Roma tabte første kamp på Tehelné Pole Stadion 1 - 0 til Slovakiets mest succesfulde klub.
Et resultat ingen Roma fan kan være tilfreds med.
Men nu skal kampen spilles i Rom og jeg er sikker på vi alle håber og forventer en storsejr mod et forholdsvis ukendt hold. Og mon ikke det går Roma's vej i aften.
Nogen der har styr på om det bliver sendt i fjernsynet?
Ellers post gerne stream links!
Jeg vil da mene at jeg gør brug af retningslinie nr. 3, nærmere bestemt delen omkring "humoristisk tone". Jeg beklager hvis dette ikke fremgik klart af mit tidligere indlæg.
Jeg kan ikke se, hvordan følgende kan tolkes venligt eller humoristisk:
"Seriøst... Er der ingen RIGTIGE fodboldfans på det her forum? Lokker AS-Roma virkelig kun forblændede idioter og wannabes til?" samt "Montella, Giallorossi og DeRossi16: Så blev I sat på plads hva'!".
Svært at holde munden lukket eller tasterne uberørte når der lige bliver slynget en "I er alle idioter ud".
Godnat!
Dit første quote var ganske vist ikke ment hverkent venligt eller humoristisk - det var skrevet i frustration over folk der ikke rigtigt forstod min pointe, men jeg kunne selvfølgelig have formuleret det mere pædagogisk.
Den anden del var mere en slags 'skulderklap' - jeg mener at vi alle er på samme side her, vi er trods alt medlem af samme fanklub. Så det var en sarkastisk og halvdrillende kommentar, der dog var ment humoristisk. Igen beklager jeg, hvis du ikke kan forstå tonen i min post.
Giallorossi
Hvilket er derfor vi er her og holder øje med den slags.
EdwardHill
Bliver bannet fra forum. Det bliver der sørget for. Undgå indtil da at svare brugerens indlæg, samt klikke på hans links.
[Rettet af: Julii Caesares - 26/08/11 - 00:17]
Jaja det er også cool nok - ingen børnesure miner herfra.
Det var da et brag af et farvel - Haha.
Denne gang blev det et godnat. :)
EdwardHill er blevet banned.
Puha, er glad for at jeg på forhånd tog Julii Caesares' råd om at lukke computeren. Det er da gået helt galt her efter kampen.
Det er klart at vi alle er frustrerede over gårsdagens kamp og havde håbet på et langt bedre resultat, tror hvert fald ikke der er nogen herinde der er tilfredse? (ellers ret mig gerne.)
Om kampen var endt anderledes hvis Totti var blevet på banen, det kan jeg helt ærligt ikke svare på, det er fodbold og der sker mange uventede ting. Roma brændte et hav af chancer mod et hold der på ingen måde burde være farligt mod et Serie A tophold.
Jeg tror det er Mexes, her fra siden, der er lidt inde over en start 11'er mht. de unge spillere og der er jeg enig, selv om jeg synes en spiller som Caprari viste nogle gode ting, så var det tydeligt at han lige manglede det sidste. De er fine som udskiftere eller rotation mod et mindre hold i den hjemlige liga, men det burde ikke være sådan så banen primært at besat af unge spillere. Bojan brændte, i mine øjne, også en kæmpe chance til sidst i kampen - efter slovakkerne(slovenerne?) havde udlignet. Han havde endda 1-2 helt frie Roma spillere på sin venstre side som han sagtens kunne ha' afleveret bolden til og hvor jeg er ret sikker på de ikke er offside, men vælger selv at prøve og skyder bolden lige på målmanden. Der blev revet godt og grundigt i mit hår hvert fald.
Der var også en episode hvor Rosi(?) forsøger at drible en spiller på kanten af deres felt, han laver et træk tilbage i banen hvor slovakken(sloveneren?) prøver at fange bolden men i stedet fælder Rosi. Jeg mener der er straffe i denne situation, hvad synes I?
Man kan brokke sig og diskutere frem og tilbage om L.E. havde den rette taktik osv., men sket er sket og vi må prøve at se frem ad - nu gælder Serie A og Coppa Italia, to ekstremt vigtige fokuspunkter for enhver Roma fan. Er glad for at se vi er så mange herinde der har det samme forhold til holdet, i medgang og modgang. Og efterhånden må man nok være ærlig og sige at vi den sidste tid er blevet slæbt gennem mudderet, men så er vi det bedre rustet til at klare disse demoraliserende situationer.
Vi må stå sammen og se fremad. Mon ikke når Roma vinder nogle kampe at de får en højere moral og går til den, det er stadig et hold er skal bygges op om en ny spillestil, nye spillere osv. som mange af jer andre har nævnt. Jeg tror på Roma. Håber I er med mig. :)
Forza Roma!
Selvfølgelig er det skandaløst at vi taber over to kampe til et upåagtet slovakisk hold, men jeg mener at holdet er under genopbygning og vælger derfor at se det positive i situationen: tror ikke vi kunne magte at fokusere på 3 turneringer, så håber så absolut at Enrique nu kan få spillet holdet sammen (synes vi ser nogle gode takter - vi kan ihvertfald ikke klantre drengene for ikke at skabe chancer). Mon ikke der skal trænes skud/afslutninger!!!
Glæder mig til at se det "rigtige" hold med alle dets stjerne - ja, holdet vi stillede med igår er sku ikke et EL hold - men jeg har stor tiltro til holdet. Håber Osvaldo bliver garanti for mål.
FORZA ROMA - i medgang og modgang

Alt i alt er jeg sgu heller ikke så træt af at Roma røg ud. Ligaen virker som rigeligt at skulle koncentrere sig om.
Men med to danske hold i Europa League er det dog rigtig surt. Der er trods alt lidt kortere til København/Odense end der er til Rom.
[Rettet af: Giallorossi - 26/08/11 - 11:08]
Nej, det er sku ikke fedt hvis de havde skulle møde FCK eller OB.
Er træt af det mediehysteri der ville opstå(se fx. Barca sidste år).
Vlle også være pinligt hvis man gjorde ligesom Sampdoria mod AaB. Italienske hold elsker jo at undervurdere hold fra små lande.
Jeg må sgu stadig sige at jeg ville da også gerne have set os i pulje med OB (tror ikke vi kunne have været i pulje med FCK pga. seedning), jeg havde sgu elsket at se Roma spille herhjemme.. :-)
Før eller siden kommer Roma da til Danmark og spiller. Det er jeg næsten sikker på. :)
Jeg er dagen herpå stadig virkelig skuffet over Luis Enrique..
Jeg var for at indrømme ikke særlig skuffet over resultatet, men skuffet over måden resultatet kom. Hvis Totti var blevet på banen, og vi havde tabt - Havde jeg sagt bad luck.
Jeg mener han har alverdens evner (L.E.), og har virkelig fået holdet til og spille noget ordenligt bold.. Syntes også det var en perfekt taktik han havde lagt til kampen igår..
Men men, hvorfor har han dog noget imod Totti!? L.E. har indtil videre lagt sig ud i en magt kamp med Totti, hvilket man som det aller sidste skal gøre i Roma.. Og jeg mener da at Totti har lov til og opføre sig som han gør, han er trods alt den spiller i AS Roma's historie der har gjort mest for klubben - det burde i sig selv fører til at man behandler ham anderledes.. Totti er også den eneste spiller på nuværende tidspunkt i truppen der tiltrækker nye "stjerne" spillere til holdet.. Uden ham er Roma ikke rigtigt Roma..
Ang. L.E. han har virkelig gjort det skidt på dette punkt, han er kommet til klubben med den tanke gang, at hvis han sætter Totti på plads og viser ham at han er bossen, så vil resten af truppen sættes på plads.. Problemet er at Totti ikke kan sættes på plads og IKKE burde gøres.. Og det er ikke kun i Roma, at Totti næsten er større end klubben.. Det samme gælder med Messi i Barcelona.. Da jeg også følger Barcelona tæt, ved jeg at Messi i starten nægtede og fejre mesterskabet da pokalen blev overrakt, fordi han blev sparet i de sidste par kampe i ligaen.. Dette gjorde at Pep Guardiola var på vej ud af klubben, men fik så løst problemet med Messi..
Luis Enrique holder ikke længe i AS Roma sådan som han er gået imod Totti.. Gårdagens udskiftning, vidste helt klart, at de ikke er venner på nogen måde..
L.E. skal enten lægge sin (Mourinho-agtig) ego bag sig, og behandle Totti, som den Roma Konge han er, eller så bliver han fyret..
"Francesco, why don't you play for another team for two or three years in order to win something more?". From the TV show "Controcampo" 4/18/2007
Totti: "Because I grew up playing for Roma and I want to die playing for Roma, because I have always been a Roma's fan!"
[Rettet af: TottiTheBest - 26/08/11 - 13:55]
Tottithebest, du har fuldstændig ret i din kommentar!!
Hvorfor skulle L.E dog skifte ham ud, hvad skal det til for, hvorfor søge denne konfrontation! Jeg så ikke kampen, men har læst mig til, at Totti spillede ganske godt!
Der er kun et tidspuntk, hvor Totti lader sig udskifte og det er når han spiller skidt eller er skadet og skal spares til næste kamp! L.E kunne da i det mindste lade Totti komme med på råd om hvad der skulle ske i de sidste 15 min., han er anfører og L.E` højre hånd på banen! Hvis totti går direkte i omklædningsrummet, så er det ikke godt og L.E. har påbegyndt noget, som han ikke kan komme ud af! Accepter nu, at Totti er en meget stor del af Roma!
Vi så i sidste sæson, at Ranieri lavede samme nummer og han måtte gå til sidst! L.E må acceptere hvad Totti betyder for AS ROMA og Rom, ellers så bliver det aldrig godt! Jeg tror ikke, at der findes en lignende klubspiller nogen steder!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0