Kategori: Kampe
9 kampe tilbage i Serie A og 4 point op til 4. pladsen. Der er ikke plads til fejltagelser heller ikke imod Fiorentina.
Roma skal vinde
Derudover er Romas næste 4 kampe virkelig vigtige, da vi møder juventus, Udinese og Palermo efter Fiorentina-kampen.
Forza Roma

nej man kan ikke bebredje juan i den situation men man kan mexes der er virkelig ringe i den situation
Suttenkaj: Vi spillede altså i hvidt idag, ikke lilla.......
2 minutter: Riise havde lade de første 2 farlige indlæg gå igennem.
Lidt senere falder Mexés, og Mutu får frit løb og scorer.
Riise misser sin markering midt foran mål med 3 meter og Gilardino får en fri hovedstødschance.
Fiorentinas 2. mål: Riise taber en direkte duel med Mutu, der header den videre over til 2. stolpe, hvor der ikke står en eneste af vores spillere.
Doni: Fumler på et tidspunkt hvor han skal gribe et langsomt ballonindlæg, heldigvis ingen der står til at udnytte hans brøler. Ljajic' første skud: lige på Doni, han fumler en farlig ripost ud midt i feltet, heldigvis er der ikke nogen Fiorentinaspillere til at følge op. Han har været uduelig i de kampe vi har haft med ham i år, og har kostet minimum 5 mål, som Sergio nok ville have taget størstedelen af.
Rosi viste fine takter. God speed og gåpåmod. At han ikke kan runde et af de bedste forsvar på hjemmebane i Serie A, er okay når man tænker på at han ike spiller så tit, og har kampformen..
Jeg tror du skal til at se kampene før du udtaler dig om dem.. Havde Fiorentina været lidt skarpere havde de altså scoret 4-5 mål idag..
Har sagt det tidligere og siger det igen - Roma ender ALDRIG i top 4, med en målmand som Doni, og spillere som Perrotta og Taddei på banen..
Wo way Totti.. De har altså ikke niveauet til det længere!
@ Suttenkaj
Hvilken kamp så du? – Ingen skud på mål i anden halvleg? Verdensklasse forsvar?
Til kampen.
Resultatet er fair nok. Fiorentina spiller rigtig godt i store perioder – specielt i 1. Halvleg og vi er mest dominerende efter pausen. Før kampen regnede jeg egentlig med en sejr, men spillerne havde ikke den samme gejst eller niveau som i Derbyet. Desværre.
Doni kan ikke bebrejdes nogen af målene. Ved det første mål er forsvaret helt ude af balance fordi Mexes satser helt vildt i sit indgreb og efterfølgende vender Juan sig langsommere end Oslo-båden. Mutu er en klasse spiller, som man ikke skal den slags chancer og hans afslutning er god. Selvfølgelig er skuddet ikke umulig at tage, men man kan ikke bebrejde ham at han ikke gør!
Andet mål kan han heller ikke gøre noget ved. Forsvaret taber hovedstødsduellerne og så banker Gamberini den ind på klods hold. No chance!
Når det så er sagt, må man også sige at Doni ikke udstråler hverken den sikkerhed eller selvtillid som man som forsvarsspiller ønsker fra sin målmand.
Forsvaret står igen i dag rigtig skidt. Mexes render rundt og laver dumme ting (læs. Oversatser konstant og får dumme gule kort). Juan ligner en mand uden nogen form for tro på egne evner og er derfor meget lidt autoritær. Riise starter skidt defensivt, men spiller sig op i løbet af kampen. Desuden skal han også ofte dække af når Mexes har forladt sin position. Jeg synes at Riise ofte bliver solgt af sine medspillere!
Burdisso gør det egentlig fint, men det er klart at se at han er ude af position.
DDR, Perrotta og Pizarro formår ikke rigtig at sætte sig på midtbanen og specielt Pizarro havde mange fejlafleveringer og boldtab. Desuden er Perrotta hamrende ufarlig foran mål.
Som mange siger er Taddei meget anonym igen idag , men jeg tror altså at hans løbearbejde er utrolig vigtigt for holdet. Der må jo også være en grund til at Taddei har været én af mest brugte spiller af både Spalletti, Ranieri og nu Montella.
Indskiftningen af Rosi, synes jeg er lidt forkert. Rosi har et godt fighter-hjerte, men han har simpelthen ikke kvaliteterne til toppen af Serie A.
Menez synes jeg er kampens store skuffelse. Intet lykkes for ham! Dårlige driblinger og svage afslutninger var det eneste vi så fra hans side. Hvis Vucinic havde været med var Menez røget ud i pausen tror jeg.
Totti? Er der nogen superlativer der er dækkende? Jeg tror det ikke.
har ik så mange kommentarer til det. fin nok kamp, standard og hvad man kan forvente sig.
MEN
@ TottiTheBest ...
... hvordan du i hede hule kan sammenligne Taddei og Perrotta på den måde du gør forstår jeg ikke . Måske er Perrotta ikke hvad han har været, men at sætte ham i bås med Taddei ?? HAHA.. Perrotta er inbegrebet af en klasse typisk italiensk midtbane dynamo, og en del af den gyldne generation. Pirlo, Ambrosini, gattuso, totti, nesta osv osv osv.. Perrotta er stadig en genial, rutineret og hårdtarbejdende spiller der ville pynte på rigtig mange hold - hvor Taddei, han for aldrig rigtig har bevist sig på det aller højete niveau? Men okay :) det heller ik surt ment og vil ik starte en kæmpe diskussion, men var alligevel lidt målløs..
Asromadk @
Jeg vil nu mene Taddei er bedre end Perrotta, selvom de ikke kan sammenlignes direkte, da de ikke spiller samme position.. Jeg har aldrig syntes Perrotta er en god fodboldspiller og kommer aldrig til, det eneste jeg kan se ham gøre på en fodboldbane er at løbe :) - Men Taddei både kan løbe og har nogle tekniske egenskaber der gør ham til en bedre boldspiller.. Dog som sagt, mener jeg ingen af dem er i nærheden af et niveau til overhovedet og være i Roma's trup.. UD MED DEM TAK! :)
Ros: Totti, Burdisso, Riise, Pizarro
Ris: Doni (ikke for målene - men for alt andet! magen til usikkerhed!), menez, mexes, juan, taddei
2-2 var nok det bedste vi kunne få ud af kampen, fiorentina var bedre end os idag... men det er sku surt at både lazio og udinese vinder.. men vi må kæmpe for den 4.plads indtil sidste runde. sejr over udinese ligner snart et must...
Ros til Kriise?
Så lige der var præcis 200 indlæg, så tænkte at til ære for Totti ville jeg lige lave det 201 indlæg (mål) ;-)
Nice tænkt AndersRoma :)!
Btw - Flotte ord fra Ranieri ang. Totti :)
Link-tekst
Aww you ruined it.. :(
vi kan nemt nå CL....vinder vi de næste 3 kampe er der store chancer for vi ligger vi nr 4...
juve,udine,palermo 9 point og vi er fuldt ud med igen....men bliver svært....
glæder mig til søndag hvor vi spiller juve ud af banen...
Juve er uden både Del Piero og CHIELLINI!
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sæsonen 2026/27
6
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0