Kategori: Kampe
Tirsdagens uhyre vigtige CL kamp SKAL vindes. Og formentlig med 2 mål eftersom Shakhtar fik scoret hele 3 mål i det modsatte opgør på Olimpico.
Menez er ude med karantæne, men spørgsmålet er om Montella overhovedet ville have brugt ham? Totti er med igen, efter at have udstået sin karantæne under Lecce kampen.
Der skal blæses til angreb og nu hvor Shakhtar er klare favoritter til at gå videre, har holdet pludselig ALT at vinde.
Kampen bliver vist på tv2 sport fra kl. 20.25
Hvis man kigger på Roma's hold lige nu ser det altså ikke helt ringe ud i fremtiden, vi har Mirko Pigliacelli (målmand, 17 år)
Federico Viviani (Midtbane, 18 år) Stefano Pettinari (Angriber, 19 år) Gianluca Caprari (angriber/midtbane, 17 år)... det er nogle af dem som kan blive rigtig gode :)
[Rettet af: kvistus - 08/03/11 - 23:23]
De får bare aldrig chancen og ryger videre til andre klubber i Serie A - Som altid før :(..
Men håber Ancelotti kommer, så skal han nok få satset på nogle af dem :)
Altså.. Caprari har vi jo lige set, så det kan jo godt være at Montella satser lidt på de unge :)
Omend Sergio har været svingende i år, og ikke været ligeså god som sidste år er han stadig at foretrække.. Doni har jo været horribel i de sidste kampe han har fået, og så har Sergio trods alt præsteret bedre i forhold til!
Fuldstændig enig Don-Emilio !!
Jeg kan ikke komme i tanke om nogen af de større klubber der burde høre til top 4-5 i de store ligaer der kan præstere en dårligere målmand end Doni.. Han har virkelig været utroligt sløv på stregen de sidste kampe, og det kan vi bare ikke bruge til noget.. Specielt ikke med det forsvar i har for tiden, der er det sgu vigtigt at have en målmand med nogle gode reflekser på streget -> Sergio!
er pinlig over at vores træner for UNDER en måned siden, trænede små drenge som er mindre en 90 procent af dem som skriver herinde.. der er for latterligt. Ranieri havde i det mindste kunne sætte noget taktik til sådan en kamp som denne. Spillerne havde jo ikke fået at vide hvad de skulle gøre og det var tydeligt at se. Er virkelig pinlig over hvordan det står til i Roma lige for tiden, det er en skandale!
Nu er vi ude af champions league mod på papiret det nemmeste hold vi overhovedet kunne trække. Vi har ingen chance for at blive mestre og top 4 ligner det heller ikke vi får. Det eneste sted hvor vi har en chance er vel Coppa Italia og det ville ikke undre mig hvis vi tabte stort til Inter.
Man tvinges til at sige -som vi roma fans altid gør- nu venter jeg bare på næste sæson...
Jeg er begyndt og savne Ranieri - Det havde jeg aldrig i min vildeste fantasi troet jeg ville :).. Altså han havde i det mindste satset mere i dagens kamp (spillet med 3 angribere) end Montella gør + Julio Sergio ville havde stået, hvilket ville gøre vi ikke lukkede det første mål ind..
Som i andre siger, nu venter vi på næste sæson.. Men hvad venter vi egentligt på?? Der kommer ikke til og ske særlig meget til næste sæson, medmindre vi ender i Top 4.. Ellers er der ikke den store mulighed for at hente nye GODE spillere ind..
Edit: Hvorfor er det Borriello hver gang vi får straffe, er sikker på han vil score?? Tror helt ærligt, manden er lidt ego og bare vil have sit navn på måltavlen!
[Rettet af: TottiTheBest - 09/03/11 - 01:03]
S.P.Q.R Martin:
Hvor gammel er du knægt??
Selvfølgelig er det pinligt det Roma præstere idag.
De spille som en bunke lort og det er mega pinligt og grimt at se på at de kan være det bekendt!
Fingeren til Roma, desværre.
Buhum oh nej, nu er jeg jo ikke rigtig Roma fan fordi jeg siger sådan noget.
Sikke noget.
det er slet ikke det jeg synes det er ok at sige de var røv dårlige for det var de, og det er også pinligt, pinligt for roma spillerne, så jeg har ikke skrevet at det ikke var pinligt eller det var ikke det jeg mente.
jeg synnes sgu bare ikke det kan være rigtig at man selv skal blive pinligt berørt over det de gjorde igår eller ikke gjorde når man er nået dertil mener jeg ikke man ægte fan
TottiTheBest jeg er chokerende nok enig, selvom det lyder vanvittigt at sige at man savner Ranieri!
Men Montella nægter at bruge Menez, der ellers var begyndt at sprudle under Ranieri, hvilket er en ren skandale! Samtidig spiller han en kedelig defensiv, der får Ranieri til at ligne en offensiv træner ved siden af! At han så nægter at bruge Totti i en kamp vi SKAL vinde stort, ja det er bare igen skandaløst. Han skiftede endda Vucinic ud til fordel for Brighi, på et tidspunkt hvor der skulle scores tre mål. Chokerende! Jeg håbede på at Montella ville finde den offensive og sprudlende fodbold frem, men det er ikke tilfældet. Han har endda sat Sergio af til fordel for Doni. Man undres...
Ej men det var jo klart at Montella havde opgivet efter udvisningen.. Én defensiv udskiftning ved halvleg var hvad det kunne blive til. Vucinic ned som venstre midtbane, der desuden var flad, efterlod Borriello alene på toppen. Og Borriello er ikke typen der laver tryllerier helt alene.
Vi forsvarede med alle 9 mand på egen banehalvdel 2. halvleg. Brighi ind i stedet for Vucinic for at gøre det mere defensivt.. Montella gik efter ikke at blive ydmyget.
Vi skulle da i det mindste have forsøgt at score mål.. Vi skulle have stået længere opppe på banen, presset dem mere, så de ikke havde alverdens tid til at aflevere bolden, så var de jo heller ikke bedre.
Jeg synes nu, at det er svært at give Montella skylden. Vi spiller trods alt en fin kamp indtil udvisningen. Presser Shakhtar godt og får de chancer, som langt de fleste gange var gået ind. Deres første mål kommer ud af ingenting og er samtidigt offside. Borriello tager straffet fra Pizarro og brænder - der må man statuere et eksempel overfor manden, det er sgu ikke i orden, at han ignorer trænerens instruktioner.
Tingene kunne have set helt anderledes ud hvis marginalerne var på vores side, men det var stolpe ud hele aftenen og det kan Montella ikke gøre noget særligt ved.
[Rettet af: Julii Caesares - 09/03/11 - 11:15]
Jeg undre mig meget over, hvorfor Borriello hver gang der er straffe, føler han vil score sikkert?? Jeg tror det er ren egoisme, og kun fordi han vil komme på måltavlen.. Altså han følte sig sikker mod Lecce (der fik han så ikke lov af Piz.) og 4 dage efter der føler han sig igen igen sikker.. Mon han er færdig med og føle sig sikker på straffe nu??
Montella har heller ikke fået en nem opgave altså.. Et hold der er i stykker også skal han oven i købet vende 3-2 til minimum 2måls sejr på udebane.
Omkring kampen.
Venstre & højre back forstår åbenbart stadig ikke deres opgave, selv de dårligste indlæg kommer ind foran målet. Bare det at de uden rigtigt at kæmpe for det får lov til at lave indlæg gang på gang er i mine øjne helt til grin. Der er igen kamp omkring de situationer hvor modstanderen forsøger at komme frem og lave et indlæg.
Taddei - Hvad laver han overhovedet på banen???
Borriello - ...! Hvordan får han lov til at skulle ta' så vigtigt et straffe?
Udover det, så synes jeg på ingen måde det er i orden det De Rossi & Borriello gjorde mod Srna. Et slag i ansigtet er måske en ting, men at stemple en over knæet er godt nok dårlig stil Borriello!
1 - 0 målet. Burde offside ikke ha' været dømt?
2 - 0 målet. Der står 6 mand og dækker 3 mand!? Så står der to helt frie modstanderen bagerst lige uden for feltet, skyder selvfølgelig og laver et flot mål, men helt seriøst forsvar, hvordan får han lov til det? Doni chanceløs.
3 - 0 målet. Selv om jeg faktisk synes Rosi kom ind og gjorde et godt stykke arbejde, så lavede han en kæmpe fejl, dårlig tilbagelægning, kan så ikke følge med selv og vælter.. 3 - 0. Doni burde nok ha' nået ned til den bold, men ikke hans skyld situationen opstår.
[Rettet af: Kelevra - 09/03/11 - 12:42]
Calciomercato estivo 2026
125
0
Sęsonen 2026/27
6
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4