Kategori: Generelt
Ja, det er ikke ligeså sexet som Champions League. Men, på den positive side, kan vi forhåbentligt få nogle overkommelige modstander og derved skrabe flere point sammen til vores håbløse euro koefficients liste. De sidste par år i CHL, har givet os pænt med klejner i kassen, men knap så point rig. Det var jo håbløst pinligt, at vi ikke blev seedet ved CHL Q4, men det kan Roma kun takke sig selv for qua deres elendige præstationer, de gange de har været i Europa.
Heads up venner. Der er lodtrækning til Euroleague, dog desværre uden dansk deltagelse. Det havde været lækkert at få Roma til DK.
Pot 1: Schalke, FC Zenit, Manchester United, Shakhtar Donetsk, Athletic Club, Olympiakos, Villarreal, Ajax, Inter, Fiorentina, Anderlecht, Viktoria Plzen
Pot 2: AZ Alkmaar, Braga, Salzburg, Roma, Fenerbahce, Sparta Prague, PAOK, Steaua Bucharest, Genk, APOEL Nicosia, Standard Liege, Saint-Étienne
Pot 3: Gent, Young Boys, Krasnodar, Rapid Vienna, Slovan Liberec, Celta Vigo, Maccabi Tel-Aviv, Feyenoord, Austria Vienna, Mainz, FC Zurich, Southampton
Pot 4: Panathinaikos, Sassuolo, FK Qarabag, FK Astana, Nice, Zorya Luhansk, Astra Giurgiu, Konyaspor, Osmanlispor, FK Qaba, Hapoel Be’er-Sheva, Dundalk
De hold, der er markert med understreg, vil jeg helst undgå af kvailitets mæssige og distance mæssige grunde.
Lækkerbisken kunne f.eks være Ajax, Zurich og Dundalk
Skærkscenariet vil være, United, Krasnador & Qarabag
[Rettet af: Lamela - 26/08/2016 - 02:11]
Skrækscenarie i min bog. Et af de stærkeste, hvis ikke dét stærkeste hold, og i forhold til mange af de andre er det også et hold som satser på Europa League.
Skidt lodtrækning. Bliver mere end svært.
Jeg tænker akkurat det samme.
Det var vel kun United og Athletic Bilbao, der kunne være værre.
Omvendt:
Vil klubben vinde Europa League skal man jo kunne slå et hold som Villareal. Kan man ikke det, kan man heller ikke vinde turneringen alligevel.
En kvart- eller semifinale i den her turnering er mindre vigtig ift ligaen, hvor der bliver flere Chl-pladser at spille om, og coppaen, hvor Roma som det første hold kan snuppe den 10. titel.
For os der kan huske helt tilbage til 2004 har vi revanche til gode.
Der røg vi ud i UEFA Cuppen. Tror nok det var ottendelsfinalen vi nåede til dengang.
Lad os håbe vi går videre denne gang.
FORZA ROMA
Rent sportsligt synes jeg de 3 sværeste kampe var Man Utd, Bilbao og så netop Villarreal af de hold så vi kunne trække, så en dårlig lodtrækning på det plan.
Men:
1) Vi har et bedre hold, trods alt
2) Vi slutter hjemme
3) Det er en federe kamp, trods alt. Burde være kampen, som der er fokus på på TV'et.
[Rettet af: mexes - 12/12/2016 - 20:08]
Kampene var vist som nat&dag. 2. Kamp blev overstået med mindst muligt forbrug af kræfter. Og vi undgik at lave en Roma, eller en Fiorentina, som vi kan rette til.
De tilbageværende hold:
Europa League last 16: Ajax, APOEL, Anderlecht, Besiktas, Celta Vigo, Genk, Gent, Kobenhavn, Krasnodar, Lyon, Manchester United, Borussia Monchengladba
Ikke ønske modstander:
Manchester United (Jeg tror United & Mourinho er sulten.
Lyon (Giftig offensiv)
Gladbach
Nej Tak:
Apoel (Ekstrem udebane på ringe vilkår)
Besiktas (Heksekeddel i Tyrkiet)
Krasnador
Rostov
Ønske Modstander:
FCK (Kamp i Dk)
Resten er hip som hap.
Jeg synes nu ikke FCK er en ønske modstander. Jeg vil ser gerne bådeFCK og Roma videre - men enig i, at kamp i DK kunne være godt!
Mine 4 værste
United
Lyon
Besiktas
Rostov
4 bedste
APOEL
Genk
Gent
Ajax
Vi er sådan ikke langt fra hinanden. Jeg har dårlig mave fornemmelse omkring Apoel. På papiret burde vi slå dem suverænt. Men, de er et effektiv og kynisk mandskab. De havde vist 10 skud i alt over 2 kampe mod Bilbao, hvor Bilbao havde dem i sækken i begge kampe. De er et hold man slår sig på, og et hold, der irritere modstander holdet med deres små svinestreger. Nu, er Roma ikke et hold, der er kendt for at holde hovedet kold. Manolas, Rudiger & DDR slår nemt hjernen fra i frustration.
Jeg ser dem hellere de matcher op med Besiktas eller Krasnador. Så kan de slå hinanden ud.
Er man i øvrigt Seeded i dag?
Kan sagtens følge dig. Men vi ønsker at sammenligne os med de store champions league hold, vi må simpelthen ikke være bange for et hold som APOEL. De er gode hjemme ja - men så er de heller ikke bedre i min optik.
Det bliver 'alle mod alle' idag - så ingen seeding!
Lyon ikke ligefrem en ønske lodtrækning.
Tak for i år til EL...
Lyon er i mine øjne den perfekte modstander.
Man skal slå de bedste hold for at vinde, og hvis vi ikke vinder pokalen, kan vi ligeså godt sige farvel og tak hurtigst muligt.
Er Lyon ikke bare et middelmådigt hold med en outstanding Lacazette i front? :)de ligger trodsalt kun nr. 4 i den hjemlige, med hele 13 point op til Nice på 3. Pladsen
Tak for i år til EL...
Hold nu op.
Lyon er en af de svære, men jeg synes vi har en lille favoritværdighed. 55:45 i vores favor.
lækkert at vi trods alt slutter hjemme!
Og så husker vi jo nok også alle Mancinis kasse mod Lyon sidst vi slog dem! :)
Du kan selv holde op... ;-)
Af de hold vi kunne trække er det kun ManU der ville have været værre IMO.
Synes de er meget mere end Lacazette, de har vores egen Mapou jo :-)
Ej en Depay hvis han kommer mere og mere i form, vil være farlig, selv med holdet igår uden flere profiler slog de AZ 7-1, så selvom de ikke har imponeret i ligaen i år, har de stadig et rigtig farligt hold...
På papiret bør vi være favoritter, men... Det er Roma...
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1