Login
Glemt password Opret bruger

Diverse

Kategori: Generelt

asromadk
3805 indlæg.
d. 26/12/15 23:35

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 27. december 2015

Endelig noget han er god til..

asromadk
3805 indlæg.
d. 11. januar 2016

Det må godt nok være skuffende for Florenzi ikke at vinde den der Puskas pris, når man kigger på vindermålet af Wendell Lira. Jeg er med på at Wendell laver en flot kasse, men det er jo set før.

Florenzis mål er jo af en anden verden.

[Rettet af: asromadk - 11/01/2016 - 20:04]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 16. januar 2016

Er der folk i Svendborg der samles for at se Roma kampene?

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 16. januar 2016

Roma Primavera spiller nu 1-0 mod empoli kan ses på Roma Channel

Søg Roma tv på Google

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 01. februar 2016

Zukanovic på ugens hold i runde 22(football-italia.net)

Teammonkey
4 indlæg.
d. 06. februar 2016

Teammonkey
2 indlæg.
d. 15. januar 2016
Først og fremmest respekt for siden og forum's hvor man kan finde meget brugbar info og spændende læsning.

Skal ned og se Roma - Real og har fået billetter til Curva Sud centrale..
Er der nogle erfaringer omkring tribunen, er folk på de pladser de har billet til eller stiller folk sig bare på tribunen?
I så fald de bare stiller sig hvor skal man i så fald stå for at få den bedste oplevelse. det skal lige siges min kæreste er med så det behøver ikke være i midten af den største fanatismen.. men hvor der stadig sker noget.

Går ud fra indgang til stadion er nemt nok at finde når man kommer fra broen over floden direkte mod stadion..

ser frem til at høre erfaringer så vi kan få den bedste oplevelse af Roma

Sofus
3107 indlæg.
d. 07. februar 2016

@Teammonkey

Som det ser ud nu, så kommer du nok til at være Palle alene i verden på tribunen. Curva'en har strejket hele sæsonen...

Teammonkey
4 indlæg.
d. 07. februar 2016

Det havde jeg godt læst på div. Sider med tænkte at det måske kun var i serie a..

Når de nu strejker så er det ikke sådan at fansene blokere indgangene eller passer folk op der prøver at komme ind der..

Sofus
3107 indlæg.
d. 07. februar 2016

Nej, de vælger at blive helt ude fra stadionet. Du kan sagtens komme ind, og der er nok også et par 40-50 andre på curvaen, men jeg tror at stemningen bliver rimelig tam, og jeg vil klart at anbefale at få billetter til langsiden hvor der ikke bliver strejket. Dog er stemningen på ingen måde det samme uden curvaen lige meget hvad.

[Rettet af: Sofus - 07/02/2016 - 21:08]

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 09. februar 2016

Strootman endelig tilbage på træningsbanen med senior holdet Idag. Forventes klar til kamp igen om en uges tid men spalletti vil naturligvis gå forsigtigt til værks med ham! Lækkert

mexes
2516 indlæg.
d. 09. februar 2016

Hvis man virkelig mener, at Strootman kan gøre sig gældende her i foråret, hvorfor er han så ikke med i CL truppen?

Kan ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig til, at se ham på banen igen!

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 09. februar 2016

Fordi han nok ikke kommer til at spille kampe før den nye sæson går igang. Måske lidt i de sidste par kampe i sæsonen. Manden har været skadet i 2 år, vil du så lade ham spille mod Real Madrid?

asroma87
3509 indlæg.
d. 10. februar 2016

http://www.football-italia.net/79640/roma-olimpico-meeting-went-well

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 10. februar 2016

Went Well? Curva sud stadig opdelt med barrierer så det ændrer nok ikke noget ift ultras tilstedeværelse eller mangel på samme. Tænk de straffer klubben og holdet for noget klubben ingen indflydelse har på? Synes det er latterligt at de fortsat strejker !!

mexes
2516 indlæg.
d. 10. februar 2016

tottithorsen

Nej. Det var så overhovedet heller ikke det, som jeg skrev.
Du skrev selv "forventes klar til kamp igen om en uges tid".

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 10. februar 2016

Vores U-hold spiller Youth League opgør mod Salzburgs ditto klokken 16.00 idag. Man kan muligvis streame kampen.

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 10. februar 2016

Angriber Soleri med et rigtigt fint løb ind bag forsvaret uden at være offside førte til det første mål (straffe). Sadiq et flot hovedstødsmål ved hjørnespark!

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 10. februar 2016

Mexes: ved godt hvad du mener. Jeg skrev det medierne skrev ift han skulle være klar om en uges tid mens jeg ikke tror på vi ser ham rigtig i aktion før næste sæson. Bliver fedt at få køleskabet i kamp igen. Hvis han kan vende tilbage til den form han viste i sin første sæson bliver det fantastisk. Håber ikke han laver en "Castan"

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 17. februar 2016

Er as Roma.dk ikke længere aktive? Har sendt optakt Idag og ingen kommentarer eller publicering?
Fin første halvleg!!!
Fortsæt koncentrationen så laver vi en enkelt på kontra ved salah efter pausen

2

Sofus
3107 indlæg.
d. 18. februar 2016

Undrede mig også stærkt over at der ikke var en tråd, men de fleste (inklusiv mig) var nok bare fuldt optaget af kampen.

geggeri
670 indlæg.
d. 18. februar 2016

Der er desværre et problem med webserveren, så vi får ikke besked om de nyheder som bliver sendt ind. Jeg har fundet både optakten til Carpi og Real Madrid kampen, men det er for sent nu.

Jeg kigger på det, men indtil da må I gerne sende en email til kontakt@as-roma.dk når I sender en optakt/nyhed ind.

geggeri
670 indlæg.
d. 18. februar 2016

Ok. Det lader til at være et ret lille problem, så det skulle virke igen nu.

mexes
2516 indlæg.
d. 20. februar 2016

Strootman er med i truppen mod Palermo! <3

Sofus
3107 indlæg.
d. 20. februar 2016

Totti udtrykker utilfredshed med Spalletti. Gad vide hvor lang tid Spalletti holder nu ;)

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. februar 2016

Skidt af Totti ikke at have forståelse for Romas sitation. Unødvendig at sætte Spa yderligere under pres.

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 20. februar 2016

Skidt at Totti ikke holder den slags internt. Grow up!!
Stop karrieren før du bliver et problem for klubben!
Kan godt forstå hans frustrationer men sådan noget skal fixes internt

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 20. februar 2016

Nogen der ved om sanabria er skadet? 3. kamp han ikke er med i truppen for gijón.

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 21. februar 2016

Sanabria er ude med en fibersprængning, og har været det de sidste 3 kampe. Desuden hans 3. fibersprængning denne sæson, måske de ikke passer så godt på ham i Gijon?

mexes
2516 indlæg.
d. 22. februar 2016

Napoli får en lidt bedre støttte på stadion end vi gør...

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 23. februar 2016

Spændende interview med Pallotta: http://www.football-italia.net/80270/pallotta-%E2%80%98spalletti-stays-roma%E2%80%99

Stor ros til Spalletti. Han ser gerne Sabatini blive, og Garcia får en lille stikpille om præstationerne i starten af sæsonen. Samtidig virker han statdig meget engageret i klubben!

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 24. februar 2016

Garcias kæreste suspenderet af klubben pga. sociale medier :D Underlig situation alligevel at hun stadig arbejder i klubben når han nu er fyret :D

Lamela
2782 indlæg.
d. 24. februar 2016

Hun var ansat i klubben før, Garcias og hendes roma'nce begyndte.

Har lige brugt min sløve eftermiddag på at se Uefa Youth League. God kamp mellem PSV-Roma, og fortjent at Roma hev sejren hjem til sidst. Romerne havde flere store chancer i løbet af kampen, men var uheldig med afslutningerne.
Umar spillede en kanon kamp, kampens bedste vil jeg mene. Soleri fik scoret, men var ellers skidt kørende i kampen.

Spinozzi, Vasco, Nura og Umar, er dem jeg vil fremhæve fra denne kamp.

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 26. februar 2016

Hvad fanden sker der for at Lazio er det eneste hold der umiddelbart er det eneste italienske hold videre i de europæiske turneringer? Det er sgu sørgeligt (jeg ved godt at Juve og vi ikke er ude endnu, men det ser sgu svært ud). Og super ærgerligt at Fiorentina og Napoli røg ud ift. ligaen, og ift. ranglisterne hvor vi var lige på nippet til at overhale England :(

tdj89
867 indlæg.
d. 26. februar 2016

@DanieleTotti

Dumt spørgsmål. Kig på modstanderne.

Roma - Real Madrid
Juventus - Bayern
Tottenham - Fiorentina
Napoli - Villareal
Lazio - Galatasaray

Udover Napoli, er der næppe nogle af de andre hold, som kan klandres. De har bare mødt bedre hold. Juve vil jeg så heller ikke dømme ude endnu.

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 27. februar 2016

"Dumt spørgsmål. Kig på modstanderne."

Nu var det mere et retorisk spørgsmål med ironien indlagt i at vores lillesøster-klub (ærkerivalerne) ser ud til at klare sig bedst i år... Men det mest ærgerlige er at vores rivaler i topstriden ser ud til at ryge ud, og derfor ikke skal bruge de ekstra kræfter på europæiske turneringer..

59971Cools
691 indlæg.
d. 29. februar 2016

http://www.asroma.com/en/news/2016/2/as-roma-make-perotti-and-zukanovic-signings-permanent

Det var 2... Så må vi se med SES. :-)

Lamela
2782 indlæg.
d. 29. februar 2016

Lækre resultater her i aften. Klask til Lazio og X mellem CHL kandidaterne. Napoli er igen inden for rækkevidde, vi har endda et indbyrdes tilbage på HC.

[Rettet af: Lamela - 29/02/2016 - 23:18]

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 01. marts 2016

Napoli så også meget meget trætte ud det sidste kvarter af kampen igår, og havde ikke mange kræfter til at angribe. De kunne sagtens være blevet ramt af træthed efter at have brugt de samme spillere rigtig meget, og jeg tror sagtens vi kan nå dem hvis vi fortsætter som nu!

mexes
2516 indlæg.
d. 01. marts 2016

Enig DanieleTotti.
Napoli kan hentes, selvom det selvfølgelig bliver svært. Nu skal vi først og fremmest sikre os den 3. Plads, så vi som minimum er i CL kval. Vi har klart i mine øjne et af de 3 bedste hold i Italien.

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 01. marts 2016

Jeg har hele tiden ment, at det var det rigtige at fyre Rudi, og da man ansætte Spalletti i stedet, blev beslutningen kun endnu bedre. Dog mener jeg, at der var en del uenighed, omkring hvorvidt Rudi skulle have haft lov til at fortsætte sæsonen ud.
Er der stadig nogle der mener, at det ville have været det bedste efter Spallettis fine start?

Det er ikke for at sige "hvad sagde jeg", det kunne bare være meget interessant at høre, hvad folk mener. Både om hvordan det ser ud nu, men også om hvordan man skal tackle det til sommer. Så vidt jeg husker, var der tale om, at Spalletti bare skulle agere brandslukker her i foråret, hvor man så ville finde den "rigtige" erstatning. Selv har jeg hele tiden været helt på Spalletti, og det har hans opstart i foråret ikke ændret på.

Lund
466 indlæg.
d. 01. marts 2016

Jeg synes ikke, at det her skal handle om at udlægge nogen. Jeg var selv fortaler for at fyre Garcia, og det har jeg ikke fortrudt ét sekund siden. Spalletti var dog ikke min foretrukne manager til det nye sæde, det var Marcelo Bielsa derimod. Jeg må dog erkende, at Spalletti var det rigtige valg for nuværende i hvert fald på det korte og mellemlange sigte. Jeg tror, det var vigtigt for resten af sæsonen at få en ind med kendskab til klubben og ligaen. Derudover har Spalletti taget hånd om nogen af de problemer, som var mest iøjefaldende under Garcia - vores presspil og vores opspil under pres. Der er en klar forbedring på de punkter, vi har stadig en smule problemer ift. at vi falder for langt tilbage, når vi kommer foran, og inviterer modstanderne tilbage i kampen - Palermo-kampen er undtagelsen, men også på det punkt er det tydeligt at se, at Spalletti ønsker forbedringer. Så indtil videre har jeg svært ved at sætte en finger på noget med undtagelse af Nainggolan som offensiv midtbane - ret skal være ret - selv det er han ved at erkende efterhånden.

Når jeg så siger, at jeg ikke er sikker på, at han var og er det bedste valg på langsigt, så hænger det alene sammen med, at jeg set det niveau og den måde Bielsa kan få sine hold til at spille på, og den måde han har fået hold til vokse langt over summen af deres enkeltindivider. Jo vi spillede fremragende bold under Spalletti i perioder i hans forgående periode i klubben, men ikke noget der kommer i nærheden af det som Bielsa leverede med Chile og Athletic Club.

Men Bottom line er, at Spalletti er et godt valg og nok den bedste til den situation, vi står i lige nu. Jeg er imponeret over hans arbejde indtil videre og hans taktiske forståelse. Dette kan end ikke Totti-sagen fratage ham.

mexes
2516 indlæg.
d. 01. marts 2016

@Lokumspoet

Jeg ser nu ikke dit indlæg som andet end "hvad sagde jeg".
Du mener, at der var en del uenighed i omkring hvorvidt Rudi skulle have lov til at fortsætte sæsonen ud -nej, det er jo bare fakta, at der var det. Taget 6 sejre i streg i mente nu, så er der jo ingen der vil mene, at Garcia skulle have fortsat. Det er jo tydeligt, at vi både pointmæssig såvidt som spillemæssigt er markant bedre nu, end den sidste tid under Garcia. Så for at komme med MIT bud på et svar på dit spørgsmål. Så nej - jeg tror sgu ikke, at der er mange herinde, som pt. hellere så Rudi på trænerposten.

asromadk
3805 indlæg.
d. 02. marts 2016

Det er jo rimelig spekulativt, og helt afgørende står, at hverken jeg selv eller andre for alvor ved, om Rudi Garcia havde tabt omklædningsrummet.

I så fald, så har det naturligvis været det rigtige.

Hvis ikke, så er jeg rimelig overbevist om, at man sagtens havde kunne ville stå med de samme resultater efter 38 kampe, som vi kommer til at gøre med Spal. Der er kommet 3 spillere ind, som mere eller mindre er vadet lige ind i start 11 - det skulle RG naturligvis også have haft at arbejde med.

Ingen af os kan vide det, og især kan man ikke vide, hvad der foregik i kulisserne.

Det sjove for mig er tænke på at vi bliver nummer 3 nu. Havde RG hentet en 3.plads, så havde sæsonen været en fiasko, men når/hvis Spal nu henter den, så har han reddet røven på Roma. Jeg køber den ikke, og trænerskiftet har i høj grad været i fuld overensstemmelse med de moderne fodbold(klubbers) fremgangsmåder, hvor det er en sjældenhed, at man stabler et solidt fundament sammen og står fast på det så længe det ikke ser DYBT godnat ud.

Men nok om det, jeg er glad for Luciano og synes også han har været et frisk pust. Men han har også fået tre nye spillere ind, som har præstereret ekstremt godt. Holdet har været ekstremt heldigt i visse kampe, og så kan man selvfølgelig overveje om man er blevet bedre til at søge heldet. Men det er et faktum, at nærmest alle ting gik imod RG i visse kampe - og det har været ganske omvendt for LS.

I forhold til fremtiden, så tror jeg netop trænerfyringen kommer til at koste på længere sigt. LS fører holdet frem til 2/3 plads, alt er fint. Han fortsætter, og engang i foråret sejler det rundt og man er tilbage til start og sæsonen kan smides på porten, såvel som LS der garanteret mister sit job. Igen, vil jeg stå og forsvare Luciano, da jeg mener klubben bør holde fast i længere tid. Jeg godtager gerne en lorte sæson, hvis det så betyder, at træneren kan konsolidere sin position. Om det så er LS eller RG. Jeg køber gerne et stykke tid uden for toppen, hvis det medfører, at man får stablet en systematiseret klub på benene, hvor man har tillid til sin træner ud over det normale, og hvor træneren har magt til at træffe afgørende beslutninger (næsten på egen hånd). For det er ham der bærer ansvaret. Jeg har sagt det før, og siger det igen - husk nu tilbage på Fergusons "svære 3.sæson", hvor han mere eller mindre var smidt på gaden.

Gå med frem! :)

1

friitz
40 indlæg.
d. 02. marts 2016

et like er ikke nok, det fortjener en kommentar også. Jeg er absolut og 100% enig med dig asromadk! - specielt omkring din sidste pointe omkring fremtiden :)

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 03. marts 2016

Fyringen var helt rigtig, også på længere sigt. Garcia har vist over de sidste to sæsoner at hans evner som manager ikke på nuværende tidspunkt rakte til Roma. Spillet var elendigt, der var ingen spillere der præsterede ekstarordinært godt, holdet kunne ikke spille hele kampen igennem, alt for tit lukkede vi modstanderen ind i kampen igen, der var ingen taktisk idé bag spillet, forsvaret var helt i vejret, moralen var ekstremt lav - osv.. Spalletti er kommet til, holdet kan spille hele kampen, der kæmpes i kampene, forsvaret er mere stabilt, Dzeko scorer mål, holdet fungerer meget mere som en enhed. Ja Spalletti har fået nye spillere der præsterer - men havde de præsteret det samme under Garcia? Det tror jeg ikke! Dzeko, Rudiger, Salah præsterer meget bedre under Spalletti end under Garcia, og det tror jeg ikke er tilfældigt! Garcias taktiske evner rakte ikke til skiftet til en stor klub som tilmed også ligger i Italien. Spallettis formåen på det plan har skinnet ret tydeligt igennem. Og ja, Spalletti får sikkert også en dårlig periode med holdet. Men under Garcia tegnede det til at dennee dårlige periode skulle vare 3/4 til halvdelen af ssonen, og det er jo ikke godt nok!

1

Denner
527 indlæg.
d. 03. marts 2016

Det jeg syntes der er det bedste er at spaletti ikke er bange for at skifte sit taktiske udgangspunkt.

Var simpelthen træt af at se Garcias 4-3-3 få KLØ hver evig eneste gang vi mødte et hold det stod højt på banen og pressede vores boldomgang.

Men jeg er utrolig glad for Garcia, syntes han har været en god træner, der fik Roma tilbage i toppen af Italiensk fodbold. Hans mangler kom bare for tydeligt da vi skulle til at fokusere på europæisk samtidig med Serie A.

Lamela
2782 indlæg.
d. 08. marts 2016

Nogle Roma fans fra Slagelse eller omegn? Der kunne evt. arrangeres, hvor vi mødes og se kampen sammen ?

[Rettet af: Lamela - 08/03/2016 - 07:20]

Il CapitanoTotti
75 indlæg.
d. 13. marts 2016

Hey Lamela.

Jep, jeg er fra Slagelse:)

Lamela
2782 indlæg.
d. 13. marts 2016

Fedt, så må vi lige få arrangeret nogle kampe :)

DanieleTotti
944 indlæg.
d. 17. marts 2016

Pallotta om stadion og om marketing:
http://www.football-italia.net/81408/%E2%80%98roma-stadium-three-years-away%E2%80%99

Det lyder altså ikke som en mand der er på vej ud - og så er det på alle måder fantastisk at vi bliver meget mere professionelle på marketingsplanet og kan tjene flere penge. Selvfølgelig gør vores investorer det også for selv at tjene penge, men det virker til at de er klar til at investere det nødvendige og få klubben op at køre først, og det kan ikke være skidt. At vi kører på kanten af FFP peger jo også i retningen af at de er klar til at ofre det nødvendige på spillertruppen for at få holdet op at køre.

Lamela
2782 indlæg.
d. 17. marts 2016

I øvrigt, fantastisk indsats af Juve mod Bayern, de formåde bare at score på nogle de få chancer de skabte, modsat os. Men alligevel, kan jeg ikke lade vær med at fryde mig over deres exit og tuderi efter dommeren. De billige kendelser, der går deres vej i ligaen, gik imod dem i CHL. Det kan de ikke fatte.

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 17. marts 2016

Jeg ærgrede mig lidt over Juventus exit i CL pga. manglende mulighed for at hente flere point til
Italien i kampen om flere CL pladser - en fordel for os hvis 4. pladsen bliver en cl kval plads fremover.
Samt det faktum at de nu ikke skal fokusere på 3 turneringer længere er også et minus for os.

Men efter at have set kampen i går må vi som Roma fans konstatere, at vi IKKE er på niveau med Juve.
De har en sindssyg vindermentalitet og det er ligemeget hvem de smider ind på holdet, så kører maskinen bare derud af uden at blive svækket.. Imponerende selvom det gør ondt at indrømme!

tdj89
867 indlæg.
d. 19. marts 2016

"Men efter at have set kampen i går må vi som Roma fans konstatere, at vi IKKE er på niveau med Juve."

Godmorgen og velkommen til år 2016.

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 19. marts 2016

Godt at se du er tilbage i topform, tdj89!!

Crap_Bag
1179 indlæg.
d. 19. marts 2016

Har han været væk?

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 19. marts 2016

Lidt "væk" er han altid!

tdj89
867 indlæg.
d. 19. marts 2016

Tottithorsen

Det er hvis ikke mig der er 'væk', hvis det var Juves kamp mod Bayern, der skulle vise dig, at Roma ikke er på niveau med Juve. Det har Roma ikke været i nogle år efterhånden ;-)

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 20. marts 2016

Tdj89: nej det er længe siden vi har været på niveau med juve. Selv med deres værste sæsonstart nogensinde formår de formentlig at vinde endnu en scudetto. Imponerende.
De lider ikke af den romerske syge..

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. marts 2016

De har ledere typer i hver kæde, det hjælper dem til at hive hinanden op, og derfor kan de sætte en Sturari, Rugani, Lemina etc. ind uden at kvaliteten i spillet forringes væsentligt.

Tottithorsen
4694 indlæg.
d. 30. marts 2016

Der er ingen Lazio - Roma på tv på søndag??

Wør3n
324 indlæg.
d. 02. april 2016

Kampen sendes forskudt på tv3sport2 klokken 19.00 i morgen.
Vi streamer kampen på KU. Dørene åbner klokken 13.30.Facebook-event

Kom glad, allesammen!

Sofus
3107 indlæg.
d. 17. april 2016

Er alle indlæg siden d. 2 april blevet slettet?

mexes
2516 indlæg.
d. 21. april 2016

Der står på siden her vi spiller søndag mod Napoli - men er det ikke mandag?

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma