Login
Glemt password Opret bruger

Gode råd til en Olimpico debutant

Kategori: Generelt

Schrøder
1 indlæg.
d. 18/08/15 21:24

Hej Romanisti!

Står langt om længe i den glædelige situation at muligheden for at se en Roma kamp har budt sig.

Fik et rejsegavekort i bryllupsgave for nylig og fruen iog jeg er enige om at turen går til den evige stad.
Det eneste der passede ind med job og studie er 17.-21. Dec. Hjemmekamp mod Genoa 20/12. Perfekt!

Der er bare lige det lille aber dabei at vi skal have vores lille datter med på turen. Hun vil være 10 mdr på det tidspunkt. Konen er halvskræmt af historier om mord og flammekastere til derby kampe men er jeg helt gal på den når jeg siger at Genoa er en tilstrækkelig 'stille' kamp til at tage den lille familie med?

Har fået anbefalet billetter i Lazio kurven med god udsigt til curva sud.

Hvad tænker i rutinerede? :)

Mvh
Dennis

mexes
2516 indlæg.
d. 18. august 2015

I skal ikke være bekymrede overhovedet. Det er vidst skrækhistorier.
Ved Curva Nord sidder der lidt blandet vil jeg sige. Både unge, ældre og børn. Men jeg vil da anbefale at i valgte en af langsiderne, da jeg synes man klart se bedre derfra. Men det jo en smagssag. De er jo også lidt dyrere. :-)

Charlie
55 indlæg.
d. 19. august 2015

Hej Dennis, jeg har boet i Rom og været på stadion utallige gange og ville lige give mine råd med.

Genoa er ganske vidst en af de "roligere" kampe, men når du sidder i "lazio kurven" sidder du forholdvis tæt på udeholdet fans, og du kan risikere at de smider forskelligt fyrværkeri over i jeres retning.

Det er generelt ufarligt, men larmer ekstremt meget og kan sagtens skræmme en lille en på 10 mdr.

Jeg vil helt klar anbefale at i sidder i mindst Distinti Nord Famiglia, hvis ikke på langsiden som mexes påpeger.

chrisdinho
116 indlæg.
d. 20. august 2015

Hvornår er det egentlig billigst at tage til Rom og se fodbold?
Både fly og hotel-wise :)

Charlie
55 indlæg.
d. 20. august 2015

Ville sige november og december, uden at være helt sikker.

mester
399 indlæg.
d. 20. august 2015

Der er 5 billige måneder i ROM , nemlig
jan , Feb , august , Nov & dec
Der er ca 40-50 procent rabat på hoteller ,
men endnu billigere er at bo på kloster i centrum
Jeg flyver altid med SAS og prisen er retur mellem 850 - 1200 kr

chrisdinho
116 indlæg.
d. 21. august 2015

Tak :)

Og hvad med lufthavn - FCO eller CIA?
Cph-Rom fredag-mandag 6-9 november (Roma-Lazio) fly 900 kr t/r

De Rossi
63 indlæg.
d. 03. september 2015

Hej mester, tak for informationerne der. Hvordan med det der kloster, kan du anbefale et specifikt? Og skal lige være sikker på om du mener hostel eller kloster? :-) Hvis du mener hostel må du også gerne anbefale et specifikt, hvis du har gode erfaringer med et. På forhånd tak.

Overvejer også den Roma-Lazio i november.

mester
399 indlæg.
d. 04. september 2015

Gå ind på hjemmeside
ROM-guide.dk. Ude til højre kan du se forskellige muligheder på overnatninger i ROM
i forskellige prisklasser
Men det er helt sikkert den bedste ROM side for 1.ste gangsbesøgende til den evige stad
Held & lykke med turen

De Rossi
63 indlæg.
d. 04. september 2015

Tak mester :-)

Skal til Rom for anden gang, men længe siden sidst, bliver denne vinter :-)

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma