Login
Glemt password Opret bruger

Sæson 15/16

Kategori: Generelt

chrisdinho
116 indlæg.
d. 07/07/15 08:59

Hvornår vil I tro programmet kommer?
Jeg håber vi har hjemmekamp i første spillerunde for så tager jeg afsted :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. juli 2015

Mener at have læst mig fremt til var D.28 juli.

erlind
89 indlæg.
d. 07. juli 2015

Nogen der ved om serie a stadig vises i dk, efter Eurosport har overtaget?

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 07. juli 2015

De forhandler om rettighederne pt

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 23. juli 2015

Det bliver spændende at se om Juventus kan kapere tabet af Tevez, Pirlo og Vidal. Jeg ved godt at de har lavet nogle stærke indkøb, men det er altså 3 nøglespillere i truppen de mister, og det er ikke helt sikkert at de nye erstatninger kan gå ind og gøre forskellen med det samme. Jeg tror det skal være i år vi skal vinde ligaen!

Kelevra
1261 indlæg.
d. 23. juli 2015

Det ser sløvt ud mht Serie A på dansk TV til næste sæson. Stadig intet nyt om forhandlinger.

Hvis Roma skal vinde ligaen så skal de satme i gang med at få hentet et stort navn til angriber positionen. :D

Lamela
2782 indlæg.
d. 27. juli 2015

Week 1

Aug 23 2015

Empoli-Chievo

Fiorentina-Milan

Frosinone-Torino

Verona-Roma

Inter-Atalanta

Juventus-Udinese

Lazio-Bologna

Palermo-Genoa

Sampdoria-Carpi

Sassuolo-Napoli

Week 2

Aug 30 2015

Atalanta-Frosinone

Bologna-Sassuolo

Carpi-Inter

Chievo-Lazio

Genoa-Verona

Milan-Empoli

Napoli-Sampdoria

Roma-Juventus

Torino-Fiorentina

Udinese-Palermo

Week 3

Sep 13 2015

Empoli-Napoli

Fiorentina-Genoa

Frosinone-Roma

Verona-Torino

Inter-Milan

Juventus-Chievo

Lazio-Udinese

Palermo-Carpi

Sampdoria-Bologna

Sassuolo-Atalanta

Week 4

Sep 20 2015

Atalanta-Verona

Bologna-Frosinone

Carpi-Fiorentina

Chievo-Inter

Genoa-Juventus

Milan-Palermo

Napoli-Lazio

Roma-Sassuolo

Torino-Sampdoria

Udinese-Empoli

Week 5

Sep 23 2015

Carpi-Napoli

Chievo-Torino

Empoli-Atalanta

Fiorentina-Bologna

Inter-Verona

Juventus-Frosinone

Lazio-Genoa

Palermo-Sassuolo

Sampdoria-Roma

Udinese-Milan

Lamela
2782 indlæg.
d. 27. juli 2015

Lidt af en blandet start program, forhåbentligt har vi spillerne mentalt klar til kamp nr. 2.

Lidt af en overraskelse, vi skal møde Juventus i allerede kamp 2.

chrisdinho
116 indlæg.
d. 27. juli 2015

Programmet frem til januar :)

[Rettet af: chrisdinho - 27/07/2015 - 21:25]

MLP09
129 indlæg.
d. 27. juli 2015

Spændende start vi får.
Er der nogle, som har hørt noget nyt mht Serie A i dansk tv?

mester
399 indlæg.
d. 27. juli 2015

Fedt , er i ROM i uge 35 så skal se Roma - Juventus med min gamle ven fra Nedre C / Leif
og i uge 48 Roma - Atalanta med brormand

1

[Rettet af: mester - 27/07/2015 - 22:26]

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 28. juli 2015

Vi kan være så heldige at Juve ikke helt har fået sammenspillet holdet efter de store udskiftninger, hvilket kan give os en fordel :)

Lamela
2782 indlæg.
d. 29. juli 2015

Vi var næstbedst på udebane sidste år, blot 3 point efter Juve. Kan vi få styr på vores hjemmebane i denne sæson, og fastholde vore udebane point antal, så er der grund til optimisme, holdet er ikke blevet svækket, idet vi har formået at holde på vores profiler. Truppen kan kun blive forstærket, af næsten uanset, hvem der kommer ind. Juve har derimod haft gang i møllen, nye angribere skal spille ind, ingen af dem har har Tevez effekten. Det skal vi så vidt prøve at udnytte.

Salah = Gervinho, dvs. Ingen forringelse eller vild forbedring.
Castan < Astori? Castan på sit gamle niveau, vil være forstærket.
Szczesny < Skropski, den ene polak frem den anden, men mere kvalitet hos nye den polak. Klar forbedring.

Falque< Verde, erfaring gør giver Falque plusser i min bog, Verde får liga Erfaring via lån. Win-Win

Nye venstre back < Holebas/Cole, kan kun være en forbedring
Ny Angriber < Doumbia, kan kun være en forbedring.

Så alt i alt, kan truppen kun blive bedre.

ClausA
263 indlæg.
d. 30. juli 2015

Vi burde gå all in på scudettoen iår. Og mener virkelig all in. Juventus ser ikke så frygtindgydende ud længere. Milan ser tilgengæld stærke ud til den kommende sæson.

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 08. august 2015

Supercoppaen: Juve 2-0 Lazio. Mandzukic, Dybala.

Nyindkøbende scorer, Juve kører den rutineret og kontrolleret hjem. Øv at de allerede ser så stærke ud.

mexes
2516 indlæg.
d. 14. august 2015

er sgu lidt nervøs for næste sæson ift. dækningen af serie a. Sidste sæson kom alle vores kampe nærmest i tv'et - og dem der ikke gjorde, var næsten altid på c sports i stedet!
Nu, hvor man jo er blevet så dejlig vant, så er det sgu lidt bekymrende, at der pt. ikke er nogen danske kanaler, som har købt rettighederne, og når c sports er lukket, så er der jo pt. kun elendige streams muligt?

Håber på et mirakel.

1

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 23. august 2015

Længe siden juve er startet med 2 nederlag?

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 23. august 2015

Livetv.sx har gode streams med engelske speakers

chrisdinho
116 indlæg.
d. 23. august 2015

Nu kan det ærger en endnu mere at vi ikke kan vinde.

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 23. august 2015

Sabatini sidder og fryder sig. Romagnoli begik straffe og Milan nede med 2-0

Romaneren
1957 indlæg.
d. 23. august 2015

Fiorentina virker godt nok top-tunede - umiddelbart en større fare end Inter og Milan.

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 23. august 2015

De mødte et slapt Milan hold som igen i år havner udenfor Europa. Mihajlovic er jo idiot st stille med ely uden serie A i benene og romagnoli!! Bacca kan jo ikke lave det hele på egen hånd... Inter kan blive farlige i år. Men det kan Roma også!!
Bliver interessant at se vores styrke på søndag

Kasper Hørlyck
182 indlæg.
d. 25. august 2015

Er vi stadigvæk 4 seedet i CL? Kunne være fint at trække Malmø ellers :-)

Edit
Fedt fik den lige bekræftet:
Ettersom Basel tapte sammenlagt mot Maccabi Tel Aviv ender Roma opp på 3. seedingsnivå under Champions League-trekningen på torsdag!

[Rettet af: Kasper Hørlyck - 25/08/2015 - 22:43]

Lamela
2782 indlæg.
d. 25. august 2015

Kunne være lækkert med en tur til Skåne i Giallorossi farver.

PSV/Zenit
Leverkussen/Porto/Valencia
Roma
Malmø

Vil være absolut drømme scenarie for en videre deltagelse.

(Pot 1) Bayern, FCB, Chelsea, PSG
(Pot 2) Real, Arsenal, City, United,
(Pot 4) Wolfsburg

Vil jeg gerne undgå i første omgang.

[Rettet af: Lamela - 25/08/2015 - 23:25]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 27. august 2015

Det skulle være Nicola Rizzoli der kommer til at dømme kampen mod Juve på søndag. :)

Kelevra
1261 indlæg.
d. 27. august 2015

Barcelona
Leverkusen
Roma
BATE

tdj89
867 indlæg.
d. 27. august 2015

Rigtig fin gruppe. Vi får de helt store kampe mod Barca. Leverkusen bliver nok tæt, med en lille fordel til os. Bate skal vi selvfølgelig forbi..

Der skulle gerne være europæiske kampe på den anden side af nytår.

mexes
2516 indlæg.
d. 27. august 2015

Jeg er også fint tilfreds. Meget middel. Kunne være bedre, kunne være værre.
Vi fik den sværeste fra 1. puljen, mens vi fik måske den bedste fra 2. puljen.
Jeg synes det var vigtigere at trække en god 2'er, end en god 1'er. BATE skal slåes. bum.

Så kan vi jo også lige vise Lazio, hvordan Leverkusen besejres ;-)

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 27. august 2015

Roma v Barca
Bate v Roma
Roma v Leverkusen
Leverkusen v Roma
Roma v bate
Barca v Roma

asroma87
3707 indlæg.
d. 27. august 2015

Roma v Barca - X
Bate v Roma - 2
Leverkusen v Roma - X
Roma v Leverkusen - 1
Barca v Roma - 1
Roma v Bate - 1

= 11 point og forhåbentlig en 2. plads i gruppen.

Så Leverkusen imod Lazio igår og Leverkusen spillede med at vanvittigt højt pres, hvilket burde passe fint med et defensivt kontra orienteret Roma hold!

FORZA ROMA!!!

[Rettet af: asroma87 - 27/08/2015 - 21:00]

Romaswag
84 indlæg.
d. 27. august 2015

Nogle der ved noget om billetter til Leverkusen? I leverkusen altså. Hvor man kan købe, pris osv?

Denner
527 indlæg.
d. 27. august 2015

What??? Asroma87 - HVER gang roma er presset kan Roma slet ikke finde ud af at spille bold jo, specielt ikke når det er niveauet over serie a?

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 27. august 2015

Enig når vi presses er vi intet værd men ok vi har også et bedre hold end sidste sæson. Men er lidt nervøs for vi "kun" bliver 3'er...

Kelevra
1261 indlæg.
d. 30. august 2015

Nogen der har styr på hvad der er af muligheder for at se kampen i aften? Hvis man nu ikke kan deltage i diverse arrangementer. :)

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 06. september 2015

I sidste sæson tabte Juve kun 3 kampe. Nu har de allerede tabt 2 :D

Football-italia med et indlæg om lønbudgetterne i Serie A:
http://football-italia.net/72625/de-rossi-top-serie-wages-soar

Juve 124 millioner euro
Roma 113
Milan 101
Inter 94
Napoli 74

Givet at vi går ud fra at klubberne bruger den løn som de har råd til ifølge diverse økonomiske reglementer, ja så er vi ikke voldsomt langt fra Juve. Samtidig er vi altså foran både Milan og Inter. Jeg håber det er fordi vi nu kører på et lidt højere økonomisk plan end vi ellers har gjort, hvilket så betyder at vi på det plan begynder at indhente Juventus. Overraskende er det også at Napoli er så langt fra os. Juventus' lønbudget er næsten dobbelt så stort som Napolis, hvilket er ret utroligt synes jeg.

Det skal dog siges at vi stadig har en dødvægt i form af 2,5 millioner til Cole, der åbenbart stadig er hæver sin løn selvom han ikke har noget at gøre i klubben
Lad os håbe vi kan fortsætte den positive økonomiske spiral (hvis det da er positivt)

mexes
2516 indlæg.
d. 06. oktober 2015

Manolas er vendt skadet tilbage fra landsholdssamling. Skidt, hvis det er en længere skade...

chrisdinho
116 indlæg.
d. 09. oktober 2015

Hej

Jeg vil lige dele med jer at man kan komme til Køln t/r for 138 kr. Udrejse 20 oktober og hjem 21 oktober.
U bahn fra Køln til Leverkusen tager kun 20 min ca så man kan bo i Køln.
Mvh

[Rettet af: chrisdinho - 09/10/2015 - 18:04]

Lamela
2782 indlæg.
d. 09. oktober 2015

Det er simpelthen for dumt, hvis Dzeko skal starte inde imorgen. Lad nu vær med at være så naiv og forværre skaden.
Kilde : Football-Italia

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 14. oktober 2015

Så fik Florenzi lige sendt Italien afsted mod EM med bedste mener foran hjemmepublikummet på Olimpico. 1 mål og 1 oplæg i 2-1 sejren over Norge. Den mand er fantastisk!

mexes
2516 indlæg.
d. 17. oktober 2015

Puha. Jeg tror den næste måneds tid bliver meget afgørende for vores sæson.
Program:
20-10: Leverkusen-Roma
25/10: Fiorentina-Roma
28/10: Roma-Udinese
31/10: Inter-Roma
4/11: Roma-Leverkusen
8/11: Roma-Lazio

Det er et rigtig svært og ikke mindst tætpakket program. Jeg tror især Leverkusen-kampene bliver vigtige for vores selvtillid og selvforståelse. Vi skal helst have point med hjem fra Tyskland - 1 kan sagtens gøre det - ellers ser det allerede efter 3. kampe næsten håbløst ud i CL. De næste udekampe i Serie A ser jeg lidt som nogle, der som udgangspunkt i hvert fald ikke skal tabes. Min hukommelse siger mig dog, at vi de seneste 2-5 sæsoner har været ganske habil både i Milano mod Inter (minus sidste år) og i Firenze. Men for sat.. en spændende måned vi går ind i.

DAJE ROMA!!

Romaneren
1957 indlæg.
d. 19. oktober 2015

Det er en meget afgørende måned! Masser af benhårde kampe.

Kom lige til at kigge i tabellen - vi er det mest scorende hold i Serie A!

Kelevra
1261 indlæg.
d. 08. november 2015

hvor fanden er optakten? ;)

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 09. november 2015

Som et symbol på vores skadesproblemer - hvor mange spillere har egentlig haft anførerbindet i denne sæson ? - Totti, De Rossi, Florenzi og senest Nainggolan mod lillebror? Mener også at Maicon har haft det og måske også Keita der plejede at få det efter De Rossi sidste sæson ? Det er en ret stor del af truppen synes jeg :)

RomaAndo
13 indlæg.
d. 09. november 2015

Pjanic har også haft den
1. Totti
2. De Rossi
3. Keita
4. Florenzi
5. Pjanic
6. Maicon
7. Nainggolan

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 10. november 2015

Zamparini har fyret Iachini i Palermo (efter en sejr)og Sampdoria fik nok af den tidligere målmand Walter Zenga som ikke fik det optimale ud af truppen!

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 19. november 2015

Så er Gervinho også skadet.... sket i en landskamp!

asromadk
3933 indlæg.
d. 19. november 2015

Han blev taget ud med det samme, og det skulle vist ikke være så slemt. Den fysiske stab er optimistiske og det er nok kun mod Bologna han vil være ude.

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 19. november 2015

Gervinho ude i 3 uger!!

Sofus
3108 indlæg.
d. 20. november 2015

Florenzi bliver rygtet til Barca i følge tipsbladet. Jeg tror han er så loyal at han vælger at blive, men man ved jo aldrig.

Lamela
2782 indlæg.
d. 22. november 2015

Hvorfor var det lige vi lod Ljajic smutte? Han spiller fremragende for Inter desværre.

Denner
527 indlæg.
d. 23. november 2015

Nu har en hvis Hr. Ancelotti været ude og sige han drømmer om at være træner for Roma igen igen. Jeg syntes vi skal gå all-in og satse! Det er sjældent at en træner af den kaliber kan komme til en klub som Roma, man må forvente at der er nogle klubber på hylden lige over os som også er interesseret. Men det at han selv er ude og sige det, det kan give Roma en fordel.

-Der skal investeres i en KLASSE træner! -Sådan så vi ikke smider alle de dumme point her og der. Alt respekt til det arbejde Garcia har lavet, han har løftet holdet - men det er nu der skal satses hvis det mesterskab skal vindes!

Link til tipsbladet

[Rettet af: Denner - 23/11/2015 - 15:10]

Romaneren
1957 indlæg.
d. 23. november 2015

Ancelotti er vel pretty much ude at gøre kur til samtlige store europæiske klubber - i samme citat siger han også, at han ville elske at træne Milan. Det er heller ikke mange dage siden, at han sagde, at han bare måtte tilbage til Premier League på et tidspunkt.

Han holder bare dørene åbne! Og hvis en arbejdsløs Ancelotti bliver spurgt 'kunne du tænke dig at træne Roma?', så er han jo et ret stor idiot, hvis han svarer 'nej, det kunne jeg ikke.' :)

Nu når man er herinde i tråden - så er jeg nu officielt bange for, at Juve kommer op i toppen igen. Det startede så godt for os (og skidt for dem), men nu er vi sølle 6 point foran dem.

asromadk
3933 indlæg.
d. 23. november 2015

Det er bare stadig lidt sjovt.

Vi har 3 point til førstepladsen - men ligger nummer 4. En plads, som ifølge Il Messaggero, er den laveste placering AS Roma nogensinde har indtaget under Rudi Garcia.

Synes mest af alt, at folk nogle gange lader til at glemme hvad det var for et hold Roma var før Garcia kom til. Det er i min optik fuldstændig blasfemisk at begynde at mene, at det hele skal overvejes lige for tiden. Jeg er med på, at der sommer 2016 måske kan være opstået en situation, hvor man må overveje det hele fra top til bund. Måske Rudi Garcia også selv skal overveje tingene?

Men det er bare sjovt at læse folks utilfredshed - samtidig med at man støder på et lille indlæg i de italienske sfærer med fokus på, at vi nu for første gang under RG ligger nummer 4. 3 point op. Spiller fin fodbold. Lever i Champions League.

Kan folk overhovedet huske, hvordan det var at være Roma-fan for 4-5-6-7 år siden?

[Rettet af: asromadk - 23/11/2015 - 18:12]

Denner
527 indlæg.
d. 23. november 2015

Er virkelig ikke efter RG! er kæmpe fan af manden! men jeg syntes bare Ancelotti er en fantastisk manager! aller øverste hylde og sådan en chance er bare ikke en der opstår hver sæson.

Når det så er sagt - så er jeg også rigtigt glad for at han har fået os med i Europa igen, et trofæ ville bare pynte så sindssygt meget! - Og efter CHL-bold har vi også lokket nogle store navne til i Dzeko, Digne og Salah osv. Så holdet er bare ved at være der til at man godt kan forvente et trofæ!

Og ang Juve, ja jeg er sikker på de også kan komme igen! Hvor stort et forspring smed vi ikke i forrige sæson! Og juve har det med at lave professionelle indsatser. (har dog ikke rigtigt set dem i år)

mexes
2516 indlæg.
d. 23. november 2015

Spot on asromadk

Rudi fortjener større respekt, end hvad han får herinde på siden. Han overtog et hold i ruiner efter pokalfinale nederlaget til Lazio. Siden hans overtagelse har vi ligget stensikkert i top 3 nærmest konstant. Vi er med i Champions League, Rom blev altså ikke bygget på en dag. Heller ikke en sæson.

Jeg er enig med, at han især i Champions League ikke har set særlig stærk ud ren taktisk. Men okay, under Garcia har vi altså også mødt 2 x City, 2 x Bayern og snart 2 x Barca. Det er jo heller ikke lige frem walk-overs.

Lad os evaluere efter sæsonen. Skuffer vi i år og er en kapacitet som Ancelotti til den tid stadig ledig, så kan spekulationerne så småt begynde. Men når vi midtvejs i en sæson ligger 3 point fra 1. pladsen og nr. 2 i vores CL pulje, så er det, som asromadk skriver, nærmest blasfemisk, at snakke om trænerfyringer i Roma.

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 26. november 2015

Iflg. Palotta så har Rudi Garcia de næste 4 kampe at gøre godt med. Er der en kikser mod Atalanta, Bate Borisov, Torino og Napoli ryger han ud.....
Potentielle afløsere er: Capello, Spaletti eller Mazzari.
Holder Rudi sæsonen ud kan han formentlig blive afløst af Conte eller Ancelotti

asromadk
3933 indlæg.
d. 27. november 2015

Det er også fint med nogle forventninger. Mon ikke vi gør rent bord :)

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 28. november 2015

Torino ude atalanta hjemme og bate borisov bør give 3 sejre men er i tvivl om vi kan stille noget op mod formstærke Napoli

mexes
2516 indlæg.
d. 28. november 2015

Simpelthen en joke, at Chievo - Udinese (!!) sendes i tv'et imorgen fremfor Roma...

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 28. november 2015

Ja det er en besynderlig beslutning ! Sørgeligt

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 28. november 2015

Men hvor meget har Garcia egentlig flyttet os? Ja, vi ligger konsekvent i top 3, men de investeringer der er lavet i truppen er større end de har været de sidste 7-8 år under Sensi. Samtidig med nogle ret svage Milan og Inter hold, ja så kan vi da ikke forvente andet end at ligge i top 3 med den konkurrence og de investeringer der er lavet. Tværtimod synes jeg ikke at Garcia på trods af sin første sæson rigtigt har flyttet holdet taktisk eller mentalt. Vi har i denne sæson set taktiske og mentale blundere mod Barcelona, Bate, Leverkusen - ja alle CL kampe på nær hjemmebanen mod Barcelona i første kamp. I Serie A er historien selvfølgelig en anden, da vi ligger til i toppen, men det har på meget få tidspunkter virket sikkert det vi har lavet. I Champions League på højeste niveau er vi i højere grad blevet straffet på sløseriet(taktisk og mentalt), mens vi er sluppet bedre afsted med det i Serie A på lidt lavere niveau. Egentlig er det vel mere individuelle genialiteter fra Salah, Gervinho der har reddet holdet mere end et sikkert taktisk robust koncept og en høj mængde mental styrke fra holdet? Andre trænere har gjort det bedre, med ringere spillermateriale og bedre konkurrenter end Garcia har gjort det vil jeg vove at påstå!

asromadk
3933 indlæg.
d. 28. november 2015

Jeg synes RG (og den nye ledelse/det nye ejerskab) har flyttet klubben enormt. Fra at være et hold man aldrig vidste hvor stod, føler jeg mig sikker på, at vi konstant er klar til at blande os i toppen af ligaen. Med til historien og nogle svage milanesiske hold hører historien om et Juventus, der har været tæt på urørligt.

Igen - til sommer (med mindre vi taber de næste 10 kampe) - så kan der så småt vægtes og vejes de forskellige ting. I sidste ende er det resultaterne der er vigtige for mig - og ikke så meget at man får en snitter til Barcelona. Kan vi klemme os videre i CHL og få mindst 2.pladsen i Serie A, så er jeg tilfreds med en stadig tro på projektet med Garcia. Tror på, at det kun vil blive bedre med tiden, såfremt man kan undgå at skifte ud på trænerposten - hvilket selvfølgelig kræver, at holdet resultatmæssigt ikke falder helt igennem.

1

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 30. november 2015

Kandidater til at overtage det varme sæde:
Mazzari, lippi, prandelli, Capello og spalletti

mexes
2516 indlæg.
d. 01. december 2015

Nicklas95
326 indlæg.
d. 06. december 2015

Trist at se hvordan vores "unge" spillere blomstre hos andre klubber ens vores..
Sanabria 3 kasser i dag i en 3-1 sejr.
Destro 2
Pellegrini 1
Llajic 1 (matchvinder)

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 06. december 2015

Tillid og spilletid og formentlig et passende system. Garcia foretrækker at spille på tværs og ikke direkte nok. Bare vi har bolden sidder jeg ofte og tænker. Dzeko kommer heller ikke til at bombe i det system

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 06. december 2015

Kraftige rygter siges at der er lavet en mindre aftale med spalletti!!! Elsker den mand og det med at han revolutioneret fodbolden i Roma. Men så ikke mange kampe med zenit, er han ikke samme type som garcia, og vedholder sit system?? Og taktisk ikke ændre sig så meget??
Kun også godt se Florenzi blomste som en perotta gjorde i de gamle dage,
Hvad synes folk om det??

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 07. december 2015

Nej tak. Bring Carlo ancelotti ind

Nicklas95
326 indlæg.
d. 07. december 2015

100 procent klar på både Spalletti og vores nye Perrotta!

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. december 2015

Vigtigheden af have en angriber i form. Icardi opsnapper en løs bold og smadrer den i kassen. De er ved at trække småt væk fra os.

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 12. december 2015

Samt de lukker aldrig mål ind. 8 point ned til Roma dog med en kamp mere. Men vi har som bekendt Napoli ude... Begriber ikke vi lejede ljajic til Inter. Ham kunne vi godt bruge.

[Rettet af: Tottithorsen - 12/12/2015 - 22:05]

Kelevra
1261 indlæg.
d. 13. december 2015

Seriøst kan vi ikke snart komme os over Ljajic? Han var middelmådig for os - at han så scorer for et andet mandskab er hvad det er. Men den spiller Ljajic er lige nu, var han ikke hos os, og var han aldrig blevet.

asromadk
3933 indlæg.
d. 13. december 2015

Enig Kelevra. Og scorede Adem ikke også på frispark forleden? Det er jo ikke ligefrem det vi mangler. Nej vi mangler at vores angriber snart kommer igang. Dzeko. Havde virkelig troet, at han ville være den, der ville kunne bryde forbandelsen på angriberpositionen. Som har været der også inden Rudi Garcia.

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 13. december 2015

Vi mangler at vores træner formår at have lidt taktisk sans og få spillet holdet ind en fast taktik som alle forstår, og som matches til spillerne. Det er jo tydeligt at vores angreb ikke kan noget udover Salah og Gervinhos dribleevner. Når de ikke er med er det tydeligt at holdet ingen plan har for at angribe de andre hold = Iturbe løber direkte ind i modspillerne hver gang, Dzeko får ikke bolden og løber væk fra boksen.

Ljajic havde ikke mental styrke til at spille for Roma. Når det gjaldte eller han var under pres fejlede han. Jeg tvivler på han kan formå at holde niveau hele sæsonen for Inter.

mexes
2516 indlæg.
d. 13. december 2015

Alt i alt, så synes jeg vi er igang med en ganske mærkværdig sæson lige nu. For det kører jo bestemt ikke - det kan der ikke herske så meget tvivl om. Men status er, at vi er videre i Champions League og så er vi med i titelkampen i Serie A (og der er vi også stadig, selv hvis vi skulle tabe i aften)

Når jeg kigger tilbage på sæsonen so far, så synes jeg det er svært, at sætte en finger på hvad der præcist er galt. Det letteste er måske, at pege på Garcia. Men jeg synes bare ikke det er så simpelt. Jeg mener, at Roma-holdet har en skidt mental forfatning. Vi duer ikke til at være favoritter. Desuden synes jeg heller ikke holdets kvalitet er der, hvor den burde være. For helt ærlig, sæt en Dzeko, Salah eller Gervinho ud, og så har vi allerede problemer med at score mål. Min tillid til Iturbe er hermed væk - han er ikke god nok. Han passer ikke ind på et hold, som har bolden meget - derfor var Verona og ham et godt match. Iago Falque synes jeg heller ikke, har stor nok kvalitet. Han var fremragende mod Lazio i 10'er rollen, men ellers synes jeg ikke at han er god nok. Jeg havde hellere beholdt Ljajic end ham - men ikke at han vil have gjort en stor forskel.
Angrebet har kun været et 'resent' problem. Det er jo vores skrøbelige bagkæde, som i år har set værst ud. Jeg synes forklaringen her er ganske simpelt. Vi har én klassespille i forsvaret - og det er ikke nok. Et Benatia-gensyn vil være uvurderligt og jeg er klar til at sælge dele af mig for, at det sker. Det vil også gøre de andre spillere bedre. Digne tror jeg på, selvom han til tider har set ustabil ud. Florenzi startede sæsonen som lyn og torden, men det er ikke holdbart. Hans defensive kvaliteter blev på pinligt vis udstillet mod BATE, hvor han jo ikke engang kunne forsvar, som man gør i u9-pige bold. Det var skrækkeligt, at se på. (Mener at Florenzi har været blandt vores bedste i år - ingen tivlv - men back'en er ikke optimal)
Men er det så Garcia som skal væk? Jeg har hele tiden været fortaler for ham - både sidste år og i år. Og jeg mener virkelig også, at det vat hul i hovedet, at folk herinde skreg "Ud med Garcia!" da vi lå nummer 1. Men jeg begynder også at tvivle lidt på ham. Jeg synes han viste taktiske genistreger hjemme mod Barca og ude mod Fiorentina. Men det ser ikke for godt ud for tiden. Men jeg mener ikke vi skal skifte bare for at skifte. Der skal være en ledig, som er af en hvis kaliber (Ancelotti, Spaletti etc) før at man overhovedet bør overveje det. Som det er nu, så er jeg mest til, at vi giver ham sæsonen ud (medmindre det går fuldstændig galt) og så må vi vurderer det til sommer.
Men lad os nu se. Vi er med i alle turneringen og jeg er optimist. Vi skal ikke glemme, hvor vi var for 2-3 sæsoner siden. Rudi har rykket os videre. Spørgsmål er om det er ham, som skal tage os endnu længere.

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 13. december 2015

2 store problemer som jeg ser det:
1. Romas manglende vindermentalitet
2. Garcia formår ikke at motivere spillerne

Sofus
3108 indlæg.
d. 14. december 2015

Roma - Real Madrid...

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 14. december 2015

Som de spiller lige nu er det en okay lodtrækning, lad os håbe de fortsat har Benitez som træner til den tid....

Skytt0
1536 indlæg.
d. 14. december 2015

Nok den værste modstander vi kunne trække!

Kelevra
1261 indlæg.
d. 14. december 2015

Den værste er vel Bayern

Skytt0
1536 indlæg.
d. 14. december 2015

Og Real Madrid.

Lige nu er ikke om 2 måneder.

Går vel ud fra at de genfinder deres gamle form, og så er de Uhyggelige imod et hvert hold.

Men lad os håbe det ikke er tilfældet, hehe!

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. december 2015

Vi har nu gode erfaringer mod Real, men ikke mod Ronaldo. Det bliver noget scheisse.

mexes
2516 indlæg.
d. 16. december 2015

Jeg er ved at være godt træt af sæsonen.
Spillet er inspirerende, resultaterne bortfalder - og så synes jeg simpelthen alt omkring klubben er pinligt for tiden. Nøj hvor har jeg talt klubbens fans højt op de sidste mange år. Vi har verdens bedste fans, stemningen på Olimpico er uden tvivl den fedeste i europa (og jeg har været mange steder, skal det siges) ... og jeg kunne blive ved. Men jeg synes godt nok, at klubben pt er pinlig på - såvel som udenfor banen.

I aftes var der 7000 mennesker på Olimpcio... Nårh ja, 3000 af dem, var fra Spezia. Til den altafgørende champions league kamp var der lige knap 30.000 på lægterne. Jeg var nede og se kampene mod Leverkusen og Lazio - to rimelig vigtige kampe, og jeg har sjældent oplevet et stadion så dødt.

Jeg synes det er pinligt - og især mod BATE tænkte jeg, at det simpelthen ikke var Champions League værdigt.

Jeg synes tilskuerfadæsen er ligeså slem som spillet på banen. Det må jeg bare sige. Og det påvirker også det sportslige virkelig negativt.

asromadk
3933 indlæg.
d. 17. december 2015

Nu mangler det bare at Rudi Garcia bliver fyret og Mourinho ansat. Så bliver JEG godt nok træt af sæsonen! :)

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 17. december 2015

Vil have Spalletti han om nogle kender den rommerske kultur og det han udførte med et meget ringer Roma hold end i dag er intet andet en fantastisk..
Vores forsvar hed casseti, mexes, juan, Tonneto vil mene manolas er bedre end mexes, og Rudiger har mange af de samme kvaliteter som Juan har.
Vores højt back mangler vi men digne er klasse bedre end Tonneto.
Midtbanen har vi Pjanic som vores vice pizzaro og en masse om pladsen om de-Rossi/ naingolan/strootman
Offensive midt har vi en Florenzi som har lidt den samme box til box som perotta havde..
Kanter vi havde taddei og Mancini og der mener jeg vores kanter nu er millioner gange bedre.. Selv iturbe er en støre fodboldspiller end taddei...

Vi havde en Totti i top form men vi startede jo ikke med at spille ham som angriber før et godt stykke inde i sæsonen... og nu har vi en dzeko der kan blive mindst lige så målfarlig...

Så når man tager den lige hurtig kun det gå hen og blive et vandvitigt godt projekt. Og det projekt spalletti har fortjent, og ikke under vores økonomisk ustabile tid...
Er helt sikkert farvet, men hvad siger folk til det..?

Skytt0
1536 indlæg.
d. 17. december 2015

Mourinho?

asromadk
3933 indlæg.
d. 17. december 2015

Det var lidt ment som en joke. Mourinho er færdig i Chelsea - men jeg forventer bestemt ikke, at hverken ledelsen eller Mou selv er interesseret i et samarbejde.

Skytt0
1536 indlæg.
d. 17. december 2015

asromadk - Havde ikke set din kommentar.

Tænkte bare Det kunne være lidt frækt at få Mourinho til Roma!

asromadk
3933 indlæg.
d. 17. december 2015

ha ha, ja okay.

Jeg får helt angst ved tanken.

Koch
844 indlæg.
d. 17. december 2015

Capello har tidligere udtalt han godt kunne se sig selv tilbage i Roma. Han ville være mit klare førstevalg.

Lamela
2782 indlæg.
d. 17. december 2015

Det nuværende setup passer hverken til Lippi eller Capello. Vi har ikke et hold, der kan knuse modstanderen på fysikken, som Capello og Lippi tidligere haft succes med. Derimod vil er gensyn med Spaletti være et "match made in heaven". Vi har en trup, der kan finde ud af det spil han(Spa)tidligere praktiserede i Roma. Samt han nu har erfaringen fra Zenith, hvor han kan afslutte en sæson, uden at få gummiben, samt han har formået at hente et par eller to trofæer i Zenith. Hans spillestil er ikke længere naivt Kamikaze offensiv, nu er der også kommet defensive kvaliteter med i taktikken.

Så kom med Spa!

Mourinho skal bare holde sig væk. Desuden har Roma næppe kassen til at betale ham. Han tjener jo mere end Serie A's dyreste spiller DDR. Så et drøm/maridt med Mouhrinho sker næppe.

mexes
2516 indlæg.
d. 18. december 2015

Jeg synes nu Mourinho tanken er lidt sjov - selvom jeg nu heller aldrig har været fan af manden. Men det er nu alligevel er cool navn, som vi give klubben et boost.
Ancelotti er min favorit blandt de ledige, Spalletti ville også være et godt bud.

Lindboe
93 indlæg.
d. 18. december 2015

Ifølge La Gazzetta Dello Sport er der 4 kandidater til at overtage trænerposten. Spalletti, Lippi, Conte & Bielsa. Udover dem har jeg også hørt rygter om et Mourinho retur til serie a. Min favorit er naturligvis Mourinho hvis US folkene hiver lidt op af lommerne. Han ville kunne tiltrække en masse opmærksomhed omkring Roma, som kan gavne Roma på rigtig mange måder. Han har samtidig skabt flotte resultater rundt om i Europa, ikke mindst i serie a for Inter.
Kan det ikke lade sig gøre at hente Mourinho håber jeg som mange andre herinde, at vi henter Spalletti. Ham savner jeg bare! Tror vi har en trup der vil passe glimrende til hans spillestil.

Kelevra
1261 indlæg.
d. 18. december 2015

Navnet Mourinho forbinder jeg ikke med noget positivt. Fint at han kan skabe gode resultater, men den mand vil gøre hvad som helst for at være den største stjerne i enhver klub. Held og lykke med det i Roma. Han har i den grad storhedsvanvid og jeg synes han altid ender med at ødelægge mere end han har gavnet. Han efterlader sig altid en splittet trup i forfald, med spillere der har mistet selvtilliden og lysten til at spille fodbold. Selvfølgelig bare mine observationer.

asromadk
3933 indlæg.
d. 18. december 2015

Et problem der kan dukke op ved en fyring er, hvis man ikke satser fuldt ud på en ny træner med det samme.

Fx nævnes det, at et problem med Bielsa er, at klubben kun vil tilbyde ham resten af sæsonen - for at have muligheden for at starte fra 0 til sommer. Bielsa ønsker (naturligvis) noget mere og vil være tilfreds med at få 1,5 år til at bevise sit værd.

Kan godt frygte, at man ved en fyring prøver at fedte sig igennem resten af sæsonen. Næppe noget der for alvor bringer resultater med sig, og så havner man lynhurtigt i sådan en træner-mølle som i årene 2010-13 (Montella, Enrique, Zeman, Andreazzoli).

Fyrer man RG, så har man fanme også bare at finde en afløser i løbet af kort tid, som man så satser alt på.

Ydermere går der rygter om, at Sabatini heller ikke sidder sikkert i sædet. Leggo melder om at Bologna evt. kunne være Walters nye destination, og der nævnes som afløsere Pasquale Sensibile og Pantaleo Corvino, sidstnævnte ansat netop i netop Bologna.

Lamela
2782 indlæg.
d. 18. december 2015

Håber ikke på Corvino, hvis han ikke var god nok til Fiorentina og deres ambitioner, så skal han hellere ikke til Rom. Det tror jeg simpelthen hellere ikke på. Kom så med Baldini, og lad ham stå alene om transfersne.

Hvis vi bare kunne investere mindre på semi-udviklings spillere, og satse på truppens dybde i stedet for bredden alene, kommer vi langt og tættere på Juve f.eks.

Ucan, Emerson, Falque, Keita, Vainquer, Gyomber, Torosidis osv.. er okay spillere, men ikke nogen, der kan erstatte dem fra start-11'eren, med samme kvalitet. De er ikke game-changers, som man ser andre steder, hvor få udskiftninger kan ændre en kamp.

Det samme, når vi investere i talenter, hvor de alligevel aldrig får chancen i Roma, til at bevise deres værd. Vi havde en træner, mad-man, vil nogen kalde ham, men han gav de unge chancen, og 2 af dem greb den. Den ene var Marquinhos og den anden Florenzi. Havde det ikke været for Zeaman, havde Florenzi måske stadig rodet rundet i de forskellige serie B klubber og Marcos var måske aldrig blevet den stjerne, han er i dag.

asromadk
3933 indlæg.
d. 18. december 2015

Helt enig. Holdet bør bygges op omkring en solid stamme, og så skal 12-15 rutinerede spillere suppleres med yngre spillere, som i rotation kan komme ind og bidrage.

Fodboldverdenen er så fuld af eksempler på, at unge spillere er nødt til at få chancen. Og de vil fejl og de vil virke utilstrækkelige somme tider. Men gevinsten ved at gøre dette viser sig i længden tror jeg. Vil jo hellere have at Verde render rundt og ligner en middelmådig spiller end at Iago Falque gør det.

Sabatini virker til nogle gange at skyde med spreghagl. Han henter 10 unge spillere, måske med ideen om, at bare 1 pludselig tager alle med storm, så er det fint. Men det er bare ikke en holdbar taktik synes jeg. Klubbens egne bør kun suppleres med spillere udefra over 17/18 såfremt de rent faktisk er tiltænkt til at kunne være en del af en 22 mand trup.

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 19. december 2015

Der er meget kraftige rygter om at spalletti har fået en 1.5 års kontrakt som han underskriver den 22 dec, da han er fri fra zenit der... Håber det så inderligt, blive sindsyg skuffet hvis det bare er en and..;!

asromadk
3933 indlæg.
d. 19. december 2015

En journalist beretter, at Roma har haft taget kontakt til Mou, som dog har takket nej til at overtage Roma.

[Rettet af: asromadk - 19/12/2015 - 15:10]

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. december 2015

Iturbe til watford er ved at blive en realitet, eftersom han nu har skrevet et afskeds brev til fansne.

Kan forstå Watford lejer ham for 1,5 mio euro med en option, der udløser af sig selv efter en, hvis antal spillede kampe. Men hvormange kampe drejer det sig om?

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 20. december 2015

Hvis det var efter 3 jongleringer i træk så kom vi aldrig af med ham!

Lund
466 indlæg.
d. 20. december 2015

Lad os nu bare hente Marcelo Bielsa som den næste træner. Den mand er bare genial i min optik.

mexes
2516 indlæg.
d. 11. februar 2016

Jeg er rimelig optimistisk for resten af sæsonen.
I mine øjne må målet for sæsonen være, at ende i Top3. Det bliver svært, at hente Napoli og Juve med deres form i mente, men derudover, så ser jeg os, som favoritter til den CL (kval) givende 3. plads.

Det er især vores resterende kampprogram, som vækker optimismen i mig.
Fiorentina, Inter og Napoli har vi alle hjemme, mens historisk svære udebaner for os, som Torino, Palermo og Bologna ligeledes også er overstået.

Alt i alt, så er jeg optimist! :)

1

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 12. februar 2016

Helt enig Mexes. Vi ser ret solide ud med Spalletti, og ender måske endda ikke med endnu en afklapsning mod Real. En 3. plads er bestemt muligt hvis vi kan holde den form vi har nu.

napstah
289 indlæg.
d. 12. februar 2016

Synes vi har været lidt heldige, og har ikke rigtig kunne gennemskue vores system de sidste par kampe. Kan være det bare er mig der er helt væk.

Men meget afhænger af aftenens kamp. Det er i princippet en MUST WIN kamp, og hold kæft hvor jeg håber det hele glider og vi kan give dem i afklapsning igen.

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. februar 2016

Måske har seneste mange års optimisme på noget succes gjort mig mere pessimistisk. Men, jeg er nu hellere ikke vildt imponeret over vores spil. Det kører godt i perioder, men jeg synes, det halter lidt, når vi skal forsøge at kontrollere en kamp. Senest mod Samp var det ved at gå galt i 2.halvleg. Kampen mod frosinene var egentligt hellere ikke særligt prangende.

Det virker ikke som, kommunikationen mellem vores midtbane og forsvar er klare. (I know, ny træner etc. ) men det har været problemet de seneste 1 1/2 års tid. Kan være, de typerne ikke passer rigtig sammen, eller til Spas stil.

Jeg frygter et X i aften, forventer et Carpi hold, der kommer til at stå meget meget dybt, og venter på den ene chance.

Men jeg håber da, vi stiller stærkt op i aften og ikke tænke for meget på Real kampen.

[Rettet af: Lamela - 12/02/2016 - 11:33]

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 12. februar 2016

Tja. Spalletti har jo snakket om at vi er for dårlige til at servicere Dzeko. Dzeko passer perfekt til et hold der står dybt, så lad os håbe på Dzeko og nogle spillere der magter at slå indlæg på kanterne - Falque, Florenzi.

mexes
2516 indlæg.
d. 12. februar 2016

Det skal så også lige siges herfra, at det ikke er vores spil der som sådan har givet mig en portion optimisme! Synes også det er svingende. Men okay, de skal lære systemet at kende - så det er vel egentlig okay, at vi trods alt begynde at vinde uden at vi spiller prangende?

Synes vi spiller super godt mod Samp i 1. Halvleg. Men vi faldt selvfølgelig i niveau i 2. Halvleg.

Jeg frygter også et X i aften - eller det, som er værre. Vi ser ikke stærke ud på udebane i år!

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 12. februar 2016

Mod Sampdoria skiftede vi fra 3-4-2-1 opstillingen til den 4-3-3. Og ja, der faldt vi helt igennem. Det håber jeg også Spalletti kan se. Måske vores spillere bare ikke kan finde ud af 4-3-3 :)

mexes
2516 indlæg.
d. 12. februar 2016

Bale ude den næste måneds tid!

Tottithorsen
4991 indlæg.
d. 12. februar 2016

Så mangler vi kun Ronaldo, benzema, modric bliver skadet!

Lamela
2782 indlæg.
d. 12. februar 2016

Jese, Ramos og Varane kunne godt lige tilføjes til listen.

[Rettet af: Lamela - 12/02/2016 - 21:37]

Skytt0
1536 indlæg.
d. 18. marts 2016

Lidt bittert, at Real trækker Wolfsburg i kvartfinalen.

Havde Drengene slået Real ud, så havde en semifinaleplads pludselig set meget realistisk ud!

Lamela
2782 indlæg.
d. 20. marts 2016

2 mål af Morata ellers bomber Dybala for Juve. Higuain forsætter med at score for Napoli, men vores angribere? Christ, hvorfor fungere de ikke for os? Osvaldo, Boriello, Destro, Doumbia og Dzeko nu. Alle relativ gode spillere, der har vist, de er skarpe foran målet. Men, i Roma ligner de bambi på glat is. Skal dog siges, at Osvaldo havde et fint scorings snit, men fungerede bare ikke med resten af truppen.

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 21. marts 2016

"2 mål af Morata ellers bomber Dybala for Juve. Higuain forsætter med at score for Napoli, men vores angribere? Christ, hvorfor fungere de ikke for os? Osvaldo, Boriello, Destro, Doumbia og Dzeko nu. Alle relativ gode spillere, der har vist, de er skarpe foran målet. Men, i Roma ligner de bambi på glat is. Skal dog siges, at Osvaldo havde et fint scorings snit, men fungerede bare ikke med resten af truppen"

Manglende kvalitet, dårlige trænere og taktik for det meste. Borriello vil jeg mene var for dårlige til vores hold. Destro, Doumbia og Dzeko var vel alle ofre for Garcias taktiske stædighed der gjorde de ikke fik chancen, og når de gjorde spillede i en taktik der ikke tilgodeså dem. Dzeko er begyndt at blive sat bedre i scene under Spalletti. Osvaldo og Destro har jo et fint scoringssnit, men overblik og deres tekniske niveau passede vel bare ikke til de roller træneren forventede de skulle have. Osvaldo var selvfølgelig også en socialt begavet klovn der gjorde det umuligt at have ham i truppen. Lad os håbe at vi med Spalletti har fået en træner der fatter at se spillernes kvaliteter og forme taktik efter det, fremfor at stirre sig blind i sit eget taktiske tåge-univers.

NoTottiNoParty
2 indlæg.
d. 30. juni 2016

Angiveligt Romas trøjer for den kommende sæson. Hjemmebanetrøjen må da i så fald, være en af de grimmeste trøjer til dato, i tæt løb med hagesmækken fra 12/13...
Jeg er slet Ikke begejstret, det må også svært at følge op på den originalitet Nike udviste i designet af denne sæsons trøjer.

https://twitter.com/WayneinRome

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma