Kategori: Generelt
Fra artiklen: http://tipsbladet.dk/nyhed/serie/elkjaer-romas-problem-er-traeneren
Jeg har set Roma spille, og de har da et godt hold, men jeg tror simpelthen ikke, at Roma kan stå distancen. De har brug for mere stabilitet, og så har deres træner (Rudi Garcia red.) begået alt for mange fejl. Det har han også selv indrømmet, siger Preben Elkjær til tipsbladet.dk.
Her peger Preben Elkjær blandt andet på den Champions League, hvor man i en kamp mod Bayern München tabte 1-7 hjemme.
- Det er den slags, der bare ikke må ske, og hvis det kan ske, så er der også en risiko for, at det kan ske i Serie A, selvom holdene ikke er ligeså gode. Det ligner, at de overvurderer sig selv for meget, og derfor kommer til at spille for offensivt. Den går bare ikke, og især ikke mod et hold som Juventus, der bare er som en maskine, siger Preben Elkjær.
Men selvom Rudi Garcia har løftet Roma-holdets placering i Serie A siden han kpom i sommeren 2013, så er det ikke noget Preben Elkjær dåner over.
- De havde også lige fået nye amerikanske ejere, der kunne hente nogle større navne til, end de var vant til. De ligger vel nummer to nu, hvad angår økonomi, så de ligger jo som de burde, forklarer 'Chefen fra Verona'.
Er det kun mig der synes han er helt væk? Det sidste er vel også direkte forkert?
Det hele vel. Vi har haft vores "Bayern" kampe før Garcia og de nye ejere. Det er en "Roma-ting" og ikke unikt for Garcia. Ligger ansvaret nogen steder er det vel nærmere Totti/De Rossi - de er vel de eneste gengangere fra Man U kampen ?
At binde ligaplacering op på økonomi er jo bare noget pjat. Så skulle Milan jo ligge foran os, og muligvis andre. Atl. Madrid burde slet ikke være i nærheden af toppe i Spansk fodbold hvis det var tilfældet. Og vi købte næsten større navne under under Sensi? Det er vel kun Strootman der nærmest kan kategoriseres for et rigtigt stort navn da vi købte ham ? Pjanic måske også.
Fremragende eksempel han kom med i form af Juventus. Så vidt jeg husker, så var det da vidst os, der fortjente sejren i torino, men han så sikkert ikke kampen.
I det hele taget så tror jeg kun at Elkjær at set os de to Champions league kampe mod hhv City og bayern, hvor vi ikke præsterede godt.
jeg er slet ikke enig i alt hvad han siger.
men Elkjær er altså ikke helt dum og han har uden tvivl set juve-roma og mange andre romakampe.
Det kunne jo også være at han snakker om den roma-juve, hvor roma tabte 0-3 ;)
og roma har brugt flere penge end for nogle pr siden.
destro og iturbe har også kostet mange penge.
Btw synes jeg det åndssvagt at snakke om at det er Totti og de Rossis skyld, fordi de var med mod United.
og svag mentalitet mener jeg ikke de har fuldt ansvar for overhovet.
Mod Bayern var de bedre og taktisk havde Rudi gjort forkert.
stadig god træner synes jeg
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123