Kategori: Generelt
Om et par måneder bliver det igen tid til europæisk fodbold, og selvom alle europæiske points er vitale for italiensk fodbold, så tvivler jeg stadigvæk på at der bliver gået all in i Europa league... Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Vi har en masse fantastisk talentfulde spillere som det her virkelig kan være til gavn for, og selv med et par reserve spillere på banen, så vil vores hold være stærkt nok til at kunne komme langt.
Vi har spillere som Paredes, Ucan, Iturbe, Destro og Sanabria som endelig kan få lov til at starte. Jeg er sikker på at det vil give dem blod på tanden, og at de vil yde alt hvad de har. Jeg håber at vi får lov til at lære nogle af de lidt nyere af kende.
Hvad tror i? Får de mon chancen? Her tænker jeg selvfølgelig lidt mere på Paredes, Ucan og Sanabria.
Er der regler for, hvem vi kan trække? Fx at nr 3 i CL trækker nr 2 i EL?
Vind trofæet til ære for Roma!! Ingen er større end klubben
Vi skal nå langt måske hele vejen....vi skal på verdens kortet så vi kan trække nogen gode spiller til klubben
@ Tottihorsen
Nej der er ingen der er større end klubben - men der er fandme heller ingen der fortjener et europæisk trofæ mere end vores kaptajn!! ;)
Der er rigtig mange gode argumenter for, at tage Europa League rigtig seriøst. En international titel ville være fantastisk for klubben, det ville gavne på klubbens og Italiens koefficientpoint, det ville markere os som storklub i Europa og tiltrække spillere og sponsorer, det ville gavne økonomien i klubben, de ekstra kampe ville være godt for breddespillerne, spillerne og klubben ville få internationalerfaring og sidst men ikke mindst - den romantiske - at se Totti løfte en trofæ i en international klubturnering. Alle disse gode grunde opvejer dog, for mig, ikke muligheden for at bære Scudetto-skjoldet på trøjen til næste sæson, som symbol på at Roma er italienske mestre! For mig er det det der tæller - at vi vinder mesterskabet i år!
Selvom vi har en bredtrup på rigtig mange pladser, så tvivler jeg på at vi kan holde fokus, hvis vi i midtugen har kamp mod f.eks. Tottenham, Sevilla, Zenit eller Aab, hvorefter Napoli, Milan eller Juventus venter i weekenden. Derudover er Europa League absolut ikke en turnering som Roma, bare, vinder. Vi vil nok være favoritter i rigtig mange opgør, men der er rigtig mange gode hold med - hold med stor international erfaring.
Derfor er jeg også på det hold, der siger, lad os give nogle af breddespillerne chancen i Europa League, således at vi kan stille stærkeste hold i weekendens Serie A-kampe - Lo Scudetto skal til Rom !
Selvfølgelig ville det være smukt at se Totti løfte pokalen i Europa league!! Jeg er bare desværre nået dertil hvor jeg mener at Totti snart skal overveje at lægge støvlerne på hylden og stoppe, så han stadig kan se sig selv i øjnene, efter en verdensklasse karriere. Manden bidrager ikke længere og ofte går tempoet i stå fordi bolden skal forbi ham og "varmes"!!
Han er den største i Romas historie og mit største idol men stop nu mens "legen er god".. Kun mig der har det sådan??
Slet ikke @Tottithorsen, har allerede skrevet lidt om problematikken tidligere på sæsonen. Tror bare at folk (jeg selv og Totti incl.) har svært ved at indse/acceptere, at han ikke længere har den samme indflydelse på selve spillet. Rudi er i lidt af en kattepine her, for medmindre Totti selv går til erkendelse, så har jeg svært ved at se, at tingene skulle ændre sig i denne sæson.. Rudi tør ganske enkelt ikke!
Jeg skal ikke være den der siger, at vores fantastiske kaptajn er større end klubben, men det er satme tæt på ;-)
Totti skal ikke lægge skoene på hylden.
Okay.. hans sidste 2-3 kampe har ikke været gode, men det har muligvis også noget med taktikken at gøre.
Lad ham ikke være starter hvis det lave nivueat fortsætter.
Men jeg synes hver kamp med Totti er en fryd. Min yndlingsspiller og en levende legende!
Han laver magi som ingen andre (i dag ser man dog kun glimt af det)
Kampe uden ham er ikke helt det samme. Florenzi er dog ved at blive ny yndlingsspiller.
Jeg håber Totti aldrig stopper, men han skal spille lidt bedre.
Totti <3
@bobo
Der er jo, mig bekendt, ingen som sætter spørgsmålstegn ved, om han er en levende legende eller ej, selvfølgelig er han det! Men i min optik er det altså ikke ensbetydende med, at han absolut skal starte i alle de store kampe.. Jeg siger ikke at vi havde slået City (eller Napoli for den sags skyld), jeg konstaterer bare, ved hjælp af mine øjne og en god del kynisme, at Totti ikke kan være med i det tempo længere og man derfor bør overveje om man har bedre alternativer!
Totti er absolut også en af mine "All Times" favoritspillere, men i kraft af, at jeg er så kold, ond og beregnende som jeg er, så mener jeg at han skal "degraderes" til kampe mod svagere modstandere, hvor jeg mener at han stadig kan bidrage til selve spillet.
AS Roma v Feyenoord :D hvad skal vi mene? De unge skal i ilden?
Fin lodtrækning, hvor vi selvfølgelig skal stille med stærkest mulige hold, med henblik på at gå videre.
Vigtigt vi trak Feyennoord det er sikker sejr!!
Forza Roma!!
god lodtrækning. Kunne være fedt at gå efter titlen, selvom der selvfølgelig stadigvæk er mange gode hold tilbage. En europæisk titel til Roma ville ikke være kedeligt!
Intet er sikkert med Captain Morgan i buret!! Ro på vi ved jo ikke om Rudi prioriterer EL og den ene kamp er samme uge som Roma v Juventus som nok fylder en del mere i spillernes bevidsthed
Pietro Tomaselli kommer på hold i en tidlig alder.... Måske han slår Totti.....?
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26
123
1