Login
Glemt password Opret bruger

CHL: AS ROMA

Kategori: Generelt

Lamela
2782 indlæg.
d. 02/09/14 23:00

Chl tråden for Roma.

AS Roma har offentliggjort på sin hjemmeside en liste over de spillere, som skal deltage i Champions League 14-15:

Astori
Borriello
CASTAN
COLE
Curci
De Rossi
De Sanctis
Destro
Florenz
Gervinho
Holebas
Iturbe
KEITA
Ljajic
Maicon
Manolas
Nainggolan
PAREDES
Pjanic
Skorupski
Strootman
Torosidis
Totti
UCAN
Yanga-Mbiwa

Første kamp: Hjemme mod CSKA
Dato: 17. September 2014
Tidspunkt: Kl. 20:45

Havde foretrukket CSKA ude i første kamp, så vi ikke skal til Moskva i det kolde December måned.
Men starte hjemme i første kamp er hellere ikke så ringe endda.

[Rettet af: Lamela - 03/09/2014 - 02:06]

Tottithorsen
4992 indlæg.
d. 03. september 2014

Synes det er perfekt vi starter hjemme mod gruppens formentlig svageste hold, det giver os en god mulighed for at komme godt fra land med 3 point...

Sofus
3108 indlæg.
d. 04. september 2014

Er Lobont skadet eller har Curci bare sat ham helt ud af truppen?

Lamela
2782 indlæg.
d. 04. september 2014

På papiret er Cska er den svageste klub i gruppen. Men det er CHL, vi har brændt nallerne før mod "små" klubber, fordi vi har undervurderet dem.

Det er vigtigt Roma holder fokus i de her kampe, så vi ikke laver en Juventus 2.0.

Jeg har fint nok med vi er i gruppe med City og Bayern. City mangler stadig at bevise, de hører til i eliten. Deres Chl eventyrer har ikke været så succesfulde. Samt Bayern er jo bare monstre.

Men det giver os en fordel, hvis man kalde det en fordel. Vi er underdogs i de 4 kampe her, og der forventes ikke, at romerne går videre fra gruppen. Dvs. Vi kan spille frit.

Vi har et lynhurtigt omstillingsspil, der kan gør ondt på alle. Hvis vi kan få styr på det nye forsvar, så burde vi lure 3-4 point mod de to mandskaber. Husk på Benatia ikke var noget stort i Udinese og slog først igennem i Roma has Garcia. Der i sidste stillede med, ja er nyt forsvar med Maicon og Benatia, samt en genfødt Balza. Vi har i år nogle rutinerede herre ved siden af Manolas, som jeg ser et stort lys i.

Bayern trods deres favorit rolle mistet to markante profiler. Fået næsten en ny midtbane. Ka vi holde styr på deres kanter, skal vi nok få vores chancer i løbet af de kampe.

Ja lidt optimistisk, skal man os være :-)

LassW
83 indlæg.
d. 05. september 2014

Lad os se lidt på sidste års CHL:

Gruppe D:

Bayern 15 p
Man City 15 p
Viktoria Plzen 3 p
CSKA Moskva 3 p

Bayern vs CSKA 6 p: Hjemme (3-0) Ude (1-3)
City vs CSKA 6 p: Ude (1-2) Hjemme (5-2)

Fik derudover hver 6 p mod Plzen samt 3 p hver på hinandens hjemmebane.

Jeg tror gruppen bliver en direkte duel mellem City (får 4 p mod CSKA), Bayern (får 6 p mod CSKA) og Roma (får 6 p mod CSKA)

Bayern får 4 p mod City og 6 p mod Roma. I alt = 16 p!!
City får 1 p mod Bayern og 3 p mod Roma. I alt = 8 p!!
Roma får 0 p mod Bayern og 3 p mod City. I alt = 9 p!!

Ovenstående er selvfølgelig kun gætterier! Men jeg tror at City sætter point til i Rusland og spiller X hjemme mod Bayern og dermed ender på 8 point.

Roma vinder begge kampe mod CSKA, taber begge til Bayern og vinder hjemme mod City. Slutter dermed på 9 point!

Bayern smadrer igennem og taber kun point ude til City og slutter dermed med 16 point!

CSKA får et sølle point (som dog kommer til at betyde en masse for Roma, da City "smider" 2 point til CSKA)

I tilfælde af City sejr i CSKA, kan vi stadig avancere med en sejr i City eller mod Bayern på hjemmebane, så vi slutter på 12 point og City slutter på 10 point.

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. november 2014

Inter og Roma´s ledelser skal stå skoleret for UEFA de kommende dage iforb. med FFP. Reglerne siger at klubber må have et samlet underskud på €45M i perioden 12-13-14. I nævnte periode havde Roma et samlet underskud på €100M mens Inter´s lå på €180M.

Jonas
4091 indlæg.
d. 07. november 2014

La Repubblica claims that Roma’s meeting with UEFA officials in Nyon, Switzerland was “positive” regarding the club’s Financial Fair Play status.

Roma president James Pallotta was not present at the meetings, but sources close to Trigoria are quoted as claiming “…the meeting was very positive. A meeting with UEFA has been scheduled and, of course, this is the beginning of a process that will lead to a new step.”

Lamela
2782 indlæg.
d. 07. november 2014

Lækkert, jeg havde hellere ikke forventet andet, da Roma i den periode har været uden for europæisk deltagelse, samt er igang med at opbygge en sund trup.

totti er gud
1115 indlæg.
d. 02. december 2014

Roma måske i forhandlinger med Etihad som hovede sponser til næste sæson....der går rygter om at de skal snakke sammen den 10.dec, når city kommer på besøg,som de jo sponsorer allerede ..... Og hvilken bedre reklame for Roma, hvis vi igen spiller en flot kamp mod city og slår dem denne gang......kan betyde flere penge til klubben end dem vi også får for at kommer vider fra gruppen.....

[Rettet af: totti er gud - 02/12/2014 - 20:07]

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 03. december 2014

Det ville vel være fint. Det er vist ikke bare penge, men MANGE penge der er i kikkerten så. Udover det vil der nok også være mulighed for at de kunne finde på at investere lidt i vores nye stadion og få skubbet det igang ? For mig er det ligemeget hvad der står på trøjen, så længe de holder sig til at være sponsorer!

DanieleTotti
1041 indlæg.
d. 09. december 2014

Så er det i morgen afgørelsen falder. Vi SKAL simpelthen kvalificere os. Yaya Toure og Agüero ude for City, deres to største profiler. David Silva er vist også tvivlsom, jeg kan ikke lige finde ud af om han er helt ude. Det er altså de 3 spillere der i mine øjne gør City til noget helt specielt. Foreslåede startopstillinger her: http://www.holdnyt.dk/startopstilling/roma-manchester-city-2014-12-10

Demichelis/Mangala i midterforsvaret hos City? Dem bliver vi simpelthen nødt til at kunne presse, specielt med Gervinho. Fernando og Fernandinho er der så sandelig heller ikke meget kreativitet i inde på deres centrale midtbane. Hvis det bliver deres opstilling bliver deres farligste våben uden tvivl over kanterne. Ironisk nok er det også der vi er markant svagest. Specielt Navas/Zabaleta vs. Cole ser meget meget usikkert ud.

Men alt i alt er det altså et kvalitetsmæssigt meget begrænset City hold vi kommer til at møde i forhold til hvis Silva, Agüero og Toure havde været med! Altså har vi alle muligheder for den sejr og for at kvalificere os.

johannt
61 indlæg.
d. 09. december 2014

jeg er ret sikker på, at Fernandinho også har karantæne :)

totti er gud
1115 indlæg.
d. 10. december 2014

De Sanctis; Maicon, Manolas, Astori, Holebas; Pjanic, Keita, Nainggolan; Ljajic, Totti, Gervinho.

Hvad håber i af opstilling

Lamela
2782 indlæg.
d. 10. december 2014

Lukaz Skorupski; Maicon, Manolas, Astori, Holebas; Pjanic, Keita, Nainggolan; Ljajic, Totti, Gervinho.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma