Kategori: Generelt
Jeg oprettede denne tråd så vi kan diskutere Italien og Roma spillere (De Rossi) under VM 2014.
- Hvad synes I om Italiens trup til VM 2014?
Målmænd: Gianluigi Buffon (Juventus), Mattia Perin (Genoa), Salvatore Sirigu (Paris Saint-Germain)
Forsvar: Ignazio Abate (Milan), Andrea Barzagli (Juventus), Leonardo Bonucci (Juventus), Giorgio Chiellini (Juventus), Matteo Darmian (Torino), Mattia De Sciglio (Milan), Gabriel Paletta (Parma)
Midtbane: Alberto Aquilani (Fiorentina), Antonio Candreva (Lazio), Daniele De Rossi (Roma), Claudio Marchisio (Juventus), Marco Parolo (Parma), Andrea Pirlo (Juventus), Thiago Motta (Paris Saint-Germain), Marco Verratti (Paris Saint-Germain)
Angreb: Mario Balotelli (Milan), Antonio Cassano (Parma), Alessio Cerci (Torino), Ciro Immobile (Torino), Lorenzo Insigne (Napoli)
Personligt er jeg frustreret over at Rossi og Destro ikke er inkluderet når årets flop, Balotelli er inkluderet, og den gamle Cassano som ikke ville holde en halvleg i Brasiliens varme er inkluderet. Immobile og Cerci fortjener opkaldet da de nok har været Serie As farligste duo i denne sæson. Insigne synes jeg heller ikke kan bidrage meget.
Synes I at Balotelli fortjener en plads fremfor Rossi og Destro når han har scoret 17 mål i 41 kampe mens Rossi har scoret 16 i 21 kampe, og Destro har scoret 13 i 18 kampe?
Rossi mål per kamp: 0,76
Destro mål per kamp: 0,72
Balotelli mål per kamp: 0,40
[Rettet af: TottiCapitano - 02/06/2014 - 16:01]
Cassano er hvertfald en joke.
Destro havde fortjent en plads istedet for Insigne eller Cassano, det er helt sikkert.
Florenzi havde også været god, da han er meget alsidig og kan bruges både i angrebet og på midtbanen.
Specielt midtbanen ser bekymrende tung ud. 7 centrale midtbanespillere! Jeg ved ærlig talt ikke hvad Prandelli tænker på.
Surt at Destro og Florenzi ikke er med. Kunne snildt se dem i truppen istedet for henholdsvis Cassano/Insigne og Parolo...
Balotelli har fortjent en plads, 110%.
[Rettet af: Sofus - 02/06/2014 - 16:29]
Jeg synes det ligner mere og mere en DDR i forsvaret for Italien. Man må også sige, at det fungerede godt under EM med ham der.
Håbløst at Italien ikke har en rigtig boks spiller hvis de skal jagte et resultat og spille primitivt. Udelukkende små angribere og balo som aldrig scorer med låget!!
En Toni /gilardino havde været fornuftigt... Insigne har lavet 3 mål ??? Useriøst at han er udtaget fremfor destro!!!
Meget overraskende med Cassano og Parolo :-/ Prandelli snakker meget om og har indført "det moralske kodeks", hvordan passer Cassano ind i det? Og spillemæssigt er der da flere der burde stå foran ham. Synes godt nok der var mange andre der kunne komme med, også nogle Romanisti. Insigne er dog forståeligt nok, han kan skabe meget. Balotelli også, selvom han ikke har haft en god sæson så er han svær at se bort fra. Utroligt at Rossi ikke kommer med og synd for ham. Han er bedre end f.eks. Cassano og er klar nu. Han skulle have gjort det fint mod Irland forleden.
Hvordan tror i startopstillingen bliver? Den er svær at spå om. Med kaptajn Montolivo ude så bliver De Rossis plads vel på midtbanen og ikke i forsvaret? Bliver slutrunden Verattis store landsholds gennembrud? Prandelli har jo ikke været så begejstret for ham, men mon ikke han får en del af Montolivos spilletid? Pirlo er ny anfører og De Rossi vice-anfører nu eller hvordan?
Temmelig skuffende VM af Italien, desværre. Kampen mod Uruguay viste mange af problemerne. Alt, alt for langsomt spil, men største skuffelse er faktisk Prandelli. Uforståelig udskiftning af Balotelli og besynderligt at Cerci er så langt fra spilletid. Hvorfor skulle Cassano med? Virkede underligt fra starten og han var hamrende dårlig de gange han spillede. Hvorfor får Insigne, der, ligesom Cerci, kan bringe fart og andet godt, så svært ved at spille sig ind?
Spøjst at sætte Cassano ind som forreste mand, der skal jagte modstanderen, han er ikke lige den type... Ville så hellere have haft en hurtigere Cerci fremme, selvom han ikke er decideret angriber eller Insigne til at true på kontra i en kamp som den mod Uruguay. Modigt at PRandelli går. Synes ellers han er en fantastisk træner og en sympatisk person, men skuffende VM og ved ikke hvad det løser at han går af, trods at han har fejlet ved dette VM.
Generelt enig, men både Cerci og Insigne fik chancen mod Costa Rica og leverede på ingen mulig måde noget der skulle gøre dem fortjent til chancen igen igår.
Når det er sagt havde Cassano nærmest vist mindre mod Costa Rica, kæmpe skuffelse i begge kampe, og tydeligt at det var en fejl-udtagelse hvor Rossi havde været langt bedre valg, også vores egen Destro havde været at foretrække før Cassano!
Skuffende var det! Men 11 vs 11 eller 10 vs 10 tror jeg Italien havde været videre nu.
Kan godt være Italien ikke var geniale i år, dog havde de ikke fortjent at ryge ud endnu og slet ikke på den måde.
Uruguay var ikke gode. Fucking hund Suarez! Marchisios Røde kort kan diskuteres. Jeg synes ikke den var helt hård nok, men stadig en svinestreg.
Costa Rica kampen var virkelig pinlig må man sige, nok det værste italien hold jeg nogensinde har set.
Synes Cerci havde fortjent at komme ind istedet for cassano eller Parolo, han er bedre på kontra og så var han den eneste der havde vist lidt fart og teknik i fødderne i indhoppet mod Costa Rica.
Forza Azzuri
Maicon :)
Transfers 2025/26
16
0
Transfers 24/25
295
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0
Sæsonen 2024/25