Kategori: Generelt
Jeg har ikke kunnet finde nogen tråd omkring Serie A, hvor der kan snakkes om ALT.
Så nu har jeg lavet en og folk er velkomne til at skrive om hvad end de vil omkring Serie A :-)
Jeg vil starte ud med at linke en video der omhandler Lazios Hernanes emotionelle "afsked".
Indkast.dk
Det virker ret synd for ham på en måde, men alligevel også god stil af fansene der trøster ham. God stil, mere af det!
[Rettet af: geggeri - 28/03/2015 - 20:05]
Forstår ikke hvorfor han tuder når det er ham selv der valgte at forlade dem.
Der er jo rygter om at det er Claudio Lotito der har fortalt ham at han skal smutte, så de kan tjene penge på ham. Det samme skete for Nesta i sin tid i Lazio.
Både træneren og Lotito har tidligere meldt ud at han ikke skal sælges, så det lyder ret underligt. Lazio står vel nært hans hjerte åbenbart og selvom han måske selv vælger at skifte, så er det da stadig iorden at fælde tårer.
Du, Arsi, ønsker en tråd eller debat hvor alt omhandlende Serie A kan diskuteres og vendes. Det er sådan set fint nok, men at du vælger at starte med et tema omhandlende Lazio og deres spilleres kærlighed til deres fans det forstår jeg absolut ikke meningen i. Romas fans hader ALT hvad der omhandler Lazio så jeg kan på ingen måder se hvor du vil hen med denne debat. Lad bare Hernanes tude. Det eneste positive er, at han er på vej væk og at det vil svække dem op til det kommende derby.
MKH1987.... din kommentar er virkelig underlig synes jeg.
Jeg hader også Lazio, intet der!
Men man kan ikke komme udenom at Hernanes er en god spiller? det vil du sikkert også benægte siden vi Roma fans hader ALT hvad der omhandler Lazio? det lidt sygt...
Jeg prøvede nu bare at vise at det egentlig var god stil af fansene, selvom jeg hader Lazio.. fra hjertet af.
Glem for en gangsskyld rivaliseringen og læg mærke til kærlighed fra spiller til dens klub. Om det er Lazio, Milan, Juventus eller Roma. Det er underordnet
Man bliver helt rørt selv. Det er sku det her fodbold handler om.!!
Lazio eller ej. Det er utrolig italiensk synes jeg. De fans, der trodser vejr og besværlighed, bruger deres dyrebare tid på klubbern, de får rigtig meget igen af spillerne især i klubber som Roma og ja undskyld, Lazio. Der er en anden tilgang til tingene end oppe nordpå synes jeg.
Og i england fx.
Jeg er ligeglad om det er Lazio eller ej. Her i tider hvor City, PSG de køber som var spillermarkedet en slikbutik, så er det herligt at se en spiller der gives a fuck...
Og se fansenes reaktion. De trøster ham, bliver selv kede af det.
Italienere er meget dramatiske, men jeg har bare meget svært ved at se det her ske mange andre steder end i de (syd)italienske klubber.
Ja lige præcis asromadk
Det var netop det jeg ville frem til i stedet for at blive kritiseret..........
MKH1987
Du har vel forhåbentlig respekt for mennekser bare sådan generelt?
Jeg ønsker absolut ikke Lazio nogen former for succes, men billederne med Hernanes er da ikke noget man bør hade? Det er da det smukke ved fodbolden? Også selvom det er en Laziospiller.
Det svarer til, at man f.eks. ikke kan synes et mål er godt, hvis det er scoret af en Laziomand, selvom det er det vildeste saksespark.
Men jeg er enig. Super godt for os - han plejede at gøre ondt i derbyene!
Det er så fedt at Lazio roder rundt på 10-11 pladsen i år! Håber de bliver dernede. God ide med en bred serie A tråd! Lidt spøjst at starte den ud med Lazio. Store følelser, ja...men jeg kan ikke føle andet end rivalisering for den klub. Skulle vi også stå og blive bedåret af dem hvis de græd af glæde over at have vundet Scudettoen? Med al respekt :)
[Rettet af: NEMO - 31/01/2014 - 14:23]
Først og fremmest Arsi så ved jeg ikke hvad dit formål var med at smide linket op med Hernanes og når du så efterfølgende skriver at "det virker ret synd for ham" så må du forvente at møde kritik idet at du trods alt poster dette indlæg på et Romaforum.
Jeg synes personligt ikke at dette er synd for Hernanes. Hvis vi absolut skulle finde nogen som det var synd for så er det da Lazio's fans. Hernanes er trods alt en af deres største profiller, men man skal samtidig også huske på at han vælger at skifte til en rivaliserende klub. Om det præsidenten som ønsker ham solgt skal jeg ikke kunne sige, men jeg ved at flere engelske klubber heriblandt Liverpool har været ude efter ham, men nu vælger han at skifte til Inter.
Tag nu ikke det her personligt for i bund og grund har jeg blot hjulpet dig på vej mod at skabe en debat, men lad mig lige høre. Synes du virkelig at det er synd for Hernanes? Den moderne fodboldmæssige kultur indebærer trods alt klubdskifter som i bund og grund allesammen skyldes en økonomisk årsag, men samtidig tror jeg ikke på at der sker nogen klubskifter uden spilleren selv har indflydelse på hvor han skal hen. Nu valgte Hernanes Inter. En rival.
Respekt! Om det er Lazio eller ej!
@MKH1987
- Du aner da intet om han havde andre muligheder! Det sidste dag i transfervinduet og muligheden for der reelt kun ligger et bud fra Inter på bordet er kæmpe stor. Hvis han så har fået at vide, at han skal acceptere at skifte til Inter eller sidde på bænken resten af sæsonen - Ja, så det da klart at han vælger at skifte! Medmindre du har insider info fra Lazio's kontor, så synes jeg det er synd for Hernandes også!
@ MKH1987
Det vil jeg gerne svare på.
JA - jeg synes det er synd for Hernanes. Jeg føler med ham. Det er netop ikke synd for Lazio - deraf rivaliseringen - men medfølelse over for en fodboldspiller (måske den eneste Lazio spiller jeg egentlig synes godt om), der viser så store følelser - det føler jeg med. Og det går lige i hjertet på en eller anden måde.
Hernanes, der stammer fra en lille bitte by norvest fra Recife og generelt ikke har været en 'klub luder', forlader den klub der har givet ham det hele store gennembrud. Den klub og de fans man må gå ud fra har betydet utrolig meget for ham. Han forlader verdens dejligste by efter 3-4 år med nærmest ikke andet end sportslig (og hvem ved personlig succes.
Ja gud fanden han bliver rørt (over at forlade Rom- who can blame him).
Så ja, det er synd for ham. Og det er jo så dejlig 'gratis' at synes det her, da det netop i bund og grund er et tab for Lazio (gevinst for Roma).
Derudover forstår jeg slet ikke problematikken i at tråden bliver startet ud på den her måde.
- Tråden er oprettet for at handle om ANDET end Roma. Så kan man jo næsten kun tabe i forhold til, at det er et Roma-Forum ???
[Rettet af: asromadk - 31/01/2014 - 16:32]
Nu er jeg lige kommet hjem og har først lige set din kommentar MKH1987, men der har asromadk svaret dig meget præcist hvordan jeg har det med det.
Det er fint at skabe debat, men lad os gøre det på en ordentlig måde. Synes din tilgang til det var forkert. Men tilbage til emnet igen, så har jeg det præcis som asromadk beskriver, så jeg har ikke mere at tilføje
Helt enig asromadk.
Nu hvor tråden omhandler Serie A, har I lagt mærke til Juves næste to kampe?
Inter hjemme
Hellas ude
Tror næppe de får alle 6 point hjem fra de to kampe. Håber at Inter overrasker ligesom sidste år med en sejr og så Hellas tager sejren eller min. 1 point i deres kamp.
Lige for st lukke Hernanes, så vil det være lækkert, hvis han endnu en gang var med til at give Juve et pointtab.
Hvad er folks mening om Ovaldo til Juve?
Jeg tror ikke, han får noget personligt succes der, men jeg håber ikke begynder at brænde broer i Roma.
Juve skal nok nuppe verona. Men man kan håbe Inter kan gøre noget ved dem.
Juve er ikke (ligesom os) et hold der får problemer mod de 'svagere' hold. Vi skal sætte vores lidt til at de store hold har en vanvittig god dag mod juve og kan sætte en kæp i hjulet.
Jeg synes det er super med Osvaldo. Så kan han trække deres niveau ned.
--> Jeg mente dengang vi havde ham, og jeg mener det stadig, at han er en god spiller. Men nogen KLASSE spiller- det er han simpelthen ikke. Det er super godt hvis han rent faktisk skal have spilletid. For han vil ikke som sådan trække holdets niveau op - snarere den anden vej.
Lidt det modsatte af Pato som jeg har sagt. Der ville være god mulighed for at han ville kunne finde et højt niveau og gøre Juve bedre. Osvaldo er vel bare en lunken mulighed for Juve.. de har jo lidt af en angriber-fetish må man sige.
Asromadk.
Gud fader en gang vrøvl du får skrevet. Det er på ingen måder synd for Hernanes idet at han selv har været med til at bestemme hvor han fremover skal udfulde sine talenter. Nemlig i Inter. Det er trods alt en rival, og helt seriøst hvad har det med sagen at gøre hvilken brasiliansk klub Hernanes egentlig kommer fra. I får det seriøst til at lyde som om at Hernanes ingen selvbestemmelse har haft i forhold til hvilken klub han fremadrettet har lyst til at spille for. Selvfølgelig har han selv været med til at vælge den klub som han ønsker at spille for.
Og kære Arsi, fint nok at du ønsker at skabe en debat, men det med bare at være enige med hvad andre skriver det er simpelthen for nemt og sløset. Hvis du starter en debat så må du også forvente kritik og så er det din opgave at argumentere for.
Kan vi ikke blive enige om, at ingen helt ærligt ved hvorfor han skifter til Inter?
Vi ved ikke om han har bedt om at skifte, om klubben har valgt det for ham på grund af et godt tilbud, eller om klubben har valgt at sælge ham nu på grund af hans markedsværdi. Så lad nu være med at tro, at nogen af os kan regne den ud lige nu.. Der skal nok blive fulgt op på, præcis hvorfor han skiftede.
Med det sagt, så er det dog MEGET plausibelt, at vi har at gøre med en spiller og en klub, som er blevet enige om, at det er på tide at han skal videre. Både for Hernanes og Lazios skyld. Der har ikke været nogle skænderier, eller uenigheder, i medierne - og det er derfra jeg drager min konklusion.
Kan vi så ikke bare blive enige om, at Hernanes, og fansene, er i deres FULDE ret til at være kede af det, selvom det er deres eget valg?
Jeg synes, det er flot at ingen af parterne smækker med døren, men tværtimod sætter pris på hinanden. Sådan håber jeg også, at Romaspillerne vil opføre sig, når de en dag skal skippes videre eller stopper.
MHK1987
Det er godt nok ikke jordens bredeste horisont du har dig der.
Og i dette tilfælde, så er der jo ikke så meget at 'diskutere' - jeg har haft nok diskussioner med folk herinde til at vide, hvornår der er håb for at nærme sig hinanden, og hvornår min mening og en anden simpelthen er for langt fra hinanden.
Hernanes baggrund inddrager jeg, da han aldrig har forekommet som en 'arrogant' type, der tænkte for højt om sig selv. Han har altid virket på mig som en stille og rolig type, der ikke går til den her fodboldkultur med albuerne oppe.
- I bund og grund er jeg sådan set ligeglad med, hvor stor indflydelse han selv har haft på skiftet. Livet går videre. Det er hvad vi i Roma så småt er begyndt at fatte (Marcos, Osvaldo, Lamela). Nogle gange skal det gøre lidt ondt, før at det bliver bedre. Så selvom at han har spillet en rolle i skiftet, så står jeg fast på min holdning om, at ja, jeg føler med ham.
Glem ikke at fodboldspillere altså blot er mennesker. Hvis du nogensinde har prøvet at skulle skifte tilværelse, forlade steder, ting og personer - så ville du vide, at nogle gange, selvom at man ved man skal videre og der ikke er noget drama i det, så gør det ondt på en. Jeg er sikker på, at det er Hernanes situation. Selv fansene har vist en vis forståelse for, at han må videre.?
Hvordan kan du ikke se, om ikke andet så bare det minimalt noble i denne situation. Det forstår jeg ikke. I den her fodboldverden hvor 99 ud af 100 situationer rundt omkring er til at brække sig over - så sker det her. Lige i vores baghave og hos de værste konkurrenter - så jeg forstår godt, at der naturligvis er mange romafans der er iskolde - men JEG kan ihvertfald godt lægge det fra mig og se situationen som det den er.
Men som sagt, vi bliver ikke enige, og jeg vil lade dig hade i fred. Jeg får ihvertfald et smil på læben når jeg ser klippet - og er tydeligvis ikke den eneste.
[Rettet af: asromadk - 01/02/2014 - 15:48]
Fiorentina tabte til Cagliari i aften og ligner virkelig et hold der helt har tabt pusten. Deres spil flyder slet ikke. Vinder vi i morgen har vi 12 point ned til dem på 4. pladsen. Så begynder det at se fornuftigt ud mht. at vi ligger ekstremt komfortabelt til mindst at ende i Top 3(CL-deltagelse).
I den øvre del af os fik Juventus jo som bekendt lejet vores gamle kending Osvaldo ind. Osvaldo kunne umiddelbart godt passe fint ind i Juves taktik, hvor de oftest vil være dominerende, og han kan blive fodret godt. Således skal han ikke bruge sine begrænsede evner som teknisk og taktisk fodboldspiller. Juventus' største force er dog at de fungerer som en rigtig sammentømret enhed uden de store udskejelser. Og det plejer ej heller lige at være Osvaldos spidskompetence at indgå i et sådant. Tevez/Llorente må stadig være de foretrukne oppe foran for Juve. Måske vi er så heldige at Osvaldo igen bliver fornærmet og laver lort i maskineriet hos Juventus, og det kan være vores snit til at vinde mesterskabet? Jeg håber på det!
Jeg føler mig helt overbevist om, at Osvaldo laver en 'mini-bendtner'. Altså set fra Juve perspektivet så kan jeg slet ikke se hvad de skal med ham. Han kommer vel ikke til at have nogen betydning. Måske han får lavet en kasse her og der i kampe de ville vinde uden hans hjælp - men han kommer bestemt ikke til at HÆVE niveauet.
Altså et mærkeligt lån, en spiller de slet ikke burde have hentet til at starte med.
Jeg tænkte præcis også dette med grus i maskineriet. Det er jeg slet ikke i tvivl om, sagtens kan ske!
[Rettet af: asromadk - 02/02/2014 - 03:21]
Det taler bestemt ikke IMOD det (muligheden for lidt problemer i Juve), at de har registreret Osvaldo til EL på direkte bekostning af Quagliarella.
Der er altså grund til at sidde og gnide sig selv lidt i hænderne over de andre store klubbers ageren på transfermarkedet.
Taarabt til Milan. Han er bestemt en dygtig spiller, men det er bare ikke ham, som for alvor kan vende tingene. Tværtimod, han kan skabe problemer. Som en italiensk journalist sagde, "Nu har Milan ikke bare Balotelli, men også den marokanske Balotelli".
Hvordan de overhovedet forestiller sig, at det kan gå godt i længden - det er mig en gåde. Han får sikkert en kanon start, det ville ikke undre mig, men i længden er det dømt til at gå galt.
Det samme med Osvaldo. Måske det går godt i starten; et par fornuftieg indhop etc. Men det er jo dømt til at gå galt idet Osvaldo umuligt kan få de antal kampe/den tillid som han selv forventer.
Så kan man glæde sig over os selv, alle de spillere vi har hentet her i 13/14 sæsonen har været perfekt casted' sportsligt, de passer perfekt ind i hele holdets mentalitet, og vores succes skyldes i høj grad, at holdet er så fantanstisk homogent.
[Rettet af: asromadk - 05/02/2014 - 16:09]
Hvor herre bevares, så kommer man et på et Roma forum og skal se den ene hyldest argumentation efter den anden til en Lazio(undskyld tidligere) spiller, og deres fans. Prøv at spørge folk på Romas afsnit om det er synd... Jesus... Fair nok at det er debat om seria A... Men som trådstarter at lave en hyldest til fans af Lazio og tidligere spiller....Øh... Jeg fatter ingenting... Fuldstændig enig med MKH1987. 18 kommentarer om Diskution om det synd for Lazio fans. Spørg i roma ultras og se hva svar i får.... Please... Der er intet de Lazio fans laver der er god stil ;)................... Tag min kommentar med et gram salt :)
[Rettet af: Hulio - 06/02/2014 - 04:38]
Hold nu op.
Jeg hader Lazio overalt! alt hvad de står for hader jeg..
så kan ikke se hvorfor vi skal have en debat om hernanes den tudefrans.. Ses til derby søndag!!!LAZIO MERDA!!!!!!
Kom nu videre! Der er absolut ingen der hylder Lazio eller deres spillere. Vi har blot haft en debat om, hvorvidt Hernanes viser god stil. Hvis nogen har behov for at opføre sig som de værste ULTRAS, så skal de være velkomne til det. Men lad venligst mig have en smule menneskelighed tilbage ved siden af min kærlighed til Roma.
Kom nu videre!
Tag min kommentar med et GRAN salt.
[Rettet af: asromadk - 06/02/2014 - 15:29]
Jeg synes det er fint at man hader Lazio osvosv., men jeg synes ikke det er fint den måde folk har gået til denne her debat ang., mit valg omkring at starte ud med Hernanes. Om jeg så havde startet med Hellas Verona, så havde jeg alligevel kommet ind med Hernanes' afsked senere, så det er vel fuldstændig ligegyldigt at det er hvad jeg startede med.
Fordi det netop er Lazio det lige omhandlede om, så virker det lidt som om folk blev aggresive... Lad os liiige tage en slapper. Jeg hader sgu Lazio, intet der! Men der er ingen grund til at man skriver på den måde man har gjort.
Det kan også være det er mig der har set det som lidt "aggresivt", det er jo let at misforstå når det er på skrift :-)
Men tak for i gider at komme med jeres meninger omkring de forskellige ting :-) Super fedt!
Cagliari skulle eftersigende være i rige Arabers hænder nu. Det bliver interessant at se, hvilken hylde de kommer til at hente spillere fra.
Jeg tror, de vil starte med at støvsuge støvlelandet for de bedste spillere, det kan nemt gå ud over klubber som Verona, Udinese & Parma men måske også Fiorentina & Lazio, hvis pengepungen er tilstrækkelig bred nok.
Jeg tror dog umiddelbart, der kommer til at gå min. 2-3 sæsoner, før de kan begynde at true CHL pladserne, men kan de nå langt i EL, og på den måde skabe et navn i Europa, så er det ikke utænkeligt, at de kan blive Italiens svar på Shaktar, CSKA, Port osv. Altså hente de bedste sydamerikanere, og videresælge dem dyrt, og på den måde bygge et endnu stærkere trup.
*Adryan, som er et stort talent, har vist allerede taget skiftet til Cagliari nu.
Jeg ser nogle gode aspeker i denne handel, hvilket bl.a. er ligaen bliver stærkere og jævnbyrdigt i toppen, da der nu er et hold mere fra den midterste hylde til at presse Sub-top klubberne. Da chancen for Europa pladserne er formindsket pt. vil flere af de eksisterende klubber i sub-toppen agere endnu mere aggressivt i transfervinduerne.
Det negative aspekt hænger sammen med det positive, nemlig, hvis klubbernes økonomi på langeplan ikke kommer til at holde i længden, så kan transfersne godt komme til at sparke dem i r*ven senere hen.
Jeg håber de nye ejere i første omgang, kigger på stadionplanerne, og få det færdigbygget, samt de får sat priserne ned på billet prisen. Hvilket jeg håber hele Italien vil gøre. Der er ikke noget mere sørgeligt end tomme tribuner og et sprit ny stadion.
og Cellino har så købt sig til 75 procent af Leeds.
SÅ er tiden kommet i morgen hvor vi forhåbentligt skal se grædende Lazio spillere OG fans!
Kan næsten ikke vente :)
Håber vi slagter dem! FUCK LAZIO FORZA ROMA!
Der overvejes indførelse af mulighed for at se tvivlsomme kendelser igennem på tv under kampen i serie a! når man ser på Juventus fik foræret 2 mål igår på offside så lyder det som en god ide og alligevel ikke. Det er ikke noget jeg ønsker for det er alligevel "charmen" ved fodbold og vi skal ikke have flere afbrydelser undervejs som fx amerikansk fodbold!!!
Er du enig?
Det ville ødelægge rytmen i kampen med sådan nogle spil stop... Så hellere investere i nogle bedre dommere :-)
Det lader sig bare ikke rigtig gøre i europæisk fodbold uden at bryde rytmen.
- Så ville nogle sige, "jamen der kan bare lige være en 4-5-6 dommer der sidder og kan komme med afgørelser løbende til dommeren, og på den måde inddrage billederne i kendelser."
og nej det ville så nok ikke bryde rytmen, og måske give mange gode situationer hvor man på 3,5 sekund kan træffe den korrekte beslutning.
Men problemer er så:
- hvem er det så der står til ansvar hvis den beslutning ikke er rigtig. dommeren på banen eller den der giver meldinger? og så er der jo ikke langt til korruption osv, hvis der sidder folk i kulisserne og giver ordrer til dommeren..
Så der er kun EN mulighed i den forbindelse. Et stop i spillet ligesom i USA.
Jeg synes det er en skidt idé. Det er en del af spillet, og ligesom vi får nogle kontroviesielle mål, så blev vi også udsat for nogle. Min holdning er, at det går lige op i det store billede.
Jeg synes det ville være meget godt, altså vi ser da for det meste kendelsen endnu engang fra en ordenlig vinkel 5 sek. efter det er sket. Men det skal være sådan, at man har en dommer der sidder ved en skærm et sted og kan kommunikere med dommeren under kampen (ligesom med 4. dommeren). Det vil gøre kampene meget mere fair :) Det ødelægger vel ikke så meget, at der lige går 5-10 sek inden dommeren bestemmer hvad der skal dømmes.
Som I måske ved, så elsker jeg udover Roma også italiensk fodbold, så jeg hepper helt klart på Milan mod Atletico næste uge når CL fodbold er på skærmene igen. Tror I Milan har en større chance for at gå videre, nu hvor Atletico ser ud til at have mistet pusten?
De seneste tre kampe har de tabt uden at have scoret en eneste mål. Dernæst har de hellere ikke så meget erfaring i Champions League, så måske kan Milan nuppe en komfortable sejr næste uge.
Jeg håber Milan ryger ud med et brag!! ;o) Sorry men jeg ikke få mig selv
til at "heppe" på andre end Roma - også selvom man i det store perspektiv skal
tænke på det giver point til Italien hvis Milan vinder..... og derved kan sikre os en plads mere i CL end de nuværende 2 sikre, samt 1 kvalifikationsplads til CL!
Der tales om at droppe delejerskab på spillerne i serie A i år 2016. Det er vist ikke alle der er glade for dette... Hvad synes du?
[Rettet af: Tottithorsen - 13/02/2014 - 19:02]
Har læst om det. Det er skidt for alle parter. Specielt de store kluber. Nu bliver man tvunget til enten skabe plads til talenter på eget hold eller også lade være med at satse på uerfarene talenter og gå efter "det færdige produkt" og som vi ved kan italienske klubbdr ikke konkurrere om de aller bedste spillere. Det betyder at klubberne køber afdankede gamle spillere ingen andre EU topkluber vil have og kvaliteten i Serie A vil falde endnu mere. Skidt for hele ligaen hvis det her sker. De burde fokusere på andre problemer, såsom dommerne. Rube fører ligaen takket være dommerne.
Først lige set Diamanti har skiftet til kinesisk fodbold
Det er netop ikke nogen dårlig ide.
Det vil skabe større incitament for rent faktisk at bruge de unge spillere. Nogle spillere ville nok blive sluset ud af fx Roma hurtigere, men det er jo heller ikke særlig brugbart at en spiller skal bruge sit 19.-20.-21.-22. år i evige klubskifter og delejerskaber.
asromadk
teoretisk lyder det fornuftigt, at de gerne vi have klubberne satser på egne talenter, men som de fleste Serie A fanatiker ved, så fortrækker man ''erfarne'' spillere fremfor uprøvet talenter i italiensk fodbold, specielt de store klubber, som ikke har råd til at de unge laver fejl. jeg frygter, at man i de fleste klubber ikke vil satse på talenter og i stedet køber spiller med erfaring (dvs. over 30 år). dette vil resultere i en ringere liga (kvalitetsmæssigt)
Ja, men der er skam ikke så lang fra teori til virkelighed i det her tilfælde - i min verden.
Det 'nemme' alternativ:
Co-Ownership på en spiller (man lægger ansvaret for en spillers udvikling fra sig i alderen 18-22) + at man henter en 'kortvarig' løsning; en løsning som vel og mærket på INGEN måde over 1-2-3 sæsoner er et bedre alternativ end den unge spiller man står med til at starte med --> Det er bare ikke nogen god deal.
Det er en elendig ting for Italiensk fodbold
Det er en elendig ting for de unge italienere
Det er en elendig ting for Roma.
Lige pt. står Roma måske med 10 spillere i 'limbo' imellem MÅSKE at kunne få tillid i Roma - MÅSKE ikke.
Vi står med 10 ud af 10 som ikke får det maksimale ud af det. Måske EN laver et reelt gennembrud (Florenzi kunne være et eksempel på en der har fået et gennembrud igennem Co-Own).
De 9 andre. De ender lidt midt imellem; midt imellem at blive troet på og ende i en klub der er præget af, at spilleren kommer fra Romas afdeling. Og i sidste ende, når de så har fundet stabilitet senere hen - så slår de igennem.
Det er jo ganske tit at en italiensk spiller i italiensk fodbold først slår igennem når han er 25.. Det er når de endelig er ude af det helvede på 3-4-5-6 år i kølvandet på deres ungdom i en storklub.
I mine øjne: når en af vores spiller er fyldt 19/20, og vi STADIG kun har givet ham 7,2 minut på førsteholdet - hvorfor så beholde ham? Så hellere give slip på ham. Man er nødt til at tage stilling til, om man rent faktisk har tænkt sig at udvikle en spiller.
Summa sumarum..
Jeg ser heller vi ud af 10 spillere går ALL IN på 2-3 af dem. Giver dem masser af spilletid, OGSÅ selvom at de fejler. OGSÅ selvom at man har et par bedre spillere der måske gerne vil have minutterne. Få de unge igang, give dem minutter i benene. Se bare hvad Ricci udrettede de 15 minutter han var inde i den her sæson. Han var stærkt medvirkende til at få vendt kampen. Hvordan skal han fortsætte hvor han slap - når han ikke får minutter?
Nu ender han igen som en 'man godt lige kan undvære 1 sæson imens man afventer hans udvikling'.. Og der synes jeg bare klubben er alt for dårlig til selv at tage det ansvar at udvikle spilleren. Det er hjerteknusende hvis en spiller som Ricci ryger på Co-Ownership til sommer. For han skal nok slå igennem og blive en komplet og tiltrækkelig habil Serie A spiller. Måske endda en profil ..
For de store klubber er co-ownership i alt for høj grad en lunken pantsættelse som jeg ser det. Især skidt for den unge spiller. Det gavner spilleren at komme igang med at finde stabilitet allerede der når han er 19-20 år. og det gør man ikke ved at spille for 3 forskellige klubber på 4 år.
Endnu en sektion lukket til Roma v Inter
ROME - Roma has had a third section of its stadium closed for the upcoming Serie A match against Inter Milan after more anti-territorial chants.
Roma was ordered to close the sections behind both goals, where the ultras sit, for the league matches against Sampdoria and Inter as punishment for anti-Neapolitan chants by fans during an Italian Cup match this month.
However, further insults were clearly heard from another sector during Sunday's 3-0 victory over Samp and that area will also be closed for the match against Inter on March 1.
Roma was given a suspended sentence of a one-match ban in October. Torino and both Milan clubs were also handed suspended sentences at the time.
Roma is second in the Italian league, nine points behind Juventus, which has played a game more.
Hvad ligger, der egentlig til grund for at der pludseligt slås så hårdt ned på territorial-racisme i serie A? Er det grundet de interne uroligheder mellem de forskellige regioner i Italien?
Ej et flot mål Tevez lige har scoret for Juve.
Det var da bare ubehageligt med det hold.. De er desværre ikke til at røre i år. Føj for den dag.
Vi gør alt hvad vi kan, men det er bare ikke godt nok. De skal sku nok tage det mesterskab.
[Rettet af: asromadk - 23/02/2014 - 19:09]
Begik pirlo ikke straffe?? Ingen juve mål er flotte!!! Der er masser af kampe så de han stadig hentes især med det hårde program de har og fortsat vil have ift os som ikke spiller europæisk...
Er det bare mig der galt på den, eller er der ikke klokke klart rødt kort (andet gule) til Vidal i første halvleg? Tænker på situationen hvor han lige "kommer til" at røre den med armen lige udenfor eget felt (der blev dømt frispark for hånd på).
- Synes nu også Pirlo laver et rimelig stort straffespark.
Men vi kender jo de italienske dommere når det gælder Juve :)
Klokkeklart benspænd af Pirlo og klart straffe, men tror han undlader at dømme det pga. Torino spilleren falder alt for teatralsk... Helt klart gult kort til Vidal, som burde være vekslet til et rødt (andet gule kort).. man kan sige meget men hold kæft hvor får de mange kendelser med dem.. gad godt vide hvor mange mål de har scoret på offside i denne sæson?
Vi har da også fået lidt her og der men slet ikke i samme mængde som dem!
"Juventus have escaped with a 25,000 fine after their fans displayed offensive banners during the Old Ladys derby win over Torino.
The banners mocked the memory of the 1949 Superga air disaster in which all of the Toro team, as well as the club officials and journalists accompanying them, were killed.
It had been reported that Juve could face a partial stadium closure as well as a hefty fine but it has now been confirmed that this will be the extent of their punishment."
Selvfølgelig undgår Juventus at få karantæne på noget af stadion!!!!
De spiller jo heller ikke med offside ;o)
Udenfor Serie A:
Tallo lavede 2 kasser idag mod Lille!
Gave resultat fra Livorno, krydser fingre for Milan Point.
LATTERLIGT vildt mål af Tevez for Juve.
Milan har været klart bedst, men er bagud 0-2.......
Serie a GAME OVER!!!
Vi burde have stået i den coppa finale...
Ja vi burde, men det var vist ikke det, spillerne tænkte på, da de løb ind på banen.
Det var en pinlig indsats. 3-0 nederlaget mod Juve, ses som et mesterværk i forhold til den kamp.
[Rettet af: Lamela - 03/03/2014 - 00:35]
Medierne nævner mere og mere endnu en potentiel calciopoli især efter endnu en weekend med graverende dommerfejl!! Det må da være Juventus der står for skud men kunne også frygte vores elskede Roma kommer under mistanke.... Sikkert de store klubber som altid får kendelserne med sig mod de små men er det ikke sådan i de store ligaer??
Uden at skulle male fanden på væggen, så synes jeg altså igen at Juventus bliver favoriseret idag mod Fiorentina.
For satan det er op ad bakke
Tror ikke Roma vile være en af de klubber. På en eller anden hjemmeside kan man se at Roma ville føre ligaen hvis man rettede op på alle dommerfejl. Juve og Napoli har nemlig fåt 6 point eller mere foræret mens Roma er blevet snydt for 6 points. Samlet set ville Roma føre ligaen med en kamp færre end de andre. Så hvis der skulle være en ny calciopoli så er det Juve og Napoli bl.a. der ville være bagmændene.
Nogle der ved om Kevins skade har relationer til det der skete i Frankring-Holland kampen?
Der spekuleres i at Strootman er ude i op til 9 måneder ;o((
Sidste italienske hold dumpet ud af CL på værst tænkelige måde. Ingen Serie A hold i CL kvartfinalerne igen igen. Det er her virkelig pinligt for italiensk fodbold, især når mestrene, som dominerer og udspiller alle og enhver i den hjemlige liga, ikke kan vinde over FCK og Galatasaray.
Det er til at grine over efterhånden.
Genoa brænder straffe. Juve får sæsonens tyndeste frispark i super position og Pirlo smider den op i krogen i 87.minut.
Jeg mangler ord efterhånden.
Juve blev også snydt for et straffe
Nu var det såmænd, ligesom sidst, ikke for at puste til ilden vedr. fusk osv. Jeg tror ikke der er noget skummelt med det, men det er bare ufatteligt og utroligt hvordan Juventus har evig medvind for tiden.
Kampen idag bør vel i den virkelige verden ende uafgjort. Og så kan det ske at man få bragt marginalerne over på sin side når man er et storhold - det hører med til det. Man tvinger til sig. Men Juventus gør det jo HVER gang i denne sæson. Der er vel ikke noget som helst i Serie A denne sæson, hvor man kan sige, "ej der var de sku ikke for godt- der var de uheldige, det var ikke deres dag".
Men igen - det afstedkommer deres egen indsats - desværre. Man skal opsøge heldet for at få det.
Juve har desværre bare klassen. Buffon redder straffet og Pirlo scorer på et flot spark.
Jeg tror vi skal til at kigge lidt mere ned end op. Virkelig vigtigt at sikre os 2. pladsen, så vi er direkte i CL!
Det er forskellen på Juve og resten af ligaen, de har spillerne, rutinen og ikke mindst disciplin. I første halvleg får de underkendt to 2 mål, et af dem burde dog være anerkendt synes jeg.
Der var i flere tilfælde, hvor der ikke blev dømt til fordel for dem, men når Genoa ikke kan udnytte alt dette til egen fordel, så er der sku ikke så meget at sige til, Pirlo smækker en lækker bold op i hjørnet, selvom det er var klamt filmet af Quagen.
Derfor skal vi som Mexes skriver, vi skal glemme alt om den skide 1.plads. Vi havde en fantom start, som gav os troen på scudetto. Det var nok til mig, næste år kan vi måske udfordre Juve lidt mere stabilt, uden at overpræstere i 9-10 kampe, men kører kampene hjem på erfaringen og disciplinen.
Resten af sæsonen skal vi kun kigge på den 2.plads vi ligger på og spille vores eget spil.
Præcis: selv i kamp hvor 'skæbnen' virkelig vil, at de ikke får 3 point - så ender de med at stå med dem. Jeg er helt enig i, at de jo bare netop HAR klassen - så selv når de igennem store dele af kampen ikke spiller godt, ikke har heldet og ikke mindst møder et Genoa hold som bider fra sig - så får de vippet tingene over til deres fordel inden kampen er omme.
Desværre. Og ja. Det ER bare klasse.
Kæft Napoli er heldige Idag. Typisk hvis de laver en "juve" og vinder 1-0
Hold kæft hvor er det klamt i Napoli kampen!
Godt jinx'et ;-)
Seriøst F*ck Serie A og calcio.
Nok den grimmeste liga vi er medlem af.
Juventus får et mega billigt frispark igår der fører til en sejr.
Higuain skubber en Torino forsvar i ryggen og score derefter.
Beskidt liga.
Sidder og ser Inter. Vi er virkelig ikke gået glip af noget med Rolando og i særdeleshed D'Ambrosio! Nøj de er ringe.
Sanabria fik debut for Sassuolo i dag.
Så I det klamme baner Napoli-fans viste mod Porto? F*** Napoli!
Tænkte om der en herinde der god til Italiensk, der lige gider oversætte/kort fortælle hvad det er ham her Mario liguore har skrevet til Radja, samt Radja's svar på Twitter.. Jeg prøvede at oversætte det på google, men det gik ikke helt så godt :D Det lyder til Radja gik amok? Tak på forhånd!
Her er artiklen
[Rettet af: TottiTheBest - 23/03/2014 - 20:16]
Kunne godt se ud til at Napoli giver os lidt hjælp med anden pladsen i denne runde. Rødt kort lige inden pausen mod Fiorentina. Afsted viola!
.... Og vi sender en dybfølt tak til Fiorentina for 1-0 over Napoli!
Angående twitterkrigen så har flere af Napoli's fans ikke et kærligt forhold til Kevin. Som Mario Liguore nævner, skal årsagen findes i 0-3 nederlaget, hvor Kevin bliver udvist og efterfølgende på bedste Totti-manér sender en spytklat mod Napolis curva (Den omtalte episode. Yderligere, henviser Liguore også til det omstridte banner som Romas ultras havde med på stadion, der resulterede i sanktioner fra fodboldforbundet. Radja svarer tilbage at Liguore og resten af Napoli's fans burde skamme sig for deres opførsel, baseret på dels twitterkommentarerne samt banneret der blev ophængt til Napolis UEFA-cup kamp mod Porto, med titlen: Kevin, crack - Still enjoying it. Banneret
[Rettet af: Balbo - 23/03/2014 - 22:35]
Takker for oversættelse :)
bare lidt info:
Husk at I kan følge præsentationen af det nye stadion live på Youtube.com/asroma fra. kl. 11:00 i morgen (onsdag 26. marts).
jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. bliver vildt spændende, at se hvordan det stadion kommer til at ud.
[Rettet af: romeren10 - 25/03/2014 - 10:20]
HAHAHAHA FOCK MAN. Nu må det sku stoppe.
Parma kommer på 2-1, men de må selvfølgelig ikke have en chance for at tage point fra Juventus.
Rødt kort til Amauri.
Jamen altså, italiensk fodbold, calcio er en stor joke.
Vi får aldrig en fair chance for at vinde Serie A.
Lorte liga
Ja! Agnelli har sørget for, at Juve når de 100 point der vil få alle italienere til nemmere at glemme Romas store bedrift i år...ak ak CALCIO! "ROMA CARES - JUVE DON'T!"
[Rettet af: Roma1927 - 27/03/2014 - 08:59]
Please lav jeres eget Calciopoli-forum. Det er så trættende at læse jeres indlæg, om korruption hele tiden.
Vi fik selv fejlagtigt godkendt et mål, så sent som i tirsdags, som ikke burde have været godkendt.
[Rettet af: mexes - 27/03/2014 - 15:21]
Hvilket fejlagtigt mål???
Mexes du må da være godt naiv eller virkelig godtroende hvis du ikke tror på at korruption eksistere i italiensk fodbold.
Lad nu være. Milan og Juventus er jo flere gange blevet taget i korruption.
Det jo til at brække sig over at man ikke har en fair chance for at vinde Serie A.
Wauw, ja vi fik 1 gave imod Torino. Det var EN gang, hvornår fik vi en gave før det?
Og vi har ret til at skrive om Serie A kampe i en Serie A tråd.
Korruption og italiensk fodbold hører sammen.
Jeg siger bare det ingen vil sige.
Juves hold er så meget bedre, at korruption ikke længere er nødvendigt.
Destro var offside ved 1-0 målet forleden!! Og vi har fået andre kendelser med os og jeg er enig i at juve desværre har været en tand skarpere end os i denne sæson... Vi tager dem næste år!!
@AS-Roma-Italien
Stop dig selv :i
"Parma kommer på 2-1, men de må selvfølgelig ikke have en chance for at tage point fra Juventus.
Rødt kort til Amauri."
Det jo direkte dumt skrevet. Manden planter en albue lige i hovedet på en anden spiller, selvfølgelig kan det give rødt kort.
Hvis man ikke kan se at Juventus bare er bedre, så er der sgu noget galt.
[Rettet af: napstah - 28/03/2014 - 17:22]
Tager du pis på mig?
Hvor mange gange har spillere ikke plantet en albue i hovedet på en modstander?
Mange gange. Tror mig, var det en Juve spiller der plantede den i hovedet på en Parma spiller, var den ikke blevet dømt til rødt.
Det til at brække sig over, hvor mange der herinde lever i en fantasi bobbel.
Italiensk fodbold er og bliver beskidt.
Tror mig, var det en Juve spiller der plantede den i hovedet på en Parma spiller, var den ikke blevet dømt til rødt.
Nej selvfølgelig ikke, Parma spilleren havde fået rødt kort for skuespil, ikk' ?
Ej, kan ikke tage det der seriøst.
@napstah: Sikke dog et fint modargumentet du kom med der.
Hvis du ikke kan argumentere på en saglig måde, så skal du slet ikke blande dig.
Jubel idiot
Hmmmm... Trist at skulle læse de sidste mange indlæg i denne tråd... Kan man ikke diskutere med hinanden og diskutere italiensk fodbold uden at lukke munddiare ud?? Jesus... Man får ikke ret i en Diskution, fordi man kommer med smarte floskler og "hæver stemmen" og skriver :tager du pis på mig!! Eller : jubel idiot!! Kom dog med ordentlige argumenter, på en saglig måde Tak!! Og tal dog pænt med bare lidt respekt for hinandens meninger........ Kommer det fra gammel Roma nisse som mig :)
Jeg gider virkelig ikke at blande mig ind i denne mudderkastning, som bliver startet igen og igen, men hold dog op hvor er jeg blevet træt af at du, AS-Roma-Italien, konstant skal brokke dig, kæfte op om matchfixing og kalde andre for diverse ting, de ting hører til på Ekstrabladets Nationen og ikke her på as-roma.dk Måske får Juve et par dommerkendelser deres vej, men det gør alle hold jo på et eller andet tidspunkt - også Roma. Sagen er bare den, at Juventus bare har et bedre hold end alle andre i Italien, og derfor vinder de ikke overraskende deres kampe.
Jeg er af den holdning, at hvis du ikke kan snakke ordenligt, behandle andre med respekt og ikke komme med andet end konspirationsteorier om Juventus og resten af Norditalien, så syntes jeg egentlig ikke at du burde blive ved med at kommentere herinde, for vi andre er alle rimelig træt af det.
Dette bliver hermed min første og sidste kommentar i denne "diskussion".
Napoli-Juventus i aften bliver virkelig afgørende for sæsonens resterende kampe. Vinder Juve, er mesterskabet ikke blot 99 procent lukket, men 99,9999. Vinder Napoli, så eksisterer der en minimal portion spænding - men mest af alt, spændingen kommer til at omhandle 2.pladsen.
Prøver man lige at zoome ud engang og se på, hvilken vanvittig, utrolig og fantastisk sæson det har været for AS Roma, hvilket hold man pludselig stod med i september måned og ikke mindst, hvordan de har kunne præstere - det er virkelig ufatteligt. Ikke bare er det over forventningerne når man kigger på tabellen - men spillemæssigt har det været ud over alle drømmescenarier man havde kunne forestille sig i sommer. Med andre ord - det har været en rigtig, rigtig god sæson.
Jeg håber faktisk lidt Juventus lukker og slukker iaften. For måske lukker og slukker de endegyldigt vores minimale håb om at indhente 1.pladsen - de lukker og slukker også kampen om 2 pladsen som jeg ser det.
Med fare for at jinxe den, jeg tror simpelthen ikke på at vi kan smide de her 9-10-11 point til Napoli. Kan Napoli slå Juventus i aften og lukke hullet til 6 point (kamp eller ej i baghånden) - så er vi ikke i mål endnu.
Vi har både Fiorentina, Milan og Juventus tilbage på programmet. Jeg tror sagtens vi kan ramme en nedadgående kurve og miste point, måske mange point. Men vi taber ikke 10 point til Napoli.
For mig at se bliver kampen om 2.pladsen afgjort i aften.
Nå ja, det måtte næsten ske. Nu hvor det i bund og grund nok er ligemeget, så smider Juventus point.
Ja Asromadk, men de vinder sikkert den næste uden problemer igen. Sjovt at juve ikke spiller fodbold for første gang i hele sæsonen, lige i dag. Siger ikke det er konspirationer eller noget, bare mystisk. Ikke engang en chance.
Vinder vi over Parma, er der 8 point op og 9 point ned.
Hvis og kun hvis vi vinder mod Parma, er denne Napoli sejr da en ren win-win for os.
Med en sejr over Parma er der de 8 point op. Det kan vi selv ændre til 5, hvis vi slår dem yderligere selv i Maj. Det er to kampe, hvor de skal tabe og vi skal vinde. Det er ikke helt umuligt, men jeg ser den som 95/5 til Juves favør.
Jeg havde gerne set en uafgjort i aften. Andenpladsen - og direkte CL må simpelthen være det altoverskyggende mål! Så må vi banke Juve næste år!
Juve skulle have vundet, så havde kampen om 2.pladsen været næsten lukket, med en sejr over Parma.
1.ste pladsen skal vi nok prøve at tænke på igen i næsten sæson.
Ligenu har vi -11 til Juve, med en sejr over Parma -8, Slår vi Juve på Stadio Olimpico -5.
Så er der stadig 5 point, som Juve skal tabe til enten, Atalanta, Livorno, Bologna, Sassuolo, Udinese & Cagliari.
Chancen er ca. 0, eller meget lille tal tæt på 0, før det sker.
Det var noget pis med en Napoli sejr.
Desværre har Juve et ret nemt program de kommende uger. Man kunne godt have ønsket at de mødte et par stærke modstandere nu hvor de endelig virker bare en lille smule sårede. Men lad os nu lige tro og håbe på at de smider flere point, så vi kan få et brag af en kamp mod Juve på Olimpico
Enig Lamela.
Vi gar spillet alt for mange kampe uafgjort. Havde vi vundet 4/7 af de uafgjorte kampe ville mesterskabet være i vores egne hænder. Det er bare så surt at de 4 kampe tilbage i november oommer til at koste os Scudetto'en. Vi har det bedste forsvar i ligaen og vores midtbane er også i top. Men på grund af manglende (backup) angribere kunne vi ikke vinde de 4 kampe. (Totti og Destro var som bekendt ude med skader i de 4 kampe.) Nu hvor Destro er ved at blomstre op behøver vi ikke en stjerneangriber. En god backup som vil være tilfreds med at sidde på bænken og give den alt hvad han har når han endelig får chancen er hvad vi har brug for til næste sæson.
Ja. Skræmmende at tænke på, hvor afhænge vi er af Destro og Gervinho. På hver deres måde. Mangler de begge, er det virkelig sløjt det der finder sted blandt de 3-4-5 forreste.
Det er simpelthen nøglepositionen er forstærke. Ville vi kun kunne hente EN spiller, så skulle det simpelthen være en angriber/målfarlig kant. Det er alfa og omega. På alle andre pladser synes jeg faktisk vi er ret godt dækket ind. Måske ikke til at vinde The Treble, men mindre kan også gøre det.
Men oppe foran, der mangler der simpelthen bare et minimum af bredde. Ljajic kom godt fra start, men efterhånden er der vel ikke noget han kan bidrage med, som et billigere (og måske en af vores egne, RICCI?) ikke kunne gøre mindst ligeså godt.
Så han skal erstattes med en reel forstærkning. Vi har smidt chancen for mesterskabet ved at være så vanvittig tyndt besat oppe foran - det må ikke ske til næste sæson.
er der nogen der kan bekræfte at Roma v Milan spilles fredag d. 25/4 kl. 2045???
den må være flyttet....... jeg skal derned og se den og har billet til d 27/4 ;o(
ved i hvordan jeg skal forholde mig til billetterne fra listicket? der skal vel ikke gøres noget?
takker
[Rettet af: Tottithorsen - 04/04/2014 - 16:58]
kampen spilles fredag d. 25. du skal bare medbringe den billet, du købte i første omgang. selvfølgelig også dit pas!
chrfog: ved du hvorfor kampen er flyttet?
Kampen er ikke flyttet, den var bare ikke fastsat dengang du bestilte dem. Jeg har også selv billetter til kampen og der står også den 27, men det er intet problem :)
Det er et problem når ens fly og hotel er booket til d 26/4 ;( sgu en dyr tur så ny håber jeg endnu mere at Roma smadrer Milan!!!
Ja det kan jeg godt se er lidt surt. Du har desværre bestilt før kampen var fastsat, og du var så så uheldig, at vi fik en sjælden fredagskamp tildelt!
Kom så, Parmaaaaaa!
Parma-Napoli, 1-0!
Stor tak til Donadonis drenge. Så kan vi vist godt snart prøve at begynde at kigge opad snarere end nedad?
Tak til Parma.
Med 18 point at spille om og med et forspring på 12 (samt bedre indbyrdes), så tør jeg godt love at 2. pladsen er sikret.
Det her må og går ikke galt.
Er der nogen der har en ide hvilket seedningslag vi havner i når vi skal ud og spille Champions League i næste sæson? :-)
Mon ikke det er 3. eller 4.? Vi er jo været væk i noget tid, og sidste gang røg vi ud til Shaktar i 1/8-dels finalen(eller også var det kvartfinalen), så regner med vi er rimelig lavt seedet.
Vi bliver med stor sikkerhed 4. seedet.
VI har 39.754 koefficient point og ligger nr. 55 på Uefa listen.
Selv FC København har flere point end os.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/trank2014.html
Her under er seedningslagene for dette års CHL:
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/seedcl2013.html
Derfor skal vi nok forvente at blive 4 seedet.
Og vi røg ud til Shaktar i 1/16 finalen, i 2010/11.
Roma vil satme være et øv hold at trække som 4. seedet!!
Vi kunne havne i den ultimative Group of Death (aldrig før har en gruppe set så stærk ud på papiret med 4 store hold alle i top 3 i deres hjemlige liga):
Real Madrid
Paris
Liverpool
Roma
Drømmegruppen:
Benfica
Schalke
Olympiacos
Roma
Romeren
Øhhhm Barca, eller Bayern foran Real?
Derudover skal vi nok håbe på nogle storhold, hvis vi vil se Roma på de danske kanaler.
Real har vi slasket er par gange. Så kom bare med dem igen ;-)
Vil gerne undgå Ronaldo, hvis det kan lade sig gøre, ikke de bedste minder jeg har med ham og Roma. :(
Har lige tjekket op på min påstand om at vi røg ud i 1/8 delsfinalen til Shaktar - og det passer. Der er jo ikke engang 1/16 delsfinaler i Champions League hehe ;-)
Redigeret:
Det ændrer selvfølgelig ikke på at vi nok bliver 4. seedet alligevel...
[Rettet af: Sofus - 07/04/2014 - 23:36]
Ved ikke hvor meget det siger. Men i fm manager blev jeg også nr 2 første sæson. Jeg kom i 3 seedningslag til chl
nu skal vi jo lige i CL før vi kan begynde at spekulere i kommende modstandere...
ja MEGET skal gå galt men før cl er sikret matematisk tør jeg ikke gisne om
drømmepuljer osv......
Wow hvor er I hurtige til både at inddele drømme- og hadegrupper! Haha fantastisk :)
Jeg glæder mig sgu også til at se Roma tilbage i den fineste klubturnering af alle!
Med hensyn til at se kampene, kan jeg afsløre, at RCD og Krølben har anskaffet sig en aftale med Viasat om at Romas kampe i CL vil komme på en kanal, som Krølben med garanti kan modtage!
DAJE!
Og du siger vi er hurtige? :)
Har da ikke nogen drømmegruppe endnu. Men drømmer vi ikke alle om at Roma kunne trække et hold, som havde hjemmebane tæt på Danmarks grænser? Eller vildere endnu. Måske kom til Danmark og spillede. Det kilder alle de rigtige steder, bare ved tanken! :)
Mht tv-aftalen, vil jeg kalde os fremsynede, tdj89 :)
True :)
Kommer de danske mestre stadig direkte ind i gruppespillet eller skal de igennem en play-off først? Danmark er jo som bekendt røget længere ned i Uefa listen.
Kunne være fedt, hvis Roma kom i gruppe med de danske mestre.
De kommer ind i 3.kval, og skal dermed igennem to modstandere. Tvivler på vi skal satse på dansk modstand.
For fanden jeg sidder lidt med følelsen af at jeg er ved at være godt sur over de 2. pladser haha. Selvfølgelig er det fedt at være tilbage i CHL. MEN SERIØST! hver gang Roma har en super sæson er der bare nogle der er LIDT bedre!
Rend mig Inter og Juve!
Men FORZA ROMA! og lad lige Juve få en masse modvind og skader!(bare ikke Italienerne der helst napper en VM titel til sommer!)
For et år siden ville jeg sælge denne sæson for en kneben 3. plads uden at blinke. Jeg er helt enige i, at det er øv, at have så fremragende en sæson, som denne, og egentlig ikke være tæt på mesterskabet, men jeg er sgu ovenud glad for, at det ligner, at vi sikre os direkte champions league plads allerede nu. Hvor har jeg savnet os i denne smukke turnering!
15 point at spille om, 12 point ned til Napoli og restprogram som følger:
Fiorentina ude, Milan hjemme, Catania ude, Juventus hjemme og Genoa ude vs. Napoli som har
Udinese ude, Inter ude, Cagliari hjemme, Sampdoria ude og Verona hjemme..
Vi mangler blot 3 point så har vi sikret 2. pladsen da vi er bedre indbyrdes (2-0, 0-1)
Daje ROMA - tag dem allerede på lørdag så vi kan "slappe" lidt af mht. nerverne ;o)
Det her vil være 12. gang Roma slutter på 2.pladsen. lav de 2.pladser om til 1. pladser så havde klubben 15 Scudetti og ikke sølle 3. For en klub som Roma er sølle 3 mesterskaber slet ikke nok. Vi skal igang med indhente de nordklubber Scudetti-mæssigt. Håber virkelig klubben kan vinde guldstjernen (10 Scudetti) under amerikanerne og helst med Rudi Garcia som træneren. Vild drøm, ja.
Ja det ville være dejligt. Skal vi være realistiske mht. stjerner, så lad os få den sølvstjerne! 10 mesterskaber og en guldstjerne...tjaaa det bliver sgu nok ikke i min levetid ;) Forza Roma!!!
Udinese - Napoli 1-1!!!! Så blev 2. plads godt og vel sikret.
Hvornår kommer chrfog med sin dejlig optakt idag? ;-)
jeg må heller smide den op så :)
SASSUOLO!!! Wuhuuu :)
Kom så, ind med Sanabria. Så kan han allerede nu blive en helt i Rom! :)
Fantastisk.......det er virkelig et drømmescenarie, hvis der stadig er matematisk mulighed for et mesterskab, når juve kommer på besøg om et par uger!
Er det i Spanien eller Italien, at det er indbyrdes kampe, der er afgørende ved pointlighed? (Er overbevist om det er i Spanien og i tvivl om Italien......men med juves 3-0'er i baghånden ville det være rart, hvis det foregik på andre måder:-))
Det er ligesom i Spanien - indbyrdes opgør. Men anyways. Havde håber men ikke troet Sassuolo kunne drille Juve. :-(
Ærgerligt at svinene laver 3, de spiller virkelig elendig fodbold.
Hold nu op. Det kan da simpelthen ikke passe at Juve konstant skal have hjælp.
Det samme straffe de fik imod os, har de lige fået imod Torino.
Hvad f*ck skal Torino spilleren gøre? Han beskytter jo blot sit hoved.
Til grin. Italiensk fodbold gå hjem og vug
Rødt kort til juve Jaaaaaaaa.... Kom så Torino
Hvis Juve vinder den her, så bliver jeg nok erklæret min. 95% sindssyg!
Hvor er det klamt så heldige Juventus altid er! Pirlo med et fantastisk langskud, hvor er det trist at se at de hele tiden vinder. Når de så samtidig også har dommeren med i deres startopstilling, kan jeg ikke foreløbig se dem blive slået!
Virkelig virkelig noget møg!
Dommeren idag, kan man ikke klandre. Han gjorde det godt.
[Rettet af: Lamela - 30/11/2014 - 19:58]
Nogen der kan forklare mig dette?
link
Hvad er der sket helt eksakt med Osvaldo?
[Rettet af: geggeri - 28/03/2015 - 20:07]
Måske en 50/50 situation, men det er netop pointen.
I Fio-Juve har Chiellini lige efter en dødbold
1) først lavet straffe, har klart fat i trøjen
2) den arm han så har brugt til at hive i trøjen med, stritter ud i en semi-unaturlig position (som følge af, at han har brug den til at hive i trøjen) = bolden rammer armen.
== Intet dømt.
Det er lidt en 50/50. Kan godt sætte mig ind i, at det jo ikke er altid den bliver dømt. Men stadig....
Hvad siger folk egentligt til, hvis der var ideer om at hente Alberto Aquilani tilbage ?
Han spillede godt i de få kampen, der var muligt for ham. Vi fik også en pæn sum penge for ham fra Liverpool. Han har godt nok spillet i Juve, Milan og nu i Viola, men han er transferfri, vi kan erhverve ham billigt. Han bad jo ikke om at blive solgt, som visse andre Roma spillere. Det var jo Roma ledelsen, der valgte at sælge ham, da vi var økonomisk pressede. I øvrigt, fatter jeg ikke, vi bad Pool om at leje ham. Der er no bad feelings for ham hos mig.
På midtbanen har vi følgende til rådighed nu.
Ninja
Keita
Pjanic
DDR
Strootman
Ucan
Paredes
De øverste 3, er vores 3 bedste midtbane folk lige pt. Strooti mangler lige at komme i form igen. DDR, kan være genial eller embecil.
Ucan og Paredes har ikke fået chancen, måske er de ikke bedre. Jeg kunne godt forestille med at Ucan blev sendt tilbage til Fener, og Parede blev afskibet til en anden Serie a klub. De er spillere, hvis kvaliteter mindede om Pjanic, da de blev hentet, men har ikke levet op til forventningerne. Aquilanai ligeledes rummer over de samme kreative kvaliteter som Pjanic. Hvis de to unge spillere ryger afsted, så mangler vi nogen til at afløse Pjanic, som i øvrigt har spillet meget i år, og skal spares, hvis vi skal undgå skader eller mental træthed.
Er Aqui et longshot, og done player, eller tror i stadig, vi kan få gang i ham i Roma igen?
[Rettet af: Lamela - 08/12/2014 - 16:37]
Tror ikke han vil passe ind i Garcias system. Han er jo en dårligere Pjanic, der løber mindre (synes Pjanic er begyndt at arbejde hårdere og gå mere til den fysisk under Garcia). Hans lønkrav er sikkert høje, og tror bare det er et no-go.
Roma er interesseret i Daniel Wass..... Sammen med Fiorentina og Chelsea!
Roma kommer han næppe til. Men Fiorentina kunne være et spændende næste stop for ham. Må helt klart være sådan et klubskifte han skal gå efter. Vi er forhåbeligt bare interesseret på rent rygtebasis.
Har altid elsket Aquaman.
Men er lidt i tvivl om han er god nok dagen i dag.
men ville i hvert faldt være smukt at se ham i roma-trøje igen.
Ca-Ca-Cagliari, Ca-Ca-Cagliari!
Holebas karantæne er blevet ophævet
Roma sættes i forbindelse med Podolski som afløser for gervinho når sidstnævnte er nede og spille ANC! Chiriches lån ser ud til at være en done deal. Neto skulle vi også være ude efter.
Det kunne være sjovt med Podolski, synes jeg! Høj klasse, når han er bedst. Og han kunne godt opblomstre igen med fast spilletid i Serie A.
Liverpool vil have fingrene i ninja!! Ikke godt!! Vi vil samtidig gerne købe enten Jackson M eller benteke hvis destro forventet smutter i januar
Jeg kunne godt unde Podolski et hattrick i aften, især set i lyset af hans svære tid i Arsenal og så'n.
1 - 1!! Godt inter!
Det var nok en de bedste redning jeg har set i år!!! Handovic er fantastisk
[Rettet af: noroma - 06/01/2015 - 22:28]
Synes efterhånden at det står mere og mere klart, at Juve ikke er så suveræne som sidste sæson, vi kan virkelig give dem kamp til stregen tror jeg!
I alle de kampe jeg har set med juve, så synes jeg altid de har spillet kedeligt, og ikke rigtig skabt så meget. Den eneste ekstraordinære spiller i deres truppe er Pogba.
Ljajic slap helskinnet fra episoden, og altså ikke skadet! Dejligt
Det synes jeg godt nok er nogle hårde ord, noroma.
Juventus har (desværre) rigeligt med ekstraordinære spillere i truppen. Det er også derfor, de mere eller mindre kan vinde ligaen på autopilot.
Tevez: Hvilke angribere i Serie A er bedre, når han rammer topniveau?
Vidal: Verdens bedste boks til boks spiller?
Pogba: Et af verdens mest spændende fodboldtalenter.
Chiellini: Den bedste forsvarspiller i Serie A?
Du har ret, jeg var en lille smule for hurtig til at kommentere.
Teves er Serie A's bedste angriber, og selvom det ikke vrimler med verdensklasse angribere, så er det stadigvæk før spillere som Higuain, og Dybala. Sidstnævnte spillere PT som en.
Vidal har jeg ikke været utroligt imponeret af i år, men han formår stadigvæk at præstere flot, men har ikke ramt sit top niveau i nogle af de kampe jeg har set med ham, og det var derfor jeg valgte at ikke nævne ham. Han er dog en spiller, som når han spiller som bedst, er en af de absolutte bedste i verden.
Pogba: Jeg er så vild med den spiller, og ser ham som en fremtidig Ballon D'or vinder. Er så glad for at Juve har beholdt det talent i ligaen, for han er en drøm at se spille.
Chiellini: Du har 100 % ret.
Vil faktisk også tilføje lichtenstein til listen. Selvom han er en af de spillere jeg hader mest, så er han stadigvæk en klasse spiller.
Ja, der kan nævnes flere navne. Barzagli og Marchisio fx. De er nok ikke ekstraordinære. Men har stadig et højt niveau, sammenlignet med resten af ligaen.
Juve har generelt bare et super stærkt hold. De er til tider fantastisk dygtige til at købe ind. Pogba som bedste eksempel.
Sådan Napoli, lav eventuelt et par stykker mere!
Jinx.dk :(
Chielini og caceres klart offside ved 2-1 målet til juve!
https://au.news.yahoo.com/thewest/sport/soccer/a/25979740/?
Han lyder lidt salty! :D
Elsker Baldissoni og Pallotta for det her... ;-)
http://www.football-italia.net/61147/roma-lazio-war-words
[Rettet af: skals100 - 13/01/2015 - 19:00]
Tillykke Juve. 2-0 efter 10min. Dem når vi ikke til sokkeholderne over 38 kampe.
Lad os nu se. De så godt nok uhyggelige ud igår. Pogba er irriterende god.
Men at hente 5 point over en halv sæson er muligt.
Ja 5 point er ikke umuligt i andre ligaer. Og husk på det er jo dommernes duks Juventus der ligger foran os...det sker ikke! Det kan være vi med en sejr hjemme over Juventus for lov til at reducere afstanden for et par runder (bare for spændingens "brød og skuespillets" skyld and that's it! Tror mere på coppaen. Ja øv!
Du er da træls at høre på Roma1927. Jeg er så træt af at høre på undskyldningerne om Juventus får dommerhjælp.
Lets face it. Vi spiller elendigt for tiden. Faktisk mener jeg, at det vi mest kan være tilfreds med pt. er, at vi ikke er længere bagud.
Enig med mexes. Vi skal ikke blive ved med at brokke os over dommerhjælp til Juventus. Senest var Totti offside på 1-2 mod Lazio og astori målet var også tæt! Vi spiller ringe og det er et "mirakel" vi fortsat ligger på 2 pladsen?
Sejr til Udinese her til aften. Det giver dem uden tvivl en god portion selvtillid til Juve-kampen, mon ikke de kan stjæle lidt point dér..
Iturbe og Strootman ude resten af sæsonen... :(
Iturbe og Strootman ude resten af sæsonen... :(
Crap :-(
Hey boys,
Hvornår fastlægges kampprogrammet endeligt (kampdage/tidspunkter)?
Jeg er især interesseret i de sidste kampe, da jeg skal til Rom i maj (14-18), hvor vi møder Udinese hjemme. Hvornår kan man forvente at kende det rigtige kamptidspunkt for den kamp?
Takker,
Godt vi fik brugt ibarbo mens han stadig var småskadet. Nu er han ude de næste 5 uger!!!
Hopper lige med på Tottithorsens post
Ibarbo skadet i 5 uger?
Nogen der ved mere?
Der står en smule om skaden her.
[Rettet af: Crap_Bag - 06/02/2015 - 08:30]
Igen igår fik juve et mål foræret da tevez var klart offside. Det har vi også fået af ig til men det der chokerer mig, er at galliani Idag udtaler at juve selv vælger replays i deres hjemme kampe ?? Så var det derfor der igår kun blev vist en meget dårlig vinkel på tevez placering ved opspillet. Typisk italiensk
Der var ikke offside. Selv hvis man synes der er, så er det en 'acceptabel' offside og ikke noget skummelt der. Godt timet af Tevez, han er klasse.
Vi skal heller ikke pive for enhver pris..... Juve var fortjente vindere, og deres præstation understreger blot at vi er 2'er pt. Trup og præstationer er bare bedre end os.
[Rettet af: asromadk - 08/02/2015 - 11:19]
Ha ha og du synes linjen er lige målt op på det link??? Prøv at se afstand til midten øverst og nederst på billedet.
Og som jeg skrev så oiver jeg ikke vi får selv lignende mål men at juve selv vælger replays var mit indlæg om?!
offside eller ej, så er piveriet trættende at høre på. Det er ikke dommernes fortjeneste, at juve pt. er 10 point foran. Vi ligner ikke et hold - og har heller ikke gjort det i flere måneder - der fortjener at vinde guld. Vi bør pt. fokuserer mere på napoli som det er nu.
Igen, jeg piver ikke, jeg siger jo at vi også får lignende kendelser til vores fordel!!
Jeg gentager bare ordene fra galliani om at Juventus selv styrer tv produktionen?
Juventus er klasser bedre end os og kun vores held at "forfølgerne" er så ustabile at vi fortsat ligger 2'er!!!
Jeg skal simpelthen have uddybet din viden om det, hvis jeg skal forholde mig til det. Det er Galianis ord, og vi ved jo ikke en daddel om det. Jeg skal ihvertfald have mere end Galianis ord for det. Og giver i øvrigt ikke meget for at det skulle være Juventus som det ENESTE hold der evt. har en lille hjemmebanefordel i tv-produktionen.
Facit er at den er til at dømme onside. Så er det ikke værre. Tvivlen skal jo komme spilleren til gode. Piveriet er skrækkeligt at høre på, da det blot er at tale udenom den varme grød. De vinder 3-1 og sejren var aldrig i tvivl. Så med mindre Galiani kan bakke sin udtalelser op med noget fakta, så er det jo bare en bitter mand der prøver at finde på undskyldninger.
Hvad havde det ændret hvis man havde vist anderledes i produktionen? Havde hans hold så pludselig vundet? Næppe.
Fred være med det, jeg har selv brokke mig over Juventus. Men at køre det her op i en spids, det er sku for skidt.
Altid dejligt med et nederlag til Lazio :-D
[Rettet af: asroma87 - 10/02/2015 - 07:19]
Lazio laver vel bare en Lazio ;) De går altid ned på et eller andet tidspunkt :)
Lazio laver vel bare en Lazio ;) De går altid ned på et eller andet tidspunkt :)
Der var en artikel på football-italia.net omkring det men nu melder tv selskabet at de styrer optagelser, replays etc. 100%!!
Så måske var jeg for hurtigt ude! Min pointe er heller ikke at juve bliver mestre pga fejlkendelser, da vi selv får lidt foræret i kampene.
Vi er bare ikke på niveau med dem og skal holde fokus på Napoli som tromler derud af.
Ja, og i bund og grund så må det bare ikke fjerne fokus fra fodbolden pt. RG skal have fokus på banen. Selvom hvis Juventus stod for det og overlagt viste alt igennem Juvetino-briller, så betyder det jo ikke direkte at de har en bedre chance for at slå det andet hold. De fortjener 'desværre' deres resultater pt.
Helt enig, der skal fokus på en kamp ad gangen og øjnene skal rettes på Napoli og de andre forfølgere. En 2.plads to gange i træk er ikke i sig selv ringe - og det er jo en skide flot placering med tanke på hvor klubben lå og rodede rundt for nogle år siden.
Skal vi kunne slå Juventus så kræves der kontinuitet og en trup man formår at holde sammen på. Alt det går efter planen. Kan man tilføje til truppen (tjek) og kan RG formå at sætte holdet op til at få point hjem på dårlige dage (til dels tjek), så er vi godt på vej og sæsonens målsætning må regnes for nået.
Hvornår vender vores afrikanske mestre hjem igen??
Spændende, både Doumbia og Gervinho er med i truppen til imorgen. Gervinho nævnes endda som en mulig starter!
Kunne være fint med lidt hjælp fra Palermo i aften og det ser jo godt ud indtil videre..!
Cesena bader i muligheder. Kom nu! Vanvittig brændt chance i løbet af de første 10 min.
SÅDAN. Fortjent 1-0 til Cesena! Kom nu for satan da!
Skal man godt nok til at fyre op for tv'et? Troede sgu at de ville blive savet midt over..
Edit: Det skulle jeg ikke have gjort..
Edit: Godt jeg fik gjort det!
[Rettet af: Crap_Bag - 15/02/2015 - 22:13]
Hahah. Hvis Juventus vinder i dag, så er det vildt. Det er virkelig ikke deres dag. Katastrofe hvis de får mere end 1 point.
Straffe var korrekt nok.
I første omgang syntes jeg at det var et tyndt straffe, men efter Vidal havde brændt det, må jeg indrømme at det var en rigtig dom..
[Rettet af: Crap_Bag - 15/02/2015 - 22:29]
Den var nu god nok. Troede først det var for at være blevet hevet ned - det havde været lidt tyndt. Men hånd på bolden var nu god nok.
Hånd på bolden havde Lichtsteiner til gengæld også lige før....
Det var også lidt ironisk ment, der var, som du selv siger, klart straffe! Men skønt med lidt uventet hjælp da :-)
[Rettet af: Crap_Bag - 15/02/2015 - 22:39]
Siden årsskiftet ligger vi nr 7 i serie med 11 point. Ikke imponerende. Juve Napoli og torino har hentet 15 point. Milan 5 ;0)
Det forventes, at Parma taberdømmes 0-3 i sæsonens resterende kampe.
I den forbindelse har jeg læst flere, der skriver, at vi får sidste uges sejr, istedet for det uafgjorte resultat. Er der nogen af jer, som ved noget om det og kan be- eller afkræfte dette?
Det vil virkelig være en gave - men jeg kan dog ikke selv se, hvorfor vi skulle vinderdømmes?
Så skal alle parmas kampe jo annulleres. Hvor har du læst det?
Ja præcis - det er også derfor jeg er lidt skeptisk. Jeg har kun læst personlige bud på diverse sociale medier, som netop skriver, at vi "højst sandsynligt" får tilkendt sejren.
Men som sagt, så er jeg nu også skeptisk omkring dette.
Som udgangspunkt er det de fremtide kampe der giver en 3-0 sejr til parmas modstandere, der er intet skrevet om at det skal gå "bagud" dvs give os en sejr.
Fremtidige kampe, ja. Det har Lega også meldt ud. Da der i givet fald vil være tale om et hold som trækkker sig, har det ikke noget med de allerede spillede kamp at gøre.
OT. Hvor findes de gode sportsbarer i ROM? Skal derned og de Roma v juve men har nogle aftener hvor vi gerne vil se lidt bold og drikke en guiness eller 2
Flann O'Brien, som ligger på Via Nazionale synes jeg er super god.
Frygter med rigtig god grund at vi mister den 2. Plads inde 5 kampe med det spil der
Mpoku driver gæk med Inter forsvaret. Spændende ung belgisk angriber i cagliari. Som også scorede mod os....
Gad godt se icardi i Roma trøjen. Kæft han er giftig. Sådan en type vi mangler. Skal ikke bruge 8 chancer før han garner!
[Rettet af: Tottithorsen - 23/02/2015 - 22:30]
Den her nyhed kunne jeg godt have været foruden :-(
[Rettet af: Crap_Bag - 24/02/2015 - 10:24]
Puha en skrækkelig nyhed! Føler virkelig med Kevin!
Håber de får ordnet hans knæ via en operation en gang for alle.
Der går dog nok desværre meget, meget lang tid før vi ser ham på fodbold banen igen :´(
Ro på.
Ro på? Du kan sku selv ha ro på!
[Rettet af: asroma87 - 24/02/2015 - 12:43]
Det ville godt nok være ærgerligt for ham :( og hele fodbolden
Det er en tidligere Roma-læge, der udtaler sig. Tror man skal tage "historien" med et gran salt.
Håber du har/får ret @tdj!
Men jeg må også være ærlig og indrømme, at jeg var noget bekymret da Kevin blev skadet igen. Han var jo ikke som sådan i en hård nærkamp eller noget, der var bare et eller andet i knæet, som slet ikke var i orden endnu. Når første operation fejler, bliver det tit mere kompliceret! Men lad os nu se, måske er det ikke så slemt endda..
[Rettet af: Crap_Bag - 24/02/2015 - 16:03]
Godt nyt! Kunne godt tyde på, at der har været tale om et mediestunt..
Vi burde lære noget af den måde Napoli spiller bold på!! Hurtigt og målsøgende. Fantasifuldt og de udstråler viljen til sejr ...
Vi går rundt i en evig tåge af mangel på lyst til at spille!
Igen Idag må jeg konstatere at Lazio v Fiorentina spiller i et helt andet gear end vores elskede Roma. Hvorfor fanden spiller vi så langsomt og ugideligt??
RG har talt med store bogstaver overfor holdet Idag. De skal igang nu inden vi mister vores nuværende CL plads
Napoli vil åbenbart ikke have 2 pladsen i serie A. Vi skal nok til at have mere fokus på Lazio som løber stærkt for tiden. Imorgen skal vi have de 3 point hjemme v sampdoria så er vi på +7 til Napoli, men vi har ikke vundet hjemme i mere end 3 måneder og en decimeret midtbane ser det mere end svært ud. Muriel kan gøre ondt på os men manolas ude med en skade.
Sjovt med Luca Toni, tak til ham :-)
Synes ikke det ligner 3 point i morgen og frygter Lazio snart er helt oppe på siden, den vigtige 2. plads skal i hus for at bygge videre, men det ser svært ud sådan som holdet spiller og sådan som midtbanen ser ud nu. Sampdoria er kommet i gang igen og virker stærkere offensivt end tidligere på sæsonen. Muriel, som du nævner kommer nok stille og roligt i gang og vores gamle kending Okaka Chuka er vokset, Eto'o scorede sit første mål for Sampdoria forrige runde. Deres spændende nye argentinske 10'er Joaquin Correa, som har fået nr. 8, har til gengæld ikke rigtigt rørt på sig endnu og det må han gerne vente med. Meget spændende Serie A aften i morgen. Torino-Lazio, Torino ude er ikke nem for noget hold, så ikke utænkeligt at Luca Tonis hjælp i dag bliver suppleret derfra.
Tabellen fra nytår er Roma på en flatterende 9. Plads med 14 point for 11 kampe !!
Hej Tottithorsen. Det er ikke tabellen fra nytår, som er gældende. Det er den samlet stilling efter hver runde, og til sidst efter 38. runde.
nååå så ser det jo lidt bedre ud, men det var for at pointere hvordan vi har kørt siden nytår!
tro mig vi ender udenfor top 3 efter de 38 kampe!
Det tror jeg ikke vi gør tottithorsen.
Heller ikke her. Det er muligt, at vi er ustabile, men der er altså en grund til, at vi stadig er nr 2 på trods af dette. De andre holde (udover Juve), er også ustabile.
Et større pres om 2.pladsen tror jeg sagtens kan være en fordel for os.
Strootman forlænget til 2020 med løfter om at blive romas "capitano" når Totti og DDR er væk. :)
Hvor står det henne?
Det var desværre kun et rygte - men det skulle eftersigende være det som de har tilbudt ham ovenpå en fin lønstigning
Gervinho ude med skade i 3 uger....
Gode gamle balzaretti er med i truppen v Napoli imorgen !!!
Godt vi ikke hentede Mohammed salah men fik doumbia istedet for. Klasse af sabatini
Fucking tosser der igen ødelægger det for alle andre. Stærke tekster på medbragte bannere igår på olimpico som fordømmes af præsidenten for calcio. Nu lugter det igen af curva sud eller hele stadion lukkes ned de næste kampe. Oveni dette snakkes der om at fratage Roma 5 (!) point.... Det er jo lige hvad holdet har brug for. Tabere!!
"Espositos mor vil bare tjene penge på drabet" etc.
Holdet har brug for deres tifosi og ikke spille for tomme tribuner!!!
Tillykke med det. Kæft hvor er jeg træt af de sager Roma altid er involveret i hver sæson.
Hvordan kunne de få de ulovlige bannere med ind undersøges nu....
[Rettet af: Tottithorsen - 05/04/2015 - 15:52]
Har du noget link til det, Tottithorsen?
@Sofus
Her er det på dansk - LINK
Curva sud lukket mod atalanta....
Let straf, helt ærligt.
Skriv linktekst
Spændende læsning efter en møgweekend for Roma
Hurra for chievo og cagliari
Nogle som har lagt mærke til Juventus fans har sat alle deres bannere/flag på hovede. Hvilket normalt betyder man er utilfreds med træner eller ledelsen. Nogen som ved hvad det handler om ?
Ledelsen var ikke tilfreds med Juve fansne opføresel i Torino.
Idioter fatter ikke, det vold de skaber, og når nogen fra klubben fordømmer det, bliver de pige fornærmet.
Lidt ligesom Palottas kamp med Ultras fra Roma.
Skriv linktekst
2 kampe må juve undvære deres fans på curvaen efter de smed krysantemum bomber mod torinos fans. Kæft det er billigt sluppet!!
Napoli er godt igang med at spille sig væk fra CL pladserne.
Grazie Empoli!!!
Sådan Atalanta! :)
Der plejer altid at gå "Lazio" i den når de nærmer sig noget. Lidt ligesom med os når vi nærmer os noget vi kan vinde. Lazio plejer altid at gå ned, vi skal nok få 2. pladsen ;)
Lazio har svært program foran sig!
Inter hjemme
Sampdoria ude
Så mod roma (skal vindes!)
så Napoli ude
(og efter juve :) )
Fedt at Napoli ikke kan slå parma!! Utroligt så meget hjælp vi får....
Ja det er virkelig rart, at napoli ikke udnytter mulighederne!
Vi er så godt som sikre på top 3 i min optik.
Selv hvis Lazio skulle vinde i aften så ser 2. pladsen også ok ud. Lazio har sgu et svært program.
Bliver et fantastisk derby!!
Ja man sidder jo med fornemmelsen at Roma uden problemer ordner Udinese og Palermo hjemme med det overbevisende spil vi viser for tiden.... 6 point bør være nok!!
Vildt en forskel der er på Milan v ROMA igår og kampen Lazio v Inter Idag. Tempo og intensitet på et helt andet niveau.
Tror vi skylder en tak til Hernanes! Omend jeg aldrig troede, at jeg skulle sige det.
2-1 til Inter, 5 minutter tilbage. Kom så!!!!!!!!
Hvis vi ikke klarer at beholde CL pladsen fortjener vi den heller ikke. Lazio har sampdoria og Napoli ude med derby imellem
Kæft man sidder alligevel tilbage med en irriterende følelse efter Milan kampen. Et hold, der ikke havde vundet i de seneste 5-6 kampe, og har tabt på hjemmebane til dårligere hold end Roma.
Hvad fanden sker for, de ikke kunne man-up og levere en solid præstation. Tja, Vi beholder stadig 1 points føringen, men det havde været bedre med 4 stykker. For, muligheden var der.
Trænings lejr med dem, uden presse, facebook og twitter ind til næste kamp. De bliver nødt til at kigge indad big time.
Btw. Stort tak til Parma & Inter, som vi også smed point på samme måde som Napoli og Lazio.
[Rettet af: Lamela - 11/05/2015 - 00:01]
Ja man kan godt blive en smule rystet over vores holds manglende vindermentalitet
når man sidder og ser 9 Lazio spillere kæmpe en vis bagdel ud af bukserne som gjaldt det liv eller død.... den slags ser man ikke hos Roma.... de tåger rundt og viser ingen vilje!!!
Men vi kan takke for en super weekend resultatmæssigt, at vi fortsat selv kan afgøre det...
sejr over Udinese og Palermo bør være nok til at sikre 2. pladsen selv med nederlag til Lazio... jeg tror ikke på Lazio vinder ude både mod Sampdoria og Napoli i sidste kamp medmindre Napoli på det tidspunkt ikke kan nå andet end 4 pladsen og "sylter" kampen
Ja, så spiller de tennis med Djokovic og Caro. Det var hurtigt, Milan kampen blev glemt.
Say what?
Til grin PR skal fylde mere i de her dage, hvor intet fungere i Roma.
Forhåbentligt har Djokovic sparket noget vinder mentalitet ind i drengene, fortalt dem, hvordan man spiller og vinder under maksimalt pres.
Send dem på "ritiro" uden adgang til offentligheden og tæsk dem igennem, de fortjener ikke andet... hvorfor går der "grøn stue" i den når de har brug for at finde deres cojonas?
Stort tillykke til Juventus. Lad os så lige huske på, at det er dét hold, visse folk hele sæsonen har brokket sig over, at vi ikke kan slå over 38 kampe.
Samtidig betyder juves avancement til CL finalen at Coppa italia finalen rykkes til d 20 maj.. Der møder juve som bekendt Lazio så det medfører forhåbentlig trætte ben til Lazio spillerne i det romerske derby d 24! Det skal vi kunne drage fordel af
Secondo quanto riportato da SportMediaset la Lega ha deciso che il derby della Capitale si giocherà lunedì 25 maggio alle ore 18. Accolta dunque la richiesta della Lazio di posticipare la stracittadina contro la Roma a causa della finale di Coppa Italia in programma mercoledì contro la Juventus - hvem kan oversætte dette? jeg får det til at Lega Calcio har accepteret Lazios ønske om at flytte kampen til Mandag d. 25 kl. 18.00!!
Skandaløst!
Det har du forstået rigtigt. Og - så er det heller ikke værre.
Hvorfor er det skandaløst, Tottithorsen?
At de får en dag mere til restitution. Skandaløst var et for stort ord at bruge. Men ikke en fordel for os at kampen flyttes.
Nej det er ikke en fordel. Men nu findes der også noget der hedder fair play. Selvfølgelig er det i orden, at den rykkes.
Napoli kampen er rykket frem fra 20.45 til 18:00 på lørdag.
Gæt, hvem de skal møde?
Juventus, som også skal spille på onsdag mod samme Lazio, der ikke mente, deres spillere vil være klar til kamp søndag.
Hvis, fair skal være fair, så skal Juve - Napli også rykkes til på mandag.
Mystisk. Italiensk, når det er bedst.
Lazio ansøger om at flytte kamp = Accepteres.
Juventus/Napoli ansøger ikke (så vidt jeg ved) om at flytte kamp= Flyttes ikke.
Forstår slet ikke hvad der er så svært ved at forstå ved dette regnestykke....
Hvorom alting er, så skal der vist ikke koges mere suppe på alt det her, ha ha.
Dit interview: Kogende, upartisk suppe di Baldissoni er det først og fremmest for mig. Selvfølgelig vil han have Lazio på banen med trætte ben. Det fjerner blot fokus.
Igen, jeg siger ikke at der måske ikke kan være noget om det hele. Men så er det ganske enkelt ikke værre. Lige nu. Lige før denne kamp.
Det er en interessant nok problemstilling - jeg synes bare, det er dumt så meget fokus det pludselig har fået i medierne. For man er nødt til at hæve sig op over denne konkrete sag hvis man insisterer på at gøre det til et kæmpe problem. Folk forsvarer deres egne og problemet tager pt. alt for meget fokus fra den vigtige kamp som jeg ser det.
Situationen, med omvendt fortegn, har faktisk fundet sted i sæsonen 2009-10. Vejen dertil var en smule anderledes, da tingene blev justeret løbende - hvor i år er det kommet meget pludseligt (ihvertfald for os og medierne)
Italienerne har visse problemer. Men jeg synes bare ikke det må tyvstjæle så meget fokus (fra det sportslige) på dette så afgørende tidspunkt i sæsonen. Det er en sejr der skal være fokus på, om den så ligger lørdag eller mandag synes jeg Baldissoni og Co. skal være for fine til at kommentere på lige nu. Og så kan man rette fokus på det efter kampen (sæsonen).
[Rettet af: asromadk - 19/05/2015 - 19:57]
Ligner en kamp der først ender efter 120 minutter
Nå, i det mindste taber Lazio
EDIT: Opfattede ikke at der var offside..
[Rettet af: noroma - 20/05/2015 - 22:32]
Lotito beder nok om udsættelse af derbyet til tirsdag pga aftenens kamp går i forlænget spilletid
Peeerfeeeekt!
Meget off topic, men vidste ikke hvor den skulle hen ellers.
Umuligt at ikke savne den dejlige fjeldabe<3
bliver interessant hvis Napoli slår juves b-hold i aften.
Napoli nederlag betyder at Roma er sikret en top 3 placering! Det betyder dog intet - Roma skal vinde derbyet på mandag og sikre sig direkte kval til CL! SÅ må Lazio og Napoli kæmpe til døden om 3. :)
Så er vi sikre på minimum 3. Pladsen. !! En sejr mandag og 2 pladsen er hjemme
Efter kampen igår, som vel afsluttede Romas sæson, sidder jeg med et par tanker om sæsonen, som jeg håber i andre vil give input på.
Vi ender sæsonen med klart flest tilskuere pr. kamp i år. Stærkt! bliver fedt med et moderne stadion til alle Romatilhængere.
Vores topscorer bliver Adem Ljalic med 8 mål.. Den lader jeg stå for sig selv
Vi har en overraskende stærk defensiv, trods stor udskiftning. Kan vi nøjes med at købe en back og hente Romagnoli hjem?
Nainggolan og Florenzi er fremtiden - Pjanic og Totti er færdige.
Er De Rossi, Nainggolan, Strootman, Bertolacci stærk nok til en titelkamp? Defensiven er stærk med de midtbanespillere, men offensivt kan det halte. Skal der hentes en boks-til-boks-midtbanespiller og en topangriber, eller kan vi nøjes med offensive backs og en angriber?
Jeg mener vi skal hente en ny førstemålmand (handanovic), 2 nye backs (digne, darmian,peres, Van der wiel), romanogli hjem, så er vi garderet med Castan og manolas.
Midtbanen skal forstærkes med bertolacci og ??
Risikabelt at kalkulere med strootman efter 2 forfærdelige knæskader. Holder han eller er han færdig? De Rossi bør efterhånden bruges i forsvaret. Keita?? God som backup.
Paredes ikke god nok.. Ninja er klasse.
Sjovt jeg mener ikke pjanic er færdig men han er klart bedst når Totti IKKE er med! Igen igår kom pjanic ind og 5 min efter scorede vi hvor pjanic var igangsætteren til angrebet.
Vi skal have en angriber som laver 15-20 mål. Han skal være teknisk stærk, hurtig og fysisk stærk. Svært at finde. Higuain måske ? Dyr og flytter næppe til Roma.
Alt om Italiensk fodbold har sammensat årets hold som flg.:
Buffon
Darmian bonucci rugani glik
Candreva parolo marchisio Anderson
Toni tevez
3 Lazio spillere !!
Han nævner naingollan og romagnoli som banker på døren for at komme med...
Vi har vel heller ikke andre end naingollan som har fortjent det? Cole måske
Nainggolan skal være på sådan et hold og man kunne nok godt klemme Manolas ind (eller er det lidt farvet?).
Det er altid møghamrende svært at sammensætte sådan et hold. Mit bud kunne dog være (3-4-3): Buffon; Manolas, Glik, Bonucci; Darmian, Pogba, Nainggolan, Anderson; Icardi, Toni, Tevez
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26
123
1