Login
Glemt password Opret bruger

det siger det meget godt

Kategori: Generelt

giannini
51 indlæg.
d. 26/12/13 11:47

Goal.com har lige lavet en 'sæsonens hold indtil nu'. http://www.goal.com/en/news/1717/editorial/2013/12/25/4492704/serie-a-team-of-the-season-so-far-rossi-tevez-buffon-in-as-milan-?ICID=HP_FT_1
Vi har to med på holdet og det er vores centrale forsvarsspillere (fuldt fortjent). Når sæsonen er overstået kunne kan krydse fingre for 2-3 spillere måske. Hvis følgende spillere spiller en god forårssæson bør de også komme i betragtning: Gervinho, Totti, Maicon og Morgan … måske Strootman og De Rossi?

Hvad siger I?

2

chrfog
333 indlæg.
d. 27. december 2013

Man kan jo altid diskutere om, det skulle have været morgan på kassen istedet. Roma har trodsalt lukket færre mål ind end juve og det skyldes ikke kun vores fosvar. Det skyldes i den grad også morgans redninger. Buffon lever vel højt på, at han havde clean sheet i 745 minutter. Dette er da helt sikkert også en præstation. Men synes ikke han har været så overbevisende, som for f.eks et par sæsoner siden.

Maicon kunne man godt have haft med, især da han bevæger sig over hele banen. Det samme gør chiellini, hvorfor han er med er til gengæld en gåde. Han har om nogen underpræsteret her i efterårssæsonen. Hvis de havde valgt barzagli, kunne jeg forstå det. Der er desuden ikke synderligt mange, der stiller med en 3-4-3 opstilling, så havde det været 4-3-3 kunne maicon nok have sneget sig ind i det "fine" selskab.

Jeg synes bestemt også at cambiasso er fejlplaceret på. Der er mange midtbanespillere i serie a, der har været bedre i første halv år. De rossi, Strootman eller Vidal havde nok passet bedre ind. Selv inter har bedre erstatninger.

Der er ikke så meget at sige til de 3 angribere, måske kunne palacio have byttet med en af dem, men indtil at der er en flink fyr, der hiver hans nørd hestehale af, så passer det mig fint, at han ikke bliver hyldet.

Kim89
1171 indlæg.
d. 27. december 2013

Jeg syntes det er fint at Benatia og Castan er på det hold, de to danner lige pt ligaens bedste forsvar, sammen med Morgan, som jeg godt kunne se på det hold. Buffon har også gjort det godt, men som du siger chrfog, så er Roma det hold er har lukket færrest mål ind og det burde give en plads på holdet til Morgan.

Om der kommer andre Roma spillere på til foråret, jo altså en Totti i top form har da bestemt en mulighed. Maicon kunne også være en mulighed, men det kræver nok goal sætter holdet til en anden formation, fordi jeg tror ikke de sætter 3 Roma spillere på de tre bagerste pladser.

Destro kunne også være en mulighed, hvis han bliver ved med at snitte et mål pr. kamp.

Men så er det nok også det. Gervinho gør det okay, men han skal begynde at score flere mål før han kommer på holdet. Det vil jeg i hvert fald mene.

Jeg har så lige prøvet at lave et sjovt eksperiment, og har sat et hold ud fra hvor mange points, de forskellige spillere har fået i det manager spil jeg ved nogle af os deltager i.

For at der er noget at sammenligne med bruger jeg også her 3-4-3. Og spillerne er dem der i spillet er tildelt flest points ind til videre.

Målmand: Morgan De Sanctis.
Forsvar: Benatia, Nagatomo, Chiellini
Midtbane: Vidal, Cerci, Valero, Pogba
Angreb: Rossi, Tevez, Palacio

Se så kom holdet til at se lidt anderledes ud. Men måske mere fair. Lige bortset fra at jeg syntes Castan skal være med i stedet for Nagatomo. Men det er jo alt sammen en smags sag om hvem man syntes der har spillet bedst.
Også er der lige den factor at i fantasy spillet bliver forsvarene stort set kun bedømt på deres offensive kvaliteter og hvad de har gjort offensivt. (mål, indlæg) det er selvfølgelig ikke helt fair, så derfor vælger jeg (selvom jeg er statistikkens mand) og sige at Castan fortjerner mere at være der end Nagatomo. Men ud over det, ser det fair nok ud syntes jeg.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma