Login
Glemt password Opret bruger

Sabatini og Amerikanerne

Kategori: Generelt

Kim89
1171 indlæg.
d. 25/08/13 14:11

Jeg kan læse mig til at der er mange inklusiv mig selv, der har et behov for at lange ud efter Sabatini og Amerikanerne for at kun tænke på at tjene penge, og ikke tænke på at gøre Roma til en topklub.

Så her har vi en tråd, hvor vi kan diskutere dette emne, og dermed prøve at holde det væk fra eksempelvis "indkøb" trådene :-)

Lad debatten begynde og lad os prøve at holde den sober, og ikke komme med personlige angreb på hinanden!!

tdj89
867 indlæg.
d. 25. august 2013

Hej Kim.. Det er et interessant emne.

Når du nu gerne vil lange ud efter ejerne, så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad du mener de har tjent penge på i Roma so far?

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Selv må jeg sige, jeg er ved at være godt og grundig træt af Amerikanerne og ikke mindst Sabatini.

Vi er blevet lovet et projekt der skulle gøre Roma til en topklub igen, men når man ser nærmere på tingene syntes jeg det er svært at se, der skulle være et projekt. Set fra mit synspunkt virker dette "projekt" mere en måde at Amerikanerne kan få fyldt penge i kassen som de så kan bruge til flere investeringer, andre steder.

Jeg ved ikke med jer, men jeg er ved at være godt og grundig træt af den måde klubben bliver kørt på.

Vi henter en masse talenter, som måske bliver noget en gang. Det er ikke dem alle vi har været lige heldige med, men det kan man jo aldrig være med unge talenter, fordi der kan ske så meget. Dog har vi været heldige at Sabatini har fundet nogle gode talenter til os Marquinhos, Lamela, Pjanic bl.a. De 3 har talent og de har også vist det for klubben, det er spillere som dem, der har fået os fans til at tænke, "okay, det kan være de har en plan de skøre amerikanere" men så kommer der nogle klubber der gerne vil betale penge for de spillere og pluslig skider Sabatini og co. på alle planer om et projekt og sælger spilleren.

Det kunne godt give god mening at sælge de spillere hvis så man hentede virkelig gode kvalitets spillere eksempelvis Italienske landsholdsspillere. Men nej den type spillere er svære for Roma at få fat i, fordi vi desværre ikke har spillet i Europa i nogle år. Men hvorfor fanden sælger vi så vores unge spillere, hvis ikke vi henter nogle spillere ind som er bedre??
Det gør vi fordi Amerikanerne er lige glade med om Roma bliver en topklub, de er ligeglade med projektet, de vil bare sælge nogle billetter, lidt trøjer og tjene penge på spiller salg.

Og Sabatini, ja der er jo nok en grund til de har ansat ham, men er den grund den samme som de selv vil påstå hvis man spørger dem. De vil sikkert sige at Sabatini er en god sportsdirektør der kan gøre Roma til en topklub og sådan noget. Men i mine øjne er sandheden en helt anden. De har ansat en købmand, der er ansat til at holde Roma lige omkring Europa League pladserne, og ellers bare tjene penge ind, ved at finde talenter som kan sælges. Altså den taktik han lykkedes med i Palermo, men ikke virker i en klub, som efter sigende har et mål om CL og mesterskaber og jeg skal gi dig skal jeg.

Jeg syntes de første 2 sæsoner under sabatini og amerikanerne har været en katastrofe. Jeg håber den her sæson bliver bedre, men gud hvor har jeg godt nok svært ved at se hvordan det skulle blive bedre. Ja vi har hentet nogle gode spillere, men vi har også solgt en del og muligvis sælger vi en mere i form af Lamela. Og hvis de nye spillere så slår til og bliver rigtig gode, så ender det nok med at de bliver solgt næste sommer.

Efter min mening ville klubben kunne klare sig bedre uden både Sabatini og Amerikanerne, ja, vi ville miste nogle penge, og ja vi ville nok blive sat endnu mere tilbage i topkampen, men ville det ikke være det hele værd? Roma klarede sig inden Amerikanerne og kan vel også klare sig efter dem? det kan godt ske, det giver nogle endnu hårde år, men personligt vil jeg hellere have det sker end at klubben bliver drevet på denne useriøse måde og kun er nogle rigmænds investering.

puha så fik jeg luft fra mine frustrationer :-)

tdj89
867 indlæg.
d. 25. august 2013

Kim du ignorer fuldstændig mit spørgsmål til dig.
Du er sure over ejerne kun tænker på at tjene penge. Hvad er det du mener de har tjent penge på? For at tjene penge, skal der altså være et overskud. Tror du Roma har været en overskudsgivende forrentning de sidste par år?

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Tdj89

Nu låner jeg lige Don-Emilios tal (som jeg godt ved du er uenig i, men jeg syntes de er relevante og gode nok)

74,9 millioner euro har vi fået ind gennem transfers

55,3 millioner euro har vi brugt på transfers

Altså et plus på 19,6 millioner euro på transfers.

Den eneste fordel ved at en klub er ejet af en rigmand eller et selskab er at de smider penge i klubben og egentlig er ligeglad med om de får de penge tilbage igen. De vil bare gerne have klubben vinder.
Jeg ønsker ikke klubben bliver drevet helt på overstående måde, men jeg ønsker at klubben bliver drevet fordi de vil gøre klubben til en vinder klub, og ikke at de driver den fordi de selv skal have penge i kassen, fordi hvis de vil det så kan de godt skride.

Det kom frem inden transfer vinduet startede at vi ville have et transfer buget på 35 millioner, de tal kom frem inden Marquinhos og Osvaldo blev solgt og inden Lamela også eventuelt bliver solgt, så salget af dem burde har givet et overskud og det overskud burde blive brugt til spillerhandler og ikke ryge i amerikanernes egne lommer, men sådan er det desværre ikke, fordi de kun vil tjene penge.

Af andre ting, der viser de kun vil tjene penge kan nævnes.

Nyt logo. (gør at alle skal have ting med det nye logo)
Deres behov for at bryde med Kappa. (nye trøjer sælger bedre end noget man kender)
Mange ture til USA i tide og Utide om sommeren er det fint, men at tagge 5 dage til USA i en vinter pause på 14 dage, det er for dumt. (men turene til USA tjener jo penge via salg af roma gear i usa)

Og hvad har de givet Roma??
Lidt unge talenter der kunne give håb om fremtid for holdet, men som de så har solgt, fordi de kunne give amerikanerne et overskud.

Det er derfor jeg mener de kun er ude på at tjene penge.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Nej Tdj89

Jeg skrev det lange indlæg mens du skrev dit spørgsmål, så havde ikke set det da jeg skrev det lange indlæg, men nu har jeg svaret :-)

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 25. august 2013

"Tdj89

Nu låner jeg lige Don-Emilios tal (som jeg godt ved du er uenig i, men jeg syntes de er relevante og gode nok)

74,9 millioner euro har vi fået ind gennem transfers

55,3 millioner euro har vi brugt på transfers

Altså et plus på 19,6 millioner euro på transfers."

Minus 22,644 millioner euro i sidste sæson og minus 64 millioner og euro i forrige sæson. De har altså slet tjent penge der. Turene til USA er promovering til at tjene penge i det lange løb, så klubben har et godt økonomisk fundament at basere det fremtidige sportslige niveau der skal op i topklasse på. Det giver god nok mening og er ikke en dum tankegang.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Det giver ikke god mening i min verden, så vil jeg hellere have klubben på Italienske hænder da.

Rigmænd er kun gode så længe de smider en masse penge i klubben, de er ikke gode hvis det skal bygges op på den måde som det bliver nu.

Ikke at den måde ikke er fornuftig fordi det er den, jeg syntes bare ikke man behøver en flok rige amerikanere til at køre den taktik ud i livet.

At bygge et godt økonomisk fundament kan jo bygges på flere måder, som eksempelvis ved at satse på sin egen talent udvikling og gøre Primavera spillerne gode nok til første holdet og spare penge på køb af spillere.

Skal amerikanerne være i klubben skal de smide penge så vi kan hente alle de spillere der er brug for.

Charlie
55 indlæg.
d. 25. august 2013

Jeg må squ indrømme at jeg ikk er super lykkelig over vores amerikanske ejers metoder og ret beset synes jeg ikk vi har rykket os vitterligt meget som hold siden under Sensi familien. Men at sige amerikanerne kun har været en negativ oplevelse er simpelhent naivt.

De overtog klubben fuld af gæld og har fået lagt et fornuftigt økonomisk fundament som er essentielt i enhver topklub der ikk adgang til mafia- eller oliepenge. Især taget i betragtning udgifterne til det nye stadion.

Vi kan så diskutere hvorvidt træningsturen til USA var alt for "business-orienteret", men faktum er at det ikk skader et hold som os at møde lettere modstand, da det altid har været de "lette" hold vi har haft problemerne med. Sidste sæson slog vi feks. både Juve, Milan, Viola, Inter og Napoli.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Charlie

det er som man ser på det, jeg vil bare gerne have klubben tilbage på italienske hænder, så derfor ser jeg, det med at vi ikke har rykket os meget siden familien Sensi, som noget negativt, meningen med nye ejere skulle da efter min mening være fremskridt, der kunne mærkes.

Det er fint nok man tager det hele stille og roligt, men så kunne der da lige så godt havde været en italiensk ejer der styrede holdet. Så ville man også være sikker på det skete på den rigtige måde, og at der blev købt italienere og at man gerne ville gøre klubben stor igen, for klubbens skyld og ikke for sin egen skyld. Altså gøre det på den rigtige måde.

En italiener ville nok heller ikke have skiftet logo og sådan nogle ting. Ting jeg mener er meget negativt. Amerikanerne ville være gode nok, hvis de holdte sig til de traditioner der er omkring klubben og Italien og ikke ville være så fandens nyskabende.

Med hensyn til turene til USA, så tænker jeg overhoved ikke på kvaliteten af modstanden vi har mødt der over, den er fin nok med mig, fordi som du siger, så har vi problemer med de små hold. Nej når jeg nævner det, så tænker jeg udelukkende på at Roma, skulle hives til Orlando fra den 28 december til den 4 januar eller sådan noget sidste år og spille kamp mod Napoli den 7 januar. En kamp som vi tabte 4-0 så vidt jeg husker, og startede den katastrofale periode i Januar hvor vi ikke hentede mange points. Det er katastrofal planlægning hvis man gerne vil vinde noget, fordi så lader man spillerne få lidt pause, og bliver hjemme i Italien og træner. Men sådan skulle det ikke være, så det er meget for business orienteret hvis du spørg mig.

romeren10
332 indlæg.
d. 25. august 2013

Kim

Det eneste der irritere mig er at de vil sælge Lamela for så lille et beløb, eller har denne mercato været næsten perfekt. En 19 Marquinhos som kun spillede for os 1 sæson solgt for 30m+ med over fortjeneste som ville gøre enhver forretningsmand misundelig. Osvaldo blev solgt videre for næsten samme pris vi betalte selv, og hvis Lamela havde gået for for eksempel 45m euro og ikke sølle 30m, så ville jeg have tilgivet dem at de solgte ham også.

Men alt det andet de har gjort uden for banen viser at de har en plan hvad angår klubbens fremtid. Det nytter altså hellere ikke noget at man har ejere som pumper penge løs på stjerne. Det ved vi allesammen ikke er holdbart i længden (hint: Milan og Inter).

Prøv evt. læs denne artikel:

http://sportsillustrated.cnn.com/soccer/news/20130812/as-roma-american-owner-james-pallotta/index.html

mexes
2516 indlæg.
d. 25. august 2013

Når nu snakker går på Sensi familien, så tror jeg kun vi kan være glade for, at vi kom på amerikanske hænder. For selvom hjertet var til stede, så var økonomien jo direkte katastrofal, så på det punkt, så har vi altså rykket os meget.

Desuden angående logo skifte, så er det jo hverken første eller sidste gang det kommer til at ske. Amerikanske ejere eller ej. Men jeg er enig med Romeren10 i, at dette transfervindue ville være decideret fantastisk, hvis vi havde beholdt Lamela.

asromadk
3933 indlæg.
d. 25. august 2013

Kim, har en smule svært ved at tage det seriøst, når du skriver ting som dette:

"Det gør vi fordi Amerikanerne er lige glade med om Roma bliver en topklub, de er ligeglade med projektet, de vil bare sælge nogle billetter, lidt trøjer og tjene penge på spiller salg."

Synes du skal lægge dit 'had' på køl og så se hvad den nye sæson bringer. Selv uden Lamela synes jeg det ser fornuftigt ud.

Og hele den debat der har været med transferbudgettet (det er blandt andet min artikel i har citeret fra i den anden tråd), det er helt stukket af fra jer. For et transferbudget er ikke en sum penge som SKAL bruges, men et beløb som er til rådighed.

Der ER penge i klubben. Men ingen siger de skal ødsles bort nu - de rigtig spillere skal jo også være tilgængelige?

Jeg er glad for at man for en gangs skyld har positive tal i transferbudgettet - det har intet at gøre med at skulle tjene penge - men blot et udtryk for en sund tilgang til det at købe spillere. En tilgang som tidligere har været meget skidt i klubben; man kan jo lave en alenlang liste over elendige '5-10 mio euro indkøb' hvor man har forsøgt at lappe nogle huller i sportslig uduelighed.

En anden og helt overset ting herinde er, at selvfølgelig afventer man måske vinterens transfervindue inden man henter de 1-2-3 spillere mere som de fleste herinde sukker efter lige nu. Men det er ikke umuligt at et godt halvt år i serie a kan åbne op for muligheden for at hente bedre spillere end det er muligt lige pt. Og så står man rent faktisk og HAR pengene til vinter hvis der er CHL udsigter og muligheden for et stort navn dukker op.

Bliver Lamela solgt, skal der nok blive hentet en erstatning. Men ellers så er truppen helt fin lige nu.

Ang. træningskampe, kan ikke se problemet. Holdet lærer ikke noget af at blive kørt over 5-0 - der har været brug for overkommelige modstandere - og selv hvis man havde mødt hold a la Valencia og Ajax, så tror jeg man havde fået smæk.

Fuld opbakning til amerikanerne herfra.

[Rettet af: asromadk - 25/08/2013 - 17:01]

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Romeren10

Du har ret, man kan ikke bare pumpe penge i en klub, det er ikke holdbart og det er heller ikke det jeg ønsker. Jeg ønsker bare ikke Amerikanerne og Sabatini køber nogen som ikke er direkte del af planen.

Så de talenter de har købt om som er gode, skal sgu bruges af OS og ikke sælges til andre.

Selv er jeg tilhænger af en meget langsigtet løsning, hvor vi gør vores talent arbejde med Primavera holdet bedre, og så smider en masse ITALIENSKE talenter ind på holdet, træner dem op, gør dem til stjerner på første holdet som Totti, De Rossi og muligvis Florenzi og Romagnoli også supplere med en enkelt stjerne eller to udefra.

Men jeg ønsker på ingen måde at klubben mister sin tradition, og det syntes jeg lidt Pallotta ligger op til, både med det nye logo, men også i artiklen, når han siger at den traditionelle romerske måde at gøre det på er grunden til Roma ikke har fået udløst sit potentiale. Det er meget muligt at der skal noget nytænkning til, men det skal ikke gå så meget ud over klubben at den mister sin identitet. Romas identitet er det smukke ved klubben og det er derfor jeg er fan af Roma.

Og man kan jo se, Juventus, Milan, Inter osv. de har vundet mange ting og stadigvæk beholdt deres identitet. Intet nyt klublogo, ikke noget med pluselig at sige farvel til en trøje sponsor der næsten er synonym med klubben. Ikke noget med rejser til USA for at blive brandet midt i sæsonen. Så hvorfor Roma??? ja fordi vi har en amerikansk ejer der vil gøre klubben stor i USA, jeg syntes bare ikke det er grund nok.

Jeg ønsker mig et Roma, der ikke bruger penge på spillere der ikke skal bruges i som spiller i projektet og at klubben satser på Italienske talenter.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

ASRomadk

Nu ved jeg godt jeg går i detaljer, men det gør jeg kun for at få det udryddet her fra siden, men en kommentar som

"har en smule svært ved at tage det seriøst, når du skriver ting som dette"

Det er lige netop det jeg mener med ikke at blive personlig, og specielt den første del. Det er iorden at være uenig, men kommentere omkring om modparten her inde er seriøs eller useriøs og andre af den slags kommentere, de skal udryddes.

Du har ret, jeg skal ligge mit had på køl, og det gør jeg nok også i aften alt efter hvordan det går. Jeg vil bare lufte min mening, fordi jeg glæder mig helt vildt til den nye sæson, fordi den bliver spændende, men jeg er bare bange for det igen bliver en sæson hvor Roma ikke præstere, fordi Amerikanerne igen har ville gøre det på deres måde. Salg af unge supertalenter, Offensiv træner (ikke et ondt ord om Garcia her fra i nu dog) osv.

Jeg håber jeg tager fejl og vi får en super sæson, men jeg tvivler godt nok. Og jeg tvivler på det bliver ret meget bedre under Amerikanerne.

romeren10
332 indlæg.
d. 25. august 2013

Det nye logo er ændret pga., som Pallotta også selv udtrykker det, at folk simpelthen ikke ved hvad ''det der'' ASR står for når de ser klubbens logo, og det giver jeg ham fuldstændig ret i. Jeg var også irriteret over logo-ændringen, men efter lidt tid indså at det giver god mening og synes nu ikke længere det ser så dårligt ud.

Pallotta's egne ord:

"Most people around the world you speak to don't either understand what AS stands for and second, a lot of people would actually say to me 'How is AC Roma doing?',"

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Men nu så vi jo lige her den anden dag at BT skrev AC Roma, så det er da derfor jeg vil mene at der skal stå ASR på logoet, så kunne man måske have beholdt den gamle version af Ulven altså det vi brugte ind til den nye sæson her også skrevet AS Roma nedeunder og ikke bare Roma.

En del af klubbens tradition er jo lige netop at klubben hedder AS Roma og ikke SS Roma, AC Roma eller FC Roma. Så de skal brandes som AS Roma også gælder det om at få forklaret hvad AS er.

mexes
2516 indlæg.
d. 25. august 2013

Vi hedder Associazione Sportiva Roma, og det gør vi uanset om vi skifter logo eller ej. Jeg forstår ikke hvorfor logo-temaet fylder så meget i denne debat?
Det er en del af fodbold, at hold skifter logo på sigt. Jeg synes også det gamle var pænere, men det er jo en del af det. Det er jo laaangt fra første gang at vi skifter logo - og det bliver jo heller ikke sidste gang. Så synes ikke at det går den store forskel - og slet ikke hvem der står bag det.

Tænkt på Cardiff - de måtte sågar ændre logo SAMT farver - det må alligevel være meget øv! :-) Det kommer heldigvis ikke til at ske for giallorossi!

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

For mig fylderl logo skiftet meget, ikke så meget pga. skiftet i sig selv, men fordi stort set det samme logo sidder på en træningsdragt jeg har som er købt i en billig bod ved termini for 20 euro. Eneste forskel er at der står Roma på vores og SPQR på det falske logo på min træningsdragt.
Derfor syntes jeg det fylder så meget, fordi det simpelthen ser billigt ud, og så når der ikke er noget mærke logo på vores trøje (den del gør mig egentlig ikke så meget) men de to ting til sammen får lidt Roma til at fremstå lidt discount agtig syntes jeg.

Men ja, heldigvis er det ikke gået som med Cardiff. Dog syntes jeg godt trøjen måtte få den lidt mere lyse farve tilbage som vi sidst så det i 11/12 sæsonen, men det er en mindre detalje.

asromadk
3933 indlæg.
d. 25. august 2013

Selvfølgelig handler et forum om at man skal sige sin mening. Men du tanderer det over-subjektive. Altså din holdning til logoet bunder i din helt egen mening omhandlende noget fake du har købt i en bod i Rom? Synes lidt en debat går i stå her.

mexes
2516 indlæg.
d. 25. august 2013

Ja, min første tanke var også, at det nye logo lignede det kendte fake logo fra Roms gader. Men det gør mig nu egentlig ikke så meget. Det er jo bare en tilvænnings fase, ligesom i 97, hvor vi skiftede til det vi havde sidste år.

tdj89
867 indlæg.
d. 25. august 2013

At smide kortet om, at ejerne kun tænker på penge, er et træk mange fans gør brug af, når det går dårligt, salg af vigtige spillere, eller manglende køb.

De Amerikanske ejere har endnu ikke tjent penge på Roma. Tværtimod har de investeret rigtig mange penge.

Jeg synes faktisk, at denne sæsons transfervindue har været et af de mest spændende længe.
Hvis ejerne kun tænkte på pengene, så ville vi have solgt Marquinhos, Lamela, og Pjanic, UDEN at købe spillere som Strootman, Gervinho osv.

Hvis man skal sætte en finger på nogle valg fra ejerne, så var det strategien om at indføre Barcelona stil med tikitaka fodbold. Det er man gået fra nu, og der startes fra bunden.

Igen, ejerne har endnu ikke tjent penge, eller givet udtryk for, at det er det eneste der betyder noget.

[Rettet af: tdj89 - 25/08/2013 - 19:19]

mexes
2516 indlæg.
d. 25. august 2013

asromadk

Hvis det er Kims holdning, så er det vel helt fair. Det er jo netop modsatte holdninger, som skaber debatter. Man behøver jo ikke være enig. Så kan man jo fortælle hvorfor man så er uenig. Det skaber jo debat.

mexes
2516 indlæg.
d. 25. august 2013

Enig med tdj89

Tror folk glemmer lidt hvor skidt det faktisk så ud, dengang de tog over. Det var jo en økonomisk skandale, som Sensi-familien havde ført klubben ud i.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

asromadk.

Læs det Mexes har skrevet, jeg kunne ikke have svaret på den kommentar bedre selv.

Hvorfor gøre det personligt og angrib mig og mine holdninger, du kan da bare skrive dine egne holdninger, så vi har noget at diskutere om i stedet for bare at angribe mine holdninger.

Jeg har ikke noget i mod at debattere mine eller andres holdninger, jeg gider bare ikke de der person angreb. vi er voksne mennesker, så vi burde kunne debattere selv de mest grove holdninger uden at angribe personen bag dem :-)

tdj89:

Det har du så nok ret i og jeg ville da sikkert heller ikke have skrevet den her tråd, hvis ikke det var alle de rygter med Lamela.

Du har ret i dette transfermarked har været meget spændende og der er kommet nogle gode navne. Dog så jeg gerne der blev smidt en bunke penge efter nogle forstærkninger, i hvert fald til Osvaldo.

Ja tikitaka fadesen var en kæmpe fejl!!

det med ejerne, det er meget muligt de ikke har givet udtryk for de kun er her for at tjene penge, men så længe vi har solgt for mere end vi har hentet og stadigvæk efter min mening mangler en angriber, så vil jeg gå med den fornemmelse af at de ikke vil gøre klubben til en top klub.

tdj89
867 indlæg.
d. 25. august 2013

Kim

Jeg tør næsten også garantere dig, at der bliver hentet en erstatning for Osvaldo. Vi har lidt tid endnu, og vi skal på ingen måde u i panik-indkøb.

Vi har solgt for mere end vi har købt, fordi vi modtog et absurd højt tilbud på Marquinhos. Ind på samme position er kommet to spillere. Intet at brokke sig over der.
Når Lamela bliver solgt, så er jeg også sikker på, at der bliver hentet en ny spiller til denne position.

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Det håber jeg du har ret i, det kunne være godt med en rigtig bomber :-) noget alla den model de har til at løbe rundt i Verona, men nummer 9 :D

asromadk
3933 indlæg.
d. 25. august 2013

Ja - det var heller ikke ondt ment. Mener bare det er en smule fastlåst og lidt for følelsesladet at lade det få så meget indflydelse i tankegangen vedrørende et nyt logo.

AS Roma er er kæmpe, verdensomspændende brand som gerne skulle vokse sig endnu større i løbet af de næste par år. Jeg er sikker på at der er kloge mennesker der har truffet en korrekt beslutning om at ændre logoet.

Yderligere kan man sige, at på relativ kort sigt kommer man så disse 'kopi' logoer til livs - måske begynder de så at producere 'kopi' med det gamle logo - og hvad er udsigterne så til, at hvad nogle mennesker producerer af kopivarer skal have nogen reel indflydelse på beslutningsprocesserne i AS Roma? Aldrig, forhåbentlig.

[Rettet af: asromadk - 25/08/2013 - 20:38]

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. august 2013

Nej jeg ved godt det ikke er ondt ment :-). Men nu er du jo selv blevet udsat for diskussioner hvor du er blevet hatet på lige som jeg er, og den eneste måde at komme de ting til livs tror jeg er at man helt lader være med at skrive noget der kan forstås personligt.

Nu siger du følelsladet. Ja nu kan jeg kun tale for mig selv, men for mig så er det jo lige netop følelserne omkring Roma der gør jeg er Roma fan, jeg syntes det er fedt at fans og spillere omkring klubben viser følelser, så bliver det ikke så robot agtigt som så mange andre klubber :-)
Ja et logo er en relativt lille ting, men det er alligevel noget der vækker følelser hos nogen :-)

Montella9
279 indlæg.
d. 26. august 2013

Det jeg syntes der mangler er en rød tråd, for et par sæsoner siden virkede det som at vi vil satse på unge spillere, og nu bliver de solgt. Ud over det syntes jeg ikke det er optimalt at transfer marked virker meget spontant. Se i stedt firontina syntes det virkede som de havde en plan, og fik den udført hurtigt så holder kunne blive spillet sammen.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma