Kategori: Generelt
Jeg kan læse mig til at der er mange inklusiv mig selv, der har et behov for at lange ud efter Sabatini og Amerikanerne for at kun tænke på at tjene penge, og ikke tænke på at gøre Roma til en topklub.
Så her har vi en tråd, hvor vi kan diskutere dette emne, og dermed prøve at holde det væk fra eksempelvis "indkøb" trådene :-)
Lad debatten begynde og lad os prøve at holde den sober, og ikke komme med personlige angreb på hinanden!!
Det nye logo er ændret pga., som Pallotta også selv udtrykker det, at folk simpelthen ikke ved hvad ''det der'' ASR står for når de ser klubbens logo, og det giver jeg ham fuldstændig ret i. Jeg var også irriteret over logo-ændringen, men efter lidt tid indså at det giver god mening og synes nu ikke længere det ser så dårligt ud.
Pallotta's egne ord:
"Most people around the world you speak to don't either understand what AS stands for and second, a lot of people would actually say to me 'How is AC Roma doing?',"
Men nu så vi jo lige her den anden dag at BT skrev AC Roma, så det er da derfor jeg vil mene at der skal stå ASR på logoet, så kunne man måske have beholdt den gamle version af Ulven altså det vi brugte ind til den nye sæson her også skrevet AS Roma nedeunder og ikke bare Roma.
En del af klubbens tradition er jo lige netop at klubben hedder AS Roma og ikke SS Roma, AC Roma eller FC Roma. Så de skal brandes som AS Roma også gælder det om at få forklaret hvad AS er.
Vi hedder Associazione Sportiva Roma, og det gør vi uanset om vi skifter logo eller ej. Jeg forstår ikke hvorfor logo-temaet fylder så meget i denne debat?
Det er en del af fodbold, at hold skifter logo på sigt. Jeg synes også det gamle var pænere, men det er jo en del af det. Det er jo laaangt fra første gang at vi skifter logo - og det bliver jo heller ikke sidste gang. Så synes ikke at det går den store forskel - og slet ikke hvem der står bag det.
Tænkt på Cardiff - de måtte sågar ændre logo SAMT farver - det må alligevel være meget øv! :-) Det kommer heldigvis ikke til at ske for giallorossi!
For mig fylderl logo skiftet meget, ikke så meget pga. skiftet i sig selv, men fordi stort set det samme logo sidder på en træningsdragt jeg har som er købt i en billig bod ved termini for 20 euro. Eneste forskel er at der står Roma på vores og SPQR på det falske logo på min træningsdragt.
Derfor syntes jeg det fylder så meget, fordi det simpelthen ser billigt ud, og så når der ikke er noget mærke logo på vores trøje (den del gør mig egentlig ikke så meget) men de to ting til sammen får lidt Roma til at fremstå lidt discount agtig syntes jeg.
Men ja, heldigvis er det ikke gået som med Cardiff. Dog syntes jeg godt trøjen måtte få den lidt mere lyse farve tilbage som vi sidst så det i 11/12 sæsonen, men det er en mindre detalje.
Selvfølgelig handler et forum om at man skal sige sin mening. Men du tanderer det over-subjektive. Altså din holdning til logoet bunder i din helt egen mening omhandlende noget fake du har købt i en bod i Rom? Synes lidt en debat går i stå her.
Ja, min første tanke var også, at det nye logo lignede det kendte fake logo fra Roms gader. Men det gør mig nu egentlig ikke så meget. Det er jo bare en tilvænnings fase, ligesom i 97, hvor vi skiftede til det vi havde sidste år.
At smide kortet om, at ejerne kun tænker på penge, er et træk mange fans gør brug af, når det går dårligt, salg af vigtige spillere, eller manglende køb.
De Amerikanske ejere har endnu ikke tjent penge på Roma. Tværtimod har de investeret rigtig mange penge.
Jeg synes faktisk, at denne sæsons transfervindue har været et af de mest spændende længe.
Hvis ejerne kun tænkte på pengene, så ville vi have solgt Marquinhos, Lamela, og Pjanic, UDEN at købe spillere som Strootman, Gervinho osv.
Hvis man skal sætte en finger på nogle valg fra ejerne, så var det strategien om at indføre Barcelona stil med tikitaka fodbold. Det er man gået fra nu, og der startes fra bunden.
Igen, ejerne har endnu ikke tjent penge, eller givet udtryk for, at det er det eneste der betyder noget.
[Rettet af: tdj89 - 25/08/2013 - 19:19]
asromadk
Hvis det er Kims holdning, så er det vel helt fair. Det er jo netop modsatte holdninger, som skaber debatter. Man behøver jo ikke være enig. Så kan man jo fortælle hvorfor man så er uenig. Det skaber jo debat.
Enig med tdj89
Tror folk glemmer lidt hvor skidt det faktisk så ud, dengang de tog over. Det var jo en økonomisk skandale, som Sensi-familien havde ført klubben ud i.
asromadk.
Læs det Mexes har skrevet, jeg kunne ikke have svaret på den kommentar bedre selv.
Hvorfor gøre det personligt og angrib mig og mine holdninger, du kan da bare skrive dine egne holdninger, så vi har noget at diskutere om i stedet for bare at angribe mine holdninger.
Jeg har ikke noget i mod at debattere mine eller andres holdninger, jeg gider bare ikke de der person angreb. vi er voksne mennesker, så vi burde kunne debattere selv de mest grove holdninger uden at angribe personen bag dem :-)
tdj89:
Det har du så nok ret i og jeg ville da sikkert heller ikke have skrevet den her tråd, hvis ikke det var alle de rygter med Lamela.
Du har ret i dette transfermarked har været meget spændende og der er kommet nogle gode navne. Dog så jeg gerne der blev smidt en bunke penge efter nogle forstærkninger, i hvert fald til Osvaldo.
Ja tikitaka fadesen var en kæmpe fejl!!
det med ejerne, det er meget muligt de ikke har givet udtryk for de kun er her for at tjene penge, men så længe vi har solgt for mere end vi har hentet og stadigvæk efter min mening mangler en angriber, så vil jeg gå med den fornemmelse af at de ikke vil gøre klubben til en top klub.
Kim
Jeg tør næsten også garantere dig, at der bliver hentet en erstatning for Osvaldo. Vi har lidt tid endnu, og vi skal på ingen måde u i panik-indkøb.
Vi har solgt for mere end vi har købt, fordi vi modtog et absurd højt tilbud på Marquinhos. Ind på samme position er kommet to spillere. Intet at brokke sig over der.
Når Lamela bliver solgt, så er jeg også sikker på, at der bliver hentet en ny spiller til denne position.
Det håber jeg du har ret i, det kunne være godt med en rigtig bomber :-) noget alla den model de har til at løbe rundt i Verona, men nummer 9 :D
Ja - det var heller ikke ondt ment. Mener bare det er en smule fastlåst og lidt for følelsesladet at lade det få så meget indflydelse i tankegangen vedrørende et nyt logo.
AS Roma er er kæmpe, verdensomspændende brand som gerne skulle vokse sig endnu større i løbet af de næste par år. Jeg er sikker på at der er kloge mennesker der har truffet en korrekt beslutning om at ændre logoet.
Yderligere kan man sige, at på relativ kort sigt kommer man så disse 'kopi' logoer til livs - måske begynder de så at producere 'kopi' med det gamle logo - og hvad er udsigterne så til, at hvad nogle mennesker producerer af kopivarer skal have nogen reel indflydelse på beslutningsprocesserne i AS Roma? Aldrig, forhåbentlig.
[Rettet af: asromadk - 25/08/2013 - 20:38]
Nej jeg ved godt det ikke er ondt ment :-). Men nu er du jo selv blevet udsat for diskussioner hvor du er blevet hatet på lige som jeg er, og den eneste måde at komme de ting til livs tror jeg er at man helt lader være med at skrive noget der kan forstås personligt.
Nu siger du følelsladet. Ja nu kan jeg kun tale for mig selv, men for mig så er det jo lige netop følelserne omkring Roma der gør jeg er Roma fan, jeg syntes det er fedt at fans og spillere omkring klubben viser følelser, så bliver det ikke så robot agtigt som så mange andre klubber :-)
Ja et logo er en relativt lille ting, men det er alligevel noget der vækker følelser hos nogen :-)
Det jeg syntes der mangler er en rød tråd, for et par sæsoner siden virkede det som at vi vil satse på unge spillere, og nu bliver de solgt. Ud over det syntes jeg ikke det er optimalt at transfer marked virker meget spontant. Se i stedt firontina syntes det virkede som de havde en plan, og fik den udført hurtigt så holder kunne blive spillet sammen.
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26
123
1