Kategori: Generelt
Hvorfor ikke bare gå igang med at lade op til sæsonens første kamp ude mod oprykkerne fra Livorno!
Det er en kamp, som selvfølgelig skal vindes, men sæsonens første kamp er aldrig let, så det skal nok blive spændende!
Kampen vises på Kanal 8 med optakt fra kl. 20:10
Boriellos moustache retfærdiggør hans plads i start 11'eren.
TheTotti - hørt!
Maicon er altså herlig at se på! Helt køligt står han bare og piller bolden fra deres kant.. Lige på kanten af arrogance. Lige hvad vi har manglet på højre backen!
"Maicon er altså herlig at se på! Helt køligt står han bare og piller bolden fra deres kant.. Lige på kanten af arrogance. Lige hvad vi har manglet på højre backen!"
Ku ik lade være med at smile
3 point! fedt fedt!
Helt igennem acceptabel åbning på sæsonen. Sidst vi trak os sejrrigt ud af 1. Spillerunde var 07/08, dejlig følelse at få den forbandelse brudt!
Hvordan gjorde Gervinho det?
På mange områder en dejlig kamp at se, synes jeg. Især med tanke på, at det er sæsonens første og hvordan dén kamp plejer at gå. Første debutsejr i Serie A siden '07!
De Sanctis - bliver ikke rigtig prøvet, men er sikker og udviser god gejst. Godt at han er ude at råbe af forsvaret, når de blunder!
Maicon - super. Bliver vildt spændende at følge i sæsonen, hvis han holder det her niveau eller endda ligger lidt til.
Castan og Benatia - bliver heller ikke prøvet, dog virkede Castan lidt mere sikker end Benatia i dag. Vel nok den svageste af vores 'debut-startere'
Balza - løber mere (og bedre!), vinder flere dueller, har bolden mere i forhold til sidste sæson, men mangler stadig skarphed i sine indlæg.
De Rossi - kanon indsats, den bedste, jeg har set fra ham i...... Lang tid! Og sikke da et mål at skyde sæsonen i gang på.
Pjanic - kom lidt for dybt ned i banen til tider (mener ikke at han bør ligge bag Bradley nogensinde, det burde være omvendt), men virkelig gode afleveringer og ser sikker ud.
Bradley - lidt kikset, bliver brugt for langt fremme på banen efter min mening. Som sagt, glæder mig til at se ham byttet ud med Strootman!
Florenzi - usynlig i første halvleg, bedre med i anden og dejlig kasse, ikke mindst.
Totti - stadig guldafleveringer, men mangler lige det sidste. Håber at han finder lidt ekstra form.
Borriello - ikke god nok til Romas start-11'er. Simple as that. Flot fyr, men har ikke de fornødne evner.
Gervinho viser det lidt i glimt, men håber at vi ser mere fra hans side.
Garcia - totalt godkendt første kamp som Roma-træner for ham. Vi spiller sikkert, pasningsspillet var skidegodt omend ikke helt så progressivt, som man kunne have ønsket. Skråler fint nok med ude fra sidelinien, og skønt at høre ham på italiensk! :)
Alt i alt synes jeg at vi så et absolut godkendt sæsondebut-Roma, der også giver lidt håb om, at vi kan klare os uden Lamela. Vi skal bare have en super forward.
FORZA ROMA
Indtil idag, sad jeg og håbede på en lille dør ville åbne sig for at, Lamela kunne blive i klubben. Men bliver nok nødt leve med, han ikke er her mere.
Dejligt at se ham få det sidste smule græs under ham i Roma trikot.
Jeg håber nu, at klubben vil satse på at hente Nani, samt en god angriber.
[Rettet af: Lamela - 25/08/2013 - 22:56]
Will you be able to meet Garcia’s demands?
“We have great confidence in Rudi, we know he will do a great job with these players and those who will come at the end of the market.”
Italo Zanzi
Jeg elsker simpelthen den her hjemmeside, rigtig lækker for, os der gerne vil følge Roma tæt, så endda på engelsk.
Her er interviewsne med de forskellige aktører fra kampen.
Romanews
Puha det var jo fantastisk at se! Dejligt og nogenlunde sikkert for første gang i mindst 39 Serie A kampe! Det lover godt. Håber Garcia brugte kampen på at se hvor Sabatini skal købe ind i den sidste uges tid. Fint med Maicon. Stillede mig noget skeptisk over hans niveau da han blev signet, men det blev braget helt til skamme. Dejligt
Hvornår forventes Strootman at være klar igen?
Andre end mig der så en meget frustreret nærmest grædefærdig Sabatini efter De Rossi målet? Og lige inden havde Garcia snakket i telefon.. kunne det være en handel eller noget der var gået i vasken?
@Anderson
Jeg tænkte noget i samme stil. Det giver ingen mening, at han skal sidde med ansigtet i hænderne på den måde, efter sådan et mål. Han så helt opgivende ud.
En sjov detalje er at kommentatoren nævnte Livornos start 11´er havde omkring 200 Serie A kampe tilsammen. Ved hurtig hovedregning løb roma´s op på omkring 2000 :)
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1