Kategori: Generelt
200 Roma fans mødte i dag op ved Trigoria fordi de er utilfredse med ledelsen.
http://tipsbladet.dk/nyhed/serie/roma-fans-raser-over-ledelsen
Hvad tænker folk om det? Er det en reaktion på en skuffende sæson, eller har fansene noget at have det i?
Ganske fin artikel. Læste det godt imorges. Her er lidt billeder og video
Som jeg efterhånden har givet udtryk for mange gange, så tror jeg det i høj grad bunder i den sportslige indeklemthed klubben har befundet sig i de sidste mange år.
Man kan skælde ledelsen nok så meget ud - og det er da heller ikke optimalt det man præsterer, men,
forandringen må først og fremmest ske på banen - noget som ikke sker. Så længe holdets bærende kræfter ikke præsterer som der forventes, hvordan skal holdet så præstere?
Mener det er alt for nemt at udskifte ledelsen. Det vil der ikke ske det store ved set over en hel sæson.
En decideret sportslig omvæltning er hvad der skal til. Jeg er ked af at sige det, men De Rossi skal sælges hvis Chelsea med Jose Mourinho virkelig er klar til at betale 150 mio kr.
Det vil i mine øjne give alle i og omkring klubben den mentale lussing der skal til for at vække folk. Ingen er over holdet og klubben.
[Rettet af: asromadk - 01/06/2013 - 18:36]
"Fuori i laziali da Roma" sagde et banner
= "ud med lazio-folk" (-->rettet mod Sabatini der fra 1992 til 1994 stod for et ungdomshold i Lazio. Han var bla. med til at bringe Alessandro Nesta og Marco Di Vaio frem på dette hold) - helt uduelig til at spotte talent er han altså ikke.
Jeg mener det er lige lovlig hård kritik. Sabatini har fundet gode spillere til Roma - og helt overordnet set, kan man jo ikke klandre ham og resten af ledelsen for at AS Roma, spiller for spiller, simpelthen præsterer som nogle elendige fodboldspillere.
[Rettet af: asromadk - 01/06/2013 - 18:43]
Jeg kan godt følge dig, der skal ske noget forandring på banen, dog mener jeg så at Totti og De Rossi stadigvæk skal være der efter den forandring er sket, selvom sidst nævnte ikke har spillet godt i den her sæson.
Men det der med at alle omkring klubben skal have en mental lussing, den sidder lige i skabet, fordi det er der problemet ligger. attituden er for ringe på banen, og det gælder alle spillerne både unge og gamle, så der skal ske noget der.
Dog vil jeg så godt sige, at jeg godt forstår de fans der en lille bitte smule. Fordi som mig og et par andre Roma gutter talte om i toget på vej fra Jylland til KBH da vi skulle til Coppa Italia eventet.
Så er det lidt underligt med Sabatini, fordi han har i nu to sæsoner stort set kun vist interesse for unge syd amerikaner, og ved nogle af dem har han så været skide god og ramt rigtigt. Lamela, Castan og Marcos. men resten har enten været meget ringe, eller er ikke blevet brugt så meget at man kan konstatere om de virkelig kunne bruges til noget.
Og jeg tror den taktik gør fansene lidt skuffet, fordi med de penge som klubben har, så burde man kunne bruge dem på 1-2 virkeligt kvalitets spillere, i stedet for 5-8 unge syd amerikanere hvor kun de 3 af dem slår igennem.
Så jeg tror den her demonstration (hvis man kan kalde det det) er fansenes måde at sende et signal til ledelsen om at nu vil vi ikke have flere unge talenter, nu vil vi have spillere der rent faktisk kan gøre en forskel på holdet.
Og når Sabatini så endelig har købt en der burde kunne gøre en forskel på holdet, så har de spillere så ikke levet op til deres niveau (eksempelvis min egen Balza)
Så set ud fra det, forstår jeg godt lidt de 200 utilfredse fans, men Nej ledelsen skal ikke have hele skylden, alle omkring klubben har skylden for det ikke går så godt igen.
http://onside.dk/serie-a/medie-roma-boss-til-tottenham
Det vil desværre ikke hjælpe at Baldini smutter. Tværtimod.
Transfers 24/25
275
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0
Sæsonen 2024/25
99
0
Salg af tøj
3
0