Kategori: Generelt
Tråd kun til trænersituationen.
Jeg kan umuligt være den eneste der synes at det går ufattelig langsomt.
Laurent Blanc nævnes af vocegiallorossa idag som muligheden hvis "Allegri glipper".
Selvom sæsonen først sluttede for i foregårs, så synes jeg også at hele trænersituationen har været en irriterende uvished længe. Ja siden Zeman blev fyret, har vi jo egentlig ikke vidst, hvem som var næste sæsons cheftræner.
Alt tyder på Allegri, men som asromdk skriver, så kommer der hele tiden nye navne, som er emner, hvis Allegri vel og mærket glipper.
Men jeg tror nu fuldt og fast på, at Allegri er officielt ny Roma træner inden vi kan gå på weekend.
Sky sports skriver at Allegri vil blive præsenteret som ny Roma træner indenfor 48 timer.
Min mening: Sign him up!
der er også langt tid til weekenden.... Med er må godt snart komme et svar på hvem den nye cheftræner bliver
Ja - men nu har det efterhånden været meldt ud mange gange, at den og den dag er der afklaring.
Jeg håber godt nok, at klubben på ingen måde har del i forsinkelserne, men at det handler om, at fx Allegri trækker tiden ud.
Men ja, sidste nyt er, at "Torsdag er Allegri på plads som Romas nye træner". Kom nu igang!
Ku forestille mig der har været problemer med at trække ham fri fra Berlusconi.
Milan har jo ikke rigtig kigget efter ny træner? Har hvert fald ikke læst rygter om det endnu.
Forstår ikke hvorfor Laurent Blanc, først kan komme i betragtning nu.
Hvis det altså er at Allegri glipper. Har det fint med at det skulle blive Allegri, men mener at det Laurent Blanc opnåede med Bordeaux, er noget at det samme han ville skulle tilføre til Roma holdet.
Og i mine øjne er han den mest ideelle mand til den plads, da han har prøvet at vinde uden nogle superstjerner. Ved godt at han havde Chamakh og Gourcuff, men mener stadig at det spillermateriale han kan blive tilbudt i Roma er bedre end det han vandt med i Bordeaux. Derfor er det selvfølgelig ikke sikkert at han ville vinde mesterskabet med Roma, men tror dog chancen er større med ham.
Roma, Milan, Napoli og Inter med nye trænere næste sæson, jøses.
" @footballitalia: Roberto Mancini admits he would be “ready” to take the Roma job despite his past at Lazio http://t.co/dHKvertD4B #MCFC #ASR " har jeg netop læst på Twitter!
Roberto Martinez og Bielsa bliver også nævnt i samme artikel.
Martinez er talentfuld, og er det modsatte af, hvad L.E var/er. Men jeg vil gerne se ham for et andet tophold, før han evt. kommer til Roma. Han kan levere med et beskedent budget, men har han mentaliteten til et tophold? Som jeg stadig mener Roma er.
-Ikke endnu, men jeg tror slet ikke, vi er i nærheden af ham, på nogen måde.
Bielsa gider jeg ikke satse på.
- Nej
Laurent Blanc har noget stjernestøv over sig, hvor han stået i spidsen for Frankrig, og mester med Bordeaux. Desuden har han italiensk erfaring i sig, og har spillet under den bedste træner, der har eksisteret.
- Helt klart Ja.
Allegri, foretager sig nogle mærkelige dispositioner engang imellem, men har gjort det mere end godkendt med det Milan hold, han havde til rådighed. Jeg tror ikke, nogen havde troet på en 3.plads til dem i år. Mester med Milan/Zlatan for to år siden, og så var det vel kun Messi, der sendte dem ud af CHL, efter en fortjent sejr over Barca på San Siro i år.
-Helt klart Ja.
Mancini. Han er en svær faktor. På mange måder ønsker jeg ham til Roma. Han har et kæmpe navn i Italien. Mester med Inter og City. Dog har han også haft, noget nær de bedste spillere til rådighed i de år.
Men hans navn alene, burde kunne tiltrække nogle stjerner til klubben, mens han samtidig kræve store spillere. Vil Sabatini/Baldini det?
Men han skaber hellere ikke den bedste stemning i truppen. City spillerne var ikke glade for ham, dog elskede fansene ham. Hans indsats i FA cuppen, ved jeg ikke, hvor meget man kan blame ham for. Så store stjerner burde have taget ansvaret selv, da han stillede i det stærkeste opstilling. CHL var dog en disaster. I BPL blev han klasket af tidernes bedste træner.
- Måske Ja, Måske Nej. Holder mig til et Nej, da han vil være alt for dyr, og vil være i modvind fra start af.
[Rettet af: Lamela - 28/05/2013 - 16:51]
Enig med Lamela fra top til tå.
Dog tror jeg ikke Bielsa vil være noget dårligt valg, men ville dog hellere have Allegri.
Problemet med Mancini er, som du også skriver, hans fortid. Han vil simpelthen aldrig blive populær og presset vil allerede være voldsomt fra start. Det kan næsten kun gå galt.
Jeg holder fast på Allegri, da alt alligevel trods alt peger mod ham.
Dagene går for langsomt, når man sidder og venter på, der skal ske noget.
[Rettet af: Lamela - 28/05/2013 - 16:50]
Hvis ikke man får hentet Allegri, så synes jeg helt bestemt man skal kigge mod Premier League.
Mancini har man det jo lidt ambivalent med - men når alt kommer til alt, så synes jeg faktisk ikke han har vundet nok. Hvis man kigger på det spillermateriale han har haft til rådighed, synes jeg hverken spil eller resultater har været særlig imponerende. (Lidt det samme da han var i Inter - der var serie a sejrene mere et udtryk for manglende konkurrence, end et decideret fantastisk Inter-mandskab)
Martinez kunne straks være en anden sag. En manager som også kan komme med en mere engelsk tilgang, og samtidig er han en træner, som der ikke kan være tvivl om har et potentiale der rækker til mere end Wigan.
Jeg er sikker på, at så snart han får nogle 'topholds-betingelser' at arbejde med som træner, så vil der ske ting og sager for hans hold.
Bielsa er jeg ikke tryg ved.
Blanc lidt i samme kategori som Bielsa. Intet ondt om dem som træner - jeg tror bare ikke på at det vil være en god løsning i den fatning Roma befinder sig i. Der skal simpelthen noget andet til.
[Rettet af: asromadk - 28/05/2013 - 16:53]
Jeg er ikke tryg ved 3-3-1-3 formation. Slet ikke i Italien, hvor holdende fra midten og ned, spiller counterattacking, Jeg er i tvivl om 3 mand på midten er nok til at lukke det ned, med kun 3 mand i forsvaret.
Laurent Blanc spiller, 4-2-3-1, eller 4-3-3, det er jeg lidt mere tryg ved. Desuden levere han disciplineret omgang fodbold.
Oh God.
Here we go Again. Forhåbentligt kun rygte, meget dårligt rygte.
Donadoni
Oh no. Det håber jeg godt nok ikke... Han må og skal være aller nederst på ønskelisten.
[Rettet af: asromadk - 28/05/2013 - 22:17]
Det planlagte møde mellem Allegri, Berlusconi og Galiani der skulle have fundet sted imorgen er aflyst.
Berlusconi forbliver på Sardinien (hvor han indtil nu har opholdt sig = derfor processen går ekstra langsomt), og fredag morgen tager han til Georgien for at overvære Kakhaber Kaladzes afskedskamp.
Kilde
Hold nu op altså. Nogle gange virker det som om, at ting der omhandler AS Roma har samme pondus og slagkraft som var man Lecce eller sådan.
Og det er af samme årsag, at man må stoppe med at sælge til 'disse' klubber. Om man så skal sælge for 1/3 af prisen for at få en handel ud af Italien, så håber jeg man har solgt sin sidste spiller til Milan, Inter og Juventus (som primært er klubberne jeg tænker på selvfølgelig).
Få nu ting til at ske for satan! Om I så skal tage Allegri i hånden og rejse til Sardinien!
--> Eller smid et par mio.euro på bordet for at lukke kæften på Berlusconi, istedet for at sidde med hænderne i skødet og vente på at Allegri får talt sig gratis ud af kontrakten.
[Rettet af: asromadk - 29/05/2013 - 15:31]
Hvaaa? Hvornår fanden får vi en ny træner?? Håber det er ventetiden værd!!
http://www.bold.dk/nyt/Blanc-ivrig-efter-traenercomeback
Laurent Blanc er helt fin, hvis Allergi nu glipper. Desværre så glipper Astori & Nainggolan nok med i kabellen.
Rigtig meget tyder på, at AS Roma er ude med et ultimatum til Allegri på 2-3 dage, og så gider de ikke vente mere.
Jeg har svært ved at forstå det. Allegri er bundet af sin kontrakt. Man kan ikke forvente som det mest naturlige at han fikser det selv - hvis man vil have ham, må man tilbyde nogle håndører for at købe ham fri.
Ellers vil man da ikke have ham nok.
Men ja, rygterne kører på at Roma er blevet træt af at vente, og Blanc og Mancini nævnes som alternativerne.
Øhh var der ikke lige en af de Italiensk kyndige her inde der kunne tage et kig på den her artikel?? :-)
http://www.forzaroma.info/2013/06/01/montella-e-totti-in-vacanza-insieme-pressing-roma-no-della-fiorentina/227349
Jeg har oversat den med Google translate og der lyder det til Totti og Montella er taget på ferie sammen, og artiklen siger at det skulle være Tottis plan at lokke Montella til Roma.
Men nu er Google translate jo ikke helt pålidelig altid, så det ville være rart at en der kan italiensk lige kigger på den :-)
ja det er bare det der står.
Der er dog næppe tale om at de er taget på ferie sammen - blot at de ferierer det samme sted.
Men ellers har du forstået det rigtigt.
Den her situation har så småt udviklet sig til en farce.
Såfremt Allegri 'holdes som gidsel' i sin kontrakt med Milan (og rent faktisk ønsker Roma 100 procent) - så synes jeg både Roma og Allegri skal melde det ud i pressen og lægge pres på.
På denne måde udtrykker Roma også for en gang skyld hvor de står og hvad de rent faktisk ønsker.
Skulle ikke undre mig at man henter Mancini og så har det hele tiden været planen, bla bla bla.
Kom nu igang og vis noget mandshjerte Baldini og co. Om man så får Allegri eller ej - så synes jeg man skal melde ud om man rent faktisk har ham som 1.prioritet.
Istedet for at alt skal foregå på rygteplan og i medierne igennem diverse kilder. Det ville give ro hvis der ikke herskede tvivl om klubbens dagsorden.
[Rettet af: asromadk - 01/06/2013 - 16:36]
Mange tak asromadk :-)
Dog ville det så ikke gøre mig noget hvis artiklen rent faktisk kommer til at holde stik, selvom den med 99% sikkerhed ikke gør.
Men Montella til Roma, det vil jeg håbe på fra nu af og til det sker :D
Montella er i mine øjne stadig ikke klar til Roma endnu.
Hvis Allegri misser håber jeg på Blanc.
Tror vi må være realistiske og erkende der ikke er nogen træner der på papiret kan klare et Roma hold lige nu. Det der er vores problem er spillernes attitude. Talentet hos spillerne er der, men det vi mangler er en træner der kan sparke spillerne bag i, så de kæmper røven ud af bukserne 90 minutter hver eneste kamp de spiller.
Så set ud fra det, så tror jeg nu det er lige meget om vi får Allegri,Blanc, Montella eller en hel fjerde, de vil alle fejle hvis ikke de kan nå ind til spillernes indre og få vækket den vildskab vi har set glimt af under Aurilio, men desværre kun glimt af.
Så den eneste grund til jeg håber på Montella er fordi jeg er stor fan af manden og at jeg tror der er støre fremtids perspektiv i ham, set ud fra de flotte resultater han har lavet med Fiorentina og Catania. Fiorentina sluttede jo over os i den her sæson, og den sæson han havde med Catania, kæmpede de jo så vidt jeg husker om de samme placeringer som os, ind til et par runder før slut. Og begge hold med mindre penge og i Catanias tilfælde også mindre talent end os. Så ham må jo kunne noget med at sætte spillerne op set over en hel sæson.
Men at Montella så er meget usandsynlig det er en hel anden side af sagen fordi Fiorentina vil ikke gå af med ham billigt. Så derfor må han ses som et ikke realistisk bud på en kommende træner (med mindre Totti lokker ham ;)), Men at tvivle på om han er klar, det syntes jeg personligt ikke der er noget tvivl om mere, fordi det er han.
Ifølge Gazzetta dello Sport, så er det i dag, at der er blevet holdt det afgørende møde os Allegris fremtid. Lad os nu få fingrene i ham!
bum.
Allegri bliver i Milano
Pis...
Først Mazzarri og nu Allegri.
Nu skal de bare ud og hente Blanc til klubben A.S.A.P!
[Rettet af: RomaFanVejle - 03/06/2013 - 00:50]
Det er et cirkus snart!
Blanc skal vi ikke sætte næsen op efter, da han sikkert ryger til Psg. Jeg håber personligt på Frank R.
hvad med Panucci?
Jeg håber klart på Blanc, og jeg mener da at have læst, at han ikke skulle til PSG, fordi de efter sigende holder på Ancelotti.
Blanc har stor erfaring som spiller, han har ført et efter min mening middelmådigt Bordeaux-hold til tops i Frankrig, han har erfaring med store egoer fra det franske landshold, og så er han et anerkendt internationalt navn, som måske kan være med til at tiltrække spillere med større navne til klubben.
[Rettet af: Skovby - 03/06/2013 - 01:27]
Håber personligt på Blanc, men ja det ser ud til at PSG vil have ham, og så er der sgu ikke mere vores klub kan gøre. Det ville så fedt hvis han afviste Paris for at komme til Roma..
Ellers ser det ud til at Marcelo Bielsa kan blive ny Roma træner efter han ikke ville afvise et skifte til ROM. Manden bliver kaldt El loco fordi han har nogle skøre tiltag. Han fik altså kun Bilbao på en 12 plads iår. Jeg er ikke imponeret. Kunne godt ligne en kortvarigt løsning igen hvor han kan blive fyret efter et halvt år og klubben så igen kan udtale sig om at det var en fejl og pis og lort. Desuden er han kendt for sin offensive spillestil.. Er det så = at vi er et af de hold der har indkasseret flest mål igen?? Puuha jeg sgu lidt skeptisk.
Jeg er sikker på man går i panik og henter Mancini eller Donadoni fordi man tror de er 'sikre'.
Begge vil fejle tror jeg.
Man er nødt til at finde en træner man rent faktisk tror på, og som man sammen med kan rejse et nyt projekt.
[Rettet af: asromadk - 03/06/2013 - 11:48]
Allegri havde et pr tilbage af kontrakten, forstår ikke vi Roma ikke bare købte ham fri af Milan. De ventede self på at, han selv sagde op i Milan.
Roma virker ikke særlig ambitiøs, I'm sorry guys, men det mener jeg. Baldini anno 99/02 er ikke Baldini 12/13. Han har skufftet mig.
Helt enig Lamela.
Hvis man virkelig mente at Allegri var manden - så synes jeg man skulle blande sig økonomisk. Istedet for blot at tænke at der findes gratis alternativer.
Det er lidt en falliterklæring synes jeg - at man ikke for alvor er i stand til at få det man ønsker. Ellers har man virkelig svært ved at finde ud af, hvad det i bund og grund er man søger.
Ifølge Franske Marianne vil Blanc blive præsenteret som ny Roma træner i aften. Blanc skal angiveligt have skrevet under på en 2-årig kontrakt til 2 mio. euro om året plus bonusser.
Komikeren Andrea Perroni har lavet nogle hylende sjove klip om AS Romas søgen efter træner lige pt.
Måske det er malplaceret - og det er vel begrænset hvad man får ud af det hvis man ikke kan italiensk. Men bare husk på at Roma tilsyneladende har meget svært ved at overtale nogen træner om at de skal komme til Roma.
Allegri
Mancini
Jose, Spaletti og forkert nummer til Candela
Capello
Stramaccioni
De er virkelig morsomme - mest fordi det lidt er den følelse man sidder med efterhånden. Roma famler næsten i blinde efter en kvalificeret mand der vil tage over. Og diverse trænere er ikke ligefrem vilde efter tjansen.
OBS! Hvis man synes det er malplaceret med dette indlæg, så ignorer det!
[Rettet af: asromadk - 05/06/2013 - 12:54]
Roberto Mancini has been contacted by Roma. This afternoon according to Sky Italy Roma mgmt will decide if to match his wages
JAAAAA!
Den bedste træner Roma vil få i mange år.
Jeg håber virkelig han vil kunne gøre mine negative forventninger til ham til skamme. Men har det ekstremt ambivalent mht. Mancini.
Helt enig med asromadk.
Men altså, objektivt set er Mancini jo klart det største navn af dem, der bliver nævnt. Det er vel en 10-12 titler, han har. Men lønnen kunne godt være et problem, 5 mio. euro om året.
Forstår ikke at Rudi Garcia overhovedet bliver nævnt. Jeg mener slet ikke, at han er nok af en kapacitet til vores trænersæde.
For Guds skyld ikke Macini!
Han kan selvfølgelig overraske, men manden kunne kun vinde ligaen med Inter, efter alle konkurrenterne blev sat tilbage, og i CL viste han sit sande flæbe-fjæs, da han sagde op efter knederlaget til Liverpool (så vidt jeg husker), hvorefter han så blev alligevel.
Derefter tager han til City hvor han kun kunne vinde ligaen, efter der brugt milliarder(?) på den ene verdensstjerne efter den anden,samtidig flæbede han konstant i pressen, over at han havde brug for flere(!) spillere. Dette samtidig med at hans uduelighed igen blev stillet til skue i CL.
Derudover tror jeg også, at han kvitter Roma ved første tegn på modgang
Romaneren, helt enig - Rudi Garcia har måske ikke kapacitet til AS Roma. Men manden er ung for en træner, og måske besidder han det vigtigste for en kommende træner: Sult og ydmyghed overfor opgaven han står overfor.
Tvivler simpelthen på at Mancini, selvom han egentlig har kapaciteten til Roma, har hvad der skal til af 'gå-på-mod' for at kunne rejse holdet i den nuværende situation.
Som det er diskuteret før, så er Mancinis trofæer virkelig kommet på et tyndt grundlag - og han har slet ikke vundet nok ift. hvad man havde kunne forvente med de redskaber han har fået stillet til rådighed.
Ku læse mig frem til på vocegiallorossa at der sku være en 0.5 mio euro uenighed med blanc og At man prøver at få en aftale på plads alt i mens der nævnes en del andre navne. Så smid da den ene million euro det vil koste ialt for at få blancs underskrift nærig røve!
Ja, Blanc vil have 2,5 om året og Roma vil give 2. Får simpelthen så lange løg. Kan klubben ikke for en gang skyld handle ud fra en idé om at,"ham vil vi have" istedet for "hvad kan vi få for xx antal euro"...
Nu med træner såvel som på spillerplan.
Det er virkelig synd og et alvorligt problem som jeg ser det. For det er udelukkende med til at skabe usikkerhed på alle parametre. Tilgangen at en træner (eller en spiller) skulle gerne være til stor glæde for alle parter og et godt forhold der indledes - ikke en brydekamp man er blevet enige om udfaldet af.
Find en anden træner end Blanc så.
[Rettet af: asromadk - 05/06/2013 - 15:00]
Mancini begynder også at dukke op på de danske nyhedssider nu. Dog med kilder fra dem der er nævnt herinde.
Jeg siger go for ham. Vi vil uden tvivl ikke matche hans lønkrav. Jeg tror dog, at han er til at tale med. Han har uden tvivl fået en god fratrædelsesordning med City. Dette ser jeg også som et godt tegn, og at han har noget hjerte med i projektet, hvis han takker ja.
Jeg tror det ville have være officielt nu, hvis valget skulle være Blanc.
Mancini er vist i pole position ja. Jeg er snart ligeglad, så længe de finder en de rent faktisk har tænkt sig at tro på. Mancini vil virkelig kunne gå begge veje. Enten bliver det en kæmpe succes, eller også er han opsagt/fyret til vinter. Tvivler på han finder en blid mellemvej i så varmt et sæde.
[Rettet af: asromadk - 05/06/2013 - 22:45]
Jeg synes sgu at vi skal prøve Mancini. De to seneste år har budt på b-liste-trænere. Zeman, Luis Enrique og AA (selvom jeg sgu egentlig godt kunne li' ham). Det er på tide at vi får et NAVN til klubben. Og meget kan man sige om Mancini og de omstændigheder, han har vundet under, men et navn, det er han fandme.
Han er officielt fan af Marquinhos. Desuden har han vist stor interesse for at købe DDR, da han var i City. Måske han endelig kunne være den manager, der kunne fatte at bruge ham rigtigt.
Kom med ham. Som skrevet foroven, så bliver han enten en stor succes eller en ligeså stor fiasko. Men altså, hvor meget værre kan det blive. Luis Enrique og Zeman kunne heller ikke få os i Europa.
I skal ikke regne med Blanc. De har holdt møder om at ansætte ham, men Roma blev ikke overbevist om at han var den rigtige til trænersædet.
Rygterne i Italien går på Rudi Garcia og Mancini, og det er nærmest forskelligt fra
Medie til medie hvilken der er favorit.
Hvis det bliver Mancini så ku han da godt lige få overtalt bestyrelsen til at købe Edin Dzeko ;)
Ja, det er nok det eneste som udelukkende taler for Mancini. Han vil med garanti være den træner som vil forsøge at presse mest muligt ud af klubben i form af købevillighed. Dzeko er næppe realistisk, men Mancini vil klart være den træner som vil 'sigte højest' og forsøge at overbevise klubben om de største handler.
Blanc er nu næsten officielt ude af ræset.
Ifølge Sky Sports er Rudy Garcia favoritten lige pt., han skal bare have ordnet nogle forhold med Lille og sætte sin signatur på en kontrakt. Men Pallotta skal dog overtales helt først.
Mancini virker mindre og mindre sandsynlig. Han skulle ikke have været i direkte dialog med beslutningstagerne hos Roma. Det siges sågar et sted: "Den sidste kontakt mellem Mancini og en fra Romas ledelse, var med Baldini tilbage i februar.....".
Ledelsen er vist ikke helt klar på Mancini- det står en smule uklart hvorfor, og om det nu er lagt helt på hylden.
UniCredit skulle stritte imod mht. Mancini. Amerikanerne skulle være klare og tydelige modstandere af Mancini grundet hans lønkrav samt krav om (spiller)investeringer. Undskyld mig, men hvad har De gang i?
Sabatini er vist lagt fast på Garcia - men noget tyder på, at han skal overbevise en hel klub samt ledelsesgang om at det er en god idé. Så bliver det vel næppe.
Så det virker til, at man er rykket 'tilbage til start' - og et navn som Bielsa er dukket op igen.
Jeg har kun én ting at sige. Det er simpelthen så amatøragtigt det her. En masse parter der trækker i hver sin retning. Meget kan man sige om 'købe-klubber' / klubber med en rig ejer der bestemmer (ikke en der nødvendigvis bruger store summer) - der bliver trukket i én retning. Jeg har været stor fortaler for hele projektet indtil videre - men hvor savner man Sensi-familien lige nu. Måske traf de elendige valg (til sidst!) - men de traf da i det mindste nogle beslutninger!
[Rettet af: asromadk - 06/06/2013 - 15:28]
Mon vi laver en "sniger" og henter Laudrup.
Gas obv
Ja eller jens vejmand... Bar der snart sker noget
Det er simpelthen en joke dette her , hvordan fanden tror ejerne / amerikanerne at man forhåbentlig kan blive en magtfaktor igen i europæisk fodbold uden at bruge penge . Et stk rigtig træner med ideer & resultater er ikke gratis . Skal vi spare penge så har vi gamle udslidte spillere der får alt for meget for ingenting
På diverse fanssider foregår der også en decideret hetz lige pt. mod Palotta og Italo Zanzi.
Folk slår links til facebookprofiler og links til kontaktoplysninger op og opfordrer folk til at kontakte dem og "give dem rent besked".
Skidt tendens. Kaos. Tingene så fantastiske ud for et par uger siden. Man kunne vinde Coppaen. Komme i EL. Allegri var på vej ind. Alderweireld? Hvad blev der af ham? Det var vel også en handel der var betinget af, at man kom i EL.
Nu.
Ja, jeg synes det er det værste jeg har set i i 2-3 år. Glæder mig til at se hvordan tingene ser ud om en måned.
[Rettet af: asromadk - 06/06/2013 - 16:46]
Nogle steder står der, at der ikke har været kontakt med Mancini.
Andre steder står der, at Mancini vil til Roma - men på hans betingelser.
Forvirrende.
Disse betingelser har, ud over at han ville kunne investere markant i forstærkninger, indebåret, at han vil have større frihed end den umiddelbare italienske træner i form af en rolle som Manager (Som den engelske model må man gå ud fra).
Dvs. en træner der har mere (alt?) at skulle have sagt i forhold til indkøb etc.
Da Mancini var Baldinis mand - og en "Manager" konstellation ville have indebåret en mindre 'nedgradering' af Sabatini - må det være et klart tegn på, at man IKKE ønsker at overdrage så meget magt til en træner. Så var det vel Sabatini og ikke Baldini der havde forladt klubben.
Dette er virkelig synd i mine øjne. Mener klart det bedste fodboldhold skabes, når træneren rent faktisk har denne Manager rolle. Ferguson som det bedste eksempel - der kan man sku snakke om styring og at der bliver trukket i én retning.
Et køb af en spiller vil altid fungere bedst hvis træneren (manageren) har en klar idé om, hvilken rolle der skal hentes ind til. Samtidig er jeg sikker på at det ville gavne klubbens evne til at udvikle unge spillere.
@* den der nævnte Laudrup: Laudrup ville aldrig kunne blive træner i AS Roma. For Laudrup arbejder udelukkende på denne måde. Og det er vejen frem. Han ved præcis hvad han vil bruge de (billige) spillere han henter til, og hvordan de kan bidrage.
[Rettet af: asromadk - 06/06/2013 - 17:02]
Jeg skammer mig over dette cirkus Roma har gang i :(
- IKKE FLERE MIDDELMÅDIGE TRÆNERE! - få nu en træner ind der kan gøre en forskel!
Meget kaos i Roma har jeg oplevet gennem tiderne. Men det her.... Det er første gang jeg er decideret pinlig berørt over det.
Jeg har langt hen af vejen altid kunne trække på smilebåndet, Roma stod jo trods alt for noget 'charmerende' kaos. Det her der foregår lige pt. er vanvittigt. På ledelsesplan virker det jo som om det er en klub i opløsning. Den styring, omend den har været elendig, der trods alt har fundet sted siden overtagelsen er fuldstændig gledet ud af hænderne på dem.
Sådan virker det ihvertfald.
Og øv, hvor er det under klubbens værdighed at slå sådan noget her op på forsiden. Jesus. Uværdigt.
Kom med nogle friske rygter folkens. I kender alle de gode hjemmesider :)
Det lader til at være gået lidt i stå - der er ikke sket så gevaldig meget i dag andet end at Blanc meldes definitivt ude, at Sabatini stadig står klar med sin favorit Garcia (og stort set støtter ham som den eneste) og at Roma slet ikke har været i kontakt med Mancini. Har dog her til aften læst, at Unicredit nu faktisk skulle sige god for Mancini.
Ja det er det Romaneren.
I samme forbindelse: alle rygterne er gået i stå. Det er primært reaktioner på det (at der ikke er rygter) og Pallottas udtalelse.
Men der sker virkelig intet - alt lader til at stå stille, man må ikke håbe de bare har sat sig ved et bord og venter på at en rækker hånden op. Ej, mon ikke de knokler med de bedste intentioner for klubben - men det er bare svært at se hvad det er der skal ske af nye tiltag.
Generelt på diverse platforme diskuteres der de samme ting som vi gør her. At der ligesom er to mulige retninger, 1) 'Sabatini-Garcia' og 2) Mancini/Sabatini der i højere grad indordner sig.
Folk mener lidt af hvert, dog med en snæver overvægt til, som jeg tror herinde, Mancini ville være det bedste valg - måske han har Lazio baggrund, måske han er overvurderet etc - men han er et navn - og ville kunne give noget nyt til trænersædet.
Jeg læser blot til eksamen, så jeg er rimelig nem at distrahere og må indrømme (som det tydeligt fremgår af mit engagement herinde lige pt.) at det tager mange kræfter.
Mest af at, fordi jeg ikke mindes at have oplevet magen til kaos tidligere, som jeg har skrevet.
Edit:
En anden ting i forbindelse med Pallottas udtalelser, skulle være at der (jeg har ikke kunne finde en troværdig kilde) har været en udtalelse der gik på "questa proprietà" (denne ejendom - i form af 'ejerskabet af roma)... Noget som har skabt megen debat - idet man jo ville forvente at en mand med hjertet i klubben blot havde brugt det mere neutrale (og rigtige) = "Società" (forening/klub)...
Men om det blot er en and - det ved jeg ikke helt. Har endnu ikke fundet det som citat ved en pålidelig kilde.
Er det sandt, så er det klart at kaos for alvor er perfekt. For så er det jo det endelige eksempel på, at Pallotta og Co. på ingen måde vælger for klubbens bedste lige nu. De (over)tænker økonomi, økonomiske perspektiver, og går derved med god sandsynlighed ofte på kompromis i håbet om det, som det hele så handler om = profit
[Rettet af: asromadk - 06/06/2013 - 21:50]
Hvis Blanc er 100 % ude af billedet, så vil jeg klart gå ind for Mancini.
Jeg synes at han har gjort det fornufitgt med City de seneste to sæsoner. En 1 og 2 plads i verdens bedste liga, med så mange millioner eller ej, så synes jeg det er godkendt. Det er altså klubber som Man Utd, Chelsea osv. som han stod overfor. Chelsea brugte vel flere penge end City sidste sommer? Så skulle de ikke vinde alene af den grund så? ...
Må siges jeg ikke kan forstå, hvorfor så mange af jer mener, at han har underpræsteret med City.
Det eneste minus er i mine øjne hans fortid i Lazio. Ikke at jeg ikke vil kunne leve med det, men mere om alle andre Roma fans kan. Den nye træner skal have 100 % opbakning fra alle, ellers går det aldrig.
En afstemning på et stort Roma-fansite viste klart størst opbakning til Mancini - tror at man skal tage det i betragtning, at selvom Mancini har spillet for Lazio og trænet dem, så er han ikke Laziale. Hans hjerte tilhører Sampdoria hvor han har spillet i langt størstedelen af sin karriere, 17 år.
@asromadk - jeg er i samme situation. Eksamenslæsning gør mærkelige ting ved dig!! :D
[Rettet af: Romaneren - 06/06/2013 - 22:00]
Ja- som jeg sagde er der overvægt til Mancini. Men som herinde - så er det simpelthen fordi, som en italiener skrev på et forum henvendt til en modstander af Mancini "der er jo ikke andre at tage?"..
Der ER flertal for Mancini. Men at disse afstemninger ender med jordskredsejr er simpelthen fordi man har kastet håndklædet i ringen. Mancini er det desperate valg, det bedste imellem flere onder.
Når det er sagt - jeg er 99 procent på at det IKKE bliver Mancini. Sabatini har vundet den interne magtkamp der åbenbart har fundet sted - og da han 'vandt' over Baldini - så bliver der ingen Mancini. Mancini var Baldinis mand - og den rolle Baldini udfører er generelt bedre egnet til en klub med en "Manager". Baldini/Mancini ........ Eller .......... Sabatini/...???
Garcia og Bielsa ligner de oplagte valg lige pt.
Tror det havde været langt bedre for klubben at vælge den første løsning. Også selvom den havde været dyrere.
Derudover så er det jo en elendig udtalelse Pallotta er kommet med. Istedet for at reagere med den der "øhh nææ, du du du er bare den dummeste" attitude, så skulle han hellere få styr på sin klub!! Frem med tegnebogen og få hentet en træner tak!
Ha ha ja, det gør det. Hele den her situation er meget mærkelig. Føler lidt alt kan ske. Altså det ville ikke engang komme bag på mig hvis man ud af den blå luft lige om lidt havde skiftet ejer......
[Rettet af: asromadk - 06/06/2013 - 22:21]
Håber virkelig ikke det bliver Garcia. Det valg minder alt for meget om de seneste valg med Zeman Enrique. Pga det ikke er et "navn" så vil der altid være tvivl om valget. Dvs når vi møder lidt modgang, så vil man med det samme sætte spørgsmålstegn ved træneren. Vi så det bla med Zeman. I de gode perioder var man glad for valget, og når det ikke gik godt var man hurtig til at dømme ham.
Et navn som Mancini tror jeg vil skabe lidt mere ro, og man vil være mere villig til at give det den tid det tager at få skabt stabilitet.
[Rettet af: tdj89 - 06/06/2013 - 22:59]
Helt enig.
Jeg tror egentlig han er en rigtig dygtig og kvalificeret træner. Det er ikke bare sådan ligetil det han har formået med Lille.
Men stadig - så tror jeg ikke han vil være jævnbyrdig med folk som Sabatini. Lidt som LE og Zeman. Der er brug for en træner der kan få sat sig i respekt.
Trænere for Roma bliver jo kørt mentalt ned i løbet af ingen tid i bedste Goicoechea-stil.
Jeg er slet ikke tosset med Mancini - men sætte sig i respekt, det tror jeg dog han kan.
OG LIGESOM JEG HAR INDSTILLET MIG PÅ AT MANCINI IKKE HENTES, læser jeg dette
Kom nu please!!
Der står at man skulle være blevet enig med den nye træner, som skulle være Mancini. Man skulle være blevet enige om en 3 årig kontakt til 4 mio euro om året.
Det er dog IKKE sikkert. Det står meget "skulle have....osv"..
og her
Det ligner virkelig nu at det bliver Mancini! Få det nu på plads allerede i aften!
Perfekte valg imo. Krydser fingre :)
Kom så. Nu rykker vi!
Og appropos at der var kæmpe overvægt til Mancini. Nu begynder folk allerede at brokke sig, og nu er det dem der er imod Mancini der er meget aktive på forums. Og fremhæver Mancinis Lazios fortid osv.
Jeg er simpelthen så ligeglad. Nu må det være resultater for en gangs skyld der vægter højest. Lidt i forlængelse af det jeg har skrevet om et par gange mht. DDR/Totti/Roma-følelsen - det er på tide der (somme tider) træffes nogle beslutninger med hovedet og ikke med hjertet.
Mancini er på alle måder den kloge beslutning.
Mancini er også klart det største navn af alle kandidaterne, hvilket bestemt heller ikke skader. Vi har virkelig kørt på 2. rangs trænere siden Spalletti (Og det er jo ikke engang løgn!!) Kom så med en kvalitetstræner! Mancini har både vundet titler i England og Italien. Kom så!
Fuldstændig enig asromadk!
Håber i dén grad på Mancini!
Kan Vi dog bare få lukket sagen her så man ikke skal holde øje hele tiden , kom så med den underskrift & det kan ikke gå for hurtigt
http://www.calciomercato.com/ skriver idag noget a la det jeg var inde på igår.
"Sabatini vil færdiggøre tilgangen af Rudi Garcia..." Malaga og Sociedad skulle også være ude efter Garcia.
"Der eksisterer dog en anden strøm af overvejelser, som insisterer på at tilføre holdet og klubben en mere fremtræden træner - med Mancini som det stående forslag. En mulighed som ikke behager Sabatini, og han skulle være klar til at gå af hvis det ikke bliver ham der får det sidste ord at skulle have sagt [bestemmer træneren]".
Som jeg skrev igår, ligner det stadig en umulig situation både at få Mancini og beholde Sabatini.
[Rettet af: asromadk - 07/06/2013 - 14:01]
Har Sabatini virkelig så meget magt?
Noget kunne tyde på, at han virkelig har siddet og sidder tungt i klubben.
Dette giver også fint mening - da Baldini og ham jo netop blev hentet ind af de nye folk som i dén grad havde brug for fagfolk til at styre klubben sportsligt.
Så ja, jeg tror helt bestemt han sidder tungt i klubben. Jeg håber dog han bliver overtrumfet nu. Det nytter ikke at have en så kontrollerede sportschef. En sportschef skal vel udelukkende fungere som mellemled mellem ledelse og træner: han skal tilgodese trænerens ønsker indenfor ledelsens rammer. Det virker i langt højere grad efterhånden til, at Sabatini betragter Roma som hans projekt, og at det er hans ideer træneren og ledelsen skal indordne sig under - det burde jo være omvendt?
Har den gode Sabatini fået storhedsvanvid efter et par år med nogle rigtig gode Sydamerikanske handler? - Noget tyder på det.
Hvis Sabatini har så meget magt, så er det jo en katastrofe. Manden har, i min optik, ikke en storklubsmentalitet: han ville ikke have en top træner og han foretrækker at købe rå talenter fremfor deciderede kvalitetsspillere - som diskuteret andetsteds så burde man hellere købe 2-3 færdigtudviklede kvalitetsspillere end 7 talenter, som er mere eller mindre lottokuponer.
Jeg siger ikke, at klubben skal køre som en købeklub ala City og lign. Men Sabatini virker til at opføre sig som om, han stadig er i Palermo, hvor man købte talenter og solgte dem videre, sådan burde Roma ikke køre.
Sabatini er måske ikke den rette for Roma, men det er vist den forkerte tråd til den diskusion, så undskyld for tankespindet.
On topic så mener jeg stadig ikke, at Mancini er den rette mand, jeg ville foretrække Blanc, men hellere Mancini ned en eller anden middelvare. Men hvis Mancini kommer til, så skal han have hele klubbens opbakning, ellers er projektet dømt til at fejle.
NU er det amerikaner som har roma.....
Og jeg har sel spildet amerikans fodbold i mange år og jeg kan se den måde de driver klubben på minder lidt som de gør i NFL.. General Manager som står for af hende spiller og sælge spiller og skal man have en træner som passer den spille stil som General Manager har.. så Sabatini har virkelig mage at sige vis de driver det på denne måde.. Som jeg ser det
Facit er ihvertfald, at der trækkes i for mange forskellige retninger.
Det nytter ikke noget. Så enten må Sabatini smutte, eller også skal han nærmest have mere magt. For det nytter ikke noget, at det faktisk er ham som står med mest ansvar for at det går klubben godt - hvis han så samtidig ikke får friheden til at træffe sine beslutninger.
Og man kan jo sagtens forstå at der så småt er begyndt at blive sået tvivl om hans beslutninger. Så må man håbe ledelsen finder en løsning på det - og enten får ham banket lidt i jorden eller afskediger ham.
[Rettet af: asromadk - 07/06/2013 - 15:02]
Måske i deres tankegang ja (de er jo nødt til at have nogle folk der ved noget om det - de gør jo ikke)
Men ellers ikke.
Sabtini er "Direttore Sportivo" altså en ganske 'almindelig' sportshef. Men det har Baldini sådan set også været - men mere i den rolle du mener - GM. Arbejdsdelingen har vel være velbalanceret og velfungerende indtil nu, hvor de ikke trak i samme retning.
Og det egentlige problem er vel så opstået i splittelsen de to imellem.
[Rettet af: asromadk - 07/06/2013 - 15:15]
Bielsa færdig i Bilbao
Så bliver det garanteret ham. Noget siger mig, at man godt kunne have lukket med Rudi Garcia hvis man gik efter ham. Så havde der ikke være så meget ventetid.
Jeg kan godt lide Bielsa. Bare ikke til Roma - ikke lige pt.!
Det eneste der kan ændre dette, er hvis han tager Munain med sig!
Jeg ved godt at der har vært mange navnene oppe for tiden men hvad siger i til en træner som Carlos Queiroz kunne vi logge ham til klubben ?????
http://football-italia.net/35093/roma-coach-down-three
Er der nogen, der nogensinde har hørt om en ‘Tata’ Martino og kan sige, om han ville være en god træner for Roma (ud over den info man selvfølgelig kan finde på wiki)?
Personligt har jeg ikke behov for, at Roma forsøger sig med endnu en træner-lottokupon..
[Rettet af: Skovby - 08/06/2013 - 13:05]
Jeg har intet kvalificeret bud på, om Queiroz ville være godt eller skidt.
På italienske forums er Tata en 'ongoing' joke. Som det også fremgår af dit link, så er det primært opstået fordi Tata er blevet 'talt op' i Sydamerika. Altså det er jo hans nuværende chef der fremhæver ham som havende en lys fremtid foran sig, og at han ville gøre det godt i Serie A og Roma. No shit? Hvad skulle han ellers sige? "Jeg har en lorte træner, han gør intet rigtigt".
Der er generel konsensus om, at det er en and. Et rygte der er løbet af sporet, og selvom man via sine kontakter måske har en minimal føler ude, sikkert sammen med 20 andre Sydamerikanske trænere, så er han ikke et reelt emne.
Problemet kunne så være, hvis Sabatini fik den magt, han åbenbart gerne vil have, så er det jo nærliggende at tro (med hans forkærlighed for sydamerikanske spillere in mente), at han også vil forsøge at trumfe en sydamerikansk træner (talent) igennem.
Men det er da betryggende, at du skriver, det virker til at være et longshot! :)
Ja, men det tror jeg trods alt ikke. Ikke i den nuværende situation. Der ved selv Sabatini at det er et for stort sats - og tror heller ikke han ville få det igennem hos ledelsen.
Bielsa er den bløde mellemvare - Sabatini kan få sig en 'buddy' og ledelsen kan sige, "jamen hans hold kørte United rundt"..
Bielsa? Tror han ville kunne gøre det okay med holdets offensiv, såfremt Osvaldo selvfølgelig ryger. Lamela, Pjanic og Destro tror jeg virkelig kunne blomstre under ham. Lopez ligeså hvis han bliver. Det bliver dog noget helt andet med de gamle. Totti har ikke kondi til at presse en hel kamp som Bielsa vil forvente. De Rossi er sgu for sløv tror jeg. Bliver det Bielsa bliver det et opgør med vores koryfæer i klubben forventer jeg. Tror det ender lidt på samme måde som med Zeman hvis det skulle blive Bielsa.
Nå.
Status lige pt.
Det lader til, at det er op til Sabatini om det bliver Garcia eller Bielsa. Men der er flere ting der spiller ind - og der er (meget løse som jeg kan forstå) forlydender om, at det også sagtens kan blive en "Mr.X" der dukker op og overhaler indenom.
En der i denne forbindelse nævnes og som eftersigende rent faktisk skulle været blevet kontaktet af Roma (uden den store succes) er Mircea Lucescu (Shakhtar).
Med andre ord: Det er ikke sket noget som helst idag. Garcia, Bielsa, løse rygter og dårlige nerver hos de fleste Roma-fans!
Sabatini er i øjeblikket i Spanien for at mødes med Udinese præsident Pozzo for at lukke handlen vedr Mehmedi Benatia. Samtidigt afventer han svar fra Bielsa ang et kontrakttilbud. Der meldes dog at også klubber som Santos og Besiktas har afgivet et tilbud til Bielsa. Bielsa selv, drømmer om Real Madrid.
Kan være roma igen trækker sig hvis en af de andre klubber har tilbudt ham mere, medmindre han så ser bort fra penge. Håber faktisk lidt på at de hverken får ham eller Garcia og derefter går all in på Mancini. Men ja det er vel ønsketænkning
Som man udemærket godt vidste, så KAN et af de positive ting ved Garcia selvfølgelig være hans evne til at stable et (sammen)hold på benene og hans evne til at få unge spillere til at blomstre.
Men. Det eneste problemer er bare, at Luis Enrique havde nøjagtig den samme mentalitet hvad det angår.
Jeg tror ikke Garcia får et ben til jorden, nøjagtigt som LE, når han først begynder at lave sportslige revolutioner. Så skal hele klubben ihvertfald bakke 100 procent om - og det har man set et par gange nu IKKE sker. Når først det går nedad, så trækker klubben sig langsomt fra træneren, indtil han til sidst står alene imod alle.
Noget kunne tyde på, at Garcia har haft utrolig meget (alt) at skulle have sagt vedrørende indkøb i Lille. Tvivler på, det samme sker i Roma.
Lige præcis, jeg frygter et opgør melle. Totti og DDR, så ser jeg hellere, DDR ryger afsted, da han ikke har sin gamle hurtighed til at bevæge sig på den midtbane, som Garcia praktisere.
Alfa Omega er, han ikke bliver fyret. Jeg kan sagtens nøjes med en mellemsæson mere, hvis det altså betyder, vi får et bedre sammenspillet trup året efter.
Hazard blomstrede under Garcia, jeg håber lidt på, han fikser Lamela lidt, så han ikke svinger for meget mellem præstationerne.
[Rettet af: Lamela - 09/06/2013 - 14:34]
Helt sikkert. Man må krydse fingre for, at han kan få de unge til at præstere. Håber at han tænker sig om, og 'fylder op' med indkøb ud fra hvad man allerede har/har på vej af talenter.
Er så træt af mellemvare indkøb.
Begræder simpelthen, for jeg ved ikke hvilken gang, at der tilsyneladende ikke er nogen der er villige til at give Bertolacci så meget som en minimal chance.
[Rettet af: asromadk - 09/06/2013 - 15:14]
Hvorfor har der ikke været større rygter omkring Francesco Guidolin?
han gjort det godt i Udinese.
Ifølge den bosniske side sport.ba var en af hovedårsagerne til, at Allegri afviste AS Roma, at han ikke kunne få garanti for, at man ville beholde både Pjanic og De Rossi.
Er dette sandt - tyder noget på at en af dem ihvertfald er på vej ud.
[Rettet af: asromadk - 10/06/2013 - 22:34]
Har nu svært ved at tro på at en bosnisk avis ved hvorfor Allegri afviste Roma. Men muligheden for at især De Rossi bliver solgt er jo til stede.
Ja, men hæfter mig ved, 1) at flere italienske sider har nævnt artiklen, 2) det drejer sig om en af 'deres egne', 3) Der har lige været landsholdssamling.
Men det er ikke til at vide - ligesom mange andre rygter der florerer på de italienske og engelske sider.
[Rettet af: asromadk - 11/06/2013 - 11:38]
Så er det officielt, han får 2 år.
Er der nogen der ved hvordan hans spille stil er ? foramtion osv.
Er der nogen der ved hvordan hans spille stil er ? foramtion osv.
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1