Login
Glemt password Opret bruger

Pablo Daniel Osvaldo!

Kategori: Generelt

Daniele16
175 indlæg.
d. 04/03/13 15:04

Han startede sæsonen med 100 kilometer i timen! han bombede derud af, og jeg så ham som den der skulle score vores mål i denne sæson! men hvad er der sket med ham? hvor blev hans store selvtillid af og målnæse af? og fortjener han flere chancer? Jeg mener han gør, har været stor fan af manden og er stadig, og går bare og venter på han finder målet og sin gode form igen! Hvad mener i?

mexes
2516 indlæg.
d. 04. marts 2013

Næsten alle angribere lever højt på selvtillid. Osvaldo har bare ingen i øjeblikket og derfor er han utrolig ringe. Ingen tvivl om, at han er en dygtig angriber. Men han er hårdt ramt på selvtilliden for tiden, hvilket kun blev værre af det brændte straffe mod Sampdoria. Han skal være glad for, at Destro pt er ude.

Håber vi snart kommer til at se Destro fra start igen. Som sagt mange gange tidligere, så har jeg klart en større fidus til ham, fremfor Osvaldo.

asromadk
3933 indlæg.
d. 04. marts 2013

Der er det med angribere, at hvis de ikke er verdensklasseangribere (hvilket Osvaldo ikke er), så lever de, ligeså meget som selvtilliden, af den rigtige rotation.

Man kan ikke score hver gang, og det er vigtigt at man ikke er 'alene' om det - med mindre man hedder Ronaldo, Messi, Van Persie etc. (Verdensklasse typen).

Osvaldo bliver ramt så hårdt på selvtilliden fordi han har været efterladet alene med det. Og nu er det efterhånden blevet en ondt cirkel hvor Andreazzoli (måske korrekt) giver ham masser tid for at få brudt cirklen.

Men allerede før han kommer for langt ned i 'hullet' skal der være sket en rotation (måske skal man endda lade ham starte ude en gang imellem selvom han spillet godt).

Og ja jeg er farvet af min holdning til at Nico Lopez for længst burde have spillet sammenlagt et par kampe efter hans tilbagevenden. Men Osvaldo burde ikke have spillet 90 min så mange kampe som han har gjort.

Der skal roteres, spares og økonomiseres når man ikke har verdensklasseangriber. De skal hele tiden bevares sultne og træneren skal have øje for, hvornår man skal give 60 min og hvornår man skal give 90.

Der er masser offensivt talent i klubben. Romagnoli har lige bevist at alder ikke betyder noget.

Ham den nye Bumba fx. Han virker lovende. Gør det godt på Primavera. Har fået debut for Rumænien. Hvorfor ikke også have ham med inde i en rotation.

Min konklusion :

En spiller som Osvaldo har brug for at blive holdt for ilden. Han skal ikke 'skam' bruges alle 90 over en hel sæson. Derimod skal han indgå i et 'team' af angribere der roterer og supplerer hinanden.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 04. marts 2013

Min konklusion: Han er en fandens flot fyr. Og så ryger han smøger. Og nå ja, så spiller han langt under niveau for tiden, men jeg tror stadig på ham.

5

Romaneren
1957 indlæg.
d. 04. marts 2013

Altså, et eller andet sted - han har ikke scoret i de seneste 3 kampe, og det er selvfølgelig ikke optimalt, men vi har stadig vundet dem. Læg så dertil at Andreazzoli roste ham i sidste uge for at gøre præcis det, han bliver bedt om, og (som jeg har forstået det) tilmed også til "UG". Og ved f. eks. Romagnolis mål i går, der står Osvaldo lige foran ham og har taget mindst 2 Genoa-spilleres opmærksomhed.

Jeg tror så afgjort at han bliver, fordi han gør det, han bliver bedt om. Lige nu flyder målene ikke, men det kommer de til igen, når han finder formen. Og så ER han en skideflot fyr. Han skal blive, og han skal spille!

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 04. marts 2013

Raus! Det er min holdning. Selvtillid eller mangel på samme, det er ligemeget. Det forsvarer på ingen måde hans konstante off-sides og oftest ligegyldighed. Manden er jo konstant mistimet som det ser ud nu. Vi har altså ikke brug for en on-off spiller der kan svinge SÅ meget, hvis det ikke lige passer ham at spille.

Han har scoret pænt med mål under Zeman. Ja, men kan man forvente andet af en angriber med den gung-ho stil vi kører? Selv mens han scorede mål brændte han et umanerligt stort antal oplagte chancer. For ikke at tale om hans lavniveaus boldbehandling, som han vel mere eller mindre har haft hele tiden.

Kort og godt. Jeg syntes ikke han ligner den top-angriber vi betalte så meget for. Ud med ham, og få en anden mere ærgerrig angriber ind.

Jeg glæder mig ubeskriveligt til Destro kommer tilbage. Jeg er helt overbevist om at han kommer til at brilliere under Andreazzoli og kommer til at præstere så godt at han bør være foran i køen i forhold til Osvaldo. Men indtil nu, så jeg gerne at Nico Lopez endelig fik chancen.

asromadk
3933 indlæg.
d. 04. marts 2013

Enig i det hele.

Ingen tvivl om at han gør det der bliver bedt om. Og han udfylder også en rolle. Og det er alt sammen fint nok. Han behøver ikke engang score - med mindre han selvfølgelig vælter i chancer, og DET GØR HAN altså.

Det er manglende kvalitet, og det er skuffende. Andreazzoli vægter åbenbart 'tyngde' i front højere end mål, og det er vel svært at være inderligt utilfreds med så længe vi vinder.

Personligt er jeg bare uforstående og skuffet for at der tilsyneladende ikke er tillid til Nico Lopez? Selvom han ikke giver samme tyngde som Osvaldo på toppen - så er han en trussel i dybden og kunne gå hen og blive en sand topscorer.

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 08. marts 2013

Mit italienske er ikke spitzenklasse, men så vidt jeg kan få ud af dette:

http://www.vocegiallorossa.it/?action=read&idnotizia=50213

Har Osvaldo misset lidt træning fordi han var i retten og afklare komplikationer i forbindelse med skilsmissen fra sin kone/ekskone.

Hvis det er en grim skilsmisse han gennemgår kan det selvfølgelig have indflydelse på hans præstationer !

asromadk
3933 indlæg.
d. 08. marts 2013

Der står ikke noget om en skilsmisse, men blot 'af personlige årsager'. Det kunne dog meget vel være en skilsmisse (eller andet som tager på ens psyke). (OBS, ang. fraværet ved træning var det med tilladelse.)

Og det er jo lige før at det kan forklare hvorfor han spiller så ringe og egentlig ligner en der er tømt for energi og derfor ikke kører 100 procent på.

Han har tilsyneladende fået en bøde for sin optræden da han blev taget ud mod Genoa (han gik direkte i omklædningsrummet istedet for at sætte sig på bænken).

Endnu en grund til at man ikke skal blive ved med at bruge ham - og da slet ikke 90 min hver gang. Hvis manden har det svært - skal klubben ikke blive ved med at presset ham og lægge pres på hans skuldre. Så er det klart han spiller elendigt. Nu skal klubben vise forståelse og få taget presset af ham - få Nico Lopez igang - og så skal Osvaldo nok få kæmpet sig i start 11 igen når han er helt klar.

Ellers lad ham starte og giv ham 60, eller gem ham og se om han ikke kan lave noget ravage det sidste kvarter.

Men ifølge artiklen skulle han heller ikke være i tvivl til kampen mod Udinese. Hmmmm.

[Rettet af: asromadk - 08/03/2013 - 10:42]

Daniele16
175 indlæg.
d. 08. marts 2013

Jeg tror på ham! Han skal nok begynde at bombe igen!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 09. marts 2013

Ingen tvivl om at osvaldo startede sæsonen stærkt på målkontoen, hvilket nok gør mange blinde. Mange ser kun på målene og ikke på selve spillet. Korrekt en angriber er med for at score, så hvordan kan han spille dårligt når han nu gør sit arbejde??

For det første, vi havde en træner i zeman som spillede selvmordsbombe offensivt fodbold, hvilket selvf. kastede en masse chancer af sig, og i dette tilfælde var osvaldo og lamela i starten de bedste til at omsætte chancerne til mål. Men hvis man ser på osvaldo generelle præstationer uden at medregne målene, så har han ikke præsteret bedre end Simon makienok i superligaen. Han står konstant off-side. Han arbejde sjældent særligt hårdt defensivt. Offensivt er han også meget stillestående, bedst set i de kampe hvor man indstiftede destro i stedet for osvaldo, og wupti så havde vi et sprudlende angrebsspil igen, pga destro's bevægelse, desværre udeblev målene for ham, hvilket han blev dømt på.
9/10 gange osvaldo får bolden smider han den væk, enten ved dårlig pasning eller blodtab ved dribling. Han kan ikke sætte de andre spillere op, han sænker derimod tempoet i spillet hver evig eneste gang han har klatten. Ofte når han har bolden omkring feltet, flyver der lige pludselig et par skyklapper ned foran øjnene på ham, så han overhovedet ikke ser en blank medspiller, men i stedet afslutter han fra en vanvittig vinkel.

Selvfølgelig har han kampe der er gode, men der er desværre flest af de dårlige.
De kampe han spiller dårligt, kunne man måske tilgive ham, hvis han arbejde ligesom destro/florenzi. Men lige meget hvordan kampen udvikler sig for osvaldo personligt eller Roma som hold, så er det hele tiden den lade osvaldo man ser, bedst da han brændte straffe på det skammeligste sidste måned. Der gik klappen ned og der var kun en ting at sige, OSVALDO RAUS ELLER KLIP HÅRET DIN PRIMADONNA OG GØR DIG FORTJENT TIL DIN LØN.

asromadk
3933 indlæg.
d. 11. marts 2013

Osvaldo har mistet fokus - så meget kan der ihvertfald konkluderes.

Osvaldo vs. Montolivo TV SHOW

(P.S. Aner ikke hvornår det er blevet 'aired'/sendt på tv - men syntes bare det var lidt sjovt at se ham føre sig frem på tv i den her sammenhæng)

[Rettet af: asromadk - 11/03/2013 - 13:01]

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 11. marts 2013

Tja. Han rammer jo ligeså dårligt som i kampene, så det passer jo meget fint.

Sælg ham til Anzhi i det koldeste Rusland. Så kan han sgu komme hjem når han har lært lidt om arbejdsmoral og holdindsats!

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma