Kategori: Generelt
Så er det igen blevet tid til Derby del Sole(Solens Derby).
Roma kommer med 4 sejre i de seneste 5, mens Napoli's statistik siger 3 sejre og 2 nederlag.
Roma har det generelt godt med Napoli på Stadio San Paolo. Det er blevet til 3 sejre, 1 uafgjort og kun ét enkelt nederlag i de seneste fem opgør i Napoli.
Dog bliver det en svær kamp for hovedstads-klubben.
Napoli har haft en god sæson hvor de indtil for nylig lå oppe omkring 2-3 pladsen. De er dog gået lidt i stå på de seneste og deres seneste 2 nederlag (samt 2 point trukket fra) har sendt dem ned på en 5. plads. 2 point mere end Roma.
Netop Roma der seneste har vundet 4-2 i en overbevisende sejr over Milan, har i den sidste tid fået deres spil til at fungere. De ridder stadigvæk på en sejrs-bølge, hvor det kun er blevet til 2 nederlag i de seneste 9 kampe(Coppa Italia inkl.)
Roma må dog undvære Marquinhos der sidder over med karantæne. Tilgengæld er Castan tilbage efter at have overstået én dags karantæne.
Der er lagt op til et brag af et Derby. Vinder Napoli vil de udbygge et lille hul ned til Roma og de Europæiske pladser.
Vinder Roma derimod vil de overhale Napoli og side på en af de to Europa League pladser.
God kamp til alle!
FORZA ROMA
[Rettet af: AS-Roma-Italien - 03/01/2013 - 17:33]
Nøj hvor synes jeg bare ikke at Balza skal starte inde i næste kamp..... og bradley for den sagsskyld heller.
Der skal rettes op i næste weekend!
Jeg vidste og sagde det også.. vi kan ikke udnytte de andre holds tab
Der er ikke så meget at sige. Alle var under niveau. Svært at sige om det er Zeman, der ikke kan motivere eller om det var kampen forleden, der alligevel har været for meget. Uanset hvad kan man efter i dag kun håbe på forstærkninger, der kan gå direkte ind i startopstillingen og ikke flere 18 årige fra Sydamerika...
TottiTheBest - du har ret, MEN, 4-1 så er den altså stukket af. Napoli ender med at fortjene den. Men ja, man sad med følelsen af at vi skulle have vundet eller spillet lige op, langt ind i anden halveg.
Vi har et problem med psyken på holdet og vi mangler en brik i det offensive, synes jeg.
Balza har også skuffet mig meget. han burde nok vider mens vi kan få lidt penge for ham.... Destro fylder for lidt men har tiden med sig.men han skal ikke starte når vi har Osvaldo...da Osvaldo kommer ind bliver deres forsvar skubbet væk og vi får nogen løse chancer,smat han lave en flot kasse.....
Synes også resultatet er totalt misvisende! De vinder udelukkende på Cavani's effektivitet..
og ja, vi mangler en ordenlig offensiv midt - istedet for Pjanic. Han er aaalt for ustabil.. De burde sætte alt ind på Sneijder, så skal Roma nok komme i CHL!
Et fantastisk modent og konstruktivt indlæg P.Totti. Af hjertet tak.
Nå, men alt i alt bittert, at vi ikke formår at ride videre på succesen fra Milan kampen. Men så igen, Napoli er bare effektive, det er vi bare ikke i dag, hvorfor vi ikke snupper det ene point. Resultat lyver i den grad. Desværre har vi er ret hårdt kampprogram den kommende tid, så spørgsmålet er om vi bliver hægtet af i kampen om CL pladserne? Det kræver i hvert fald en sejr mod Catania næste søndag - hvilket bliver alt andet end nemt.
Og så skal vi vel have Stek tilbage på kassen, ikke?
[Rettet af: Liam Gallagher - 06/01/2013 - 22:50]
Enig!
Jeg er faktisk ikke opdateret på hvorfor Stek ikke er på? Hvad er grunden, er han skadet?
Forstår ikke folk synes Piris er så dårlig?
Synes han er en af de bedste idag! Han er med både frem og tilbage..
Der mangler dog meget spilforståelse mellem ham og Lamela idag, hvilket medfører boldtab en del gange.. I defensiven, kan jeg i hvert fald ikke huske, at han bliver sat af en eneste gang idag?
Og self, skal STEK PÅ MÅL !!
[Rettet af: TottiTheBest - 06/01/2013 - 22:57]
forstår ikke hvorfor i ikke vil have flere unge fra sydamerika? Lamela og marquinhos har da været en kæmpe gevinst!! problemet er købene af de ældre fra sydamerika, såsom piris, castan, goicoichea og marquinho.
Adryan som der snakkes om lige pt, er et kæmpetalent, både irl og i manager:) han ville være fantastisk at få til roma
Det kan på ingen måder være et problem at få flere spillere som CASTAN! Manden er f****** genial! Totalt verdensklasse på alle punkter som forsvarsspiller, og stadig bedre til at drible end Destro.. - Piris synes jeg også er udmærket.. Men de 2 sidste behøves ikke..
Ja tak - til flere talenter fra Sydamerika!
Goicochea står da en klasse kamp. Redder flere friløbere, hvor Stek havde lavet straffe - Manden står en kanon kamp!
Goicochea står da en klasse kamp. Redder flere friløbere, hvor Stek havde lavet straffe - Manden står en kanon kamp!
Man sidder der til kampen og håber alt det bedste ,
men som det er sket før bliver man skuffet .
Hos nogle mangler vinderinstinktet & hos andre er
et rødt kort ikke noget man tager alvorligt .Dårlig indstilling igen
Pivringe !!!!!!!!
Nogle små dumme og et par gange lidt uheldige fejl der afgør kampen. Piris gør det egentlig fint i denne kamp, og jeg syntes ikke at der er grund til at skælde ud på ham. Som i starten af sæsonen hvor det igen var forsvaret der sejlede helt, var det Burdisso-Castan der dannede makkerpar. Vores forsvar har ikke været så ringen som sidst de gjorde det. Jeg kan ikke lige se hvad det er der ikke fungerer, men jeg syntes det peger i retningen af at de 2 ikke dur som makkerpar !! Burdisso syntes jeg igen kommer helt til kort. Hans positionsspil har alvorlige mangler til det her niveau, og han har altså ikke farten til at rette op på sine fejl. Jeg syntes tit han bliver lidt for ungdoms-ivrig og glemmer alt omkring ham. Jeg syntes det ville være fint at få ham ud af vagten her i januar!
Åh. Det er så nemt at skyde skylden på målmanden, når nettet blafrer mange gange.
Goicochea stod en ganske udmærket kamp og var - komisk nok - en af Romas bedste: Han kommunikerede, var stærk i luften ved de fleste hjørnespark, han spillede (spiller) med en stærk autoritet og er en klog målmand, der læser mand-mand situationen godt.
Der var også gået fire mål ind på Stekelenburg.
Problemet ligger i selve forsvaret og samarbejdet mellem forsvar og midtbane = det defensive = Zemans nedprioritet.
Og så må vi stadig sande, at Romas niveau daler betragteligt, når De Rossi og Totti ikke rammer topformen.
[Rettet af: Agurk - 07/01/2013 - 16:47]
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sęsonen 2024/25
118
0
Salg af tųj
4
0
Transfers 2025/26
123