Login
Glemt password Opret bruger

Hvad sker der/skal der ske, med Roma?

Kategori: Generelt

Simon88
448 indlæg.
d. 02/10/12 11:03

Hej Giallorossi'er!

Hvad er det, at der sker i vores elskede klub for tiden? Mange er skuffede over vores sæsonstart, hvor det er blevet til 2 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag.

Noget jeg er mere bekymret over er, at vores målscorer efter 6 kampe siger 12-11, hvor også en skrivebordssejr over Cagliari også indgår.

Jeg tænker tit på, hvad jeg ville ændre, hvis man havde muligheden, eller bare tænke på, hvad der kan gøres anderledes, men hvad synes du Roma gør forkert, siden det åbenbart ikke helt spiller, som vi ofte forventer af vores Lupi'er?

- Er det den forkerte træner?
- Er det den forkerte taktik vi bruger?
- Er det den forkerte ledelse der står bag Roma?
- Har indkøbende svigtet, både på de indkøbte og dem som muligvis ikke blev til noget?
- Er hele projektet bare umulig at gennemfører som man håber?

Jeg er selv meget i tvivl, DOG er jeg selv af den opfattelse, at vores indkøb i defensive har været helt ad helveds til, bortset fra Balza, som har den rette rutine, rette nationalitet og erfaring. Jeg synes det er okay, at Sabatini satser på mange unge spiller fra Sydamerika, MEN vi skal også have nogle mere rutinerede gutter, som kan løfte holdet.

Har vores to kæmpe stjerner Totti og De Rossi skuffet, eller synker de bare ned på samme niveau som de andre når det går galt? - For jeg vil da i den grad mene, at det er spillere som de to, der virkelig skal træde i karaktér når det ikke går som det skal!

Jeg håber i forstår mine tvivlspunkter, og er med til en lille debat, i god tone!
Tiden som Roma fan er sku hårdt i øjeblikket, og jeg savner sku snart at se dem spille europæisk fodbold igen!

Dette ændrer dog ikke på: Èn gang Roma, ALTID Roma! Forza Roma!

TottiTheBest
1460 indlæg.
d. 02. oktober 2012

Vil bare lige tilføje:
Castan er da det bedste køb Roma har lavet i mange år! Synes han er fremragende og at han har været den bedste i den her sæson indtil videre..

Simon88
448 indlæg.
d. 02. oktober 2012

Enig TottiTheBest... :-)

MURO
632 indlæg.
d. 02. oktober 2012

Stek - verdensklasse keeper, ingen tvivl om det man han passer ikke ind til det bold vi prøver at spille, vi skal have en som kan Noget med bolden og er lidt akrobatisk. Piris- hurtig men ingen form for teknik, der kan drible eller slå bolde ind. Burdisso- ikke hvad han har været, skaden har ændret ham. Han er meget usikker og kan lave nogle meget grimme tacklinger. Castan-god forsvarsspiller der hurtigt kommer til at spille sig ind på holdet, godt overblik og korrekte tacklinger, Balza-stærk både offensivt og def. Han viste til EM at han er en gid spiller, sjældent at han spiller en dårlig kamp. Pjanic-magician og ligger perfekte afl, plus en god dribler, de Rossi er bare de Rossi! Worldclass. Taddei-forstår ikke hvad han laver i Roma! Han er ikke den samme type spiller som han var i Siena. Han er jo ideløs og løber bare rundt. Florenzi-bliver vigtig i Roma, men har meget at lære. Osvaldo-god bomber der har været scorende for os. Totti-jeg føler at Totti er færdig og burde at komme ind en gang imellem. Lamela- mener jeg er er stjernen på holdet, det er ham man forventer skaber noget. Han minder mig om Menez som jeg egentlig også savner og ikke satte nok pris på. Destro- jeg ved ikke hvad jeg skal tænke om ham. Han kan blive en stor spiller, men har ikke rigtigt vist noget indtil videre. Ang. Zeman er han ikke den korrekte træner, vi skal bruge en træner der har vundet noget stort tidl. Vi bliver ved med at hente trænere der ikke har udrettet noget i deres karriere og vi snakker om en træner der har været aktiv i snart 30-40 år.

napstah
289 indlæg.
d. 02. oktober 2012

"Totti-jeg føler at Totti er færdig og burde at komme ind en gang imellem. Lamela- mener jeg er er stjernen på holdet"

Whaaaaaaat?! Totti er sgu da slet ikke færdig. Han har da om nogen været manden der slår de rigtige afleveringer og gør næsten hvad der passer ham. Slet ikke færdig, han er fantastisk!

Lamela, stjerne? Ikke i nærheden. Måske bliver han det. Vi har 2 stjerne og det er stadig De Rossi og Totti. EOD.

Kim89
1171 indlæg.
d. 02. oktober 2012

god tråd Simon :-)

Hvis jeg sgu ændre noget på holdet lige nu ville det være at smide DDR ned i midterforsvaret, fordi, Burdisso er ved at være for gammel, jeg har forsvaret Burdisso før, men nu har jeg mistet tålmodigheden. Også syntes jeg et eller andet sted at DDR viste under EM at han måske er bedst at bruge i forsvaret, også fordi, som der er andre her inde der har kommenteret, så er han en stopklods for det hurtige angrebs spil som Zeman gerne vil spille
Også er der jo problemet med højrepakken, der må jeg nok igen trække mine tidliger kommentare tilbage og sige at af de mulligheder vi har, så skal Piris starte, fordi Taddei er ved at blive for langsom, til at kunne være med på den position.

Det var så lidt man kunne gøre på nuværende tidspunkt.

Men sådan overordnet, så mener jeg fuldt ud det er ledelsen der fejler, og nok mest Sabatini, Som du selv er inde på, så er det kun 2 af sommerens mange indkøb der har vist deres vær ind til vidre (Balzaretti og Castan) resten har ikke vist noget som helst og det havde de jo heller ikke rigtigt i de klubber de kom fra (lige ud over Destro måske), så det er simpelthen for ringe af ledelsen at gå ud og bruge penge, på spillere der ikke er brudt igennem i nu, så var det da bedre at bruge sine egne talenter til de postioner, hvor det er mulligt også bruge pengene på at hente spillere i Balzaretti, Castan katogorien, men det vil Sabatini åbenbart ikke, og skal jeg være ærlig så kunne jeg godt finde på at sige den store skyld for krisen ligger hos ham, fordi det er lidt som om han stadigvæk er i Palermo, hvor han nok mest levede på at finde unge talenter og sælge dem vidre, til en bedre pris og det er jo ikke det man skal i en klub som Roma. I en klub som Roma, skal man købe spillere, der kan vinde!!!!!!!! og indgå som en del af holdet i en længere periode.

For at opsummere på det jeg har skrevet, så mener jeg DDR i forsvaret og ud med Taddei og Burdisso, vil løse nogen af problemerne, og på længere sigt ville det være godt hvis ledelsen, gik ud og hentede spillere der kan bruges NU og ikke om eks 2år.

Også til slut, så syns jeg vi skal slå lidt koldt vand i blodet, fordi ja sæsonstarten har været dårlig, men der er stadigvæk mange kampe i nu og hvis holdet rammer top formen fra November til Maj, så kan alt jo stadigvæk nå at ske :-)

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 02. oktober 2012

God tråd.

Det er det samme år efter år. Vi vinder ikke Serie A så længe vi ikke køber mindst to stjerne spillere.

Ja jeg ved godt at vinde Serie A er for meget at forlænge. Men et eller andet sted så længes vi vel alle efter Scudetto titlen, efter alle de "skuffende" andenpladser.

Alle andre hold køber stjernespillere eller klassespillere. Vi køber ingen.

Klubben sejler måske ikke ligeså meget som Brøndby. Men for pokker altså. Vi er ikke med i Europæisk fodbold for ANDET år i træk.

Det er for skidt.

asromadk
3933 indlæg.
d. 02. oktober 2012

1) Kontinuitet på trænerposten

Jeg føler at Zeman er en fin træner lige pt. Men spørgsmålet er, om der er særlig megen fremtid i ham? Har han visionerne og formatet? (jeg frygter lidt, at det er så "sikkert", at Montella vender tilbage på et tidspunkt, at der ikke for alvor har været søgt efter TRÆNEREN)...

2) Bedre indkøb. BEDRE, ikke dyrere. + Større tillid til egen ungdom.

Sommerens handler har været ganske fine, og jeg var (og er egentlig stadig) optimistisk. Men jeg mener stadig, at indkøbene til bagkæden ikke har været tilfredsstillende. Balza OK, Castan BOB BOB (jeg forstår ikke al hypen - derved ikke sagt, jeg synes han har gjort direkte dårligt), og Piris..... Han havde været en god udviklingsspiller at hente - men direkte ind i start 11? Jeg er ihvertfald ikke overbevist.

Ja jeg er dansk, så mit udgangspunkt er dansk. Men hvor er modet til at hente spillere som Lukas Andersen og Jores Okore istedet for Piris og Marquinho? Det vil være billigere, og højest sandsynlig også mere kvalitet i længden.

3) De Rossi i midterforsvaret.

Ikke fordi han er dårlig for holdet på midtbanen - men fordi han er en meget større gevinst samlet set for holdet, når han er i bagkæden og kan styre alt nedefra.

Alt i alt. Undtagen min skepsis over en fremtid 10 år frem med Zeman, så er jeg utrolig optimistisk.

mexes
2516 indlæg.
d. 02. oktober 2012

Jeg er nu også ganske optimistisk - endnu. Som jeg tidligere har sagt, så synes jeg ikke, at vores forsvar er godt nok og det burde ledelsen og trænerne have gjort noget ved. Det er simpelthen ikke holdbart nok, at 2 ud af 4 forsvarsspillere er direkte dårlige. Med alt respekt for Burdisso og Taddei, så er de simpelthen ikke Roma værdige. Hvis vi får hentet en god back og en god central forsvarspiller, så begynder det at ligne noget i mine øjne!

Når det så er sagt, så er nøgleordet altså kontinuitet! Giv holdet tid. Spillestilen er ikke halv så naiv som Luis Enriques og derfor tror jeg også på fremtidig succes!

Alt i alt en relativ dårlig sæson start, men heldigvis er vi ikke de eneste som har problemer! Champions League er målet for mig og det synes jeg også vi har holdet og træneren til at kunne opnå!

Jonas
4091 indlæg.
d. 02. oktober 2012

Altså en dårlig start på sæsonen er vi vel vant til og også utrolig mange svingende resultater. Det ligger i klubbens DNA af en eller anden irriterende årsag og jeg synes derfor det er utrolig svært at komme med en konkret løsning, for det er jo ikke blot denne sæson, det har vel været sådan hver sæson siden 2001?

Jeg vil dog give jer ret i at klubben ikke har været gode nok på transfermarkedet! Jeg synes det er naivt at vi ikke hentede en kvalitets højreback (Torosidis!!!) eller en centralforsvar. Hvor defensiv er blevet udstillet gang på gang. Jeg vil dog mene at købet af Castan var utrolig godt set, han virker meget stærkt og synes han har været en af holdets bedste spillere. Burdisso er som jeg tidligere har nævnt mange gange ikke god nok, Piris var et sats og Taddei er ikke back! At give Sabatini skylden er selvfølgelig den nemme løsning, men er nu ikke sikker på at det er det rigtige. Alle handler er lavet i samråd med Zeman, ligesom Enrique var indover sidste sæsons handler. Så det er et fælles ansvar.

Jeg synes endnu engang at det er for tidligt at bedømme, selvfølgelig er det frustrerende at holdet dummer sig og at vi ikke har fået nogen imponerende start. En umiddelbar tanke er at klubben burde ansætte en mentaltræner, jeg tror virkelig det er noget alle klubber har brug for og at det vil kunne gavne alle professionelle fodboldspillere.

[Rettet af: Jonas - 02/10/12 - 22:52]

bobo
112 indlæg.
d. 03. oktober 2012

der bliver forventet meget af forsvarerne, når vi spiller som vi spiller. jeg synes ikke burdisso er dårlig, men det virker som om hele forsvaret har det lidt svært. jeg tror burdisso ville være rigtig god, hvis vi stod længere tilbage på banen.

ham og piris især har ikke set godt ud i en masse situationer.

Stekelenburg er i lorte-form. han bliver måske god senere hen i sæsonen

De rossi: han er en klassespiller, men som har spillet 2 dårlige kampe i træk :/
han skal bare gøre det godt, det kan han også. Synes godt man kan rykke ham ned i forsvaret, hvis der bliver ved med, at være problemer.

Totti: Elsker ham og alle hans berøringer <3 genial spiller...ingen som ham
han er ikke død. synes Roma skal udnytte de sidste år med ham, men samtidig også være klar på at man også kan spille uden ham.

synes ikke Sabatinis indkøb har været dårlige. De har næsten alle ind imellem vist sig, god nok til start 11&apos;eren. (de spiller ikke godt hver kamp, men glimter lidt ind imellem. GODT SPOTTET)

Jeg kan godt lide Zeman og hans fodbold er underholdene, men tror ikke vi kan købe os til et godt forsvar, fordi spillestilen ikke fungerer godt/sikkert nok.

vi har et meget fint hold. klassespiller-indkøb skader aldrig :)
jeg synes Zeman skal få lidt styr på skanserne, han er rigtig god på nogle punkter.

igen, det er starten af sæsonen. tror godt vi kan slutte i top 3-5.
tror ikke vi kan slutte over juve.... det er urealistisk, at vi kan blive ligeså stabile som juve.

scudetto er ikke i år, ellers skal der virkelig ske noget utrolig magi, der får hatten til at flyve af :)

Virgilen
5 indlæg.
d. 03. oktober 2012

Jeg tillader mig lige at kopiere mit indlæg fra efter Bologna kampen, da jeg stadig har samme holdning til vores situation pt.:

Yderst frustrerende at være romafan for tiden. Drengene har egentlig spillet til mere, men man må bare konstatere at en kamp varer mere end en halvleg. Vi havde vel ligget nr. 1 med maksimum point, hvis kampene var fløjtet af efter 45 minutter.

Som jeg ser det, har vi, hvor mærkeligt det end lyder med Zemans hårde opstarts program problemer med fysikken. Vi starter ekstremt aggressivt i alle kampene men kan ikke holde intensiteten hele vejen. Det er frustrerende at se på som fan, men må være endnu mere frustrerende som spiller. Det er trænerens ansvar og noget der skal rettes op på hurtigst muligt.

Desuden er vores andet problem mentaliteten. Det er vel kun Roma man har set smide så mange point efter store føringer gentagne gange. Det er uforklarligt, da det ikke kan undskyldes med de mange unge spillere. Dette har været et problem de sidste 6-8 år. Det er sket så mange gange, at jeg ikke engang føler mig sikker på sejr efter konge bold og en 3-0 føring. Hvem husker ikke Genoa kampen. Vi mangler sgu noget vinderkultur i klubben, og det mener jeg kun vi kan få ind udefra. Lidt a la Inter inden de fik Mourinho. Det kunne f.eks være godt med en rutineret leder har prøvet at vinde men som stadig er sulten.

Når disse ting så er sagt, er jeg meget mere positiv end sidste år med Enrique. Jeg kan godt lide spillestilen, hvor vi er meget mere målsøgende. Kan vi få ovennævnte ting på plads, kan jeg godt se noget stort på vej.

Stekelenburg ser jeg ikke så stor en stjerne i som mange af jer andre. Synes han koster mere end han redder. Kort sagt han ligner en målmand uden selvtillid og er ikke en målmand der vinder kampe for os.

Igen er vi gået igennem et transfer vindue uden at løse højreback situationen. Vi er igen endt ud med en lappeløsning i Taddei som gør det stabilt, men heller ikke mere.

Castan og Tachtsidis og Florenzi ser utroligt spændende ud synes jeg. Destro ligner desværre endnu en mand uden tro på det, og der kan vel ikke være tvivl om at han er 2&apos;er efter Osvaldo.

Totti er igen manden der går forrest og jeg er godt nok imponeret af en mand på 36 med den gejst.

Til slut til et følsomt emne for mange. Jeg kan grundlæggende godt lide De Rossi, men jeg mener overhovedet ikke han passer ind i vores spillestil hverken i år eller sidste år. Hver gang han er på banen har han alt for mange bold berøringer og sænker vores opspil betragteligt. Jeg var en af dem der i sommers mente det var bedst for alle parter, at De Rossi fik nye udfordringer og vi fik penge til at købe en erstatning der passede bedre ind i vores spillestil. Alt for mange boldberøringer og fejlafleveringer fra ham. Kampen igår var det bedste bevis på det.

Mine betragtninger på Romas situation pt.

Forza Roma!

Denner
527 indlæg.
d. 15. oktober 2012

Det er det samme galehus som i sidste sæson.. men jeg håber det bliver bedre!

mexes
2516 indlæg.
d. 15. oktober 2012

Det er jeg nu ikke enig i.

Det har uden tvivl ikke været den optimale start for Zeman og Co. Men når det så er sagt, så synes jeg alligevel, at pilen peger i den rigtige retning.

Vi har i denne sæson 3/4 nye spillere i central forsvaret - og har sågar også for det meste kørt med to nye central midtbane inde fra start. Det er naivt at tro, at det vil spille fra første dag. For selvom sidste år måske var året, hvor den opbyggende fase var planlagt, så må vi jo alle også bare erkende, at sidste års fiasko, har resulteret i et helt nyt Roma - igen.

Men er det så sidste års galehus, som vi har med at gøre. Nej - bestemt ikke i mine øjne. Holdet er mere eller mindre blevet renset for spillere, som ikke kunne bruges, og er blevet mere balanceret, med mange unge spillere, som ikke brokker sig over bænktjansen.

Resultaterne har selvfølgelig ikke været optimale - men alligevel heller ikke helt katastrofale, og jeg tror helt sikkert på, at det begynder at gå bedre nu. Jeg tror og håber på, at vi kommer ind i en positiv point stime, som stille og roligt kan få os med i top striden. (Ikke mesterskabskampen)

Forhåbentlig ender dette med, at vi skal spille Champions League næste år, som er min helt store drøm!

Denner
527 indlæg.
d. 15. oktober 2012

Ikke et galehus?

Vi ansætter Zeman(en af de mest offensive trænere) i en klub hvor forsvaret er ligeså svingene som Balotelli's frisurer.

I stedet for at styrke forsvaret, vælger man på transfer markedet at smide penge efter en masse ukendte sydamerikanske spillere, der skulle vi havde købt en centerforsvar med noget rutine og hår på brystet, til at gå foran og vise vejen for de unge. vi har brug for en spiller der kan skabe ro i den bagerste række. En spiller der er sulten, en der kan komme ind og præge holdet med det samme, en der har prøvet at vinde noget. så vi kan få noget rygrad!
Castan og Balzaretti har dog været to ganske gode køb, så helt forfærdeligt har det ikke været.
(Ellers kunne man prøve med en De Rossi i center forsvaret, det klaret han jo næsten til UG under EM)

Måske ikke et lige så stort galehus som i sidste sæson, men stadig et galehus.

Det er katastrofalt at vi ikke har været i stand til at vinde en hjemmekamp før nu!(mod Atlanta)det var også ved at gå galt, når man ser på de første 30 minutter af kampen.
Hverken Catania, Bologna eller Sampdoria er hold der skulle være i stand til at tage point fra os på Olimpico. Et eller andet er jo helt galt om det er træneren eller hvad det er, ved jeg ikke men det har ikke været tilfredsstillende på nogle måder. Kamikazi fodbold er ikke vejen frem for Roma.

P.s. Ville ønske Roma havde prøvet at hente en mere succesfuld træner end Zeman, men samtidig kan jeg rigtig godt lide ham ;)

[Rettet af: denner - 15/10/12 - 23:38]

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma