Kategori: Generelt
Overblik over Romas lønudgifter ifølge Gazzetta dello Sport.
De Rossi den bedste betalte, mens Florenzi er den i førsteholdstruppen der tjener mindst, men mon ikke der er en lønforhøjelse lige rundt om hjørnet.
Hvad synes i om sæsonens lønninger?
Selvom jeg er stor fan af Taddei, så syntes jeg måske hans og Perrotas lønninger er for høje når man tænker på at der er nogle af de spillere der får mindre end dem, som får en del mindre i løn.
også skal Florenzi da have mere i løn det er jo klart :-)
Nu skal jeg ikke kunne vurdere den enkeltes værd, men set i forhold til resten af truppen er der jo to der skiller sig negativt ud.
Som Kim også siger er der Perotta og Taddei der ligger højt på listen kontra deres spilletid.
Florenzi får, hvad der svarer til mindstelønnen for en fuldtidsspiller i Serie A. Man forstår godt, hvorfor klubben gerne ville af med Perrotta. Det er mange penge at betale en spiller, som ikke bliver brugt.
Jeg syntes det ville være sjovt at se i forhold til andre klubber i Serie A. For De Rossi får enten en ekstrem høj løn eller også er der en række klassespillere, der spiller ret billigt. At Burdisso er nr. 3 syntes jeg også virker lidt underligt.
Hvis du kigger på hvor stor en klub Burdisso kommer fra kontra mange af de andre, så giver det mere mening.
Ligeledes hæver Pjanic også en stor løn.
Tja, lønningerne bærer jo tydeligt præg af at klubben har haft bukserne på i forhandlingerne med mange af de nye spillere. De er kommet fra små klubber og har været på relativt små kontrakter - derfor har Roma også kunne tillade sig, at tilbyde en ikke særlig høj løn. Det skal dog lige tages med i betragtningen, at de fleste af de nye spilleres kontrakter bliver dyrere med tiden - de stiger vel gerne med 25-50% om året.
Jonas (eller andre), har du et link til de andre Serie A-klubber? Man skal have abonnement på Gazzetta.it, for at se dem dér :(
Her kan du se hvad de forskellige hold har som samlet lønudgift samt deres hvem deres bedst betalte er..
http://football-italia.net/24903/serie-wage-bills-revealed
Jeg har de her alle fundet på twitter:
Pescara, Roma og Sampdoria
Atalanta, Bologna, Cagliari og Catania
Chievo, Fiorentina, Genoa og Inter
Juventus, Lazio og Milan
Napoli, Palermo og Parma
[Rettet af: Jonas - 12/09/12 - 10:47]
Det er derfor at du er Pres :)
Synes Totti og de Rossi tjener måske Lidt for meget sammenlignet med andre klassespillere fra serie a... Ved godt de har spillet hele deres karrierer i Roma men alligvel?;/
Selvom man ikke kan sammenligne en forsvar med en angriber osv, så synes jeg alligevel at De Rossi måske er ligaens allerstørste profil - og derfor kan hans løn i mine øjne godt forsvares!
Sjovt at Mexes er den som river den største løn i Milan!
Calciomercato estivo 2026
88
0
Sæsonen 2024/25
118
0
Salg af tøj
4
0
Transfers 2025/26
123
1