Login
Glemt password Opret bruger

Historie

Kategori: Generelt

NEMO
331 indlæg.
d. 07/07/12 01:00

Fandt lige lidt historie på youtube :)
Hvis nogen af jer sidder inde med lignende video, så del endelig!

Prego!

http://www.youtube.com/watch?v=a0BsERxNTr0&feature=related

Forza Roma

NEMO
331 indlæg.
d. 07. juli 2012

http://www.youtube.com/watch?v=tA0nyOzZ4PI&feature=related

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 07. juli 2012

Klasse!

Det morer mig ærligt talt, at Di Canio mere eller mindre bliver sidestillet med Totti. Den ynkelige parodi på en fodboldspiller har spillet mindre end en tredjedel af sin karriere i klubben, og heilet ved flere af sine scoringer... Men igen, så vidt jeg husker blev det aldrig til mere end en 12-13 stykker.

Det understreger med al ønskelig tydelighed, at Lazio er en lorte-klub, når deres største koryfæ har spillet flere kampe for West Ham end dem.

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juli 2012

Der var både anledning til gåsehud og grin da jeg så filmen omkring derbyet. Gåsehud når der blev talt om Roma og passionen for klubben og grin, da Nazi Di Canio blev kaldt Lazios svar på Totti.

mexes
2516 indlæg.
d. 07. juli 2012

#Kim89,
da du er en relativ ny fan, så anbefaler jeg dig at læse bogen "forza roma" af stig krøger. Den er super god og man får en indsigt i mange ting, som netop kan give anledning til gåsehud o.lign.

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juli 2012

Den har jeg godt hørt om, og jeg havde faktisk også bestilt den, men den var udsolgt :-( og der stod den ikke udkom mere, men jeg ved ikke om det er rigtigt.

Skovby
61 indlæg.
d. 07. juli 2012

@ Kim89

Den kan lånes på biblioteket - har jeg i hvert fald selv gjort :)

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 07. juli 2012

Da jeg befandt i samme penible situation, tog jeg kontakt til forfatteren og købte et eksemplar af ham fra hans private oplag. Så det er også en mulighed!

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juli 2012

Skovby: Biblioteket er ikke godt nok, så kan jeg jo ikke nyde den :D

Lokumspoet: hvordan tog du kontakt til ham?? via. mail eller telefon? fordi det er nok den bedste mulighed for mig også :-)

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 07. juli 2012

Jeg tog ud til ham! Kan desværre ikke huske hverken adresse eller telefonnummer. Men det må kunne opstøves på nettet!

Men hvis ikke du bor i København, ville jeg nok finde er nummer eller en mail

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 07. juli 2012

Og hvor har du egentlig prøvet at få fat i den?

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juli 2012

okay, det vil jeg gøre :-)

Jeg købte den på Saxo, men den kom aldrig og de trak heller ikke pengene, senere så jeg at den ikke kom på lager og heller ikke lige kom det. Dog tror jeg måske bog og ide har den, men hvis de ikke har så må jeg skrive til forfatteren :-)

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juli 2012

Nu har jeg prøvet at bestille den hos bog og ide, så må jeg prøve at skrive til Stig Krøger, hvis de ikke har den :-)

Lokumspoet
94 indlæg.
d. 07. juli 2012

Ja! Ellers kan det betale sig at ringe rundt til de forskellige boghandlere og høre sig ad. Nogen gange har de et rest-eksemplar, som ikke figurere på nogen hjemmesider. Eksempelvis fandt jeg en i Politikkens Boghandel efter at have ledt adskillige andre steder

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. juli 2012

Det vil jeg også forsøge, fordi nu skal den findes :-) tak for alle de gode forslag :-)

NEMO
331 indlæg.
d. 08. juli 2012

Vel talt Lokumspoet, mht dit første svar!
Og mega sejt at du hjælper Kim89 med at finde bogen :)
Så har min tråd da ikke været ukonstruktiv!

Fedt at i satte pris på linket!

Håber at der kommer flere links i samme stil hvis squadra herinde kender nogen??

ROMA!!!!!!
Forza Roma

geggeri
675 indlæg.
d. 08. juli 2012

Jeg har lige skrevet til Saxo.com omkring om de har bogen/mulighed for at få den hjem. Jeg kan huske at Stig Krøyer skrev til mig for laang tid siden omkring at bogen ville blive genoptrykt, så tror stadig den er mulig at få.

Faktisk fandt jeg den på Saxo.com med leveringstid på 3-7 dage.

Forza Roma - Saxo.com

(Og hvis du køber den igennem dette link støtter du RCD)

[Rettet af: geggeri - 08/07/12 - 16:02]

Kim89
1171 indlæg.
d. 08. juli 2012

Geggeri

Nu har jeg bestilt den hos bog og ide, men hvis ikke jeg får den der, så prøver jeg lige Saxo.com igen, det var nemlig der jeg bestilte den første gang, uden held.

Og så følger jeg linket så jeg kan støtte klubben med lidt flere penge :-)

geggeri
675 indlæg.
d. 09. juli 2012

Har modtaget svar fra Saxo.com og de kan levere bogen.

1

Wør3n
324 indlæg.
d. 10. juli 2012

Smukt drenge! Den er bestilt og sommerlæsningen er på plads!

1

mexes
2516 indlæg.
d. 11. juli 2012

God læsning til jer, som skal til at læse den! Selvom den indeholder mange faglige udtryk, teorier og analyser, så er den virkelig en fantastisk bog! Især spørgsmålet "Hvorfor er det smukt at være en Romanisti" bliver behandlet i bogen meget. Jeg har pt. lånt min udgave til en ven (ikke roma-fan) men husker især også afsnittet, hvor sangene gennemgåes. Super læsning! :) Og så kommer der også en rørende historie om Curva Suds empati til slut!

NEMO
331 indlæg.
d. 11. juli 2012

Optur :)

Simon88
448 indlæg.
d. 12. juli 2012

Så er den bestilt! :-)

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma