Kategori: Generelt
Roma har på den officielle hjemmeside annonceret at afstemningen, om hvilke spiller der vil blive optaget på klubbens Hall of Fame, snart vil begynde. Ud fra 85 kandidater vil klubben, med hjælp fra fansene og fem eksperter, udvælge et hold bestående af 1 målmand, 4 forsvare, 3 midtbanespillere og 3 angriber. Spillerne skal have været pensioneret fra fodbolden mindst 2 år, for at kunne komme i betragtning.
Mark Pannes har givet en kort kommentar: “The new US owners feel it is important to thank those who have contributed to Roma's history and preserve the history of this club.”
Roma er den første italienske klub til at opstille en Hall of Fame.
Respekt for den nye ledelse for dette initiativ. Det kunne på baggrund af dette være interessant at se hvordan jeres Roma ”Hall of Fame” hold vil se ud.
Du kan læse mere om "Hall of Fame" og se hvilke spillere der kan vælges i mellem her.
[Rettet af: Jonas - 20/06/12 - 12:59]
Mit bud på et ”Hall of Fame” hold:
Målmand: Tancredi
Forsvarer: Candela, Aldair, Losi, Panucci
Midtbane: Di Bartolomei, Conti, Giannini
Angreb: Balbo, Pruzzo, Montella
Bobler:
Målmand: Cervone, Masetti
Forsvar: Nela, Santarini, Cafu
Midtbane: Tommasi, Ancelotti, Falcao, Bernardini
Angreb: Delvecchio, Amadei, Völler, Batistuta
Især Tommasi ville jeg gerne haft på holdet, men desværre må der kun vælges tre midtbanespillere, derudover var jeg i tvivl om Montella og Delvecchio - men den lille flyver løb med æren.
[Rettet af: Jonas - 20/06/12 - 13:33]
Endnu et godt initiativ af marketingfolkene i klubben - man kan ikke klage over det arbejde der bliver gjort i forhold til til at promovere klubben - nu mangler vi bare lige at resultaterne på banen også kommer...
Til sagen.
Jeg tror sgu at du rammer den meget godt Jonas. Den eneste som jeg tror måske kunne komme ind som bobler er Dino Da Costa, som har rekorden for flest mål i Derby-samenhæng og derudover har lavet 71 mål i 179 kampe. Han kommer dog næppe blandt "de 11 startere"
Vi må nok erkende, at klubben har knap så mange af de helt store koryfæer, som nogle af Europas allerstørste klubber.
Målmand: Masetti
Forsvarer: Losi, Panucci, Santarini, Aldair
Midtbane: Ancelotti, De Sisti, Giannini
Angreb: Amadei, Delvecchio, Pruzzo
Få timer tilbage, til at stemme på den bedste højre-back i Romas historie.
http://www.asroma.it/en/team/hofpoll.html
[Rettet af: lamela - 08/07/12 - 21:05]
Hvem endte egentlig med at komme på hall of fame holdet?? :)
SÅ kan man lære at læse på hjemmesiden grundigt nok :)
Havde lige overset det.
Bliver spændende!!!!
[Rettet af: NEMO - 10/07/12 - 20:10]
Så er Romas Hall of Fame hold blevet udvalgt!
4-3-3: Tancredi; Cafu, Losi, Aldair, Rocca; Bernardini, Di Bartolomei, Falcao; Conti, Pruzzo, Amadei
Du kan læse kommentare fra de udvalgte og stemmerne her: link
Personligt mangler jeg Candela på den venstreback og så mangler Giannini! Men stadig utrolig stærk midtbane.
Transfers 24/25
248
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0
Sæsonen 2024/25
99
0
Salg af tøj
3
0