Login
Glemt password Opret bruger

Ny Træner

Kategori: Generelt

Lamela
2782 indlæg.
d. 10/05/12 23:49

Så kom dagen, hvor mange havde set det komme. Heldigvis ingen fyring af træneren, dvs. vi slipper for hans lønudgifter, da han selv har sagt op.

Så kommer spørgsmålet. Hvem bliver vores elskede klubs næste træner?
Navne som Montella, AVB, Bielsa florere heftigt. Mens andre royales navne også dukker op i pressen engang i mellem. Som F.Eks Carlo Achelotti, Capello, Pep og den kære Spaletti.

Hvem tror i, kommer til at overtage tøjlerne? Jeg tror vi muligvis får svaret søndag, senest udgangen af måneden. Jeg er sikker på Sabatini og Co. Ikke dummer sig, ligesom sidste sæson, hvor signingsne kom lidt forsent under mercattoen.

Det er gratis at komme med et forslag, men hold venligst jeres personlig had til de respektive træners, religion, nationalitet, klubs tilhørs forhold osv. tilbage. I ved, hvad jeg mener.

tdj89
867 indlæg.
d. 10. maj 2012

Mon ikke spørgsmålet er, om det bliver AVB eller Montella? Håber og tror på AVB.

Pep og Ancelotti kan vel udelukkes, da det er 99,9% urealistisk.

Anders S Roma
6 indlæg.
d. 11. maj 2012

Håber særdeles meget på AVB, var overbevist om at han kunne have gjort det fantastisk i Chelsea hvis bare han havde fået tid og lov til at skifte ud i deres gamle garde.
Er sikker på med den oprustning vi har gjort med dygtige unge spillere skal han nok ku få et tophold ud af dem. Synes det er fedt at det ikke er ledelsen der har fyret LE, men at de (i hvertfald udadtil) har støttet ham gennem hele sæsonen. Nye tider, nye tider

Tot10
62 indlæg.
d. 11. maj 2012

Som et lille kuriosum forventer Catanias præsident Pulvirenti, at Montella bliver hos dem også næste sæson - og han har jo reelt også præsteret ret godt dernede.

Er der efter jeres mening en reel mulighed for, at Pulvirenti har en pointe?

Personligt mener jeg, at manden er bindegal og forsøger at malke koen for al den opmærksomhed man kan få, for at gøre sig til for en ny manager. Og så håber han inderst inde at Montella ønsker at fortsætte sit arbejde med truppen...meeeeen jeg er ikke i tvivl om, at Montella stiller i Trigoria hvis Sabatini kalder! I say bring it on...

http://forzaitalianfootball.com/2012/05/catania-are-superior-to-roma-and-montella-wont-leave/

[Rettet af: Tot10 - 11/05/12 - 10:11]

Kim89
1171 indlæg.
d. 11. maj 2012

Montella. Det e ham jeg håber og tror på og det har jeg gjort lige siden, jeg fandt ud af han ikke skulle være træner for os i den sæson som vi afslutter imorgen.

Argumenterne for det skal være ham er at han er Roma dreng, han har hjertet i klubben og derfor vil han i teorien kunne bruges som træner så længe ledelsen, spillerne og fansene ønsker det. Han vil ikke smutte og sige hej hej efter 2år hvis en støre klub kommer med et tilbud.
Derudover ved jeg at mange betvivler hans erfaring, det kan jeg så ikke forstå fordi erfaring eller ej, hans sæson med Catania taler vist for sig selv, lige pt. ligger de nummer 10, de kan være heldige at blive nummer 9 eller de kan rykke ned som nummer 12, men det er stadig holdets bedste placering i 5år. Og han har gjort det uden at have penge til at købe ind for, og han har mistede oven i købet Maxi Lopez i vinters.

Så hvad kan han ikke udrette hvis han kommer til Roma, en klub som han holder af og som har de penge der skal til for at give ham det hold han ønsker? Min mening only the sky is the limite. Montella som træner kan gå hen og blive stort.

Jamen han har fået chancen vil nogen så sige. JA men det var 10 kampe eller sådan noget, med en trup han ikke selv havde sat sammen, så at han ikke vandt flere kampe med Roma der, er sgu ikke hans skyld, det er Ranieri`s skyld.

Jeg tror også det bliver ham, fordi som sky skriver, så sgu Roma have været i kontakt med ham og hans agent, og det lyder meget sandsynligt fordi han har jo lige været på besøg med Catania, så mon ikke de har haft et hemmeligt møde eller noget efter kampen.

1

Romaneren
1804 indlæg.
d. 11. maj 2012

Først og fremmest synes jeg, at det er en kæmpe skam at LE går sin vej, jeg har virkelig en tro på, at han kunne tage det her projekt rigtig langt. Men så igen, hvis manden selv skrider, så vidner det vel også om en mand, som ikke vil det hér 100%.

For mig at se står det så mellem Montella og Villas-Boas, de andre er for mig at se ikke rigtig inde i gamet. Montella har jeg stor sympati med og ser ham helt klart som Roma-træner i fremtiden (og i lang tid), hvor Villas-Boas umiddelbart har mere pondus og har en spillestil, der er rimelig meget a la LE's og som ville passe rigtig godt ind. Jeg tror at der er to perspektiver i det hér - vil man have succes lige nu og her, så er det Villas-Boas, der er velafprøvet og vant til presset, men samtidig også en mand, der godt kunne smutte til en anden klub på et tidspunkt, i og med at han ikke er Roma-dreng. Montella har derimod klubben i hjertet og kunne blive på det trænersæde langt ud i fremtiden, men er stadigvæk relativt uprøvet, og jeg tror dermed ikke at de (alt for?) utålmodige Roma-fans skal regne med at se resultater lige med det samme, hvilket er et problem, da de ikke kunne tolerere LE's resultater.

Så for succes her og nu, Villas-Boas og nogle store sommer-transfers, og hvis vi skal starte projektet lidt "forfra" igen, blot med den "rigtige" træner, så er Montella manden i mine øjne.

tdj89
867 indlæg.
d. 11. maj 2012

Var AVB ikke på stadion i kampen mod Catania?

Roma har vidst, at LE vil stoppe i et par uger.
Mon ikke AVB har været til forhandlinger :)

asromadk
3805 indlæg.
d. 11. maj 2012

Så kom da med AVB

Romadk
151 indlæg.
d. 11. maj 2012

Min Favorit er stadig Bielsa.
Jeg vil ikke gå i sort hvis det bliver AVB eller Montella.

Hvad siger folk til Roberto Di Matteo?

asromadk
3805 indlæg.
d. 11. maj 2012

Tror ikke på Bielsa. De Matteo skal holde sig til Chelsea, og ellers gå et par skridt ned. Di Matteo synes jeg er irrelevant. Så hellere Montella.

Liam Gallagher
808 indlæg.
d. 11. maj 2012

Bare giv Capello en stor portion penge til spillerindkøb, og så bliver vi hurtigt forvandlet til et top 3 hold igen.
Men realistisk set, så bliver det nok AVB eller Montella. Jeg håber på AVB - uden tvivl!

MY
182 indlæg.
d. 11. maj 2012

Forhåbentlig AVB, men mere og mere peger på Montella...

Aldair
67 indlæg.
d. 11. maj 2012

Zeman er tilsyneladende også blevet en del af rygtemøllen

http://www.football-italia.net/18703/zeman-juve-titles-22-23

Jeg har altid godt kunnet li' ham og hans attitude.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 11. maj 2012

mon ikke det bliver AVB, selv om jeg godt kunne tænke mig at se enten capello eller Salven billic på posten næste sæson.
montella skal gemmes nogle år endnu til ham er blevet mere træner moden.
Zeman som også er blevet bragt i spil, er en dygtig træner og har været i klubben før kunne bestemt også være en god mulighed. :)

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 11. maj 2012

Re-post fra en anden tråd:

Angående ny træner. Jeg tror godt at VillasBoas kunne få succes i Roma. Han havde kæmpe succes i Porto, og det Chelsea hold som han blev fyret fra, var i hans tid som træner piv elendigt og de fleste Chelsea spillere er også ved at blive for gamle. Det er kun held at Chelsea er nået hele vejen til CL-finalen. De var heldige mod Napoli, heldige mod Benfica og i den grad heldige mod Barcelona. Desuden ligger de stadig på 6.pladsen i PL, så jeg tror ikke helt på at Villas Boas skal have hele skylden for Chelseas nedtur. Det hold er simpelthen for gammel og DET ER HELD, der har ført dem til CHL-finalen.

Så min konklusion: VillasBoas fremfor Montella, da han i det mindste har mere erfaring end Roma-drengen, og har faktisk VUNDET NOGET.

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. maj 2012

Jeg har to store ønsker til posten som træner. Den ene er AVB den anden er Spa.

Spa bliver det næppe, men manden kender klubben og er selv et kæmpe fan af klubben. Han har et godt forhold og kendskab til spillerne og især Totti.

AVB, er mere en kreatør, og lidt ala L.E. Han har dog, lidt mere erfaring end L.E. Hvis han forhåbentlig kan få støtte fra de utålmodige Roma fans, så kunne han være svaret på succes, ikke kun i næste sæson, men også længere fremme.

Det der bekymre mig ved ham, er hans syns på de defensive spillere i Italien. Han undervurdere det engelske system, og kunne godt mistænke ham for at gøre det samme i Italien. Forhåbenligt har han lært noget fra hans tid i Inter som assistent.

Han var ikke vild med den gamle garde fra Chelsea. I Roma har vi Totti, Taddei, Perotta, Juan & Heinze. Af dem, ser jeg kun konflikter med Totti, som det væreste.

L.E kunne ikke styre Totti, tror næppe AVB har nosserne til det.

Men alligevel, så har han skabt gode resultater med Porto, han har erfaringer fra hans tid som assistent i Chelsea og Inter. Det er kæmpe plus i min bog.

Står valget mellem ham eller Montella, foretrækker jeg helst AVB, da jeg mener han har mere at byde på end Montella. Giv Montella et par i Catania eller andre små italienske klubber. Når han har skabt nok resultater, skal Roma bare hente ham hjem.

Zeaman? Nej, så hellere Montella.

Hvad laver Hidding egentlig for tiden?

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. maj 2012

Fandt svaret på Hidding. NVM

Capello er ren drømmescenarie. Tvivler dog på, han har motivation til at være klub træner igen.

Capello vil kræver top stjerner fra sin første dag af, og det tror jeg ikke Onkel Tom er klar på.

Om end, så var det hans ide med at hente Cassano, Mexes, Chivu, Samuel, Mancini, samt rykke DDR op til førsteholds truppen.

[Rettet af: lamela - 11/05/12 - 20:21]

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 11. maj 2012

Lyder spændende med både Montella, Bielsa eller AVB. Men mon Montella allerede vil tilbage efter bare en sæson?? Mon han overhovedet har lyst, når man tænker på at de ikke gav ham chancen for bare et år siden??

Lamela
2782 indlæg.
d. 11. maj 2012

Desuden, så har Montella aflyst pressemødet imorgen, og medierne rygter ham kraftig til Roma.

totti er gud
1115 indlæg.
d. 12. maj 2012

Capello vil være vil konge....manden der vil kunne skaffe store spiller til klubben samt mesterskabet.....

Don-Emilio
1677 indlæg.
d. 12. maj 2012

Villas Boas med Montella som assistent kunne være vildt !!

P.Totti
1008 indlæg.
d. 12. maj 2012

please montella bliv væk.

vi skal ikke have en røvslikker på totti og de rossi, og en træner der spiller med sine venner.

montella er ikke klar endnu, bliver det MÅSKE en dag, men absolut ikke nu.
at man giver montella chancen i slutningen af sidste sæson, lader ham gå, og så henter ham igen, hvor vi formentlig skal betale for ham, da han endnu har et år tilbage af sin kontrakt, ville da være fuldstændigt åndsvagt, så skyder vi da os selv i foden.

for mig at se har montella aldrig været en "klog" fodboldspiller, han var en ægte måltyv, så har svært ved at se hvad han kan overføre til spillerne.

AVB er fri på markedet, har sine meritter i orden. har været i lære hos mourinho, som tog italien med storm. AVB er utroligt analyserende, meget taktisk osv, hvilket også passer til italien. AVB skal vi bare skrive under med hurtigst muligt, og så kan montella blive assistent, men ikke mere end det!

1

Lamela
2782 indlæg.
d. 14. maj 2012

Ser mere og mere ud til at det bliver klubmanden Montella.

Så kan det være, Totti bliver assistent for ham?

shah-e-roma
240 indlæg.
d. 15. maj 2012

ved godt Montella er en Romanista, men han er ikke klar til at træne en klub som Roma endnu. giv ham lidt mere tid til at får erfaring og forhåbentlig blive en god/moden træner. Jeg syntes man skal gå efter en mand der har lidt erfaring, glem titler, bare erfaring. Montella har kun haft en sæson som træner, og det var det samme tilfælde med Enrique, og se hvad det førte til. Jeg vil meget hellere have AVB end Montella. han vandt sku et Treble med Porto, kan han virklig præstere dårligere end Enrique, som ikke engang kunne få os ind i Europa League gruppespillet og elendig 7.plads?

10TOTTI10
116 indlæg.
d. 16. maj 2012

Nogen der ved om Montella's fodboldfilosofi er så langt fra tika taka eller hvad det nu hedder?
Og handler hans taktik også om boldbesiddelse?

mexes
2516 indlæg.
d. 16. maj 2012

Da han stod i spidsen for os sidste år efter Ranieri, spillede vi da ikke der ret defensivt? Huskede bare tiden som værende spillemæssig elendig... men ret mig endelig!

MY
182 indlæg.
d. 16. maj 2012

Mener han spiller en 4-2-3-1, men der er ikke rigtig noget koncept. Det ærger også mig lidt, at man højst sandsynligt vælger ham, men nu må vi se.

Jonas
4091 indlæg.
d. 16. maj 2012

Af det jeg har set med Catania har de oftest spillet 4-3-3, hvilket jo passer godt med Roma. Synes bestemt heller ikke de har været defensive i deres indstilling - slet ikke. Men de har været noget mere kyniske og direkte end Roma.

Tror nu altså ikke Montellas fodboldfilosofi vil blive et problem. Dog tror jeg ikke vi skal regne med lige så meget boldbesiddelse, men det opgiver jeg gerne for mere direkte og effektiv bold, som under Spalletti.

Synes ikke man kan bedømme Montella, på hans tidligere periode i Roma, han overtog et hold som bare skulle køres igennem resten af sæsonen og havde ikke tid til at indføre sin filosofi.

Jeg havde også gerne set en mere erfaren træner, men jeg vil bestemt ikke være ødelagt hvis valget skulle falde på Montella. Han har vel lige så meget erfaring, som Enrique havde da han kom til klubben. Montella kender dog miljøet i klubben og Italien, og har vist at han kan håndtere pressen.

Romadk
151 indlæg.
d. 16. maj 2012

Montella skal være Roma træner, bare ikke i den her omgang. Nej gem ham et par sæsoner, så han får mere rutine og så flere af hans tidligere medspillere går på pension. Jeg mener ikke at det er en fordel at have været spiller sammen med flere af de nuværende.

Men ønsketræner er urealistiske Bielsa.

Jeg ønsker mig slet heller ikke AVB, mener han mangler sult og desuden skal han have kassen i løn.

A.T
111 indlæg.
d. 16. maj 2012

Tjek hvor meget opmærksomhed og eksponering Bilbao har fået denne sæson efter Bielsa er kommet til. Det kunne være spændende at se hvad han ville kunne gøre i Roma.

Balbo
165 indlæg.
d. 16. maj 2012

Faldt over denne artikel som undersøger Montellas taktiske egenskaber og udfordringer. Link-tekst

For at opsummere anvender Montella som Jonas påpeger oftest en 4-3-3 formation med Catania, men har også gjort brug af bl.a. en 3-5-2 og sågar en 5-3-2. Endvidere afdækkes der i artiklen at Montella generelt vælger at spille i et særdeles hurtigt tempo kombineret med et højt pres op ad banen. Det høje pres kender vi jo fra Enriques taktiske filosofi, mens tempoet og til dels boldbesiddelsen nok bliver den store udfordring for spillerne, der kan have tilvænnet sig Enriques spillestil. Alt i alt bliver det en spændende udvikling at følge og forhåbentligt kan Montella igennem et par transfers skabe Nuova Roma.

Lamela
2782 indlæg.
d. 31. maj 2012

It's gonna be Zeman boys.

Hvad siger i?

Kontakt | Copyright 2003-2025 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma