Kategori: Generelt
Så kom dagen, hvor mange havde set det komme. Heldigvis ingen fyring af træneren, dvs. vi slipper for hans lønudgifter, da han selv har sagt op.
Så kommer spørgsmålet. Hvem bliver vores elskede klubs næste træner?
Navne som Montella, AVB, Bielsa florere heftigt. Mens andre royales navne også dukker op i pressen engang i mellem. Som F.Eks Carlo Achelotti, Capello, Pep og den kære Spaletti.
Hvem tror i, kommer til at overtage tøjlerne? Jeg tror vi muligvis får svaret søndag, senest udgangen af måneden. Jeg er sikker på Sabatini og Co. Ikke dummer sig, ligesom sidste sæson, hvor signingsne kom lidt forsent under mercattoen.
Det er gratis at komme med et forslag, men hold venligst jeres personlig had til de respektive træners, religion, nationalitet, klubs tilhørs forhold osv. tilbage. I ved, hvad jeg mener.
Lyder spændende med både Montella, Bielsa eller AVB. Men mon Montella allerede vil tilbage efter bare en sæson?? Mon han overhovedet har lyst, når man tænker på at de ikke gav ham chancen for bare et år siden??
Desuden, så har Montella aflyst pressemødet imorgen, og medierne rygter ham kraftig til Roma.
Capello vil være vil konge....manden der vil kunne skaffe store spiller til klubben samt mesterskabet.....
Villas Boas med Montella som assistent kunne være vildt !!
please montella bliv væk.
vi skal ikke have en røvslikker på totti og de rossi, og en træner der spiller med sine venner.
montella er ikke klar endnu, bliver det MÅSKE en dag, men absolut ikke nu.
at man giver montella chancen i slutningen af sidste sæson, lader ham gå, og så henter ham igen, hvor vi formentlig skal betale for ham, da han endnu har et år tilbage af sin kontrakt, ville da være fuldstændigt åndsvagt, så skyder vi da os selv i foden.
for mig at se har montella aldrig været en "klog" fodboldspiller, han var en ægte måltyv, så har svært ved at se hvad han kan overføre til spillerne.
AVB er fri på markedet, har sine meritter i orden. har været i lære hos mourinho, som tog italien med storm. AVB er utroligt analyserende, meget taktisk osv, hvilket også passer til italien. AVB skal vi bare skrive under med hurtigst muligt, og så kan montella blive assistent, men ikke mere end det!
Ser mere og mere ud til at det bliver klubmanden Montella.
Så kan det være, Totti bliver assistent for ham?
ved godt Montella er en Romanista, men han er ikke klar til at træne en klub som Roma endnu. giv ham lidt mere tid til at får erfaring og forhåbentlig blive en god/moden træner. Jeg syntes man skal gå efter en mand der har lidt erfaring, glem titler, bare erfaring. Montella har kun haft en sæson som træner, og det var det samme tilfælde med Enrique, og se hvad det førte til. Jeg vil meget hellere have AVB end Montella. han vandt sku et Treble med Porto, kan han virklig præstere dårligere end Enrique, som ikke engang kunne få os ind i Europa League gruppespillet og elendig 7.plads?
Nogen der ved om Montella's fodboldfilosofi er så langt fra tika taka eller hvad det nu hedder?
Og handler hans taktik også om boldbesiddelse?
Da han stod i spidsen for os sidste år efter Ranieri, spillede vi da ikke der ret defensivt? Huskede bare tiden som værende spillemæssig elendig... men ret mig endelig!
Mener han spiller en 4-2-3-1, men der er ikke rigtig noget koncept. Det ærger også mig lidt, at man højst sandsynligt vælger ham, men nu må vi se.
Af det jeg har set med Catania har de oftest spillet 4-3-3, hvilket jo passer godt med Roma. Synes bestemt heller ikke de har været defensive i deres indstilling - slet ikke. Men de har været noget mere kyniske og direkte end Roma.
Tror nu altså ikke Montellas fodboldfilosofi vil blive et problem. Dog tror jeg ikke vi skal regne med lige så meget boldbesiddelse, men det opgiver jeg gerne for mere direkte og effektiv bold, som under Spalletti.
Synes ikke man kan bedømme Montella, på hans tidligere periode i Roma, han overtog et hold som bare skulle køres igennem resten af sæsonen og havde ikke tid til at indføre sin filosofi.
Jeg havde også gerne set en mere erfaren træner, men jeg vil bestemt ikke være ødelagt hvis valget skulle falde på Montella. Han har vel lige så meget erfaring, som Enrique havde da han kom til klubben. Montella kender dog miljøet i klubben og Italien, og har vist at han kan håndtere pressen.
Montella skal være Roma træner, bare ikke i den her omgang. Nej gem ham et par sæsoner, så han får mere rutine og så flere af hans tidligere medspillere går på pension. Jeg mener ikke at det er en fordel at have været spiller sammen med flere af de nuværende.
Men ønsketræner er urealistiske Bielsa.
Jeg ønsker mig slet heller ikke AVB, mener han mangler sult og desuden skal han have kassen i løn.
Tjek hvor meget opmærksomhed og eksponering Bilbao har fået denne sæson efter Bielsa er kommet til. Det kunne være spændende at se hvad han ville kunne gøre i Roma.
Faldt over denne artikel som undersøger Montellas taktiske egenskaber og udfordringer. Link-tekst
For at opsummere anvender Montella som Jonas påpeger oftest en 4-3-3 formation med Catania, men har også gjort brug af bl.a. en 3-5-2 og sågar en 5-3-2. Endvidere afdækkes der i artiklen at Montella generelt vælger at spille i et særdeles hurtigt tempo kombineret med et højt pres op ad banen. Det høje pres kender vi jo fra Enriques taktiske filosofi, mens tempoet og til dels boldbesiddelsen nok bliver den store udfordring for spillerne, der kan have tilvænnet sig Enriques spillestil. Alt i alt bliver det en spændende udvikling at følge og forhåbentligt kan Montella igennem et par transfers skabe Nuova Roma.
It's gonna be Zeman boys.
Hvad siger i?
Transfers 24/25
275
0
Salg af billetter til Roma vs AC Milan 18/5
2
0
Sæsonen 2024/25
99
0
Salg af tøj