Login
Glemt password Opret bruger

Tilbageblik på sæsonen 11/12

Kategori: Generelt

Denner
527 indlæg.
d. 06/05/12 14:41

så er vi i ved at ramme sæsonens ende. ikke en sæson med det store at juble over, dog har vi en hvis sejr over Inter som vi kan glæde os over. MEN hvad kan vi bruge den til når vi ikke engang skal i Europa til næste sæson?

1 Juventus 78 36 kampe spillet
2 AC Milan 77 36 kampe spillet
3 Napoli 58 36 kampe spillet
4 Udinese 58 36 kampe spillet
5 Lazio 56 36 kampe spillet
6 Inter 55 36 kampe spillet
7 Roma 53 37 kampe spillet

Her kommer million kroner spørgsmålet: Hvad ser i tilbage på i denne sæson?

jeg savner stabilitet, et hold der kan kæmpe med om top placeringerne. I stedet for at ligge på en sølle 7. plads. Der kommer helt sikkert til at ske en masse hen over sommeren så vi kan forbedre os næste sæson...

En skuffet Roma-fan

FORZA ROMA!

[Rettet af: denner - 07/05/12 - 18:22]

Lamela
2782 indlæg.
d. 06. maj 2012

Detkan sagtens ende med en 8.plads. Parma er ikke langt fra os. :/

Jeg ser et hold, der er afhængige af en eller to spiller præstere et meget højt niveau, før resten af holdet, kan følge trop.

Et hold, hvor der er roteret for meget til spillerne ikke er sikre på, hvilke positioner, de skal spille i næste kamp.

Et hold der mangler mentalt Boost ved enten kamp start eller halvlegs start. Da det oftest går galt her.

Et hold, der mangler en træner, til at sparke noget motivation ind, når de kommer bagud eller bare når modstander holdet.

Sidst ikke mindst, defensiven. Ingen klar aftaler om, hvem der sørger for hvad, og kvaliteten i forsvaret er for lavt til vi kan konkurrere med op i toppen. Vi mangler en leder der.
Eksempler er der mange af, vil blot referere til gårsdagens kamp. Svag over for kontra/omstilling.

Totti og DDR er Romas kaptajner, men de får ikke dirigeret ordre ud til de andre spillere på en rigtig måde, da de oftest bliver overbelastet med andre opgaver. Dette gælder for DDR.
Totti er en legende, han har givet Roma alt, men det er på tide, han trækker lidt tilbage og giver de andre chancen, ligesom Del P.
Han scorede godt nok to mål, men det er ikke ham, der skal lave målene, men der imod Osvaldo og andre offensive spillere. Totti er snart en gammel mand i fodboldens verden, her skal de andre dyre spillere vise deres værd.

Primadonna'erne i klubben skal sættes på plads, ingen over Klubben. Medie tuderi smitter af på resten af holdet, og det skaber splid i truppen og ødelægger træner/spiller forholdet.

Jeg kan blive ved, desværre.. Men stopper her.

Positiv: vi har et fast system. Træneren tror på den. Cadeu til det. Det er vel så os det.

Kim89
1171 indlæg.
d. 06. maj 2012

Hvad jeg ser tilbage på???? Negativ, vi har fået en ny træner, som var elendig til at købe spillere, samt 2 nederlag til fucking Lazio

Af det positive: At Totti har bevist holdet ikke kan uden ham, 4-0 sejren over Lazio, samt LE`s fiasko som træner og Bojans fiasko på banen. Fordi de kommer fra Barca og jeg elsker når folk fra Barca fejler.

[Rettet af: Kim89 - 06/05/12 - 17:47]

geggeri
675 indlæg.
d. 06. maj 2012

Positivt:

Vi har fået lavet planer for et nyt stadion. Det glæder jeg mig til at høre mere om.

Vi har fået en økonomiske stabil ejer, som ikke tager hurtige og ikke-gennemtænkte beslutninger.

Vi har ikke fyret træneren. Jeg syntes faktisk dette er positivt. Enrique og holdet har langt fra gjort det godt nok, men hele klubben har stået bag ham (udadtil?), og det syntes jeg er et godt tegn. Jeg ved ikke hvad der kommer til at ske, men det bliver først efter sidste/næste kamp.

Fremtiden:

Jeg syntes hele administrationsdelen af klubben kører rigtig godt, så nu er det op til Sabatini, træneren(hvem det end er) og spillerne at komme op på hesten og vise noget godt og stabilt spil.

P.Totti
1008 indlæg.
d. 06. maj 2012

vi sku heldige at parma og bologna møder hinanden i næste runde, ellers ville de formentlig begge gå forbi os i tabellen og vi ville ende på 9 pladsen.

katastrofal sæson.

hvis inter hiver 1 point i aften er det goodbye til EL, hvilket nok betyder at vi ikke kan tiltrække de store stjerner til sommer.

hele holdet har fejlet, puha hvor skulle de skamme sig. generelt er det kun juve der har spillet godt i år. skræmmende så få point man skal have for at være i den sjove del af tabellen. mange hold har været ustabile. dog må vi være den største skuffelse blandt alle.

hvad sker der for at både os og inter har fået henholdsvis 13 og 14 nederlag i ligaen. WTF

Mala639
53 indlæg.
d. 06. maj 2012

@Kim89

Af det positive: At Totti har bevist holdet ikke kan uden ham[/i]

Hvordan er det positivt? Det kan da umuligt være positivt at være afhængig af én enkel spiller?

Som Roma fan, har jeg ikke været positiv over sæsonen. For mange "dumme" nederlag, og et forfærdeligt dårligt forsvar.
Men hvis jeg skal komme med noget positivt, så er det at en forrygende dansk fanklub er kommet på benene. + vi har fået en dansker i klubben, som jeg virkelig håber bliver. Simon har jo et fantastisk potentiale, og jeg tror på han at om et år eller to kan vise sit virkelige talent, når han har udviklet sig og blevet en mere rutineret forsvars-general.

1

[Rettet af: mala639 - 06/05/12 - 23:01]

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 07. maj 2012

Det eneste positive jeg kan se der er sket det seneste år er vel klubben organisation virker til at køre skide gode med sabatini, sportsligt har det ikke være skide godt.
En sejr over Inter ?? Hurra de har haft krise hele sæsonen. To nederlag til Lazio og ingen Europa næste år. Det er sku en ommer. Jeg håber at klubben og holdet kan bruge denne triste sæson til noget i næste sæson, at holdet har fået skabt noget rutine og er blevet spillet sammen for der er jo kommet en del nye i løbet af året.

1

Lindboe
93 indlæg.
d. 07. maj 2012

Meget enig i det RalleloveRoma skriver!

Det har sportsligt været en rigtig skidt sæson, mens der tilgengæld er sket nogle rigtig gode ting i selve organisationen.

Jeg er dog optimistisk og tror på en væsentlig bedre næste sæson, ligemeget om det er LE eller Villas Boas som træner.

Forza Roma!

Zmartguy
1033 indlæg.
d. 07. maj 2012

hvad er udsigterne for europæisk, kan vi stadig nå det? få hvad med dem der vinder coppa italia de får jo en? er det så muligt at der er en til 7 pladsen?

Romaswag
84 indlæg.
d. 07. maj 2012

Nej desværre. Kun top 6, og det fordi Napoli er i top 5 :/ Så vi kan ikk nå noget som helst.....

Jonas
4091 indlæg.
d. 07. maj 2012

Altså nu skal bettingskandalerne lige klares efter sæson, så det er ikke helt afgjort endnu. Men det er jo selvfølgelig ikke noget vi skal satse på. Vi må bare se i øjene at sportsligt har det været en skuffende sæson, på trods af at det er i starten af projektet. Jeg græder hverken over resultaterne eller placeringen, men selve spillet og udviklingen på holdet, som jeg på nuværende tidspunkt har svært ved at se føre nogle steder.

Jeg er dog utrolig positiv overfor at klubben endelig har fået en stabil økonomi, med nye ambitiøse ejere og en stærk ledelse, hvor jeg især er meget glad for at Baldini er tilbage! Fundamentet til en storklub er der - nu skal vi bare have det overført til banen!

2

Denner
527 indlæg.
d. 07. maj 2012

Jeg ændrede navnet til "Tilbageblik på sæsonen 11/12" da jeg syntes det skal være mere generelt om denne her sæson.

Men som jonas siger "Jeg er dog utrolig positiv overfor at klubben endelig har fået en stabil økonomi" Jeg tænker det helt samme, det er måske det bedste vi kan tage med os. At de nye ejere virkelig virker ambitiøse!

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. maj 2012

Mala639

Fordi Totti er Roma og det skal han være ind til han stopper, der skal ikke komme en eller anden nar fra spanien og sige Totti nu skal du stoppe, det skal Totti selv bestemme, det er fordelen ved at være så stor en spiller.

Mala639
53 indlæg.
d. 07. maj 2012

Jeg er enig i at Totti betyder uendeligt meget. Men jeg kan ikke se det positive i, at gøre sig afhængig af en spiller. Jeg er også sikker på at Totti selv siger stop, men man kan ikke gøre sig afhængig af en 35-årig spiller. Det tror jeg ikke der er sundt for en klub i udvikling.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 07. maj 2012

Mala639

Min mening med det er heller ikke så slem som det lyder: Grunden til jeg syntes det er godt Totti har vist vi ikke kan undvære ham er at ham og LE i starten ikke ku sammen. Og nu er jeg jo bestemt ikke glad for LE. Så grunden til jeg personligt syntes det med Totti er positivt er fordi det giver LE en lang næse :D

Xedem
551 indlæg.
d. 08. maj 2012

- Kim89

Den måde du håber på det går dårligt for vores træner, er sgu da lidt mærkeligt at synes?
Jeg ville for alt i verden håbe det gik godt, for alle vores spillere/trænere og alle andre for bestyrelsen, fordi det kommer til gode hos klubben.

Det giver jo ikke mening at man synes at det skal gå dårligt for én, fordi man ikke kan lide den person, når det kommer til at gå udover vores alle elskede Roma.

2

Kim89
1171 indlæg.
d. 08. maj 2012

Xedem

Det ved jeg godt, men sådan er jeg bare, hvis først jeg hader nogen, så skal de bare væk. Dog vil jeg sige at LE. så heller ikke har gjort noget for at jeg skulle kunne lide ham.

Vi har spillet en fiasko sæson, det kunne jeg så godt overleve hvis vi i det minste havde spillet på en anden måde, men at han bliver ved med at diktere hans syge måde at spille fodbold på, samt smidder Totti og De Rossi af i nogle kampe det hjælper ikke til at han blive fjernet fra min hade liste. Hvor Barca folk høre til.

asromadk
3933 indlæg.
d. 08. maj 2012

Så er det jo godt at din mening står for egen regning. :)

1

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 08. maj 2012

Hate Luis Enrique

Hate Bestyrelsen

Hate Kjær

Hate Bojan

Love AS Roma

1

totti er gud
1115 indlæg.
d. 08. maj 2012

negativt :

for mange tabte kampe...ustabil spil = måske fordi vi ikke har spillet mange kampe med samme stamme i bagkæden.....måske fordi skader har ramt os hårdt defensivt..måske også en årsag hvis man skal finde en.....

positivt:

vi har jo scoret nok mål til at være med helt fremme... mangler måske lidt men ikke meget...

penge i klubben

ungdomsholdet klare sig super

syntes fremtiden ser lys ud med et par rigtig indkøb til sommer (defensiv køb)

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma