Login
Glemt password Opret bruger

Når Totti en dag stopper, tilbagetrækning af trøje Nr. 10

Kategori: Generelt

AS-Roma-Italien
1696 indlæg.
d. 25/04/12 00:47

Ja måske et lidt/meget dumt spørgsmål, men FIFA er jo ikke så glade for at klubber tilbage trækker trøje Nr. 10.

Kan da huske da Argentina ikke ville bruge trøje Nr. 10 mere, men nu bære Messi den jo.

Tror i Roma tilbagetrækker trøje Nr. 10 den dag Totti stopper?

Hvor sikkert er det?

Personligt mener jeg bestemt ikke at trøje nr. 10 skal bæres efter den dag Totti indstiller karrieren.

Denner
527 indlæg.
d. 25. april 2012

super godt spørgsmål. jeg ved det ikke helt. dog vil jeg sige alt er muligt i fodbold og senest er det set i schalke hvor Rauls trøje nummer 7 er ved at blive tilbagetrukket http://www.bold.dk/nyt/Schalke-hylder-Raul-Nr-syv-paa-pension og http://www.sportenkort.dk/nyhed/142547/fodbold/-+raul+fortjener+ikke+schalke-hyldest

Men Roma er jo en klub med et stort hjerte så mund ikke det kunne ske? selv om det er trøje nummer 10.

[Rettet af: denner - 25/04/12 - 01:30]

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. april 2012

Den skal trækkes tilbage, hvis FIFA så vil gå og være pige sure over det så er det deres problem.

Milan har jo også trukket Maldinis nummer 3 tilbage, ihvertfald ind til en af hans sønner kan ske at komme på førsteholdet. Så nummer 10 skal selvfølgelig trækkes tilbage.

Og jeg syntes også det er på tide at nummer 7 i Real bliver trukket tilbage, for det første skulle de aldrig have givet Raul sparket, de skulle have beholdt ham lige så længe han kan gå på banen og for det andet, så skulle trøje nummer 7 da slet ikke være givet til den Judas.

C. Panucci (inaktiv)
50 indlæg.
d. 25. april 2012

Totti selv har udtalt flere gange, at trøje nummer 10 skal forblive aktiv i klubben.
Trøje nummer 10 betyder ligeså meget for Romas spil, som Totti selv gør det.

Han har jo desuden selv tilbudt at gå af med den, da Gabriel Batistuta kom til klubben og Montella ikke ville af med 9'eren.

Jeg tror ikke et sekund, at den bliver trukket tilbage. Det er ikke ligesom med 6'eren. Tallet 10 bag på en trøje betyder ufattelig meget i sig selv. for Roma.

1

Andreas
789 indlæg.
d. 25. april 2012

Selvfølgelig bliver 10'eren trukket tilbage når Totti engang lægger støvler på hylden - det tør jeg godt smide en statsgaranti på (italienske statsgarantier er godt nok ikke så meget værd i disse tider...)

FIFA har ikke noget at skulle have sagt i den her sag. FIFA laver regelsættet for de turneringer som de selv arrangerer - dvs. VM, U-VM, VM for klubhold, Confederations Cup m.fl. Det vil altså kun være i tilfælde af at Roma skal deltage i VM for klubhold, at FIFA har noget at skulle have sagt i forhold til reglerne.

Når Roma hver weekend tørner ud i Serie A, så er det FIGC (det italienske fodboldforbund) der står for reglerne og hvis holdet deltager i Champions - eller Europa League, så er det UEFA der har skrevet regelbogen.

Sagen om 10'eren og det argentiske landshold opstod i før VM i 2002 hvor Argentina ville frede Maradonna's nummer og derfor havde registreret Ariel Ortega med nummer 23 og 3.målmand Roberto Bonano med nummer 24. FIFA's regler siger dog helt klart spillerne i en VM-trup skal bære numrene 1-23, så Ortega fik 10'eren og Bonano 23.

Kim89; som altid dejlig diplomatisk i dine udtalelser.
Nummer 7 bliver ikke fredet i Real Madrid, da RFEF (det spansk fodboldforbund) har lavet en regel om at trupperne i LaLiga kun må bestå af 25 førsteholddspillerer og de skal bærer numrene 1-25.

1

Kim89
1171 indlæg.
d. 25. april 2012

Andreas: Ja ja altid diplomatisk :D jeg viste så ikke det med reglerne i La Liga, men det er en dum regel syntes jeg. Man skal kunne bruge numrene 1 til 99.

DeRossi16
530 indlæg.
d. 25. april 2012

Hvorfor er trøje nr. 6 ikke i truppen mere??

Lindboe
93 indlæg.
d. 25. april 2012

Er overbevist om at trøje nr. 10 bliver fredet når Totti stopper.

Totti er den største spiller i Roma´s historie og vil for evigt forblive en legende!

tdj89
867 indlæg.
d. 25. april 2012

@DeRossi16

Det var Aldair der spillede med nr 6. Han spillede 12 sæsoner i Roma, og blev derfor hylet med, at de trak nummeret tilbage.

På den bagrund skulle man tro, at nr 10 også bliver trukket tilbage.

A.T
111 indlæg.
d. 23. maj 2012

Nej, det skal forsætte.

Nummer 10 i Roma skal være magisk. Lidt ligesom nummer 7 er det for Real Madrid og Man United.

Det vil være en stor ære for den spiller/de spillere der kommer til at bære 10 tallet efter Totti.

2

asromadk
3933 indlæg.
d. 24. maj 2012

Det skal blive. Så skal de hellere opkalde noget efter ham - man kan ikke kigge fremad, og jagte succes fremadrettet med en tilbagetrukket 10'er trøje, det er for mig at se lidt for trist.

Derudover, som det nævnes, Totti har flere gange udtalt at han ikke ønsker trøjen trukket - og det er jeg også overbevist om at den ikke bliver. Simpelthen fordi at nummeret 10 hører til på et fodboldhold.

1

Tot10
62 indlæg.
d. 25. maj 2012

Totti er kongen af Rom - no doubt. Og han vil være et ikon for fremtidens unge spillere...
Men ligesom det for Totti var en enorm ære og et enormt ansvar at løfte arven fra sit eget idol Guiseppe Gianinni der bar 10'eren før ham (i 15 sæsoner!!), så vil det være det samme for den næste 10'er i Roma. 10'eren vil og skal for altid have en særlig aura omkring sig.

Det er ikke kun i Roma den har den særlige betydning. I Italien er 10'eren noget unikt og specielt, og den kan aldrig blive overgået af en individuel spiller - hvor stor en stjerne det så end er. Så trøjen skal ikke - og mit bud er, at den vil ikke - blive trukket tilbage. Så hellere opkalde det nye stadion efter Er Puppone :-)

[Rettet af: Tot10 - 25/05/12 - 10:57]

chrfugl
70 indlæg.
d. 25. maj 2012

Hvem ser i så overtage trøjen fra Totti, af spillere i den nuværende trup ? Og kan det evt. tænkes at klubben ikke mener der er nogen erstatning i den nuværende trup og derfor ingen til at bære nr. 10 ?

asromadk
3933 indlæg.
d. 25. maj 2012

Well said Tot10. Man glemmer nogle gange, at der også har været spillere tidligere.

Alt er relativt, og det er klart at folk som er Roma fans PGA Totti, ikke kan se andre spille i 10'eren. Næste generation vil så sikkert ikke kunne se en anden end "den næste" spille i 10eren, og så vil der være nogle mennesker, der forsigtigt minder folk om at der altså også var en spiller engang ved navn Francesco Totti, som egentlig havde en ganske habil karriere i Roma ;)

Såfremt Totti lige pludselig hen over sommeren, besluttede at stoppe, tror jeg at 10eren ville blive givet til Lamela.

59971Cools
691 indlæg.
d. 25. maj 2012

Som truppen er pt. er der ingen der kan/skal overtage 10'eren når han stopper...

Den der overtager den skal have bevist sit værd i min. 1 sæson, og have en ambition om at spille i Rom og være en profil i flere år frem... Så hellere lade den stå tom i en sæson eller to når den gamle stopper. Den skal ikke bare gives til en random spiller. Som fx Lamela. Der skal han vise mere den kommende sæson i hvert fald!

Lupi Junior
208 indlæg.
d. 25. maj 2012

Trøje nummer 10 skal bestemt ikke trækkes tilbage. Synes det ville være helt hul i hovedet. Synes generelt tilbagetrækning af numre er noget være fis. Man kan vise respekt over for sine store spillere på mange andre måder. Specielt når dte kommer til nr. 10, så er der altid prestige i det nummer, og den mulighed skal stadig være der for fremtidige kæmpe stjerner i Roma.

Vi kan give Totti en statue foran det nye stadion når det kommer, eller bare kalde det Totti ;)..
Men lad os beholde 10'eren. Selvom vi nok aldrig får så stor og betydningsfuld spiller i Romatrøjen igen, så synes jeg ikke det er en fed gimmick.

Og giv os trøje nummer 6 tilbage når nu vi er igang.

RalleloveRoma
143 indlæg.
d. 27. maj 2012

jeg tror bestemt klubben trækker trøje nr. 10 tilbage, synes måske ikke helt det er en god ide. selfølgelig skal totti hyldes på alle mulige måder når han stopper sin aktive karriere. jeg synes ikke trøje nr 10 skal bagers af hvem som helst, og i min optik skal det være en af klubbens egne talenter som en dag bliver en stor stjerne. lige som totti der har kæmpet sig fra ungdoms holdene og op til sin position som han har idag. Capari kunne være en mulig ny nr. 10.

nogen der ved hvem der spillede i nr. 10 før totti?

Tot10
62 indlæg.
d. 28. maj 2012

@RalleLoveRoma - se mit indlæg ovenfor. Gianinni spillede med 10'eren før Totti...

asromadk
3933 indlæg.
d. 28. maj 2012

Bestemt ikke en Hr. HvemSomHelst. Til de interesserede http://www.youtube.com/watch?v=oopjKXwTRxE

Beviser blot at livet går videre efter Totti - ligesom det gik videre efter Giannini.

Kontakt | Copyright 2003-2026 | Credits | Retningslinier | Danskere i Roma